Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 2013-01-01 do 2013-12-31
Wersja archiwalna od 2013-01-01 do 2013-12-31
archiwalny
Alerty
OSTATECZNE PRZYJĘCIE
budżetu korygującego Unii Europejskiej nr 4 na rok budżetowy 2013
(2013/690/EU, Euratom)
PRZEWODNICZĄCY PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO,
uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej, w szczególności jego art. 314 ust. 4 lit. a) oraz art. 314 ust. 9,
uwzględniając Traktat ustanawiający Europejską Wspólnotę Energii Atomowej, w szczególności jego art. 106a,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE, Euratom) nr 966/2012 z dnia 25 października 2012 r. w sprawie zasad finansowych mających zastosowanie do budżetu ogólnego Unii oraz uchylające rozporządzenie Rady (WE, Euratom) nr 1605/2002 (1),
uwzględniając Porozumienie międzyinstytucjonalne z dnia 17 maja 2006 r. pomiędzy Parlamentem Europejskim, Radą i Komisją w sprawie dyscypliny budżetowej i należytego zarządzania finansami (2),
uwzględniając budżet ogólny Unii Europejskiej na rok budżetowy 2013, w formie przyjętej ostatecznie w dniu 12 grudnia 2012 r. (3),
uwzględniając projekt budżetu korygującego Unii Europejskiej nr 4 na rok budżetowy 2013, sporządzony przez Komisję w dniu 29 kwietnia 2013 r.,
uwzględniając stanowisko w sprawie projektu budżetu korygującego nr 4/2013, przyjęte przez Radę w dniu 15 lipca 2013 r.,
uwzględniając art. 75b i 75e Regulaminu Parlamentu Europejskiego,
uwzględniając zatwierdzenie przez Parlament stanowiska Rady w dniu 11 września 2013 r.,
STWIERDZA, CO NASTĘPUJE:
Artykuł
Procedura przewidziana w art. 314 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej została zakończona i budżet korygujący Unii Europejskiej nr 4 na rok budżetowy 2013 został ostatecznie przyjęty.
Sporządzono w Strasburgu dnia 11 września 2013 r.
| Martin SCHULZ |
Przewodniczący |
(1) Dz.U. L 298 z 26.10.2012, s. 1.
(2) Dz.U. C 139 z 14.6.2006, s. 1.
(3) Dz.U. L 66 z 8.3.2013.
BUDŻET KORYGUJĄCY NR 4 NA ROK BUDŻETOWY 2013
TREŚĆ
Strona | |
STAN DOCHODÓW I WYDATKÓW W PODZIALE NA SEKCJE | |
Sekcja III: Komisja | 243 |
– Wydatki | 244 |
– Tytuł XX: Wydatki administracyjne przypisane obszarom polityki | 246 |
– Tytuł 15: Edukacja i kultura | 252 |
– Tytuł 19: Stosunki zewnętrzne | 259 |
– Personel | 265 |
Sekcja IV: Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej | 269 |
– Personel | 270 |
SEKCJA III
KOMISJA
WYDATKI
Tytuł | Treść | Budżet 2013 | Budżet korygujący nr 4/2013 | Nowa kwota | |||
Zobowiązania | Płatności | Zobowiązania | Płatności | Zobowiązania | Płatności | ||
01 | SPRAWY GOSPODARCZE I FINANSOWE | 555 684 796 | 428 350 972 |
|
| 555 684 796 | 428 350 972 |
02 | PRZEDSIĘBIORSTWA | 1 157 245 386 | 1 304 818 477 |
|
| 1 157 245 386 | 1 304 818 477 |
03 | KONKURENCJA | 92 219 149 | 92 219 149 |
|
| 92 219 149 | 92 219 149 |
04 | ZATRUDNIENIE I SPRAWY SPOŁECZNE | 12 064 158 933 | 12 593 728 861 |
|
| 12 064 158 933 | 12 593 728 861 |
05 | ROLNICTWO I ROZWÓJ OBSZARÓW WIEJSKICH | 58 851 894 643 | 56 734 357 629 |
|
| 58 851 894 643 | 56 734 357 629 |
06 | MOBILNOŚĆ I TRANSPORT | 1 740 800 530 | 983 961 494 |
|
| 1 740 800 530 | 983 961 494 |
07 | ŚRODOWISKO I DZIAŁANIA W DZIEDZINIE KLIMATU | 498 383 275 | 397 680 274 |
|
| 498 383 275 | 397 680 274 |
08 | BADANIA NAUKOWE | 6 901 336 033 | 5 088 171 210 |
|
| 6 901 336 033 | 5 088 171 210 |
09 | SIECI KOMUNIKACYJNE, TREŚCI I TECHNOLOGIE | 1 810 829 637 | 1 466 740 211 |
|
| 1 810 829 637 | 1 466 740 211 |
| 40 01 40, 40 02 41 | 391 985 | 391 985 |
|
| 391 985 | 391 985 |
|
| 1 811 221 622 | 1 467 132 196 |
|
| 1 811 221 622 | 1 467 132 196 |
10 | BEZPOŚREDNIE BADANIA NAUKOWE | 424 319 156 | 416 522 703 |
|
| 424 319 156 | 416 522 703 |
11 | GOSPODARKA MORSKA I RYBOŁÓWSTWO | 919 262 394 | 708 756 335 |
|
| 919 262 394 | 708 756 335 |
| 40 01 40, 40 02 41 | 115 220 000 | 113 885 651 |
|
| 115 220 000 | 113 885 651 |
|
| 1 034 482 394 | 822 641 986 |
|
| 1 034 482 394 | 822 641 986 |
12 | RYNEK WEWNĘTRZNY | 103 313 472 | 101 433 656 |
|
| 103 313 472 | 101 433 656 |
