Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2017-11-23

Gmina staje się spadkobiercą

1. Czy w przypadku śmierci pracownika środki z zasiłku chorobowego wypłacanego przez ZUS stają się prawami majątkowymi wchodzącymi w skład spadku, jeśli nie ma osób uprawnionych, o których mowa w art. 63 ze znaczkiem 1 § 2 kodeksu pracy? 2. Czy ww. środki JEDNOSTKA BUDŻETOWA może przekazać na własny depozyt w trybie ustawy o likwidacji niepodjętych depozytów? Czy środki wchodzące w skład spadku można przekazać wyłącznie na depozyt SĄDOWY? 3. Jeśli ww. środki można przekazać na depozyt jednostki budżetowej, a następuje sytuacja określona w art. 6 ust. 4 ustawy o likwidacji niepodjętych depozytów, czy wezwanie do odbioru może zostać ogłoszone na tablicy informacyjnej wyłącznie po upływie 3 lat (a wówczas depozyt likwidowany jest łącznie po 6 latach) czy może ono zostać wykonane wcześniej, tj. przed upływem 3 lat?

Zasiłek chorobowy to świadczenie należne z powodu śmierci pracownika. Podstawą jego przyznania jest art. 65 ustawy z 25 czerwca 1999 r. o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa (dalej: ustawa o świadczeniach pieniężnych w razie choroby i macierzyństwa). Przepis stanowi, że zasiłki określone przepisami ustawy wypłaca się osobie:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00