ROZPORZĄDZENIE WYKONAWCZE KOMISJI (UE) 2022/402
z dnia 9 marca 2022 r.
nakładające ostateczne cło antydumpingowe na przywóz niektórych rodzajów folii aluminiowej pochodzących z Chińskiej Republiki Ludowej w następstwie przeglądu wygaśnięcia zgodnie z art. 11 ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/1036
KOMISJA EUROPEJSKA,
uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/1036 z dnia 8 czerwca 2016 r. w sprawie ochrony przed przywozem produktów po cenach dumpingowych z krajów niebędących członkami Unii Europejskiej (1) ("rozporządzenie podstawowe"), w szczególności jego art. 11 ust. 2,
a także mając na uwadze, co następuje:
1. PROCEDURA
1.1. Poprzednie dochodzenia i obowiązujące środki
1.2. Wniosek o dokonanie przeglądu wygaśnięcia
1.3. Wszczęcie przeglądu wygaśnięcia
1.4. Okres objęty dochodzeniem przeglądowym i okres badany
1.5. Zainteresowane strony
1.6. Kontrola wyrywkowa
1.6.1. Kontrola wyrywkowa producentów unijnych
1.6.2. Kontrola wyrywkowa importerów
1.6.3. Kontrola wyrywkowa producentów eksportujących w ChRL
1.7. Odpowiedzi na pytania zawarte w kwestionariuszu i zdalne kontrole krzyżowe
(16) | Komisja przesłała rządowi Chińskiej Republiki Ludowej ("rząd ChRL") kwestionariusz dotyczący istnienia znaczących zakłóceń w ChRL w rozumieniu art. 2 ust. 6a lit. b) rozporządzenia podstawowego. |
(17) | Na etapie wszczęcia postępowania kwestionariusz udostępniono w aktach do wglądu dla zainteresowanych stron i na stronie internetowej DG ds. Handlu (8). |
(18) | Odpowiedzi na pytania zawarte w kwestionariuszu otrzymano od wszystkich trzech producentów unijnych wybranych do próby. Producent eksportujący, który zgłosił się podczas kontroli wyrywkowej, nie udzielił odpowiedzi na pytania zawarte w kwestionariuszu. Nie otrzymano żadnej odpowiedzi od żadnego z niepowiązanych importerów. Żaden z użytkowników nie dostarczył kwestionariusza ani nie zgłosił się w trakcie dochodzenia. Rząd ChRL również nie udzielił odpowiedzi na pytania zawarte w kwestionariuszu. |
(19) | Ze względu na brak współpracy ze strony chińskich producentów eksportujących lub rządu ChRL, ustalenia dotyczące dumpingu i szkody zostały dokonane na podstawie dostępnych faktów zgodnie z art. 18 rozporządzenia podstawowego. Misja Chińskiej Republiki Ludowej przy Unii Europejskiej została odpowiednio poinformowana. Nie otrzymano żadnych uwag. |
(20) | Komisja zgromadziła wszelkie informacje uznane za niezbędne do przeprowadzenia dochodzenia. Zgodnie z zawiadomieniem w sprawie skutków pandemii COVID-19 w odniesieniu do dochodzeń antydumpingowych i antysubsydyjnych (9) przeprowadzono zdalne kontrole krzyżowe w formie wideokonferencji z następującymi przedsiębiorstwami: |
Producenci unijni
2. PRODUKT OBJĘTY PRZEGLĄDEM I PRODUKT PODOBNY
2.1. Produkt objęty przeglądem
2.2. Produkt podobny
3. DUMPING
3.1. Uwagi wstępne
3.2. Procedura określania wartości normalnej na podstawie art. 2 ust. 6a rozporządzenia podstawowego
3.3. Wartość normalna
3.3.1. Istnienie znaczących zakłóceń
3.3.2. Kraj reprezentatywny
a) Uwagi ogólne
b) Poziom rozwoju gospodarczego podobny do poziomu ChRL i uwzględnienie produkcji produktu objętego przeglądem
c) Dostępność odpowiednich danych publicznych w reprezentatywnym kraju
d) Poziom ochrony socjalnej i ochrony środowiska
e) Wniosek dotyczący reprezentatywnego kraju
3.3.3. Źródła, na podstawie których ustalono poziom niezniekształconych kosztów
3.3.4. Czynniki produkcji
1) Surowce i produkt uboczny
2) Praca
3) Energia elektryczna
