Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2017-05-12

Jak od 1 czerwca 2017 r. zmieniły się zasady zatrudniania pracowników tymczasowych

1 czerwca 2017 r. weszły w życie istotne zmiany dotyczące zatrudniania pracowników tymczasowych. Rozszerzono katalog prac, których nie wolno powierzać pracownikom tymczasowym oraz określono nowe limity pracy tymczasowej. Ponadto w przypadku pracownic tymczasowych w ciąży umowa powinna zostać przedłużona do dnia porodu, jeżeli pracownica ma co najmniej 2-miesięczny okres skierowania do wykonywania pracy tymczasowej.

Nowelizacja przepisów ustawy o zatrudnianiu pracowników tymczasowych zmieniła uprawnienia pracowników tymczasowych, a na agencje pracy tymczasowej, jak i na pracodawców użytkowników nałożyła nowe obowiązki.

Rodzaje prac, które nie mogą być powierzane pracownikom tymczasowym

Pracownicy tymczasowi także przed 1 czerwca 2017 r. nie mogli wykonywać wszystkich rodzajów prac u pracodawcy użytkownika. Po wejściu w życie nowelizacji katalog tych prac został rozszerzony i doprecyzowany. Zakazy obowiązują zarówno, gdy praca tymczasowa będzie świadczona na podstawie umowy o pracę, jak i na podstawie umowy prawa cywilnego.

Rodzaje prac, których nie można powierzać pracownikom tymczasowym

Do 31 maja 2017 r.

Od 1 czerwca 2017 r.

pracownikowi tymczasowemu nie może być powierzone wykonywanie na rzecz pracodawcy użytkownika pracy:

  1. szczególnie niebezpiecznej (w rozumieniu przepisów wydanych na podstawie art. 23715 k.p.),
  1. na stanowisku pracy, na którym jest zatrudniony pracownik pracodawcy użytkownika, w okresie uczestniczenia tego pracownika w strajku,
  1. na stanowisku pracy, na którym w okresie ostatnich 3 miesięcy poprzedzających przewidywany termin rozpoczęcia wykonywania pracy tymczasowej przez pracownika tymczasowego, był zatrudniony pracownik pracodawcy użytkownika, z którym został rozwiązany stosunek pracy z przyczyn niedotyczących pracowników.
  1. tego samego rodzaju co praca wykonywana przez pracownika pracodawcy użytkownika, z którym został rozwiązany stosunek pracy z przyczyn niedotyczących pracowników w okresie ostatnich 3 miesięcy poprzedzających przewidywany termin rozpoczęcia wykonywania pracy tymczasowej przez pracownika tymczasowego,
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00