| 40 02 41 | 3 000 000 | 3 000 000 |
|
| 3 000 000 | 3 000 000 |
|
| 106 313 472 | 104 433 656 |
|
| 106 313 472 | 104 433 656 |
13 | POLITYKA REGIONALNA | 43 778 241 730 | 41 390 607 901 |
|
| 43 778 241 730 | 41 390 607 901 |
14 | PODATKI I UNIA CELNA | 144 620 394 | 121 807 617 |
|
| 144 620 394 | 121 807 617 |
15 | EDUKACJA I KULTURA | 2 829 575 587 | 2 497 061 739 |
|
| 2 829 575 587 | 2 497 061 739 |
16 | KOMUNIKACJA SPOŁECZNA | 265 992 159 | 252 703 941 |
|
| 265 992 159 | 252 703 941 |
17 | ZDROWIE I OCHRONA KONSUMENTÓW | 634 370 124 | 598 986 674 |
|
| 634 370 124 | 598 986 674 |
18 | SPRAWY WEWNĘTRZNE | 1 227 109 539 | 857 143 815 |
|
| 1 227 109 539 | 857 143 815 |
| 40 01 40, 40 02 41 | 111 280 000 | 66 442 946 |
|
| 111 280 000 | 66 442 946 |
|
| 1 338 389 539 | 923 586 761 |
|
| 1 338 389 539 | 923 586 761 |
19 | STOSUNKI ZEWNĘTRZNE | 5 001 226 243 | 3 231 193 639 |
|
| 5 001 226 243 | 3 231 193 639 |
20 | HANDEL | 107 473 453 | 103 477 972 |
|
| 107 473 453 | 103 477 972 |
21 | ROZWÓJ I STOSUNKI Z PAŃSTWAMI AFRYKI, KARAIBÓW I PACYFIKU (AKP) | 1 571 699 626 | 1 227 715 563 |
|
| 1 571 699 626 | 1 227 715 563 |
22 | ROZSZERZENIE | 1 091 261 928 | 905 504 113 |
|
| 1 091 261 928 | 905 504 113 |
23 | POMOC HUMANITARNA | 917 322 828 | 858 578 994 |
|
| 917 322 828 | 858 578 994 |
24 | ZWALCZANIE NADUŻYĆ FINANSOWYCH | 75 427 800 | 69 443 664 |
|
| 75 427 800 | 69 443 664 |
| 40 01 40 | 3 929 200 | 3 929 200 |
|
| 3 929 200 | 3 929 200 |
|
| 79 357 000 | 73 372 864 |
|
| 79 357 000 | 73 372 864 |
25 | KOORDYNACJA POLITYK KOMISJI I DORADZTWO PRAWNE | 193 336 661 | 194 086 661 |
|
| 193 336 661 | 194 086 661 |
26 | ADMINISTRACJA KOMISJI | 1 030 021 548 | 1 019 808 608 |
|
| 1 030 021 548 | 1 019 808 608 |
27 | BUDŻET | 142 450 570 | 142 450 570 |
|
| 142 450 570 | 142 450 570 |
28 | KONTROLA | 11 879 141 | 11 879 141 |
|
| 11 879 141 | 11 879 141 |
29 | STATYSTYKA | 82 071 571 | 113 760 614 |
|
| 82 071 571 | 113 760 614 |
| 40 01 40, 40 02 41 | 51 900 000 | 7 743 254 |
|
| 51 900 000 | 7 743 254 |
|
| 133 971 571 | 121 503 868 |
|
| 133 971 571 | 121 503 868 |
30 | EMERYTURY I WYDATKI POCHODNE | 1 399 471 000 | 1 399 471 000 |
|
| 1 399 471 000 | 1 399 471 000 |
31 | SŁUŻBY JĘZYKOWE | 396 815 433 | 396 815 433 |
|
| 396 815 433 | 396 815 433 |
32 | ENERGIA | 738 302 781 | 814 608 051 |
|
| 738 302 781 | 814 608 051 |
33 | SPRAWIEDLIWOŚĆ | 218 238 524 | 184 498 972 |
|
| 218 238 524 | 184 498 972 |
40 | REZERWY | 1 049 836 185 | 275 393 036 |
|
| 1 049 836 185 | 275 393 036 |
| Ogółem | 148 026 192 229 | 136 983 738 689 |
|
| 148 026 192 229 | 136 983 738 689 |
| Of which Reserves: 40 01 40, 40 02 41 | 285 721 185 | 195 393 036 |
|
| 285 721 185 | 195 393 036 |
TYTUŁ XX
WYDATKI ADMINISTRACYJNE PRZYPISANE OBSZAROM POLITYKI
Klasyfikacja według rodzaju
Tytuł Rozdział Artykuł Pozycja | Treść | RF | Budżet 2013 | Budżet korygujący nr 4/2013 | Nowa kwota |
XX 01 | WYDATKI ADMINISTRACYJNE PRZYPISANE OBSZAROM POLITYKI |
|
|
|
|
XX 01 01 | Wydatki związane z personelem czynnie zatrudnionym w obszarach polityki |
|
|
|
|
XX 01 01 01 | Wydatki związane z personelem czynnie zatrudnionym w instytucji |
|
|
|
|
XX 01 01 01 01 | Wynagrodzenia i świadczenia | 5 | 1 835 349 000 | – 181 000 | 1 835 168 000 |
XX 01 01 01 02 | Wydatki i świadczenia związane z rekrutacją, przeniesieniem i zakończeniem służby | 5 | 14 878 000 |
| 14 878 000 |
XX 01 01 01 03 | Korekty wynagrodzeń | 5 | 15 497 000 | – 1 000 | 15 496 000 |
| Razem |
| 1 865 724 000 | – 182 000 | 1 865 542 000 |
XX 01 01 02 | Wydatki związane z personelem Komisji czynnie zatrudnionym w delegaturach Unii |
|
|
|
|
XX 01 01 02 01 | Wynagrodzenia i świadczenia | 5 | 110 428 000 |
| 110 428 000 |
XX 01 01 02 02 | Wydatki i świadczenia związane z rekrutacją, przeniesieniem i zakończeniem służby | 5 | 7 462 000 |
| 7 462 000 |
XX 01 01 02 03 | Środki na pokrycie korekt wynagrodzeń | 5 | 871 000 |
| 871 000 |
| Razem |
| 118 761 000 |
| 118 761 000 |
| Artykuł XX 01 01 – Razem |
| 1 984 485 000 | – 182 000 | 1 984 303 000 |