4) Gaz ziemny
5) Pośrednie koszty produkcji, koszty sprzedaży, koszty ogólne i administracyjne oraz zysk
3.3.5. Obliczanie wartości normalnej
3.4. Cena eksportowa
3.5. Porównanie i margines dumpingu
3.6. Podsumowanie
4. PRAWDOPODOBIEŃSTWO KONTYNUACJI DUMPINGU W PRZYPADKU WYGAŚNIĘCIA ŚRODKÓW
4.1. Moce produkcyjne i wolne moce produkcyjne w ChRL
4.2. Popyt na chińskim rynku krajowym i rynkach innych państw trzecich
4.3. Zachowanie cenowe chińskich producentów eksportujących przy wywozie na rynki innych państw trzecich
4.4. Atrakcyjność rynku unijnego
4.5. Wnioski dotyczące prawdopodobieństwa kontynuacji dumpingu
5. SZKODA
5.1. Definicja przemysłu Unii i produkcji unijnej
5.2. Konsumpcja w Unii
5.3. Przywóz z ChRL
5.3.1. Wielkość i udział w rynku przywozu z ChRL
5.3.2. Ceny produktów przywożonych z ChRL oraz podcięcie cenowe
5.3.3. Przywóz z państw trzecich innych niż ChRL
5.4. Sytuacja gospodarcza przemysłu Unii
5.4.1. Uwagi ogólne
5.4.2. Wskaźniki makroekonomiczne
5.4.2.1. Produkcja, moce produkcyjne i wykorzystanie mocy produkcyjnych
5.4.2.2. Wielkość sprzedaży i udział w rynku
5.4.2.3. Wzrost
5.4.2.4. Zatrudnienie i wydajność
5.4.2.5. Wielkość marginesu dumpingu i poprawa sytuacji po wcześniejszym dumpingu
5.4.3. Wskaźniki mikroekonomiczne
5.4.3.1. Ceny i czynniki wpływające na ceny
5.4.3.2. Koszty pracy
5.4.3.3. Zapasy
5.4.3.4. Rentowność, przepływy środków pieniężnych, inwestycje, zwrot z inwestycji i zdolność do pozyskania kapitału
5.4.4. Wnioski dotyczące szkody
6. PRAWDOPODOBIEŃSTWO PONOWNEGO WYSTĄPIENIA SZKODY
6.1. Wielkość produkcji, wolne moce produkcyjne w ChRL oraz atrakcyjność rynku Unii
6.2. Prawdopodobne poziomy cen przywozu z ChRL i ich wpływ na sytuację przemysłu Unii w przypadku dopuszczenia do wygaśnięcia środków
6.3. Występowanie praktyk obchodzenia środków
6.4. Podsumowanie
7. INTERES UNII
7.1. Interes przemysłu unijnego
7.2. Interes importerów niepowiązanych, przedsiębiorstw handlowych i użytkowników
7.3. Wnioski dotyczące interesu Unii
8. ŚRODKI ANTYDUMPINGOWE
(197) | Na podstawie wyciągniętych przez Komisję wniosków dotyczących kontynuacji dumpingu z ChRL, ponownego wystąpienia szkody spowodowanej przez przywóz towarów po cenach dumpingowych z ChRL oraz interesu Unii Komisja stwierdziła, że należy utrzymać środki antydumpingowe nałożone na przywóz niektórych rodzajów folii aluminiowej pochodzących z ChRL. |
(198) | W celu zminimalizowania ryzyka obchodzenia cła w związku z dużą różnicą w stawkach celnych potrzebne są szczególne środki gwarantujące stosowanie indywidualnych ceł antydumpingowych. Przedsiębiorstwa, na które nałożono indywidualne cła antydumpingowe, muszą przedstawić ważną fakturę handlową organom celnym państwa członkowskiego. Faktura musi spełniać wymogi określone w art. 1 ust. 3 niniejszego rozporządzenia. Przywóz, któremu nie towarzyszy taka faktura, powinien zostać objęty cłem antydumpingowym obowiązującym wobec "wszystkich pozostałych przedsiębiorstw". |
(199) | Mimo że przedstawienie tej faktury jest konieczne, aby organy celne państw członkowskich zastosowały indywidualne stawki cła antydumpingowego wobec przywozu, nie jest ona jedynym elementem branym pod uwagę przez organy celne. Organy celne państw członkowskich muszą bowiem przeprowadzić zwykłą kontrolę, nawet jeśli otrzymają fakturę spełniająca wszystkie wymogi określone w art. 1 ust. 3 niniejszego rozporządzenia, i podobnie jak we wszystkich innych przypadkach mogą one żądać dodatkowych dokumentów (dokumentów przewozowych itp.) do celów weryfikacji dokładności danych zawartych w oświadczeniu oraz zapewnienia zasadności późniejszego zastosowania stawki należności celnej zgodnie z prawem celnym. |
