Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2020-12-03

Praca zdalna – 6 wyzwań

Praca zdalna w niektórych branżach trwa nieprzerwanie od początku pandemii. Oznacza to, że także po zakończeniu epidemii ten model świadczenia pracy może stać się normą. Dlatego już dziś pracodawcy powinni uwzględnić taką możliwość w swoich długookresowych planach i stawić czoło wyzwaniom związanym z wprowadzeniem pracy zdalnej oraz wdrożyć narzędzia, które ułatwią jej rozliczanie.

Wyzwanie 1 – biuro

W momencie, kiedy cały zespół lub jego część stale pracuje z domu, jednym z punktów optymalizacji kosztów w firmie staje się powierzchnia biurowa. Nie zawsze bowiem udaje się wynegocjować z właścicielem nieruchomości obniżenie czynszu za wynajem, chociaż w czasach pandemii takie rozwiązania są dość częstą praktyką. Jednak w sytuacjach przejścia na hybrydowy model pracy (np. po ustaniu epidemii) warto rozważyć trwałe wynegocjowanie niższego czynszu, albo zmianę biura na mniejsze. Tak, aby pracownikom, którzy pracują stacjonarnie, zapewnić odpowiednie warunki, a przy tym wygospodarować miejsce spotkań dla osób na co dzień pracujących zdalnie. Opcją wartą rozważenia jest też współdzielenie biura.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00