Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej, L rok 2024 poz. 2165
Wersja aktualna od 2024-08-21
Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej, L rok 2024 poz. 2165
Wersja aktualna od 2024-08-21
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

DECYZJA WYKONAWCZA KOMISJI (UE) 2024/2165

z dnia 1 lipca 2024 r.

w sprawie publikacji wykazu podającego niektóre poziomy emisji CO2 przypadające na producenta oraz średnie indywidualne poziomy emisji CO2 wszystkich nowych pojazdów ciężkich zarejestrowanych w Unii na podstawie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1242 na okres sprawozdawczy roku 2021

(notyfikowana jako dokument nr C(2024) 4474)

(Jedynie teksty w języku angielskim, francuskim, niderlandzkim, niemieckim, szwedzkim i włoskim są autentyczne)

(Tekst mający znaczenie dla EOG)

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1242 z dnia 20 czerwca 2019 r. określające normy emisji CO2 dla nowych pojazdów ciężkich oraz zmieniające rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 595/2009 i (UE) 2018/956 oraz dyrektywę Rady 96/53/WE (1), w szczególności jego art. 11 ust. 1 akapit pierwszy lit. a), b), d) i f),

a także mając na uwadze, co następuje:

(1)

Średni indywidualny poziom emisji CO2 producenta należy określić na podstawie danych zgłoszonych przez państwa członkowskie i producentów na podstawie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/956 (2) w odniesieniu do pojazdów tego producenta.

(2)

Średni indywidualny poziom emisji CO2 wszystkich nowych pojazdów ciężkich zarejestrowanych w Unii powinien opierać się na danych zgłoszonych w odniesieniu do pojazdów wszystkich producentów.

(3)

Wskaźnik emisji zerowej i niskiej dla każdego producenta należy określić z uwzględnieniem zgłoszonych w ten sposób bezemisyjnych i niskoemisyjnych pojazdów ciężkich.

(4)

Ścieżkę redukcji emisji CO2 oraz jednostki emisji przypadające na producenta należy określić na podstawie liczby zgłoszonych w ten sposób nowych pojazdów ciężkich z wyłączeniem pojazdów specjalistycznych. Pojazdy te, które zostały certyfikowane jako pojazdy specjalistyczne, ale nie zostały zarejestrowane jako takie, zostały zidentyfikowane i zastosowano do nich niezbędne korekty średniego rocznego indywidualnego poziomu emisji CO2 producenta zgodnie z rozporządzeniem wykonawczym Komisji (UE) 2021/941 (3).

(5)

Dane przedstawione w załączniku do niniejszej decyzji opierają się na danych dostępnych Komisji w dniu 20 marca 2024 r.

(6)

Jeżeli Komisja otrzyma dodatkowe dane, które mogłyby mieć wpływ na wyniki tych obliczeń, może być zmuszona do zaktualizowania danych opublikowanych w niniejszym dokumencie,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł 1

Średni indywidualny poziom emisji CO2 producenta

Średni indywidualny poziom emisji CO2 producenta, o którym mowa w art. 4 rozporządzenia (UE) 2019/1242, w okresie sprawozdawczym roku 2021 podano w drugiej kolumnie tabeli w załączniku do niniejszej decyzji.

Artykuł 2

Wskaźnik emisji zerowej i niskiej na producenta

Wskaźnik emisji zerowej i niskiej na producenta, o którym mowa w art. 5 ust. 1 rozporządzenia (UE) 2019/1242, w okresie sprawozdawczym roku 2021 podano w trzeciej kolumnie tabeli w załączniku do niniejszej decyzji.

Artykuł 3

Ścieżka redukcji emisji CO2 oraz jednostki emisji przypadające na producenta

Ścieżkę redukcji emisji CO2 oraz jednostki emisji przypadające na producenta, o których mowa w art. 7 rozporządzenia (UE) 2019/1242, w okresie sprawozdawczym roku 2021 podano odpowiednio w czwartej i piątej kolumnie tabeli w załączniku do niniejszej decyzji.