(200) | Jeżeli wywóz dokonywany przez jedno z przedsiębiorstw korzystających z niższej indywidualnej stawki celnej wzrośnie w znacznym stopniu po wprowadzeniu przedmiotowych środków, tego rodzaju wzrost wielkości wywozu może zostać uznany za stanowiący sam w sobie zmianę struktury handlu ze względu na wprowadzenie środków w rozumieniu art. 13 ust. 1 rozporządzenia podstawowego. W takich okolicznościach oraz pod warunkiem spełnienia określonych wymagań może zostać wszczęte dochodzenie w sprawie obejścia środków. Podczas tego dochodzenia można między innymi zbadać potrzebę zniesienia indywidualnych stawek celnych i nałożenia ogólnokrajowego cła. |
(201) | Poszczególne stawki cła antydumpingowego określone w niniejszym rozporządzeniu mają zastosowanie wyłącznie do przywozu produktu objętego przeglądem pochodzącego z ChRL i wytworzonego przez wymienione osoby prawne. Przywożony produkt objęty przeglądem, wytworzony przez dowolne inne przedsiębiorstwo, które nie zostało konkretnie wymienione w części normatywnej niniejszego rozporządzenia, w tym podmioty powiązane z przedsiębiorstwami konkretnie wymienionymi, podlega stawce cła stosowanej względem "wszystkich pozostałych przedsiębiorstw". Nie powinny one być objęte żadną z indywidualnych stawek cła antydumpingowego. |
(202) | Przedsiębiorstwo może zwrócić się o zastosowanie indywidualnych stawek cła antydumpingowego w przypadku zmiany jego nazwy. Wniosek w tej sprawie należy kierować do Komisji (60). Wniosek musi zawierać wszystkie istotne informacje, które pozwolą wykazać, że zmiana nie wpływa na prawo przedsiębiorstwa do korzystania ze stawki celnej, która ma wobec niego zastosowanie. Jeśli zmiana nazwy przedsiębiorstwa nie wpływa na prawo do korzystania ze stawki należności celnej, która ma do niego zastosowanie, rozporządzenie dotyczące zmiany nazwy zostanie opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej. |
(203) | Wszystkie zainteresowane strony zostały poinformowane o istotnych faktach i ustaleniach, na podstawie których zamierzano zalecić utrzymanie obowiązujących środków. Wyznaczono również stronom termin do przedstawienia uwag dotyczących ujawnionych informacji. Nie otrzymano żadnych uwag. |
(204) | Zgodnie z art. 109 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE, Euratom) 2018/1046 (61), gdy kwotę należy zwrócić w następstwie wyroku Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej, do wypłaty należnych odsetek wykorzystuje się stopę stosowaną przez Europejski Bank Centralny w odniesieniu do jego podstawowych operacji refinansujących, opublikowaną w serii C Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej, obowiązującą pierwszego dnia kalendarzowego każdego miesiąca. |
(205) | Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią komitetu ustanowionego na mocy art. 15 ust. 1 rozporządzenia (UE) 2016/1036, |
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Artykuł 1
1. Niniejszym nakłada się ostateczne cło antydumpingowe na przywóz folii aluminiowej o grubości nie mniejszej niż 0,008 mm i nie większej niż 0,018 mm, bez podłoża, walcowanej, ale nieobrobionej więcej, w rolkach o szerokości nieprzekraczającej 650 mm i o masie przekraczającej 10 kg, obecnie objętej kodem CN ex 7607 11 19 (kod TARIC 7607111910) i pochodzącej z Chińskiej Republiki Ludowej.
