comment
Porada
Data publikacji: 2017-06-05
W jaki sposób obciążyć kontrahenta kosztem opłaty administracyjnej
Problem
Uiściliśmy w urzędzie miasta opłatę administracyjną. Opłata jest zwolniona z VAT. Teraz, w uzgodnieniu z kontrahentem, chcemy przerzucić na niego koszt tej opłaty. Jak wystawić fakturę? Czy ze stawką zwolnioną, czy też doliczyć VAT 23%? Nadmieniam, że jesteśmy czynnym podatnikiem VAT.
Rada
Refaktura nie jest w tym przypadku właściwym dokumentem obciążeniowym. Jeżeli koszt tej opłaty stanowi element podstawy opodatkowania czynności dokonanej na rzecz kontrahenta, należy uwzględnić ją na fakturze dokumentującej czynność dokonywaną na jego rzecz. W przeciwnym razie należy wystawić notę obciążeniową.
Pozostało 84% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
Szkolenie