XX 01 02 | Wydatki związane z personelem zewnętrznym i inne wydatki na zarządzanie |
|
|
|
|
XX 01 02 01 | Personel zewnętrzny pracujący w instytucji |
|
|
|
|
XX 01 02 01 01 | Pracownicy kontraktowi | 5 | 66 507 486 | – 134 000 | 66 373 486 |
XX 01 02 01 02 | Personel tymczasowy oraz pomoc techniczna i administracyjna wspierająca konkretne działania | 5 | 23 545 000 |
| 23 545 000 |
XX 01 02 01 03 | Krajowi urzędnicy służby cywilnej czasowo oddelegowani do instytucji | 5 | 39 727 000 |
| 39 727 000 |
| Razem |
| 129 779 486 | – 134 000 | 129 645 486 |
XX 01 02 02 | Personel zewnętrzny Komisji w delegaturach Unii |
|
|
|
|
XX 01 02 02 01 | Wynagrodzenia innego personelu | 5 | 7 619 000 |
| 7 619 000 |
XX 01 02 02 02 | Szkolenie młodszych ekspertów i oddelegowanych ekspertów krajowych | 5 | 2 300 000 |
| 2 300 000 |
XX 01 02 02 03 | Wydatki na inny personel i płatności za inne usługi | 5 | 256 000 |
| 256 000 |
| Razem |
| 10 175 000 |
| 10 175 000 |
XX 01 02 11 | Inne wydatki na zarządzanie instytucją |
|
|
|
|
XX 01 02 11 01 | Wydatki na podróże służbowe i cele reprezentacyjne | 5 | 56 391 000 |
| 56 391 000 |
XX 01 02 11 02 | Koszty konferencji i spotkań | 5 | 27 008 000 |
| 27 008 000 |
XX 01 02 11 03 | Posiedzenia komitetów | 5 | 12 863 000 |
| 12 863 000 |
XX 01 02 11 04 | Analizy i konsultacje | 5 | 6 400 000 |
| 6 400 000 |
XX 01 02 11 05 | Systemy informacyjne i zarządzania | 5 | 26 985 000 |
| 26 985 000 |
XX 01 02 11 06 | Szkolenia specjalistyczne i z zakresu zarządzania | 5 | 13 500 000 |
| 13 500 000 |
| Razem |
| 143 147 000 |
| 143 147 000 |
XX 01 02 12 | Inne wydatki na zarządzanie dotyczące personelu Komisji w delegaturach Unii |
|
|
|
|
XX 01 02 12 01 | Wydatki na podróże służbowe, konferencje i cele reprezentacyjne | 5 | 6 328 000 |
| 6 328 000 |
XX 01 02 12 02 | Szkolenia specjalistyczne personelu w delegaturach | 5 | 500 000 |
| 500 000 |
| Razem |
| 6 828 000 |
| 6 828 000 |
| Artykuł XX 01 02 – Razem |
| 289 929 486 | – 134 000 | 289 795 486 |
XX 01 03 | Wydatki na sprzęt i usługi w dziedzinie technologii informacyjno-komunikacyjnych oraz na budynki |
|
|
|
|
XX 01 03 01 | Wydatki Komisji na sprzęt i usługi w dziedzinie technologii informacyjno-komunikacyjnych |
|
|
|
|
XX 01 03 01 03 | Sprzęt w dziedzinie technologii informacyjno-komunikacyjnych | 5 | 54 525 000 |
| 54 525 000 |
XX 01 03 01 04 | Usługi w dziedzinie technologii informacyjno-komunikacyjnych | 5 | 63 545 000 |
| 63 545 000 |
| Razem |
| 118 070 000 |
| 118 070 000 |
XX 01 03 02 | Wydatki na budynki i wydatki powiązane, wiążące się z personelem Komisji w delegaturach Unii |
|
|
|
|
XX 01 03 02 01 | Nabywanie, wynajem i wydatki powiązane | 5 | 46 908 000 |
| 46 908 000 |
XX 01 03 02 02 | Sprzęt, meble, materiały i usługi | 5 | 9 638 000 |
| 9 638 000 |
| Razem |
| 56 546 000 |
| 56 546 000 |
| Artykuł XX 01 03 – Razem |
| 174 616 000 |
| 174 616 000 |
XX 01 05 | Wydatki związane z personelem czynnie zatrudnionym w dziedzinie pośrednich badań naukowych |
|
|
|
|
XX 01 05 01 | Wynagrodzenia i świadczenia dla członków personelu czynnie zatrudnionego w dziedzinie pośrednich badań naukowych | 1.1 | 197 229 000 |
| 197 229 000 |
XX 01 05 02 | Personel zewnętrzny w dziedzinie pośrednich badań naukowych | 1.1 | 47 262 000 |
| 47 262 000 |
XX 01 05 03 | Inne wydatki na zarządzanie w ramach pośrednich badań naukowych | 1.1 | 80 253 000 |
| 80 253 000 |
| Artykuł XX 01 05 – Razem |
| 324 744 000 |
| 324 744 000 |
| Rozdział XX 01 – Ogółem |
| 2 773 774 486 | – 316 000 | 2 773 458 486 |
ROZDZIAŁ XX 01 – WYDATKI ADMINISTRACYJNE PRZYPISANE OBSZAROM POLITYKI
XX 01 01 Wydatki związane z personelem czynnie zatrudnionym w obszarach polityki
XX 01 01 01 Wydatki związane z personelem czynnie zatrudnionym w instytucji
Klasyfikacja według rodzaju
Tytuł Rozdział Artykuł Pozycja | Treść | RF | Budżet 2013 | Budżet korygujący nr 4/2013 | Nowa kwota |
XX 01 01 01 | Wydatki związane z personelem czynnie zatrudnionym w instytucji |
|
|
|
|
XX 01 01 01 01 | Wynagrodzenia i świadczenia | 5 | 1 835 349 000 | – 181 000 | 1 835 168 000 |