2. Stawki ostatecznego cła antydumpingowego mające zastosowanie do ceny netto na granicy Unii, przed ocleniem, dla produktu opisanego w ust. 1 i wytwarzanego przez wymienione przedsiębiorstwa, jest następująca:
Państwo | Przedsiębiorstwo | Cło antydumpingowe | Dodatkowy kod TARIC |
ChRL | Alcoa (Shanghai) Aluminium Products Co., Ltd i Alcoa (Bohai) Aluminium Industries Co., Ltd. | 6,4 % | A944 |
Shandong Loften Aluminium Foil Co., Ltd | 20,3 % | A945 | |
Zhenjiang Dingsheng Aluminium Co., Ltd | 24,2 % | A946 | |
Wszystkie pozostałe przedsiębiorstwa | 30,0 % | A999 |
3. Stosowanie indywidualnych stawek celnych ustalonych dla przedsiębiorstw wymienionych w ust. 2 uwarunkowane jest przedstawieniem organom celnym państw członkowskich ważnej faktury handlowej, która musi zawierać oświadczenie następującej treści, opatrzone datą i podpisem pracownika podmiotu wystawiającego fakturę, ze wskazaniem imienia i nazwiska oraz stanowiska: "Ja, niżej podpisany, poświadczam, że (ilość) (produktu objętego postępowaniem) sprzedana na wywóz do Unii Europejskiej objęta niniejszą fakturą została wytworzona przez (nazwa i adres przedsiębiorstwa) (dodatkowy kod TARIC) w [państwie, którego dotyczy postępowanie]. Oświadczam, że informacje zawarte w niniejszej fakturze są pełne i zgodne z prawdą." W przypadku nieprzedstawienia takiej faktury obowiązuje cło mające zastosowanie do wszystkich pozostałych przedsiębiorstw.
4. Ostateczne cło antydumpingowe mające zastosowanie do "wszystkich pozostałych przedsiębiorstw", określone w ust. 2, zostaje niniejszym rozszerzone na przywóz do Unii niektórych rodzajów folii aluminiowej pochodzących z Chińskiej Republiki Ludowej, obecnie objętych kodami CN ex 7607 11 19 i ex 7607 11 90 (kody TARIC 7607111930, 7607111940, 7607111950, 7607119044, 7607119046, 7607119071 i 7607119072), z wyjątkiem tego rodzaju produktów wyprodukowanych przez wymienione poniżej przedsiębiorstwa:
Nazwa przedsiębiorstwa | Dodatkowy kod TARIC |
Jiangsu Zhongji Lamination Materials Co., Ltd | C198 |
Luoyang Wanji Aluminium Processing Co., Ltd | C199 |
Xiamen Xiashun Aluminium Foil Co., Ltd | C200 |
Yantai Donghai Aluminum Foil Co., Ltd | C201 |
5. Niniejszym rozszerza się ostateczne cło antydumpingowe stosowane wobec przywozu pochodzącego z Chińskiej Republiki Ludowej, określone w ust. 2, na przywóz niektórych rodzajów folii aluminiowej, obecnie objętych kodami CN ex 7607 11 19 i ex 7607 11 90 (kody TARIC 7607111910, 7607111930, 7607111940, 7607111950, 7607119044, 7607119046, 7607119071, 7607119072), wysyłanych z Tajlandii, zgłoszonych lub niezgłoszonych jako pochodzące z Tajlandii (kod dodatkowy TARIC C601).
6. O ile nie określono inaczej, zastosowanie mają obowiązujące przepisy dotyczące należności celnych.
Artykuł 2
Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie następnego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.
Sporządzono w Brukseli dnia 9 marca 2022 r.
W imieniu Komisji
Ursula VON DER LEYEN
Przewodnicząca
(1) Dz.U. L 176 z 30.6.2016, s. 21.
(2) Rozporządzenie Rady (WE) nr 925/2009 z dnia 24 września 2009 r. nakładające ostateczne cło antydumpingowe i stanowiące o ostatecznym pobraniu cła tymczasowego nałożonego na przywóz niektórych rodzajów folii aluminiowej pochodzących z Armenii, Brazylii i Chińskiej Republiki Ludowej (Dz.U. L 262 z 6.10.2009, s. 1).
(3) Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2015/2384 z dnia 17 grudnia 2015 r. nakładające ostateczne cło antydumpingowe na przywóz niektórych rodzajów folii aluminiowej pochodzących z Chińskiej Republiki Ludowej oraz kończące postępowanie dotyczące przywozu niektórych rodzajów folii aluminiowej pochodzących z Brazylii w następstwie przeglądu wygaśnięcia zgodnie z art. 11 ust. 2 rozporządzenia Rady (WE) nr 1225/2009 (Dz.U. L 332 z 18.12.2015, s. 63).
