Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
archiwalny
Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej, L rok 2014 nr 284 str. 9
Wersja archiwalna od 2014-10-20 do 2022-01-27
Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej, L rok 2014 nr 284 str. 9
Wersja archiwalna od 2014-10-20 do 2022-01-27
Akt prawny
archiwalny
ZAMKNIJ close

Alerty

ROZPORZĄDZENIE WYKONAWCZE KOMISJI (UE) NR 1029/2014

z dnia 26 września 2014 r.

zmieniające rozporządzenie (UE) nr 73/2010 ustanawiające wymagania dotyczące jakości danych i informacji lotniczych dla jednolitej europejskiej przestrzeni powietrznej

(Tekst mający znaczenie dla EOG)

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając rozporządzenie (WE) nr 552/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 10 marca 2004 r. w sprawie interoperacyjności Europejskiej Sieci Zarządzania Ruchem Lotniczym (rozporządzenie w sprawie interoperacyjności) (1) , w szczególności jego art. 3 ust. 5,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Artykuł 3 ust. 13, art. 7 ust. 5 i art. 10 ust. 1 rozporządzenia Komisji (UE) nr 73/2010 (2) odnoszą się do rozporządzenia Komisji (WE) nr 2096/2005 (3) , które zostało uchylone rozporządzeniem wykonawczym Komisji (UE) nr 1035/2011 (4) . Odniesienia do rozporządzenia (WE) nr 2096/2005 w rozporządzeniu (UE) nr 73/2010 należy zatem zaktualizować, tak aby odnosiły się one do rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) nr 1035/2011.

(2) Załącznik III do rozporządzenia (UE) nr 73/2010 odnosi się do norm ustanowionych przez Międzynarodową Organizację Normalizacyjną (ISO). Jednakże od czasu przyjęcia rozporządzenia (UE) nr 73/2010 ISO wprowadziła zmiany do niektórych z tych norm i zmieniła ich numerację. Odniesienia do odpowiednich norm ISO zawarte w rozporządzeniu (UE) nr 73/2010 należy zatem zaktualizować, aby zapewnić spójność z obowiązującą obecnie numeracją i bieżącymi wydaniami tych norm.

(3) Załączniki I, III i XI do rozporządzenia (UE) nr 73/2010 odnoszą się do różnych definicji i postanowień określonych w załączniku 15 do konwencji o międzynarodowym lotnictwie cywilnym (konwencja chicagowska), a konkretnie do jej wydania dwunastego z lipca 2004 r., w którym uwzględniono poprawkę nr 34. Od czasu przyjęcia rozporządzenia (UE) nr 73/2010 Organizacja Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego (ICAO) wprowadziła zmiany do szeregu definicji i postanowień oraz elementów struktury załącznika 15 do konwencji chicagowskiej. Ostatnie z tych zmian wprowadzono w wydaniu czternastym z lipca 2013 r., w którym uwzględniono poprawkę nr 37. Odniesienia w rozporządzeniu (UE) nr 73/2010 do załącznika 15 do konwencji chicagowskiej należy zatem zaktualizować, aby umożliwić państwom członkowskim wypełnienie ich międzynarodowych zobowiązań prawnych oraz zapewnić spójność z istniejącymi międzynarodowymi ramami prawnymi ICAO.

(4) Należy odpowiednio zmienić rozporządzenie (UE) nr 73/2010.

(5) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu ds. Jednolitej Przestrzeni Powietrznej ustanowionego na mocy art. 5 rozporządzenia (WE) nr 549/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady (5) ,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł 1

W rozporządzeniu (UE) nr 73/2010 wprowadza się następujące zmiany:

1) w art. 3 wprowadza się następujące zmiany:

a) pkt 7) otrzymuje brzmienie:

