Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2017-06-05

W jaki sposób obciążyć kontrahenta kosztem opłaty administracyjnej

Problem

Uiściliśmy w urzędzie miasta opłatę administracyjną. Opłata jest zwolniona z VAT. Teraz, w uzgodnieniu z kontrahentem, chcemy przerzucić na niego koszt tej opłaty. Jak wystawić fakturę? Czy ze stawką zwolnioną, czy też doliczyć VAT 23%? Nadmieniam, że jesteśmy czynnym podatnikiem VAT.

Rada

Refaktura nie jest w tym przypadku właściwym dokumentem obciążeniowym. Jeżeli koszt tej opłaty stanowi element podstawy opodatkowania czynności dokonanej na rzecz kontrahenta, należy uwzględnić ją na fakturze dokumentującej czynność dokonywaną na jego rzecz. W przeciwnym razie należy wystawić notę obciążeniową.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00