(4) Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2017/271 z dnia 16 lutego 2017 r. rozszerzające ostateczne cło antydumpingowe, nałożone rozporządzeniem Rady (WE) nr 925/2009 wobec przywozu niektórych rodzajów folii aluminiowej pochodzących z Chińskiej Republiki Ludowej, na przywóz nieznacznie zmienionych niektórych rodzajów folii aluminiowej (Dz.U. L 40 z 17.2.2017, s. 51).
(5) Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2021/1474 z dnia 14 września 2021 r. rozszerzające ostateczne cło antydumpingowe, nałożone rozporządzeniem wykonawczym (UE) 2015/2384 i rozporządzeniem wykonawczym (UE) 2017/271 wobec przywozu niektórych rodzajów folii aluminiowej pochodzących z Chińskiej Republiki Ludowej, na przywóz niektórych rodzajów folii aluminiowej wysyłanych z Tajlandii, zgłoszonych lub niezgłoszonych jako pochodzące z Tajlandii. (Dz.U. L 325 z 15.9.2021, s. 6).
(6) Dz.U. C 98 z 25.3.2020, s. 10.
(7) Zawiadomienie o wszczęciu przeglądu wygaśnięcia środków antydumpingowych stosowanych względem przywozu niektórych rodzajów folii aluminiowej pochodzących z Chińskiej Republiki Ludowej (Dz.U. C 436 z 17.12.2020, s. 10).
(8) https://trade.ec.europa.eu/tdi/case_details.cfm?id=2500
(9) Dz.U. C 86 z 16.3.2020, s. 6.
(10) Uszlachetnianie czynne oznacza, że towary nieunijne są przywożone w celu ich wykorzystania na obszarze celnym Unii w ramach co najmniej jednego procesu przetwarzania, na przykład do celów produkcji lub naprawy. Towary takie nie podlegają należnościom przywozowym.
(11) Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2021/546 z dnia 29 marca 2021 r. nakładające ostateczne cło antydumpingowe i stanowiące o ostatecznym pobraniu cła tymczasowego nałożonego na przywóz elementów wyciskanych z aluminium pochodzących z Chińskiej Republiki Ludowej (Dz.U. L 109 z 30.3.2021, s. 1); rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2021/582 z dnia 9 kwietnia 2021 r. nakładające tymczasowe cło antydumpingowe na przywóz wyrobów walcowanych płaskich z aluminium pochodzących z Chińskiej Republiki Ludowej, (Dz.U. L 124 z 12.4.2021, s. 40); rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2021/983 z dnia 17 czerwca 2021 r. nakładające tymczasowe cło antydumpingowe na przywóz folii aluminiowej do dalszego przetwarzania pochodzącej z Chińskiej Republiki Ludowej (Dz.U. L 216 z 18.6.2021, s. 142).
(12) Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2020/1428 z dnia 12 października 2020 r. nakładające tymczasowe cło antydumpingowe na przywóz elementów wyciskanych z aluminium pochodzących z Chińskiej Republiki Ludowej (Dz.U. L 336 z 13.10.2020, s. 8), motywy 91-97 oraz 154-158; rozporządzenie wykonawcze (UE) 2021/582, motywy 125-131 oraz 185-188; rozporządzenie wykonawcze (UE) 2021/983, motywy 80-86 oraz 140-143.
(13) Rozporządzenie wykonawcze (UE) 2020/1428, motywy 98-104; rozporządzenie wykonawcze (UE) 2021/582, motywy 132-137; rozporządzenie wykonawcze (UE) 2021/983, motywy 87-92.
