ROZPORZĄDZENIE WYKONAWCZE KOMISJI (UE) 2022/2573
z dnia 13 grudnia 2022 r.
zmieniające rozporządzenie wykonawcze (UE) 2016/323 w odniesieniu do komunikatów dotyczących przemieszczania wyrobów akcyzowych w procedurze zawieszenia poboru akcyzy zgodnie z rozporządzeniem Rady (UE) nr 389/2012
KOMISJA EUROPEJSKA,
uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Rady (UE) nr 389/2012 z dnia 2 maja 2012 r. w sprawie współpracy administracyjnej w dziedzinie podatków akcyzowych oraz uchylenia rozporządzenia (WE) nr 2073/2004 (1), w szczególności jego art. 9 ust. 2, art. 15 ust. 5 i art. 16 ust. 3,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) | W dyrektywie Rady 2008/118/WE (2) określono zasady przemieszczania wyrobów akcyzowych w procedurze zawieszenia poboru akcyzy za pośrednictwem systemu komputerowego („system komputerowy") ustanowionego na mocy art. 1 decyzji nr 1152/2003/WE Parlamentu Europejskiego i Rady (3). |
(2) | 13 lutego 2023 r. dyrektywa 2008/118/WE zostanie uchylona i zastąpiona dyrektywą Rady (UE) 2020/262 (4). Od tego dnia przemieszczanie wyrobów akcyzowych w procedurze zawieszenia poboru akcyzy, jak również wyrobów akcyzowych, które zostały dopuszczone do konsumpcji na terytorium jednego państwa członkowskiego i są przemieszczane na terytorium innego państwa członkowskiego w celu dostarczenia ich tam do celów handlowych, podlega monitorowaniu przez skomputeryzowany system, o którym mowa w art. 1 decyzji Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2020/263 (5). |
(3) | Od 13 lutego 2023 r. przemieszczanie wyrobów akcyzowych, które zostały dopuszczone do konsumpcji na terytorium jednego państwa członkowskiego i są przemieszczane na terytorium innego państwa członkowskiego w celu dostarczenia ich tam do celów handlowych, ma się odbywać na podstawie elektronicznego uproszczonego dokumentu administracyjnego składanego przez wysyłającego. Do 13 lutego 2023 r. obowiązuje rozporządzenie Komisji (EWG) nr 3649/92 (6), zgodnie z którym takie przemieszczenia odbywają się poza systemem komputerowym i na podstawie dokumentu w formie papierowej, który jest uproszczonym dokumentem towarzyszącym. |
(4) | Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2016/323 (7) określa szczegółowe zasady współpracy i wymiany informacji między państwami członkowskimi dotyczące wyłącznie wyrobów w procedurze zawieszenia poboru akcyzy. W wyniku zmian wprowadzonych dyrektywą (UE) 2020/262 należy zmienić zakres rozporządzenia wykonawczego (UE) 2016/323, aby uwzględnić przemieszczanie wyrobów akcyzowych, które zostały dopuszczone do konsumpcji na terytorium jednego państwa członkowskiego i są przemieszczane na terytorium innego państwa członkowskiego w celu dostarczenia ich tam do celów handlowych. |
(5) | Należy zatem odpowiednio zmienić rozporządzenie wykonawcze (UE) 2016/323. |
(6) | W celu dostosowania daty rozpoczęcia stosowania niniejszego rozporządzenia do daty rozpoczęcia stosowania odpowiednich przepisów dyrektywy (UE) 2020/262 należy odroczyć datę wejścia w życie niniejszego rozporządzenia. |
(7) | Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu ds. Podatku Akcyzowego, |
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Artykuł 1
W rozporządzeniu wykonawczym (UE) 2016/323 wprowadza się następujące zmiany:
1) | tytuł otrzymuje brzmienie: „Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2016/323 z dnia 24 lutego 2016 r. ustanawiające szczegółowe zasady współpracy i wymiany informacji między państwami członkowskimi dotyczące wyrobów akcyzowych zgodnie z rozporządzeniem Rady (UE) nr 389/2012"; |
