Co powinna zawierać dobra umowa z klientem biura rachunkowego
Każdemu przedsiębiorcy zależy na tym, żeby świadczyć usługi lub sprzedawać towary na dogodnych dla siebie warunkach, które najczęściej uregulowane są w umowie. Gdy ta umowa jest zbyt „dobra” dla niego, może odstraszać potencjalnych klientów. Wobec tego należy starać się wyważyć interesy obu stron. Przed podobnymi dylematami stają również biura rachunkowe. W przypadku tych podmiotów nie da się zaprzeczyć, że przepisy prawa nakładają na nie i ich klientów coraz to nowe obowiązki. W związku z tak licznymi zmianami powstaje problem ułożenia relacji pomiędzy biurem rachunkowym a jego klientem.
Podstawą świadczenia usług klientom przez każde biuro księgowe powinna być pisemna umowa. Nie ma standardowego, jednolitego wzorca takiej umowy. Obie strony określają w niej nie tylko zakres usług i wysokość wynagrodzenia, ale także wzajemne prawa i obowiązki, tryb zmiany zasad współpracy oraz sposób i termin jej zakończenia.
Dobrze skonstruowana umowa powinna dokładnie wyznaczać zakres obsługi danego klienta. Ułatwi to obu stronom rozstrzyganie ewentualnych konfliktów oraz pomoże ustalić zakres odpowiedzialności biura rachunkowego za świadczone usługi.
Określenie stron umowy i weryfikacja zasad reprezentacji
Najważniejszą kwestią jest, aby zawrzeć umową ważną i skuteczną. W tym celu należy w jej treści precyzyjnie wskazać strony umowy. Informację o nich można wydobyć najczęściej z CEiDG oraz Krajowego Rejestru Sądowego. W przypadku spółek należy również zweryfikować sposób reprezentacji i osoby uprawnione do jej wykonywania -