(14) Rozporządzenie wykonawcze (UE) 2020/1428, motywy 105-112; rozporządzenie wykonawcze (UE) 2021/582, motywy 138-143; rozporządzenie wykonawcze (UE) 2021/983, motywy 93-98. Choć przewidziane w ustawodawstwie chińskim prawo do powoływania i odwoływania kluczowych członków kierownictwa przedsiębiorstw państwowych przez właściwe organy państwowe można uznać za przejaw korzystania przez te organy z przysługujących im praw własności, komórki KPCh tworzone zarówno w przedsiębiorstwach państwowych, jak i w przedsiębiorstwach prywatnych stanowią kolejny istotny kanał umożliwiający państwu ingerowanie w proces podejmowania decyzji biznesowych. Zgodnie z prawem spółek ChRL w każdej spółce należy ustanowić organizację partyjną KPCh (składającą się z co najmniej trzech członków KPCh, jak określono w statucie KPCh), a spółka zapewnia warunki konieczne do prowadzenia działalności przez organizację partyjną. W przeszłości wymóg ten nie zawsze był spełniany lub nie był egzekwowany w rygorystyczny sposób. Począwszy od co najmniej 2016 r. KPCh zaczęła jednak rościć sobie prawo do ściślejszego kontrolowania procesu podejmowania decyzji biznesowych w przedsiębiorstwach państwowych, traktując to prawo jako jedną z wiodących zasad jej polityki. Napływające informacje sugerują również, że KPCh wywiera presję na przedsiębiorstwa prywatne, nakłaniając je do kierowania się "patriotyzmem" i postępowania zgodnie z polityką partii. Informacje z 2017 r. wskazują, że komórki partyjne istniały w 70 % spośród około 1,86 mln przedsiębiorstw prywatnych, a organizacje KPCh wywierały coraz większą presję, aby zapewniono im możliwość podejmowania ostatecznych decyzji biznesowych w przedsiębiorstwach, w których je utworzono. Wspomniane przepisy mają ogólne zastosowanie w całej chińskiej gospodarce, we wszystkich sektorach, w tym do producentów folii aluminiowej i ich dostawców materiałów do produkcji.
(15) Rozporządzenie wykonawcze (UE) 2020/1428, motywy 113-135; rozporządzenie wykonawcze (UE) 2021/582, motywy 144-166; rozporządzenie wykonawcze (UE) 2021/983, motywy 99-120.
(16) Rozporządzenie wykonawcze (UE) 2020/1428, motywy 136-140; rozporządzenie wykonawcze (UE) 2021/582, motywy 167-171; rozporządzenie wykonawcze (UE) 2021/983, motywy 121-125.
(17) Rozporządzenie wykonawcze (UE) 2020/1428, motywy 141-142; rozporządzenie wykonawcze (UE) 2021/582, motywy 172-173; rozporządzenie wykonawcze (UE) 2021/983, motywy 126-127.
(18) Rozporządzenie wykonawcze (UE) 2020/1428, motywy 143-153; rozporządzenie wykonawcze (UE) 2021/582, motywy 174-184; rozporządzenie wykonawcze (UE) 2021/983, motywy 128-139.
(19) SWD(2017) 483 final/2, 20.12.2017, https://trade.ec.europa.eu/doclib/docs/2017/december/tradoc_156474.pdf.
(20) Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2019/915 z dnia 4 czerwca 2019 r. nakładające ostateczne cło antydumpingowe na przywóz niektórych rodzajów folii aluminiowej w rolkach pochodzących z Chińskiej Republiki Ludowej w następstwie przeglądu wygaśnięcia na podstawie art. 11 ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/1036 (Dz.U. L 146 z 5.6.2019, s. 63).
(21) OECD Trade Policy Papers, nr 218, OECD Publishing, Paryż, dostępne pod adresem: http://dx.doi.org/10.1787/c82911ab-en
(22) Think!Desk China Consulting & Research, "Final Report - Analysis of Market Distortions in the Chinese Non-Ferreous Metal Industry" ["Raport końcowy - Analiza zakłóceń na rynku w chińskim sektorze metali nieżelaznych"].
(23) http://www.gov.cn/xinwen/2019-11/06/content_5449193.htm (ostatnie wyświetlenie w dniu 29 października 2021 r.).
(24) Certain Aluminium Foil from the People's Republic of China: Amended Final Affirmative Countervailing Duty Determination and Countervailing Duty Order ["Niektóre rodzaje folii aluminiowej z Chińskiej Republiki Ludowej: zmienione ostateczne ustalenie cła wyrównawczego i nałożenie cła wyrównawczego"], 83 Fed. Reg. 17,360 (Dep't Comm, 19 kwietnia 2018 r.).
(25) Rozporządzenie wykonawcze (UE) 2021/582, motywy 141-142; rozporządzenie wykonawcze (UE) 2021/983, motywy 96-97.