2) | w art. 1 wyrażenie wprowadzające otrzymuje brzmienie: „Do celów współpracy i wymiany informacji między państwami członkowskimi dotyczącej przemieszczania wyrobów akcyzowych, o których mowa w rozdziale IV i V sekcja 2 dyrektywy Rady (UE) 2020/262 (*), niniejsze rozporządzenie określa szczegółowe zasady w zakresie: (*) Dyrektywa Rady (UE) 2020/262 z dnia 19 grudnia 2019 r. ustanawiająca ogólne zasady dotyczące podatku akcyzowego (Dz.U. L 58 z 27.2.2020, s. 4).";" |
3) | art. 2 otrzymuje brzmienie: „Artykuł 2 Definicje Do celów niniejszego rozporządzenia »przemieszczanie« oznacza przemieszczanie wyrobów akcyzowych między co najmniej dwoma państwami członkowskimi, o których to wyrobach mowa w rozdziale IV i V sekcja 2 dyrektywy Rady (UE) 2020/262."; |
4) | art. 3 ust. 2 otrzymuje brzmienie: „2. Jeśli do wypełnienia niektórych pól danych w dokumentach wzajemnej pomocy administracyjnej zgodnie z załącznikiem I do niniejszego rozporządzenia wymagane są kody, wykorzystuje się kody wymienione w załączniku II do niniejszego rozporządzenia, załączniku II do rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) nr 612/2013 (*) oraz załączniku II do rozporządzenia delegowanego Komisji (UE) 2022/1636 (**) zgodnie ze sposobem określonym w tabelach znajdujących się w załączniku I do niniejszego rozporządzenia. (*) Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) nr 612/2013 z dnia 25 czerwca 2013 r. dotyczące funkcjonowania rejestru podmiotów gospodarczych i składów podatkowych, powiązanych danych statystycznych i sprawozdawczości zgodnie z rozporządzeniem Rady (UE) nr 389/2012 w sprawie współpracy administracyjnej w dziedzinie podatków akcyzowych (Dz.U. L 173 z 26.6.2013, s. 9)." (**) Rozporządzenie delegowane Komisji (UE) 2022/1636 z dnia 5 lipca 2022 r. uzupełniające dyrektywę Rady (UE) 2020/262 przez określenie struktury i treści dokumentów wymienianych w kontekście przemieszczania wyrobów akcyzowych oraz określenie progu utraty wynikającej z właściwości wyrobów (Dz.U. L 247 z 23.9.2022, s. 2).";" |
5) | w art. 4 wprowadza się następujące zmiany:
|
6) | w art. 5 wprowadza się następujące zmiany:
|
7) | art. 6 ust. 1 otrzymuje brzmienie: „1. Wnioski o udzielenie informacji dotyczących wyrobów akcyzowych, o których mowa w rozdziale IV i V sekcja 2 dyrektywy (UE) 2020/262 i które nie są ujęte w skomputeryzowanym systemie, przedkłada się przez przesłanie dokumentu zatytułowanego »wniosek dotyczący współpracy administracyjnej«, jak określono w tabeli 7 załącznika I do niniejszego rozporządzenia. W odniesieniu do typu danego wniosku zaznacza się »współpraca administracyjna«."; |
8) | art. 6a otrzymuje brzmienie: „Artykuł 6a Wniosek w sprawie zamknięcia ręcznego Dla celów art. 8 ust. 1 rozporządzenia (UE) nr 389/2012, jeżeli przemieszczanie wyrobów akcyzowych, o których mowa w rozdziale IV i V sekcja 2 dyrektywy (UE) 2020/262, nie może zostać zamknięte na podstawie art. 24, 25 lub 37 tej dyrektywy, organ wnioskujący może zwrócić się do właściwego organu w państwie członkowskim wysyłki o ręczne zamknięcie przemieszczania wyrobów akcyzowych, o których mowa w rozdziale IV i V sekcja 2 tej dyrektywy. Wniosek taki składany jest poprzez przesłanie dokumentu »Wniosek w sprawie zamknięcia ręcznego«, określonego w tabeli 15 załącznika I do niniejszego rozporządzenia."; |
