Akt prawny
obowiązujący
Wersja aktualna od 2023-07-03
Wersja aktualna od 2023-07-03
obowiązujący
Alerty
ROZPORZĄDZENIE WYKONAWCZE KOMISJI (UE) 2023/1152
z dnia 12 czerwca 2023 r.
w sprawie sprostowania niektórych wersji językowych rozporządzenia (UE) nr 1321/2014 w sprawie ciągłej zdatności do lotu statków powietrznych oraz wyrobów lotniczych, części i wyposażenia, a także w sprawie zatwierdzeń udzielanych organizacjom i personelowi zaangażowanym w takie zadania
(Tekst mający znaczenie dla EOG)
KOMISJA EUROPEJSKA,
uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1139 z dnia 4 lipca 2018 r. w sprawie wspólnych zasad w dziedzinie lotnictwa cywilnego i utworzenia Agencji Unii Europejskiej ds. Bezpieczeństwa Lotniczego oraz zmieniające rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 2111/2005, (WE) nr 1008/2008, (UE) nr 996/2010, (UE) nr 376/2014 i dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/30/UE i 2014/53/UE, a także uchylające rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 552/2004 i (WE) nr 216/2008 i rozporządzenie Rady (EWG) nr 3922/91 (1), w szczególności jego art. 17 ust. 1 i art. 62 ust. 14 i 15,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) | Francuska i niemiecka wersja językowa rozporządzenia Komisji (UE) nr 1321/2014 (2) zawierają błędy. Francuska wersja językowa zawiera błąd terminologiczny w sekcji A podczęść B pkt M.A.201 lit. b) załącznika I (część M), w pkt ML.1 lit. c) ppkt 3 ppkt (ii) załącznika Vb (część ML), w sekcji A podczęść B pkt ML.A.201 lit. b) załącznika Vb (część ML), w dodatku I lit. c) ppkt 2 załącznika Vb (część ML) oraz w pkt CAO.1 ppkt 2 ppkt (ii) załącznika Vd (część CAO). Zawiera ona inny błąd terminologiczny w dodatku I pkt 2 moduł 12, w tabeli w kolumnie pierwszej pkt 12.9 lit. b) wiersz pierwszy załącznika III (część 66), w dodatku III pkt 3.1 lit. e), w tabeli w kolumnie „Poziom Rozdziały", w tytule „Śmigłowce", w wierszu dotyczącym rozdziału 25 załącznika III (część 66) i w dodatku III pkt 3.2 lit. b) tabeli, kolumna „Rozdziały", w tytule „Śmigłowce", w wierszu dotyczącym rozdziału 25 załącznika III (część 66). Błędy te mają wpływ na treść wspomnianych przepisów. Niemiecka wersja językowa zawiera pominięcie w sekcji A podczęść C pkt ML.A.305 lit. d) ppkt 1 załącznika Vb (część ML), które ma wpływ na treść tego przepisu. |
(2) | Należy zatem odpowiednio sprostować francuską i niemiecką wersję językową rozporządzenia (UE) nr 1321/2014. Sprostowanie nie ma wpływu na pozostałe wersje językowe. |
(3) | Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią komitetu ustanowionego na mocy art. 65 ust. 1 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 216/2008 (3), wydaną przed przyjęciem rozporządzenia (UE) nr 1321/2014. Środki te są również zgodne z opinią komitetu ustanowionego na mocy art. 127 ust. 1 rozporządzenia (UE) 2018/1139, wydaną przed przyjęciem rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2019/1383 (4), |
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Artykuł 1
(Nie dotyczy wersji polskiej).
Artykuł 2
Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie dwudziestego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.
Sporządzono w Brukseli dnia 12 czerwca 2023 r.
W imieniu Komisji
Przewodnicząca
Ursula VON DER LEYEN
(1) Dz.U. L 212 z 22.8.2018, s. 1.
(2) Rozporządzenie Komisji (UE) nr 1321/2014 z dnia 26 listopada 2014 r. w sprawie ciągłej zdatności do lotu statków powietrznych oraz wyrobów lotniczych, części i wyposażenia, a także w sprawie zatwierdzeń udzielanych organizacjom i personelowi zaangażowanym w takie zadania (Dz.U. L 362 z 17.12.2014, s. 1).
(3) Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 216/2008 z dnia 20 lutego 2008 r. w sprawie wspólnych zasad w zakresie lotnictwa cywilnego i utworzenia Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego oraz uchylające dyrektywę Rady 91/670/EWG, rozporządzenie (WE) nr 1592/2002 i dyrektywę 2004/36/WE (Dz.U. L 79 z 19.3.2008, s. 1).
(4) Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2019/1383 z dnia 8 lipca 2019 r. w sprawie zmiany i sprostowania rozporządzenia (UE) nr 1321/2014 w zakresie systemów zarządzania bezpieczeństwem w organizacjach zarządzania ciągłą zdatnością do lotu oraz złagodzenia wymagań dotyczących obsługi technicznej i zarządzania ciągłą zdatnością do lotu w stosunku do statków powietrznych lotnictwa ogólnego (Dz.U. L 228 z 4.9.2019, s. 1).