(26) Zob.: http://www.nanshan.com.cn/searchdetails?id=2838&cid= (dostęp w dniu 31 sierpnia 2021 r.).
(27) Zob.: https://www.dfdcjt.com/article/item.html?id=2166 (dostęp w dniu 31 sierpnia 2021 r.).
(28) 13. plan pięcioletni na rzecz rozwoju gospodarczego i społecznego Chińskiej Republiki Ludowej (2016-2020), dostępny pod adresem:
https://en.ndrc.gov.cn/newsrelease_8232/201612/P020191101481868235378.pdf (ostatnie wyświetlenie w dniu 6 maja 2021 r.).
(29) Rozporządzenie wykonawcze (UE) 2021/582, motywy 147-155; rozporządzenie wykonawcze (UE) 2021/983, motywy 102-109.
(30) Rozporządzenie wykonawcze (UE) 2021/582, motywy 156-158; rozporządzenie wykonawcze (UE) 2021/983, motyw 111.
(31) Według dostępnych informacji, w 2020 r. chińska produkcja folii aluminiowej wzrosła o 3,8 % rok do roku (zob. China Nonferrous Metals News - Exploring a new »blue ocean« for aluminium foil applications ["Odkrywanie nowego »błękitnego oceanu« dla zastosowań folii aluminiowej"], dostępne pod adresem: https://finance.sina.com.cn/money/future/indu/2021-07-14/doc-ikqciyzk5369663.shtml, ostatnie wyświetlenie w dniu 22 września 2021 r.). Ponadto, o ile w 2020 r. podawano, że zdolności produkcyjne aluminium elektrolitycznego w Chinach wyniosą ok. 38,55 mln ton rocznie, to w 2021 r. miały wzrosnąć o 3,163 mln ton (zob. przegląd i perspektywy dotyczące rynku aluminium w 2020 r., dostępne pod adresem: https://www.sohu.com/a/445610891_782456, ostatnie wyświetlenie w dniu 22 września 2021 r.).
(32) Rozporządzenie wykonawcze (UE) 2021/582, motywy 162-165; rozporządzenie wykonawcze (UE) 2021/983, motywy 116-120.
(33) World Bank Open Data - Upper Middle Income, https://data.worldbank.org/income-level/upper-middle-income.
(34) Danych finansowych dotyczących jedynego przedsiębiorstwa produkcyjnego (Rusal Armenal, CJSC) nie można było znaleźć w bazie danych Dun and Bradstreet (https://globalfinancials.com/index-admin.html), ani na stronie internetowej przedsiębiorstwa, ani w żadnym innym miejscu w internecie.
(35) Rozporządzenie wykonawcze (UE) 2020/1428, motyw 169.
(36) Dane finansowe pochodzące od pięciu przedsiębiorstw produkujących elementy wyciskane z aluminium wykorzystano w dwóch niedawnych dochodzeniach Komisji dotyczących produktów aluminiowych: wyrobów walcowanych płaskich z aluminium (Dz.U. L 124 z 12.4.2021, s. 40), motywy 266-267, oraz folii aluminiowej do dalszego przetwarzania (Dz.U. L 216 z 18.6.2021, s. 142), motyw 223.
(37) http://www.gtis.com/gta/secure/default.cfm
(38) https://data.tuik.gov.tr/Kategori/GetKategori?p=istihdam-issizlik-ve-ucret-108&dil=2
(39) https://data.tuik.gov.tr/Kategori/GetKategori?p=cevre-ve-enerji-103&dil=2
(40) Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2015/755 z dnia 29 kwietnia 2015 r. w sprawie wspólnych reguł przywozu z niektórych państw trzecich (Dz.U. L 123 z 19.5.2015, s. 33). Wspomniane kraje to Azerbejdżan, Białoruś, Korea Północna, Turkmenistan i Uzbekistan. Art. 2 ust. 7 rozporządzenia podstawowego stanowi, że ceny krajowe w tych krajach nie mogą być wykorzystywane do określania wartości normalnej.
(41) https://data.tuik.gov.tr/Kategori/GetKategori?p=istihdam-issizlik-ve-ucret-108&dil=2
(42) Był to najbardziej aktualny okres, w przypadku którego godzinowe koszty pracy dla tej działalności były dostępne w momencie, gdy korzystaliśmy ze zbioru danych.