„ 7) „ zintegrowany pakiet informacji lotniczych ” (dalej zwany „ IAIP ” ) to pakiet - w formie papierowej lub elektronicznej - składający się z następujących elementów:

a) zbiory informacji lotniczych (zwane dalej „ AIP ” ), włącznie ze zmianami;

b) suplementy do AIP;

c) zawiadomienie określone w pkt 17 (NOTAM) oraz biuletyny informacji przed lotem;

d) biuletyny informacji lotniczych; oraz

e) listy kontrolne i wykazy ważnych NOTAM; ”;

b) pkt 8) otrzymuje brzmienie:

„ 8) „ dane o przeszkodach ” to dane o wszystkich stałych (o charakterze czasowym lub trwałym) i ruchomych obiektach albo ich częściach, które znajdują się w strefie przeznaczonej dla ruchu naziemnego statku powietrznego lub które przekraczają określoną powierzchnię przeznaczoną do ochrony statku powietrznego w locie bądź znajdują się poza tymi określonymi powierzchniami i zostały ocenione jako stanowiące zagrożenie dla żeglugi powietrznej; ”;

c) pkt 10) otrzymuje brzmienie:

„ 10) „ dane geograficzne dotyczące lotnisk ” oznaczają dane zgromadzone do celów opracowywania informacji wykorzystywanych do mapowania lotnisk; ”;

d) pkt 13) otrzymuje brzmienie:

„ 13) „ instytucja zapewniająca służby informacji lotniczej ” to organizacja odpowiedzialna za zapewnienie służby informacji lotniczej, certyfikowana zgodnie z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu wykonawczym Komisji (UE) nr 1035/2011; ”;

e) pkt 24) otrzymuje brzmienie:

„ 24) „ dane krytyczne ” to dane o poziomie spójności określonym w lit. c) klasyfikacji spójności określonej w rozdziale 1, sekcja 1.1 załącznika 15 do konwencji chicagowskiej o międzynarodowym lotnictwie cywilnym (zwanej dalej „ konwencją chicagowską ” ); ”;

f) pkt 25) otrzymuje brzmienie:

„ 25) „ dane ważne ” to dane o poziomie spójności określonym w lit. b) klasyfikacji spójności określonej w rozdziale 1, sekcja 1.1 załącznika 15 do konwencji chicagowskiej; ”;

2) art. 7 ust. 5 otrzymuje brzmienie:

„ 5. Nie naruszając przepisów rozporządzenia wykonawczego (UE) nr 1035/2011, strony określone w art. 2 ust. 2 zobowiązane są zapewnić, by pracownicy odpowiedzialni za realizację zadań w zakresie dostarczania danych lub informacji lotniczych byli odpowiednio przeszkoleni, kompetentni i upoważnieni do wykonywania powierzonych im zadań. ”;

3) art. 10 ust. 1 otrzymuje brzmienie:

„ 1. Nie naruszając przepisów rozporządzenia wykonawczego (UE) nr 1035/2011, strony określone w art. 2 ust. 2 wdrażają i utrzymują system zarządzania jakością w dziedzinie własnej działalności polegającej na dostarczaniu danych i informacji lotniczych stosownie do wymagań określonych w załączniku VII część A. ”;

4) w załączniku I wprowadza się zmiany zgodnie z załącznikiem I do niniejszego rozporządzenia;

5) załącznik III zastępuje się tekstem załącznika II do niniejszego rozporządzenia;

6) załącznik XI zastępuje się tekstem załącznika III do niniejszego rozporządzenia.

Artykuł 2

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie dwudziestego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej .

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.

Sporządzono w Brukseli dnia 26 września 2014 r.

W imieniu Komisji

José Manuel BARROSO

Przewodniczący


(1) Dz.U. L 96 z 31.3.2004, s. 26.

(2) Rozporządzenie Komisji (UE) nr 73/2010 z dnia 26 stycznia 2010 r. ustanawiające wymagania dotyczące jakości danych i informacji lotniczych dla jednolitej europejskiej przestrzeni powietrznej (Dz.U. L 23 z 27.1.2010, s. 6).

