Zmiany w zatrudnianiu pracowników tymczasowych
Sejm i Senat znowelizowały przepisy o zatrudnianiu pracowników tymczasowych. Zmiany poprawiają warunki zatrudnienia oraz bezpieczeństwo prawne pracowników tymczasowych. Agencja pracy tymczasowej może skierować danego pracownika tymczasowego do wykonywania pracy tymczasowej na rzecz jednego pracodawcy użytkownika przez okres nieprzekraczający łącznie 18 miesięcy w okresie obejmującym 36 kolejnych miesięcy. Wprowadzone limity dotyczą także wykonywania pracy tymczasowej na podstawie umów prawa cywilnego. Agencja pracy tymczasowej musi przekazywać pracownikowi tymczasowemu informacje (w postaci papierowej lub elektronicznej) umożliwiające mu bezpośredni kontakt z przedstawicielami agencji. Wprowadzone zostały nowe zasady naliczania wynagrodzenia i ekwiwalentu za urlop wypoczynkowy, a także obowiązek przedłużania umowy tymczasowej zawartej z pracownicą w ciąży do dnia porodu. Określono również wykroczenia pracodawcy użytkownika lub agencji pracy tymczasowej przeciwko prawom pracownika tymczasowego, za których popełnienie będą groziły kary grzywny lub mandat. Przepisy nakładające na marszałków województw obowiązek sprawdzania raz na kwartał, czy agencje pracy tymczasowej nie zalegają z opłacaniem obowiązkowych składek na ubezpieczenia społeczne pracowników, oraz zobowiązujące agencje pracy tymczasowej i inne podmioty (m.in. Ochotnicze Hufce Pracy, centra integracji społecznej oraz kluby integracji społecznej) do posiadania lokalu, w którym są świadczone ich usługi, wejdą w życie 1 stycznia 2018 r.