XX 01 01 01 02 | Wydatki i świadczenia związane z rekrutacją, przeniesieniem i zakończeniem służby | 5 | 14 878 000 |
| 14 878 000 |
XX 01 01 01 03 | Korekty wynagrodzeń | 5 | 15 497 000 | – 1 000 | 15 496 000 |
| Pozycja XX 01 01 01 – Ogółem |
| 1 865 724 000 | – 182 000 | 1 865 542 000 |
Uwagi
Z wyjątkiem personelu pracującego w państwach trzecich, środki te mają obejmować, uwzględniając urzędników i personel zatrudniony na czas określony zajmujący stanowiska przewidziane w planie zatrudnienia:
– pensje, dodatki i inne płatności związane z pensjami,
– ubezpieczenie chorobowe i wypadkowe oraz inne opłaty dotyczące zabezpieczenia socjalnego,
– ubezpieczenie od utraty pracy dla personelu zatrudnionego na czas określony oraz płatności realizowane przez Komisję na rzecz personelu zatrudnionego na czas określony celem ustanowienia lub utrzymania ich prawa do emerytury w ich kraju pochodzenia,
– rozmaite dodatki i świadczenia,
– w odniesieniu do urzędników i personelu zatrudnionego na czas określony dodatki za pracę zmianową lub przestoje w miejscu pracy urzędnika lub w jego domu,
– dodatki w przypadku zwolnienia urzędników stażystów za rażącą niezdatność,
– dodatki w przypadku anulowania przez instytucję kontraktu pracownika zatrudnionego na czas określony,
– zwrot wydatków na środki bezpieczeństwa w domach urzędników zatrudnionych w biurach i delegaturach Unii na terenie Unii,
– jednolite dodatki i płatności według stawek godzinowych za godziny nadliczbowe przepracowane przez urzędników kategorii AST, które zgodnie z ustaleniami nie mogą być zamienione na czas wolny,
– koszt wyrównań wynagrodzeń urzędników i pracowników zatrudnionych na czas określony oraz koszt wyrównań części poborów przekazywanych do kraju innego niż kraj zatrudnienia,
– koszty podróży służbowych urzędników i pracowników zatrudnionych na czas określony (wraz z rodzinami) przy obejmowaniu i opuszczaniu stanowiska lub przy zmianie miejsca pracy,
– dodatki związane z zainstalowaniem się i przesiedleniem dla urzędników i pracowników zatrudnionych na czas określony zobowiązanych do zmiany miejsca zamieszkania przy obejmowaniu stanowiska, zmianie miejsca pracy oraz przy ostatecznym opuszczaniu instytucji i zmianie miejsca zamieszkania,
– wydatki związane z przeprowadzką dla urzędników i pracowników zatrudnionych na czas określony zobowiązanych do zmiany miejsca zamieszkania przy obejmowaniu stanowiska, zmianie miejsca pracy oraz przy ostatecznym opuszczaniu instytucji i zmianie miejsca zamieszkania,
– diety dla urzędników i pracowników zatrudnionych na czas określony, którzy przedstawią dowody na konieczność zmiany przez nich miejsca zamieszkania w związku z objęciem stanowiska lub przeniesieniem do innego miejsca pracy,
– koszty przejściowe dla urzędników przydzielonych do pracy w nowych państwach członkowskich przed ich przystąpieniem, którzy muszą pozostać w pracy w tych państwach członkowskich po dacie przystąpienia i którzy będą upoważnieni, wyjątkowo, do takich samych warunków finansowych i materialnych ustalonych przez Komisję, jak przed przystąpieniem, zgodnie z załącznikiem X do regulaminu pracowniczego i warunków zatrudnienia innych urzędników Unii Europejskiej,
– koszt wszelkich dostosowań do wynagrodzeń zatwierdzonych przez Radę w trakcie roku budżetowego.
Rozporządzenie Rady w sprawie aktualizacji siatki płac urzędników i innych pracowników wszystkich instytucji unijnych, określające również podwyżki i dodatki, jest publikowane co roku w Dzienniku Urzędowym (ostatnio w Dz.U. L 338 z 22.12.2010, s. 1).
Kwotę dochodów przeznaczonych na ten cel, na mocy art. 21 ust. 3 rozporządzenia finansowego, szacuje się na 49 100 000 EUR.
Podstawa prawna
Regulamin pracowniczy urzędników Unii Europejskiej.
Warunki zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej.
Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE, Euratom) nr 966/2012 z dnia 25 października 2012 r. w sprawie zasad finansowych mających zastosowanie do budżetu ogólnego Unii oraz uchylające rozporządzenie Rady (WE, Euratom) nr 1605/2002 (Dz.U. L 298 z 26.10.2012, s. 1).