(3) Rozporządzenie Komisji (WE) nr 2096/2005 z dnia 20 grudnia 2005 r. ustanawiające wspólne wymogi dotyczące zapewniania służb żeglugi powietrznej (Dz.U. L 335 z 21.12.2005, s. 13).

(4) Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) nr 1035/2011 z dnia 17 października 2011 r. ustanawiające wspólne wymogi dotyczące zapewniania służb żeglugi powietrznej oraz zmieniające rozporządzenia (WE) nr 482/2008 i (UE) nr 691/2010 (Dz.U. L 271 z 18.10.2011, s. 23).

(5) Rozporządzenie (WE) nr 549/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 10 marca 2004 r. ustanawiające ramy tworzenia Jednolitej Europejskiej Przestrzeni Powietrznej (rozporządzenie ramowe) (Dz.U. L 96 z 31.3.2004, s. 1).

ZAŁĄCZNIK I

W załączniku I, część B, lit. a) otrzymuje brzmienie:

„ a) dostarcza się w wersji cyfrowej zgodnie z normami ICAO, o których mowa w załączniku III pkt 9, 9a i 12; ”.

ZAŁĄCZNIK II

„ ZAŁĄCZNIK III

PRZEPISY, O KTÓRYCH MOWA W ARTYKUŁACH I ZAŁĄCZNIKACH

1. Załącznik 15 do konwencji chicagowskiej - Służby informacji lotniczej (wydanie czternaste - lipiec 2013, uwzględniające poprawkę 37) - rozdział 3, sekcja 3.7 (System zarządzania jakością).

2. Załącznik 15 do konwencji chicagowskiej - Służby informacji lotniczej (wydanie czternaste - lipiec 2013, uwzględniające poprawkę 37) - rozdział 3, sekcja 1.2.1 (Poziomy układ odniesienia).

3. Załącznik 15 do konwencji chicagowskiej - Służby informacji lotniczej (wydanie czternaste - lipiec 2013, uwzględniające poprawkę 37) - rozdział 3, sekcja 1.2.2 (Pionowy układ odniesienia).

4. Załącznik 15 do konwencji chicagowskiej - Służby informacji lotniczej (wydanie czternaste - lipiec 2013, uwzględniające poprawkę 37) - rozdział 4 (Zbiory Informacji Lotniczych (AIP)).

5. Załącznik 15 do konwencji chicagowskiej - Służby informacji lotniczej (wydanie czternaste - lipiec 2013, uwzględniające poprawkę 37) - rozdział 4, sekcja 4.3 (Wymagania dotyczące zmian do AIP).

6. Załącznik 15 do konwencji chicagowskiej - Służby informacji lotniczej (wydanie czternaste - lipiec 2013, uwzględniające poprawkę 37) - rozdział 4, sekcja 4.4 (Wymagania dotyczące suplementów do AIP).

7. Załącznik 15 do konwencji chicagowskiej - Służby informacji lotniczej (wydanie czternaste - lipiec 2013, uwzględniające poprawkę 37) - rozdział 5 (NOTAM).

8. Załącznik 15 do konwencji chicagowskiej - Służby informacji lotniczej (wydanie czternaste - lipiec 2013, uwzględniające poprawkę 37) - rozdział 6, sekcja 6.2 (Dostarczanie informacji w formie drukowanej).

9. Załącznik 15 do konwencji chicagowskiej - Służby informacji lotniczej (wydanie czternaste - lipiec 2013, uwzględniające poprawkę 37) - rozdział 10, sekcja 10.1 (Strefy pokrycia i wymagania dotyczące przekazywania danych).

9a Załącznik 15 do konwencji chicagowskiej - Służby informacji lotniczej (wydanie czternaste - lipiec 2013, uwzględniające poprawkę 37) - rozdział 10, sekcja 10.2 (Zbiór danych topograficznych - treść, wymagania dotyczące wartości liczbowych i struktura).

10. Załącznik 15 do konwencji chicagowskiej - Służby informacji lotniczej (wydanie czternaste - lipiec 2013, uwzględniające poprawkę 37) - dodatek 1 (Treść Zbioru informacji lotniczych (AIP)).