9) | art. 10 otrzymuje brzmienie: „Artykuł 10 Obowiązkowa wymiana informacji - wyniki współpracy administracyjnej W sytuacji, gdy - w wyniku kontroli dokumentacji lub bezpośredniej kontroli wyrobów w siedzibie zarejestrowanego odbiorcy w rozumieniu art. 3 pkt 9 dyrektywy (UE) 2020/262 (»zarejestrowany odbiorca«), uprawnionego prowadzącego skład podatkowy w rozumieniu art. 3 pkt 1 tej dyrektywy (»uprawniony prowadzący skład podatkowy«), uprawnionego wysyłającego w rozumieniu art. 3 pkt 12 tej dyrektywy (»uprawniony wysyłający«) lub uprawnionego odbiorcy w rozumieniu art. 3 pkt 13 tej dyrektywy (»uprawniony odbiorca«) - wykryty zostanie jeden z przypadków, o których mowa w art. 15 ust. 1 lit. a)-e) rozporządzenia (UE) nr 389/2012, obowiązkowe przekazanie niezbędnych informacji odbywa się z zastosowaniem dokumentu zatytułowanego »wyniki współpracy administracyjnej«, jak określono w tabeli 10 załącznika I do niniejszego rozporządzenia. Dokument zatytułowany »wyniki współpracy administracyjnej« przesyłany jest właściwym organom w danym państwie członkowskim w ciągu siedmiu dni od daty kontroli."; |
10) | art. 13 otrzymuje brzmienie: „Artykuł 13 Obowiązkowa wymiana informacji - powiadomienie o odrzuceniu lub ostrzeżenie W sytuacji, gdy właściwy organ dowie się, że nie złożono wniosku o wyroby akcyzowe w rozumieniu rozdziału IV i V sekcja 2 dyrektywy (UE) 2020/262 lub że zawartość elektronicznego dokumentu administracyjnego lub elektronicznego uproszczonego dokumentu administracyjnego jest nieprawdziwa, a właściwy organ podejrzewa, że zostało to spowodowane jednym z przypadków określonych w art. 15 ust. 1 lit. a), b), c) lub e) rozporządzenia (UE) nr 389/2012, organ ten przesyła właściwemu organowi państwa członkowskiego wysyłki dokument zatytułowany »ostrzeżenie lub odrzucenie e-AD/e-SAD«, jak określono w tabeli 14 załącznika I do niniejszego rozporządzenia. Dokument zatytułowany »ostrzeżenie lub odrzucenie e-AD/e-SAD« przesyłany jest właściwym władzom zainteresowanych państw członkowskich w ciągu jednego dnia od chwili, gdy właściwy organ dowie się o faktach, o których mowa w akapicie pierwszym."; |
11) | art. 14a ustęp pierwszy otrzymuje brzmienie: „Dla celów art. 15 ust. 1 lit. c) rozporządzenia (UE) nr 389/2012, jeżeli właściwy organ państwa członkowskiego wysyłki otrzymał dowody potwierdzające zakończenie przemieszczania wyrobów akcyzowych w rozumieniu rozdziału IV i V sekcja 2 dyrektywy (UE) 2020/262, a przemieszczanie nie może zostać zamknięte na podstawie art. 24, 25 lub 37 tej dyrektywy, organ ten podejmuje decyzję, czy zamknąć przemieszczanie wyrobów akcyzowych ręcznie."; |
12) | w załączniku I wprowadza się zmiany zgodnie z załącznikiem I do niniejszego rozporządzenia; |
13) | w załączniku II wprowadza się zmiany zgodnie z załącznikiem II do niniejszego rozporządzenia. |
Artykuł 2
Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie dwudziestego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Niniejsze rozporządzenie stosuje się od dnia 13 lutego 2023 r.
Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.
Sporządzono w Brukseli dnia 13 grudnia 2022 r.
W imieniu Komisji
Przewodnicząca
Ursula VON DER LEYEN
(1) Dz.U. L 121 z 8.5.2012, s. 1.
(2) Dyrektywa Rady 2008/118/WE z dnia 16 grudnia 2008 r. w sprawie ogólnych zasad dotyczących podatku akcyzowego, uchylająca dyrektywę 92/12/EWG (Dz.U. L 9 z 14.1.2009, s. 12).
(3) Decyzja nr 1152/2003/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 16 czerwca 2003 r. w sprawie komputeryzacji przepływu wyrobów objętych podatkiem akcyzowym i nadzoru nad nimi (Dz.U. L 162 z 1.7.2003, s. 5).
(4) Dyrektywa Rady (UE) 2020/262 z dnia 19 grudnia 2019 r. ustanawiająca ogólne zasady dotyczące podatku akcyzowego (Dz.U. L 58 z 27.2.2020, s. 4).