XX 01 01 01 01 Wynagrodzenia i świadczenia
Budżet 2013 | Budżet korygujący nr 4/2013 | Nowa kwota |
1 835 349 000 | – 181 000 | 1 835 168 000 |
XX 01 01 01 02 Wydatki i świadczenia związane z rekrutacją, przeniesieniem i zakończeniem służby
Budżet 2013 | Budżet korygujący nr 4/2013 | Nowa kwota |
14 878 000 |
| 14 878 000 |
XX 01 01 01 03 Korekty wynagrodzeń
Budżet 2013 | Budżet korygujący nr 4/2013 | Nowa kwota |
15 497 000 | – 1 000 | 15 496 000 |
XX 01 02 Wydatki związane z personelem zewnętrznym i inne wydatki na zarządzanie
XX 01 02 01 Personel zewnętrzny pracujący w instytucji
Klasyfikacja według rodzaju
Tytuł Rozdział Artykuł Pozycja | Treść | RF | Budżet 2013 | Budżet korygujący nr 4/2013 | Nowa kwota |
XX 01 02 01 | Personel zewnętrzny pracujący w instytucji |
|
|
|
|
XX 01 02 01 01 | Pracownicy kontraktowi | 5 | 66 507 486 | – 134 000 | 66 373 486 |
XX 01 02 01 02 | Personel tymczasowy oraz pomoc techniczna i administracyjna wspierająca konkretne działania | 5 | 23 545 000 |
| 23 545 000 |
XX 01 02 01 03 | Krajowi urzędnicy służby cywilnej czasowo oddelegowani do instytucji | 5 | 39 727 000 |
| 39 727 000 |
| Pozycja XX 01 02 01 – Ogółem |
| 129 779 486 | – 134 000 | 129 645 486 |
Uwagi
Środki te mają pokrywać następujące wydatki ponoszone na terytorium Unii:
– wynagrodzenia pracowników kontraktowych (w rozumieniu warunków zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej), składki pracodawcy na ubezpieczenie społeczne dla pracowników kontraktowych, a także wpływ wyrównań wynagrodzeń takich pracowników,
– kwoty na wynagrodzenia pracowników kontraktowych zatrudnionych jako opiekunowie osób niepełnosprawnych,
– zatrudnienie pracowników tymczasowych, zwłaszcza personelu biurowego i stenotypistek,
– wydatki na personel techniczno-administracyjny wymieniony w kontraktach na usługi oraz personel świadczący usługi intelektualne, a także wydatki na budynki i wyposażenie oraz koszty operacyjne związane z tym rodzajem personelu,
– wydatki na krajowych pracowników służby cywilnej lub innych ekspertów delegowanych lub tymczasowo przydzielonych do pracy w Komisji lub wezwanych na krótkie konsultacje, zwłaszcza celem przygotowania projektów aktów prawnych dotyczących harmonizacji różnych obszarów prawa. Wymiany organizowane są również dla umożliwienia jednolitego stosowania prawodawstwa unijnego przez państwa członkowskie,
– koszt wszelkich korekt wynagrodzeń zatwierdzonych przez Radę w trakcie roku budżetowego.
Wszelkie dochody pochodzące z wkładów krajów kandydujących, a w stosownych przypadkach również potencjalnych krajów kandydujących z Bałkanów Zachodnich, na udział tych krajów w programach unijnych, zapisane w pozycji 6 0 3 1 zestawienia dochodów, mogą stanowić podstawę do udostępnienia dodatkowych środków zgodnie z art. 21 ust. 2 lit. e)–g) rozporządzenia finansowego.
Dochód z wkładów państw EFTA na rzecz finansowania ogólnych kosztów unijnych na podstawie art. 82 Porozumienia o Europejskim Obszarze Gospodarczym stanowi podstawę udostępnienia dodatkowych środków, które zostaną zapisane we właściwych pozycjach w budżecie, zgodnie z rozporządzeniem finansowym. Wysokość takich dochodów szacuje się na 194 868 EUR.
Wszelkie dochody pochodzące z wkładów Konfederacji Szwajcarskiej na udział w programach unijnych, zapisane w pozycji 6 0 3 3 zestawienia dochodów, mogą stanowić podstawę udostępnienia dodatkowych środków zgodnie z art. 21 ust. 2 lit. e)–g) rozporządzenia finansowego.
W oparciu o dostępne dane kwotę dochodów przeznaczonych na ten cel, zgodnie z art. 21 ust. 3 rozporządzenia finansowego, szacuje się na 1 527 000 EUR.
Podstawa prawna
Regulamin pracowniczy urzędników Unii Europejskiej.
Warunki zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej.
Zasady rządzące mianowaniem i wynagradzaniem oraz inne warunki finansowe przyjęte przez Komisję.
Dyrektywa Rady 2000/78/WE z dnia 27 listopada 2000 r. ustanawiająca ogólne warunki ramowe równego traktowania w zakresie zatrudnienia i pracy (Dz.U. L 303 z 2.12.2000, s. 16).
Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE, Euratom) nr 966/2012 z dnia 25 października 2012 r. w sprawie zasad finansowych mających zastosowanie do budżetu ogólnego Unii oraz uchylające rozporządzenie Rady (WE, Euratom) nr 1605/2002 (Dz.U. L 298 z 26.10.2012, s. 1).
Kodeks dobrego postępowania w zakresie zatrudniania osób niepełnosprawnych, przyjęty decyzją Prezydium Parlamentu Europejskiego w dniu 22 czerwca 2005 r.