11. Załącznik 15 do konwencji chicagowskiej - Służby informacji lotniczej (wydanie czternaste - lipiec 2013, uwzględniające poprawkę 37) - dodatek 7 (Rozdzielczość publikacji i klasyfikacja spójności danych lotniczych).

12. Załącznik 15 do konwencji chicagowskiej - Służby informacji lotniczej (wydanie czternaste - lipiec 2013, uwzględniające poprawkę 37) - dodatek 8 (Wymagania dotyczące danych topograficznych i o przeszkodach).

13. Object Management Group - Specyfikacja ujednoliconego języka modelowania (UML) wersja 2.1.1.

14. Międzynarodowa Organizacja Normalizacyjna, ISO 19107:2003 - Informacja geograficzna - Schemat przestrzenny (wydanie 1 - 8.5.2003 ).

15. Międzynarodowa Organizacja Normalizacyjna, ISO 19115:2003 - Informacja geograficzna - Metadane (wydanie 1 - 8.5.2003 [Sprostowanie Cor 1:2006 5.7.2006 ]).

16. Międzynarodowa Organizacja Normalizacyjna, ISO 19139:2007 - Informacja geograficzna - Metadane - Schemat implementacyjny XML (wydanie 1 - 17.4.2007 ).

17. Międzynarodowa Organizacja Normalizacyjna, ISO 19118:2011 - Informacja geograficzna - Kodowanie (wydanie 2 - 10.10.2011 ).

18. Międzynarodowa Organizacja Normalizacyjna, ISO 19136:2007 - Informacja geograficzna - Język znaczników geograficznych (GML) (wydanie 1 - 23.8.2007 ).

19. Międzynarodowa Organizacja Normalizacyjna, ISO/IEC 19757-3:2006 - Technika informatyczna - Języki zapisu schematów dokumentów (DSDL) - Część 3: Walidacja na podstawie reguł - Schematron (wydanie 1 - 24.5.2006 ).

20. Doc 9674-AN/946 ICAO - Światowy System Geodezyjny - Podręcznik 1984 (wydanie drugie - 2002).

21. Doc 9674-AN/946 ICAO - Światowy System Geodezyjny - Podręcznik 1984 (wydanie drugie - 2002), rozdział 7, sekcja 7.3.2 (Algorytm cyklicznej kontroli nadmiarowej (CRC)).

22. Międzynarodowa Organizacja Normalizacyjna, ISO/IEC 27002:2005 - Technika informatyczna - Techniki bezpieczeństwa - Praktyczne zasady zarządzania bezpieczeństwem informacji (wydanie 1 - 15.6.2005 ).

23. Międzynarodowa Organizacja Normalizacyjna, ISO 28000:2007 - Specyfikacja dotycząca systemu zarządzania bezpieczeństwem w łańcuchu dostaw (wydanie 1 - 21.9.2007 w trakcie przeglądu, ma zostać zastąpione przez wydanie 2 planowane na dzień 31.1.2008 [Na etapie badania]).

24. ED-99 A Eurocae, Wymagania użytkowników w odniesieniu do informacji geograficznych dotyczących lotnisk (październik 2005).

25. Międzynarodowa Organizacja Normalizacyjna, ISO 19110:2005 - Informacja geograficzna - Metodologia katalogowania obiektów (wydanie 1). ”.

ZAŁĄCZNIK III

„ ZAŁĄCZNIK XI

RÓŻNICE ICAO, O KTÓRYCH MOWA W ART. 14

Załącznik 15 do konwencji chicagowskiej - Służby Informacji Lotniczej - rozdział 3, sekcja 3.5.2 (Cykliczna kontrola nadmiarowa) (wydanie czternaste - lipiec 2013 r., uwzględniające poprawkę 37). ”.

* Autentyczne są wyłącznie dokumenty UE opublikowane w formacie PDF w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00