(5) Decyzja Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2020/263 z dnia 15 stycznia 2020 r. w sprawie komputeryzacji przepływu wyrobów akcyzowych i nadzoru nad nimi (Dz.U. L 58 z 27.2.2020, s. 43).
(6) Rozporządzenie Komisji (EWG) nr 3649/92 z dnia 17 grudnia 1992 r. w sprawie uproszczonego dokumentu towarzyszącego w wewnątrzwspólnotowym przepływie produktów objętych podatkiem akcyzowym, przeznaczonych do konsumpcji w państwie członkowskim wysyłki (Dz.U. L 369 z 18.12.1992, s. 17).
(7) Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2016/323 z dnia 24 lutego 2016 r. ustanawiające szczegółowe zasady współpracy i wymiany informacji między państwami członkowskimi dotyczące wyrobów w procedurze zawieszenia poboru akcyzy zgodnie z rozporządzeniem Rady (UE) nr 389/2012 (Dz.U. L 66 z 11.3.2016, s. 1).
ZAŁĄCZNIK I
W załączniku I wprowadza się następujące zmiany:
1) | podtytuł otrzymuje brzmienie: „Komunikaty elektroniczne wykorzystywane do wymiany informacji dotyczącej wyrobów akcyzowych, o których mowa w rozumieniu rozdziału IV i rozdziału V sekcja 2 dyrektywy (UE) 2020/262"; |
2) | w notach wyjaśniających wprowadza się następujące zmiany:
|
3) | tabele 1-16 otrzymują brzmienie: „Tabela 1 (o której mowa w art. 4) Wniosek o pobranie dotyczący przemieszczania
Tabela 2 (o której mowa w art. 4) Odpowiedź na wniosek o pobranie dotyczący przemieszczania
Tabela 3 (o której mowa w art. 4) Historia przemieszczania
Tabela 4 (o której mowa w art. 5) Wspólny wniosek
Tabela 5 (o której mowa w art. 5 ust. 2) Wykaz e-AD/e-SAD w wyniku zapytania ogólnego
Tabela 6 (o której mowa w art. 5) Odrzucenie wspólnego wniosku
Tabela 7 (o której mowa w art. 6 ust. 1) Wspólny wniosek dotyczący współpracy administracyjnej
Tabela 8 (o której mowa w art. 7) Odpowiedź
Tabela 9 (o której mowa w art. 7) Przypomnienie dotyczące współpracy administracyjnej
Tabela 10 (o której mowa w art. 6 ust. 3, art. 9 ust. 1 i art. 10 i 16) Wyniki współpracy administracyjnej
Tabela 11 (o której mowa w art. 9 ust. 2 i art. 11) Raport z kontroli
Tabela 12 (o której mowa w art. 14) Sprawozdanie z wydarzenia
Tabela 13 (o której mowa w art. 12) Przerwanie przemieszczania
Tabela 14 (o której mowa w art. 13) Ostrzeżenie co do e-AD/e-SAD lub odrzucenie e-AD/e-SAD
Tabela 15 (o której mowa w art. 6a) Wniosek w sprawie zamknięcia ręcznego
Tabela 16 (o której mowa w art. 14a) Odpowiedź na wniosek w sprawie zamknięcia ręcznego
|
ZAŁĄCZNIK II
W załączniku II wykazy kodów w pkt 1, 2, 4, 5, 6, 8, 11, 15 i 16 zastępuje się poniższymi odpowiadającymi im wykazami kodów:
„Wykaz kodów w pkt 1: Identyfikator korelacji działań następczych
Pole | Treść | Rodzaj pola | Przykłady |
1 | Rok | Numeryczne 2 | 5 |
2 | Identyfikator administracji krajowej, w której pierwotnie przedstawiono komunikat | Alfabetyczne 2 | ES |
3 | Kod nadany bezpłatnie na szczeblu krajowym | Alfanumeryczne 21 | ARC |
4 | Uzupełnienie | Alfanumeryczne 3 | 123 |
Pole 1 zawiera dwie ostatnie cyfry roku. Pole 2 pochodzi z wykazu kodów krajów (zob. wykaz kodów w pkt 3 załącznika II do rozporządzenia delegowanego (UE) 2022/16362). W polu 3 należy podać identyfikator nadany na szczeblu krajowym. W niektórych wypadkach identyfikator korelacji działań następczych może być zastąpiony przez ARC. W polu 4 podaje się uzupełnienie pola 3, aby razem tworzyły niepowtarzalny identyfikator (np. w przypadku identyfikatora korelacji działań następczych, gdy kilka komunikatów uzupełniających dotyczy tego samego ARC). |