XX 01 02 01 01 Pracownicy kontraktowi
Budżet 2013 | Budżet korygujący nr 4/2013 | Nowa kwota |
66 507 486 | – 134 000 | 66 373 486 |
XX 01 02 01 02 Personel tymczasowy oraz pomoc techniczna i administracyjna wspierająca konkretne działania
Budżet 2013 | Budżet korygujący nr 4/2013 | Nowa kwota |
23 545 000 |
| 23 545 000 |
XX 01 02 01 03 Krajowi urzędnicy służby cywilnej czasowo oddelegowani do instytucji
Budżet 2013 | Budżet korygujący nr 4/2013 | Nowa kwota |
39 727 000 |
| 39 727 000 |
TYTUŁ 15
EDUKACJA I KULTURA
Tytuł Rozdział | Treść | RF | Budżet 2013 | Budżet korygujący nr 4/2013 | Nowa kwota | |||
Zobowiązania | Płatności | Zobowiązania | Płatności | Zobowiązania | Płatności | |||
15 01 | WYDATKI ADMINISTRACYJNE W OBSZARZE POLITYKI „ EDUKACJA I KULTURA” |
| 123 492 923 | 123 492 923 | 111 000 | 111 000 | 123 603 923 | 123 603 923 |
15 02 | UCZENIE SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE, W TYM WIELOJĘZYCZNOŚĆ |
| 1 417 215 664 | 1 328 230 073 |
|
| 1 417 215 664 | 1 328 230 073 |
15 04 | ROZWÓJ WSPÓŁPRACY KULTURALNEJ I AUDIOWIZUALNEJ W EUROPIE |
| 175 715 000 | 159 022 211 |
|
| 175 715 000 | 159 022 211 |
15 05 | WSPIERANIE I PROMOWANIE WSPÓŁPRACY W SPRAWACH MŁODZIEŻY I SPORTU | 3 | 149 650 000 | 130 277 227 | – 111 000 | – 111 000 | 149 539 000 | 130 166 227 |
15 07 | LUDZIE – PROGRAM WSPIERAJĄCY MOBILNOŚĆ NAUKOWCÓW | 1 | 963 502 000 | 756 039 305 |
|
| 963 502 000 | 756 039 305 |
| Tytuł 15 – Ogółem |
| 2 829 575 587 | 2 497 061 739 |
|
| 2 829 575 587 | 2 497 061 739 |
TYTUŁ 15
EDUKACJA I KULTURA
ROZDZIAŁ 15 01 – WYDATKI ADMINISTRACYJNE W OBSZARZE POLITYKI „EDUKACJA I KULTURA”
Tytuł Rozdział Artykuł Pozycja | Treść | RF | Budżet 2013 | Budżet korygujący nr 4/2013 | Nowa kwota |
15 01 | WYDATKI ADMINISTRACYJNE W OBSZARZE POLITYKI „EDUKACJA I KULTURA” |
|
|
|
|
15 01 01 | Wydatki związane z personelem czynnie zatrudnionym w obszarze polityki „Edukacja i kultura” | 5 | 52 066 716 | – 182 000 | 51 884 716 |
| Artykuł 15 01 01 – Razem |
| 52 066 716 | – 182 000 | 51 884 716 |
15 01 02 | Personel zewnętrzny i inne wydatki na zarządzanie wspierające obszar polityki „ Edukacja i kultura” |
|
|
|
|
15 01 02 01 | Personel zewnętrzny | 5 | 3 858 908 | – 134 000 | 3 724 908 |
15 01 02 11 | Inne wydatki na zarządzanie | 5 | 3 333 017 |
| 3 333 017 |
| Artykuł 15 01 02 – Razem |
| 7 191 925 | – 134 000 | 7 057 925 |
15 01 03 | Wydatki na sprzęt i usługi z dziedziny technologii informacyjno-komunikacyjnych w obszarze polityki „Edukacja i kultura” | 5 | 3 294 977 |
| 3 294 977 |
15 01 04 | Wydatki pomocnicze na działania w obszarze polityki „Edukacja i kultura” |
|
|
|
|
15 01 04 14 | Erasmus Mundus – Wydatki na administrację i zarządzanie | 1.1 | 914 000 |
| 914 000 |
15 01 04 17 | Współpraca z państwami trzecimi w zakresie kształcenia i szkolenia zawodowego – Wydatki na administrację i zarządzanie | 4 | 80 000 |
| 80 000 |
15 01 04 22 | Uczenie się przez całe życie – Wydatki na administrację i zarządzanie | 1.1 | 8 500 000 |
| 8 500 000 |
15 01 04 30 | Agencja Wykonawcza ds. Edukacji, Kultury i Sektora Audiowizualnego – Wkład z programów w ramach działu 1a | 1.1 | 21 395 000 |
| 21 395 000 |
15 01 04 31 | Agencja Wykonawcza ds. Edukacji, Kultury i Sektora Audiowizualnego – Wkład z programów w ramach działu 3b | 3.2 | 15 572 000 | 458 000 | 16 030 000 |
15 01 04 32 | Agencja Wykonawcza ds. Edukacji, Kultury i Sektora Audiowizualnego – Wkład z programów w ramach działu 4 | 4 | 263 000 |
| 263 000 |
15 01 04 44 | Program Kultura 2007–2013 – Wydatki na administrację i zarządzanie | 3.2 | 550 000 |
| 550 000 |
15 01 04 55 | Młodzież w działaniu – Wydatki na administrację i zarządzanie | 3.2 | 780 000 |
| 780 000 |
15 01 04 60 | MEDIA 2007 – Program wsparcia europejskiego sektora audiowizualnego – Wydatki na administrację i zarządzanie | 3.2 | 725 000 |
| 725 000 |
15 01 04 68 | MEDIA Mundus – Wydatki na administrację i zarządzanie | 3.2 | 75 000 | – 31 000 | 44 000 |
| Artykuł 15 01 04 – Razem |
| 48 854 000 | 427 000 | 49 281 000 |
15 01 05 | Wydatki pomocnicze na badania naukowe w obszarze polityki „Edukacja i kultura” |
|
|
|
|
15 01 05 01 | Wydatki związane z personelem naukowo-badawczym | 1.1 | 1 952 000 |
| 1 952 000 |
15 01 05 02 | Zewnętrzny personel naukowo-badawczy | 1.1 | 700 000 |
| 700 000 |
15 01 05 03 | Inne wydatki na zarządzanie w dziedzinie badań naukowych | 1.1 | 348 000 |
| 348 000 |
| Artykuł 15 01 05 – Razem |
| 3 000 000 |
| 3 000 000 |
15 01 60 | Zakup informacji |
|
|
|
|
15 01 60 01 | Zasoby biblioteczne, subskrypcje oraz zakup i konserwacja książek | 5 | 2 534 000 |
| 2 534 000 |
| Artykuł 15 01 60 – Razem |
| 2 534 000 |
| 2 534 000 |
15 01 61 | Koszty organizacji staży dla absolwentów w instytucji | 5 | 6 551 305 |
| 6 551 305 |
| Rozdział 15 01 – Ogółem |
| 123 492 923 | 111 000 | 123 603 923 |
15 01 01 Wydatki związane z personelem czynnie zatrudnionym w obszarze polityki „Edukacja i kultura”
Budżet 2013 | Budżet korygujący nr 4/2013 | Nowa kwota |
52 066 716 | – 182 000 | 51 884 716 |
15 01 02 Personel zewnętrzny i inne wydatki na zarządzanie wspierające obszar polityki „Edukacja i kultura”
15 01 02 01 Personel zewnętrzny
Budżet 2013 | Budżet korygujący nr 4/2013 | Nowa kwota |
3 858 908 | – 134 000 | 3 724 908 |
15 01 04 Wydatki pomocnicze na działania w obszarze polityki „Edukacja i kultura”
15 01 04 31 Agencja Wykonawcza ds. Edukacji, Kultury i Sektora Audiowizualnego – Wkład z programów w ramach działu 3b
Budżet 2013 | Budżet korygujący nr 4/2013 | Nowa kwota |
15 572 000 | 458 000 | 16 030 000 |
Uwagi
Środki te przeznaczone są na pokrycie kosztów operacyjnych Agencji Wykonawczej ds. Edukacji, Kultury i Sektora Audiowizualnego, poniesionych w związku z udziałem Agencji w zarządzaniu programami objętymi działem 3b ram finansowych na lata 2007–2013 oraz zakończeniem działań objętych wsparciem przed 2007 r.