(43) Kategoria "metale" obejmuje aluminium oznaczone kodem C24.42 (zob. https://ec.europa.eu/eurostat/documents/3859598/5902521/KS-RA-07-015-EN.PDF, s. 156).
(44) https://data.tuik.gov.tr/Bulten/DownloadIstatistikselTablo?p=RQJc6lWaNMpivNV6h1MxkWk9ycHqk1cNqZM2UJkJfMUYAmenKIIz/lKzy74RY7Y2
(45) https://data.tuik.gov.tr/Kategori/GetKategori?p=cevre-ve-enerji-103&dil=2
(46) https://data.tuik.gov.tr/Kategori/GetKategori?p=cevre-ve-enerji-103&dil=2
(47) https://globalfinancials.com/index-admin.html (dostęp dnia 28 września 2021 r.).
(48) Załącznik 1C.3 do wniosku o dokonanie przeglądu (CRU "Overcapacity in Chinese rolled product sector increases focus on exports" ["Nadwyżka mocy produkcyjnych w chińskim sektorze wyrobów walcowanych zwiększa nacisk na eksport"] oraz Izba Handlowa Unii Europejskiej w Chinach "Overcapacity in China - an impediment to the Party's reform agenda", ["Nadwyżka mocy produkcyjnych w Chinach - przeszkoda dla programu reform Partii"]) oraz rozdział 15 dokumentu roboczego służb Komisji w sprawie znaczących zakłóceń w gospodarce Chińskiej Republiki Ludowej na potrzeby dochodzeń w sprawie ochrony handlu.
(49) Załącznik 1C.3 do wniosku o dokonanie przeglądu (CRU "Overcapacity in Chinese rolled product sector increases focus on exports" ["Nadwyżka mocy produkcyjnych w chińskim sektorze wyrobów walcowanych zwiększa nacisk na eksport"]).
(50) Rozdział 6 CRU, The Global Market Outlook for Aluminium Foil to 2022 [sprawozdanie Global Market Outlook dotyczące folii aluminiowej do 2022 r.] (załącznik 1C.3 do wniosku o dokonanie przeglądu).
(51) http://www.sheitc.sh.gov.cn/jjyw/20210106/ada4d50132bf4ccaa5c97944073a7d2d.html (ostatni dostęp dnia 2 września 2021 r.).
(52) https://www.globaltradealert.org/data_extraction
(53) http://i-tip.wto.org/goods/Forms/TableView.aspx
(54) t20.007357 (załącznik 1B.4: Otwarte załączniki, część 1, s. 27-32).
(55) Załącznik 1C.3 do wniosku o dokonanie przeglądu (globalna prognoza CRU dotycząca folii aluminiowej i prognoza dla pierwotnego aluminium, s. 9).
(56) Wielkość produkcji ustalono w oparciu o dane dotyczące UE-27, ponieważ od dnia 1 lutego 2020 r. Zjednoczone Królestwo nie należy do Unii Europejskiej, a okres przejściowy dotyczący wystąpienia Zjednoczonego Królestwa zakończył się w dniu 31 grudnia 2020 r.
(57) Rozporządzenie wykonawcze (UE) 2017/271.
(58) Konsumpcję ustalono na podstawie danych z UE-27, z wyłączeniem danych dotyczących Zjednoczonego Królestwa.
(59) W okresie objętym dochodzeniem 1 339 ton przywieziono w ramach procedury statystycznej uszlachetniania czynnego, 106 ton w ramach normalnej procedury statystycznej, a 143 tony stanowiły przywóz oparty na obchodzeniu środków na podstawie rozporządzenia (UE) 2017/271.
(60) European Commission, Directorate-General for Trade, Directorate G, Rue de la Loi 170, 1040 Brussels, Belgia.
(61) Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE, Euratom) 2018/1046 z dnia 18 lipca 2018 r. w sprawie zasad finansowych mających zastosowanie do budżetu ogólnego Unii, zmieniające rozporządzenia (UE) nr 1296/2013, (UE) nr 1301/2013, (UE) nr 1303/2013, (UE) nr 1304/2013, (UE) nr 1309/2013, (UE) nr 1316/2013, (UE) nr 223/2014 i (UE) nr 283/2014 oraz decyzję nr 541/2014/UE, a także uchylające rozporządzenie (UE, Euratom) nr 966/2012 (Dz.U. L 193 z 30.7.2018, s. 1).
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00