Wykaz kodów w pkt 2: Numer sprawozdania z wydarzenia / Numer raportu z kontroli
Pole | Treść | Rodzaj pola | Przykłady |
1 | Identyfikator administracji krajowej, w której zatwierdzono raport | Alfabetyczne 2 | ES |
2 | Niepowtarzalny kod nadany na szczeblu krajowym | Alfanumeryczne 13 | 2005YTE17UIC2 |
3 | Cyfra kontrolna | Numeryczne 1 | 9 |
Pole 1 pochodzi z wykazu kodów krajów (zob. wykaz kodów w pkt 3 załącznika II do rozporządzenia delegowanego (UE) 2022/1636) W polu 2 należy podać niepowtarzalny identyfikator dla każdego raportu. Sposób wykorzystania danego pola leży w gestii państwa członkowskiego, każdy raport musi jednak posiadać niepowtarzalny numer. Może on - chociaż jest to nieobowiązkowe - zawierać rok, w którym raport pierwotnie złożono (jak zasugerowano w przykładzie). W polu 3 podaje się cyfrę kontrolną dla całego identyfikatora, która pomoże w wykryciu błędu przy wpisywaniu danego identyfikatora." |
„Wykaz kodów w pkt 4: Przyczyny odmowy
Kod | Opis |
0 | Inne |
1 | Na podstawie przepisów prawnych ani praktyk administracyjnych państwa członkowskiego, do którego kierowany jest wniosek, nie można było uzyskać prawa do zapytania lub wymaganych informacji na jego własny użytek (np. informacje poufne). |
2 | (zarezerwowany) |
3 | Ujawnienie informacji sprzeczne z porządkiem publicznym państwa - Udzielenie informacji doprowadziłoby do ujawnienia tajemnicy handlowej, przemysłowej lub zawodowej albo procesu handlowego bądź ujawnienie informacji byłoby sprzeczne z porządkiem publicznym |
4 | Organ wymiaru sprawiedliwości współpracującej administracji krajowej odmówił zgody na przekazanie informacji będących pod jego kontrolą |
5 | Wniosek dotyczy informacji, która nie jest już dostępna w związku z przepisami krajowymi dotyczącymi przechowywania danych (co najmniej 5 lat) |
6 | Organ składający wniosek nie wyczerpał zwyczajowych źródeł informacji, z których mógł skorzystać w takich okolicznościach |
7 | Liczba oraz charakter wniosków o udzielenie informacji złożonych przez organ składający wniosek w konkretnym okresie nakłada nieproporcjonalne obciążenia administracyjne na ten organ współpracujący. |
8 | Administracja krajowa składająca wniosek nie może, z przyczyn prawnych, przekazać podobnych informacji |
9 | Wysyłający nie wyczerpał wszystkich dostępnych mu środków w celu uzyskania dowodu, że zakończyło się przemieszczanie towarów akcyzowych między państwami członkowskimi |
10 | Nie przeprowadzono kontroli. |
11 | Poza zakresem rozporządzenia (UE) nr 389/2012 (np. konwencja neapolitańska II) |
Wykaz kodów w pkt 5: przyczyny ostrzeżenia co do e-AD lub odrzucenia e-AD
Kod | Opis |
0 | Inne |
1 | Otrzymany e-AD/e-SAD nie dotyczy odbiorcy |
2 | Wyrób (wyroby) akcyzowy (akcyzowe) jest (są) niezgodny (niezgodne) z zamówieniem |
3 | Ilość (ilości) jest (są) niezgodna (niezgodne) z zamówieniem |
Wykaz kodów w pkt 6: rodzaje dowodów
Kod | Opis |
0 | Inne |
1 | Zarezerwowany |