Do środków zapisanych w niniejszej pozycji należy dodać wkłady państw EFTA wynikające z Porozumienia o Europejskim Obszarze Gospodarczym, w szczególności z jego art. 82 i Protokołu 32 do tego porozumienia. Kwoty te pochodzą z wkładów państw EFTA zapisanych w artykule 6 3 0 zestawienia dochodów, które to wkłady zgodnie z art. 21 ust. 2 lit. e)–g) rozporządzenia finansowego stanowią dochód przeznaczony na określony cel i są podstawą do udostępnienia i wykonania odpowiednich środków zgodnie z załącznikiem „Europejski Obszar Gospodarczy” do niniejszej części zestawienia wydatków w niniejszej sekcji, który stanowi integralną część budżetu ogólnego.
Wszelkie dochody pochodzące z wkładów krajów kandydujących, a w stosownych przypadkach również potencjalnych krajów kandydujących z Bałkanów Zachodnich, na udział tych krajów w programach unijnych, zapisane w pozycji 6 0 3 1 zestawienia dochodów, mogą stanowić podstawę udostępnienia dodatkowych środków, według tego samego stosunku jak między kwotą zatwierdzoną na wydatki na administrację i zarządzanie a całkowitymi środkami przewidzianymi dla programu, zgodnie z art. 21 ust. 2 lit. e)–g) rozporządzenia finansowego.
Wszelkie dochody pochodzące z wkładu Konfederacji Szwajcarskiej na udział w programach unijnych, zapisane w pozycji 6 0 3 3 zestawienia dochodów, mogą stanowić podstawę udostępnienia dodatkowych środków, według tego samego stosunku jak między kwotą zatwierdzoną na wydatki na administrację i zarządzanie a całkowitymi środkami przewidzianymi dla programu, zgodnie z art. 21 ust. 2 lit. e)–g) rozporządzenia finansowego.
Plan zatrudnienia Agencji określono w załączniku „Personel” do niniejszej sekcji.
Podstawa prawna
Rozporządzenie Rady (WE) nr 58/2003 z dnia 19 grudnia 2002 r. ustanawiające statut agencji wykonawczych, którym zostaną powierzone niektóre zadania w zakresie zarządzania programami wspólnotowymi (Dz.U. L 11 z 16.1.2003, s. 1).
Decyzja nr 1718/2006/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 15 listopada 2006 r. w sprawie wprowadzenia w życie programu wspierającego europejski sektor audiowizualny (MEDIA 2007) (Dz.U. L 327 z 24.11.2006, s. 12).
Decyzja nr 1719/2006/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 15 listopada 2006 r. ustanawiająca program „Młodzież w działaniu” na okres 2007– 2013 (Dz.U. L 327 z 24.11.2006, s. 30).
Decyzja nr 1855/2006/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 12 grudnia 2006 r. ustanawiająca program „Kultura” (2007–2013) (Dz.U. L 372 z 27.12.2006, s. 1).
Odnośne akty prawne
Decyzja Komisji 2009/336/WE z dnia 20 kwietnia 2009 r. ustanawiająca Agencję Wykonawczą do spraw Edukacji, Kultury i Sektora Audiowizualnego zarządzającą działaniami wspólnotowymi w dziedzinie edukacji, kultury i sektora audiowizualnego w zastosowaniu rozporządzenia Rady (WE) nr 58/2003 (Dz.U. L 101 z 21.4.2009, s. 26).
15 01 04 68 MEDIA Mundus – Wydatki na administrację i zarządzanie
Budżet 2013 | Budżet korygujący nr 4/2013 | Nowa kwota |
75 000 | – 31 000 | 44 000 |
Uwagi
Środki te przeznaczone są na pokrycie wydatków na badania, spotkania ekspertów, informacje i publikacje bezpośrednio związane z osiągnięciem celów programu lub na działania objęte niniejszą pozycją wraz z dodatkowymi wydatkami na pomoc techniczną i administracyjną, nieobejmującą zadań władzy publicznej zlecanych przez Komisję zewnętrznym usługodawcom na podstawie umów o doraźne świadczenie usług.
Do środków zapisanych w niniejszej pozycji należy dodać wkłady państw EFTA wynikające z Porozumienia o Europejskim Obszarze Gospodarczym, w szczególności z jego art. 82 i Protokołu 32 do tego porozumienia. Kwoty te pochodzą z wkładów państw EFTA zapisanych w artykule 6 3 0 zestawienia dochodów, które to wkłady zgodnie z art. 21 ust. 2 lit. e)–g) rozporządzenia finansowego stanowią dochód przeznaczony na określony cel i są podstawą do udostępnienia i wykonania odpowiednich środków zgodnie z załącznikiem „Europejski Obszar Gospodarczy” do niniejszej części zestawienia wydatków w niniejszej sekcji, który stanowi integralną część budżetu ogólnego.
