DGP: Koniec z karami za nieobsłużenie klienta bez maseczki
Pracownicy sklepów i innych placówek będą mogli nie sprzedać towarów lub nie świadczyć usług osobie, która nie zakrywa ust i nosa. Prawo do odmowy zostało wpisane do ustawy
Najnowsza nowela specustawy o COVID-19 wprowadza również przepisy, które już bez żadnych wątpliwości pozwalają pracownikom sklepów, właścicielom punktów usługowych itp. nie obsługiwać tych klientów, który wchodzą do ich placówki bez maseczek czy też innych osłon twarzy, narażając przy tym zdrowie ich i innych klientów. Do ustawy z 5 grudnia 2008 r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1845) został dodany art. 46bb, z którego wynika, że nieprzestrzeganie nakazu zakrywania ust i nosa stanowić może uzasadnioną przyczynę odmowy sprzedaży.