Artykuł 4

Średni indywidualny poziom emisji CO2 wszystkich nowych pojazdów ciężkich

Średni indywidualny poziom emisji CO2 wszystkich nowych pojazdów ciężkich zarejestrowanych w Unii w okresie sprawozdawczym roku 2021, obliczony za pomocą wzoru z pkt 2.7 załącznika I do rozporządzenia (UE) 2019/1242, z uwzględnieniem nowych pojazdów ciężkich wszystkich producentów, wynosi: 52,3 g/tkm.

Artykuł 5

Niniejsza decyzja skierowana jest do następujących producentów:

1)

DAIMLER TRUCK AG

Fasanenweg 10

70771 Leinfelden-Echterdingen

Niemcy

2)

DAF NV

Hugo van der Goeslaan 1

5643 TW Eindhoven

Niderlandy

3)

FORD OTOMOTIV SANAYI AS

Akpinar Mah. Hasan Basri Cad No 2

34885 Sancaktepe Istanbul

Turcja

4)

Iveco Magirus AG

Nicolaus-Otto-Straße 27

89079 Ulm

Niemcy

5)

IVECO S.p.A.

Via Puglia 35

10156 Torino

Włochy

6)

MAN TRUCK AND BUS SE

Dachauer Str 667

80995 Munich

Niemcy

7)

RENAULT TRUCKS SA

99 route de Lyon

69800 Saint-Priest

Francja

8)

SCANIA CV AB

Vagnmakarvägen 1

SE-151 87 Södertälje

Szwecja

9)

VOLVO TRUCK CORPORATION

Herkulesgatan 75

SE-405 08 Göteborg

Szwecja.

Sporządzono w Brukseli dnia 1 lipca 2024 r.

W imieniu Komisji

Wopke HOEKSTRA

Członek Komisji


(1) Dz.U. L 198 z 25.7.2019, s. 202, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2019/1242/oj.

(2) Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/956 z dnia 28 czerwca 2018 r. w sprawie monitorowania i sprawozdawczości w odniesieniu do emisji CO2 z nowych pojazdów ciężkich i zużycia paliwa przez takie pojazdy (Dz.U. L 173 z 9.7.2018, s. 1, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2018/956/oj).

(3) Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2021/941 z dnia 10 czerwca 2021 r. ustanawiające szczególną procedurę identyfikacji pojazdów ciężkich certyfikowanych jako pojazdy specjalistyczne, ale niezarejestrowanych jako takie, oraz stosowanie korekt do średnich rocznych indywidualnych poziomów emisji CO2 producenta w celu uwzględnienia tych pojazdów (Dz.U. L 205 z 11.6.2021, s. 77, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg_impl/2021/941/oj).

ZAŁĄCZNIK

Wszystkie wpisy odnoszą się do okresu sprawozdawczego roku 2021 zgodnie z definicją w art. 3 pkt 3 rozporządzenia (UE) 2019/1242.

Producent

Średni indywidualny poziom emisji CO2, o którym mowa w art. 4 rozporządzenia (UE) 2019/1242, w g/tkm

Wskaźnik emisji zerowej i niskiej, o którym mowa w art. 5 ust. 1 rozporządzenia (UE) 2019/1242

Ścieżka redukcji emisji CO2, o której mowa w art. 7 rozporządzenia (UE) 2019/1242, w g/tkm

Jednostki emisji, o których mowa w art. 7 rozporządzenia (UE) 2019/1242, w g/tkm

DAIMLER TRUCK AG

53,23

0,999

50,75

-

DAF NV

54,26

1,000

52,57

-

IVECO MAGIRUS AG

54,42

1,000

50,34

-

IVECO S.p.A

32,00

0,985

28,93

-

FORD OTOMOTIV SANAYI AS

56,32

1,000

51,58

-

MAN TRUCK AND BUS SE

49,74

0,999

49,45

-

RENAULT TRUCKS SA

50,85

0,995

48,49

-

SCANIA CV AB

49,23

0,997

50,36

27 392

VOLVO TRUCK CORPORATION

52,94

0,998

51,71

-

* Autentyczne są wyłącznie dokumenty UE opublikowane w formacie PDF w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00