2 | Raport policji |
3 | Raport inny niż raport policji lub urzędu celnego |
4 | Raport urzędu celnego" |
„Wykaz kodów w pkt 8: Przyczyna wniosku
Kod | Opis |
0 | Inne |
1 | Raport odbioru/Wywóz niezwrócony do wysyłającego |
2 | Nadwyżki lub braki stwierdzone po przybyciu towaru |
4 | Złożenie e-AD/e-SAD zostało odrzucone, ponieważ nie zgadza się ewidencja SEED odbiorcy - wniosek o dodatkowe informacje |
6 | Czy towary/ilości wyszczególnione na e-AD/e-SAD zostały ujęte w ewidencji towarowej odbiorcy? |
7 | Sprawdzić, czy towary rzeczywiście opuściły UE (data wywozu poświadczona przez organy celne) |
8 | Objęcie towarów zawieszającą procedurą celną (np. skład wywozowy, magazyn żywności, uszlachetnianie bierne) |
9 | Wystąpiono o zwrot podatku akcyzowego |
10 | Inspekcje wyrywkowe |
11 | Egzemplarz nr 3 niezwrócony wysyłającemu |
12 | Zatwierdzono odwrotną stronę egzemplarza nr 3 w celu wykazania nadwyżek lub braków |
13 | Niekompletne potwierdzenie odbioru |
14 | Numer akcyzowy odbiorcy nie widnieje w SEED |
15 | Dane usunięte/nadpisane bez oficjalnej zgody |
16 | Wniosek o ręczne zamknięcie |
17 | Nieznany status wywozu |
18 | Wniosek o przerwanie przemieszczenia |
19 | Przeprowadzenie rozmowy z upoważnionym przedstawicielem |
20 | Dokument rezerwowy |
21 | Sporządzono dwa dokumenty e-AD/e-SAD dla tej samej przesyłki |
22 | Wyjaśnienie dotyczące rodzaju lub ilości towarów |
23 | Odrzucenie/odmowa odbioru towarów |
24 | Toczące się dochodzenie w sprawie akcyzy |
25 | Podejrzenie wystąpienia nieprawidłowości" |
„Wykaz kodów w pkt 11: przyczyny braku możliwości działań w ramach współpracy administracyjnej
Kod | Opis |
0 | Inne |
1 | Brak informacji |
2 | Zarezerwowany |
3 | Brak czasu |
4 | Trwa szczegółowe postępowanie w sprawie podmiotu gospodarczego, niemożliwe udzielenie odpowiedzi w krótkim czasie |
5 | Nie udało się skontaktować się z podmiotem |
6 | Brakujący podmiot" |
„Wykaz kodów w pkt 15: Rodzaj dokumentu
Kod | Opis |
0 | Inne |
1 | Dokument e-AD |
2 | SAAD lub e-SAD |
3 | Faktura |
4 | Nota dostawy |
5 | CMR |
6 | Konosament |
7 | List przewozowy |
8 | Umowa |
9 | Wniosek podmiotu |
10 | Oficjalny zapis |
11 | Wniosek |
12 | Odpowiedź |
13 | Rezerwowe dokumenty, rezerwowe wydruki |
14 | Zdjęcie |
15 | Zgłoszenie wywozowe |
16 | Komunikat informujący wyprzedzająco o przybyciu przesyłki |
17 | Wyniki kontroli w urzędzie wyprowadzenia |
18 | SAD (jednolity dokument administracyjny) |
19 | Certyfikat niezależnego, małego producenta napojów alkoholowych |
<Kod TARIC> | Kod TARIC zastosowany w »polu 44« dokumentu SAD |
Wykaz kodów w pkt 16: przyczyny wniosku w sprawie zamknięcia ręcznego
Kod | Opis |
0 | Inne |
1 | Wywóz zakończony, ale brak IE518 |
2 | Odbiorca nie jest już podłączony do EMCS |
3 | Odbiorca zwolniony |
4 | Wyjście potwierdzone, ale nie przekazano IE829 (IE818 z błędnym numerem porządkowym) |
5 | Brak przemieszczenia, ale anulowanie już niemożliwe |
6 | Wielokrotne wystawienie e-AD/e-SAD w odniesieniu do pojedynczego przemieszczenia |
7 | e-AD/e-SAD nie obejmuje faktycznego przemieszczenia |
8 | Błędny raport odbioru |
9 | Błędne odrzucenie e-AD/e-SAD" |
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00