Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
archiwalny
Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej, L rok 2021 nr 309 str. 1
Wersja archiwalna od 2021-09-22 do 2024-07-01
Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej, L rok 2021 nr 309 str. 1
Wersja archiwalna od 2021-09-22 do 2024-07-01
Akt prawny
archiwalny
ZAMKNIJ close

Alerty

ROZPORZĄDZENIE DELEGOWANE KOMISJI (UE) 2021/1429

z dnia 31 maja 2021 r.

zmieniające rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/956 w odniesieniu do danych dotyczących nowych pojazdów ciężkich, które mają być monitorowane i zgłaszane przez państwa członkowskie

(Tekst mający znaczenie dla EOG)

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/956 z dnia 28 czerwca 2018 r. w sprawie monitorowania i sprawozdawczości w odniesieniu do emisji CO2 z nowych pojazdów ciężkich i zużycia paliwa przez takie pojazdy (1), w szczególności jego art. 11 ust. 1 lit. a),

a także mając na uwadze, co następuje:

(1)

Aby zapewnić dogłębną analizę zgodnie z art. 10 rozporządzenia (UE) 2018/956, konieczne są dane umożliwiające identyfikację pojazdów ciężkich zarejestrowanych jako „pojazdy specjalnego przeznaczenia” zgodnie z definicją w pkt 2.2 części A załącznika I do rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/858 (2) oraz określenie średniego indywidualnego poziomu emisji CO2 producenta do celów rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1242 (3). Takie dane zapisuje się w pkt 51 świadectwa zgodności nowo zarejestrowanego pojazdu ciężkiego. Należy zatem dostosować wymogi dotyczące danych określone w części A załącznika I do rozporządzenia (UE) 2018/956 dotyczące danych, które mają być monitorowane i zgłaszane przez państwa członkowskie.

(2)

Należy zatem odpowiednio zmienić rozporządzenie (UE) 2018/956,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł 1

Zmiana rozporządzenia (UE) 2018/956

W części A załącznika I do rozporządzenia (UE) 2018/956 dodaje się lit. o) w brzmieniu:

„o)

w odniesieniu do pojazdów specjalnego przeznaczenia zarejestrowanych do dnia 30 czerwca 2021 r., jeżeli są dostępne, oraz w odniesieniu do pojazdów specjalnego przeznaczenia zarejestrowanych od dnia 1 lipca 2021 r., we wszystkich przypadkach, ich oznaczenie zgodnie z pozycją 51 świadectwa zgodności.”;

Artykuł 2

Wejście w życie

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie dwudziestego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.

Sporządzono w Brukseli dnia 31 maja 2021 r.

W imieniu Komisji

Ursula VON DER LEYEN

Przewodnicząca


(1) Dz.U. L 173 z 9.7.2018, s. 1.

(2) Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/858 z dnia 30 maja 2018 r. w sprawie homologacji i nadzoru rynku pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, komponentów i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów, zmieniające rozporządzenie (WE) nr 715/2007 i (WE) nr 595/2009 oraz uchylające dyrektywę 2007/46/WE (Dz.U. L 151 z 14.6.2018, s. 1).

(3) Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1242 z dnia 20 czerwca 2019 r. określające normy emisji CO2 dla nowych pojazdów ciężkich oraz zmieniające rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 595/2009 i (UE) 2018/956 oraz dyrektywę Rady 96/53/WE (Dz.U. L 198 z 25.7.2019, s. 202).

* Autentyczne są wyłącznie dokumenty UE opublikowane w formacie PDF w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00