Akt prawny
oczekujący
Wersja oczekująca od dnia notyfikacji
Wersja oczekująca od dnia notyfikacji
oczekujący
Alerty
DECYZJA WYKONAWCZA KOMISJI (UE) 2021/781
z dnia 10 maja 2021 r.
dotycząca publikacji wykazu podającego niektóre poziomy emisji CO2 przypadające na producenta oraz średnie indywidualne poziomy emisji CO2 wszystkich nowych pojazdów ciężkich zarejestrowanych w Unii i emisje odniesienia CO2 zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1242 na okres sprawozdawczy roku 2019
(notyfikowana jako dokument nr C(2021) 3109)
(Jedynie teksty w języku angielskim, francuskim, niderlandzkim, niemieckim, szwedzkim i włoskim są autentyczne)
(Tekst mający znaczenie dla EOG)
KOMISJA EUROPEJSKA,
uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1242 z dnia 20 czerwca 2019 r. określające normy emisji CO2 dla nowych pojazdów ciężkich oraz zmieniające rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 595/2009 i (UE) 2018/956 oraz dyrektywę Rady 96/53/WE (1), w szczególności jego art. 11 ust. 1 akapit pierwszy lit. a), b), d) i f) oraz art. 11 ust. 1 akapit drugi,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) | Średni indywidualny poziom emisji CO2 producenta należy określić na podstawie danych zgłoszonych przez państwa członkowskie i producentów zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/956 (2) w odniesieniu do pojazdów tego producenta. |
(2) | Średni indywidualny poziom emisji CO2 wszystkich nowych pojazdów ciężkich zarejestrowanych w Unii powinien opierać się na danych zgłoszonych w odniesieniu do pojazdów wszystkich producentów. |
(3) | Wskaźnik emisji zerowej i niskiej dla każdego producenta należy określić z uwzględnieniem zgłoszonych w ten sposób bezemisyjnych i niskoemisyjnych pojazdów ciężkich. |
(4) | Ścieżkę redukcji emisji CO2 oraz jednostki emisji przypadające na producenta należy określić na podstawie liczby zgłoszonych w ten sposób nowych pojazdów ciężkich z wyłączeniem pojazdów specjalistycznych. |
(5) | Emisje odniesienia CO2 powinny opierać się na danych zgłoszonych na podstawie rozporządzenia (UE) 2018/956 w podziale na podgrupy, z wyłączeniem pojazdów specjalistycznych. |
(6) | Jeżeli Komisja otrzyma dodatkowe dane, które mogłyby mieć wpływ na wyniki tych obliczeń, może być zmuszona do zaktualizowania danych opublikowanych w niniejszym dokumencie, |
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
Artykuł 1
Średni indywidualny poziom emisji CO2 producenta
Średni indywidualny poziom emisji CO2 producenta, o którym mowa w art. 4 rozporządzenia (UE) 2019/1242, w okresie sprawozdawczym roku 2019 podano w drugiej kolumnie tabeli w załączniku I do niniejszej decyzji.
Artykuł 2
Wskaźnik emisji zerowej i niskiej na producenta
Wskaźnik emisji zerowej i niskiej na producenta, o którym mowa w art. 5 ust. 1 rozporządzenia (UE) 2019/1242, w okresie sprawozdawczym roku 2019 podano w trzeciej kolumnie tabeli w załączniku I do niniejszej decyzji.
Artykuł 3
Ścieżka redukcji emisji CO2 oraz jednostki emisji przypadające na producenta
Ścieżkę redukcji emisji CO2 oraz jednostki emisji przypadające na producenta, o których mowa w art. 7 rozporządzenia (UE) 2019/1242, w okresie sprawozdawczym roku 2019 podano odpowiednio w czwartej i piątej kolumnie tabeli w załączniku I do niniejszej decyzji.
Artykuł 4
Średni indywidualny poziom emisji CO2 wszystkich nowych pojazdów ciężkich
Średni indywidualny poziom emisji CO2 wszystkich nowych pojazdów ciężkich zarejestrowanych w Unii w okresie sprawozdawczym roku 2019, obliczony za pomocą wzoru z pkt 2.7 załącznika I do rozporządzenia (UE) 2019/1242, z uwzględnieniem nowych pojazdów ciężkich wszystkich producentów, wynosi: 52,75 g/tkm.
Artykuł 5
Emisje odniesienia CO2
Emisje odniesienia CO2, o których mowa w art. 1 akapit drugi rozporządzenia (UE) 2019/1242, na okres od dnia 1 lipca 2019 r. do dnia 30 czerwca 2020 r., określono w załączniku II do niniejszej decyzji.
Artykuł 6
Niniejsza decyzja skierowana jest do następujących producentów:
1) | DAIMLER TRUCK AG
|
2) | DAF NV
|
3) | Ford Otomotiv Sanayi AS
|
4) | Iveco Magirus-AG
|
5) | IVECO SPA
|
6) | MAN TRUCK AND BUS SE
|
7) | RENAULT TRUCK SA
|
8) | SCANIA CV AB
|
9) | VOLVO TRUCK CORPORATION
|
Sporządzono w Brukseli dnia 10 maja 2021 r.
W imieniu Komisji
Frans TIMMERMANS
Wiceprzewodniczący wykonawczy
(1) Dz.U. L 198 z 25.7.2019, s. 202.
(2) Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/956 z dnia 28 czerwca 2018 r. w sprawie monitorowania i sprawozdawczości w odniesieniu do emisji CO2 z nowych pojazdów ciężkich i zużycia paliwa przez takie pojazdy (Dz.U. L 173 z 9.7.2018, s. 1).
ZAŁĄCZNIK I
Wszystkie wpisy odnoszą się do okresu sprawozdawczego roku 2019 zgodnie z definicją w art. 3 pkt 3 rozporządzenia (UE) 2019/1242.
Producent | Średni indywidualny poziom emisji CO2, o którym mowa w art. 4 rozporządzenia (UE) 2019/1242, w g/tkm | Wskaźnik emisji zerowej i niskiej, o którym mowa w art. 5 ust. 1 rozporządzenia (UE) 2019/1242 | Ścieżka redukcji emisji CO2, o której mowa w art. 7 rozporządzenia (UE) 2019/1242, w g/tkm | Jednostki emisji, o których mowa w art. 7 rozporządzenia (UE) 2019/1242, w g/tkm |
DAIMLER TRUCK AG | 53,97 | 1,000 | 53,16 | - |
DAF NV | 53,38 | 0,999 | 53,64 | 8 154 |
IVECO MAGIRUS-AG | 53,43 | 1,000 | 51,87 | - |
IVECO SPA | 33,91 | 0,998 | 31,16 | - |
FORD OTOMOTIV SANAYI AS | 53,06 | 1,000 | 49,40 | - |
MAN TRUCK AND BUS SE | 51,58 | 0,999 | 51,49 | - |
RENAULT TRUCK SA | 52,19 | 1,000 | 50,72 | - |
SCANIA CV AB | 51,02 | 1,000 | 53,54 | 77 096 |
VOLVO TRUCK CORPORATION | 54,38 | 1,000 | 53,89 | - |
ZAŁĄCZNIK II
Emisje odniesienia CO2, o których mowa w art. 1 akapit drugi rozporządzenia (UE) 2019/1242:
Podgrupy pojazdów sg | rCO2sg w g/tkm |
4-UD | 307,23 |
4-RD | 197,16 |
4-LH | 105,96 |
5-RD | 84,00 |
5-LH | 56,60 |
9-RD | 110,98 |
9-LH | 65,16 |
10-RD | 83,26 |
10-LH | 58,26 |