Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 2021-09-22 do 2024-07-01
Wersja archiwalna od 2021-09-22 do 2024-07-01
archiwalny
Alerty
ROZPORZĄDZENIE DELEGOWANE KOMISJI (UE) 2021/1429
z dnia 31 maja 2021 r.
zmieniające rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/956 w odniesieniu do danych dotyczących nowych pojazdów ciężkich, które mają być monitorowane i zgłaszane przez państwa członkowskie
(Tekst mający znaczenie dla EOG)
KOMISJA EUROPEJSKA,
uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/956 z dnia 28 czerwca 2018 r. w sprawie monitorowania i sprawozdawczości w odniesieniu do emisji CO2 z nowych pojazdów ciężkich i zużycia paliwa przez takie pojazdy (1), w szczególności jego art. 11 ust. 1 lit. a),
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) | Aby zapewnić dogłębną analizę zgodnie z art. 10 rozporządzenia (UE) 2018/956, konieczne są dane umożliwiające identyfikację pojazdów ciężkich zarejestrowanych jako „pojazdy specjalnego przeznaczenia” zgodnie z definicją w pkt 2.2 części A załącznika I do rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/858 (2) oraz określenie średniego indywidualnego poziomu emisji CO2 producenta do celów rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1242 (3). Takie dane zapisuje się w pkt 51 świadectwa zgodności nowo zarejestrowanego pojazdu ciężkiego. Należy zatem dostosować wymogi dotyczące danych określone w części A załącznika I do rozporządzenia (UE) 2018/956 dotyczące danych, które mają być monitorowane i zgłaszane przez państwa członkowskie. |
(2) | Należy zatem odpowiednio zmienić rozporządzenie (UE) 2018/956, |
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Artykuł 1
Zmiana rozporządzenia (UE) 2018/956
W części A załącznika I do rozporządzenia (UE) 2018/956 dodaje się lit. o) w brzmieniu:
„o) | w odniesieniu do pojazdów specjalnego przeznaczenia zarejestrowanych do dnia 30 czerwca 2021 r., jeżeli są dostępne, oraz w odniesieniu do pojazdów specjalnego przeznaczenia zarejestrowanych od dnia 1 lipca 2021 r., we wszystkich przypadkach, ich oznaczenie zgodnie z pozycją 51 świadectwa zgodności.”; |
Artykuł 2
Wejście w życie
Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie dwudziestego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.
Sporządzono w Brukseli dnia 31 maja 2021 r.
W imieniu Komisji
Ursula VON DER LEYEN
Przewodnicząca
(1) Dz.U. L 173 z 9.7.2018, s. 1.
(2) Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/858 z dnia 30 maja 2018 r. w sprawie homologacji i nadzoru rynku pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, komponentów i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów, zmieniające rozporządzenie (WE) nr 715/2007 i (WE) nr 595/2009 oraz uchylające dyrektywę 2007/46/WE (Dz.U. L 151 z 14.6.2018, s. 1).
(3) Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1242 z dnia 20 czerwca 2019 r. określające normy emisji CO2 dla nowych pojazdów ciężkich oraz zmieniające rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 595/2009 i (UE) 2018/956 oraz dyrektywę Rady 96/53/WE (Dz.U. L 198 z 25.7.2019, s. 202).