Wszelkie dochody pochodzące z wkładów krajów kandydujących, a w stosownych przypadkach potencjalnych krajów kandydujących z Bałkanów Zachodnich, na udział w programach unijnych, zapisane w pozycji 6 0 3 1 zestawienia dochodów, mogą stanowić podstawę do zapewnienia dodatkowych środków, według tego samego stosunku jak między kwotą zatwierdzoną na wydatki na administrację i zarządzanie a całkowitymi środkami przewidzianymi dla programu, zgodnie z art. 21 ust. 2 lit. e)–g) rozporządzenia finansowego.
Wszelkie dochody pochodzące z wkładu Konfederacji Szwajcarskiej na udział w programach unijnych, zapisane w pozycji 6 0 3 3 zestawienia dochodów, mogą stanowić podstawę udostępnienia dodatkowych środków, według tego samego stosunku jak między kwotą zatwierdzoną na wydatki na administrację i zarządzanie a całkowitymi środkami przewidzianymi dla programu, zgodnie z art. 21 ust. 2 lit. e)–g) rozporządzenia finansowego.
Podstawa prawna
Zob. nowy artykuł 15 04 68.
ROZDZIAŁ 15 05 – WSPIERANIE I PROMOWANIE WSPÓŁPRACY W SPRAWACH MŁODZIEŻY I SPORTU
Tytuł Rozdział Artykuł Pozycja | Treść | RF | Budżet 2013 | Budżet korygujący nr 4/2013 | Nowa kwota | |||
Zobowiązania | Płatności | Zobowiązania | Płatności | Zobowiązania | Płatności | |||
15 05 | WSPIERANIE I PROMOWANIE WSPÓŁPRACY W SPRAWACH MŁODZIEŻY I SPORTU |
|
|
|
|
|
|
|
15 05 06 | Doroczne imprezy | 3.2 | 2 000 000 | 444 789 |
|
| 2 000 000 | 444 789 |
15 05 09 | Zakończenie poprzednich programów/działań w dziedzinie polityki związanej z młodzieżą | 3.2 | – | p.m. |
|
| – | p.m. |
15 05 10 | Działanie przygotowawcze – Amicus – Stowarzyszenie państw członkowskich wprowadzających powszechną służbę na rzecz Wspólnoty | 3.2 | – | p.m. |
|
| – | p.m. |
15 05 11 | Działanie przygotowawcze w dziedzinie sportu | 3.2 | p.m. | 209 000 |
|
| p.m. | 209 000 |
15 05 20 | Działanie przygotowawcze – Europejskie partnerstwa na rzecz sportu | 3.2 | 4 000 000 | 2 500 000 |
|
| 4 000 000 | 2 500 000 |
15 05 55 | Młodzież w działaniu | 3.2 | 143 650 000 | 127 123 438 | – 111 000 | – 111 000 | 143 539 000 | 127 012 438 |
| Rozdział 15 05 – Ogółem |
| 149 650 000 | 130 277 227 | – 111 000 | – 111 000 | 149 539 000 | 130 166 227 |
15 05 55 Młodzież w działaniu
Budżet 2013 | Budżet korygujący nr 4/2013 | Nowa kwota | |||
Zobowiązania | Płatności | Zobowiązania | Płatności | Zobowiązania | Płatności |
143 650 000 | 127 123 438 | – 111 000 | – 111 000 | 143 539 000 | 127 012 438 |
Uwagi
Zgodnie z programem „Młodzież w działaniu 2007– 2013” środki te przeznaczone są na następujące działania:
– Młodzież dla Europy: działanie ma na celu wspieranie wymiany młodzieży, aby zwiększyć jej mobilność; inicjatywy oraz projekty i działania dotyczące uczestnictwa w życiu demokratycznym, pozwalające na rozwój jej postawy obywatelskiej oraz wzajemnego zrozumienia,
– Wolontariat europejski: działanie ma na celu zwiększenie uczestnictwa młodzieży w różnych formach działań wolontariatu, wewnątrz Unii lub poza nią,
– Młodzież dla świata: działanie ma na celu wspieranie projektów realizowanych z krajami partnerskimi wymienionymi w art. 5 decyzji nr 1719/2006/WE, a szczególnie wymianę młodzieży i osób pracujących z młodzieżą, wspieranie inicjatyw zwiększających wzajemne zrozumienie młodzieży oraz jej poczucie solidarności, jak również rozwój współpracy w dziedzinie młodzieży i społeczeństwa obywatelskiego w tych krajach,
– osoby pracujące z młodzieżą i systemy wspierające: działanie ma na celu wspieranie organizacji aktywnych na płaszczyźnie europejskiej w dziedzinie młodzieży, a szczególnie funkcjonowania pozarządowych organizacji młodzieżowych, łączenia ich w sieć, wymiany, kształcenia i łączenia w sieć osób pracujących z młodzieżą, stymulowania innowacyjności i jakości działań, informowania młodzieży oraz wdrażania struktur i działań niezbędnych dla programu, aby osiągnąć zamierzone cele,
– wspieranie współpracy politycznej: działanie ma na celu organizowanie dialogu pomiędzy różnymi uczestnikami świata młodzieżowego, szczególnie pomiędzy samą młodzieżą, instruktorami społeczno-oświatowymi i politykami, przyczynianie się do rozwoju współpracy politycznej na rzecz młodzieży oraz do prowadzenia działań i tworzenia sieci niezbędnych do lepszego zrozumienia młodzieży.
Do środków zapisanych w niniejszym artykule należy dodać wkłady państw EFTA wynikające z Porozumienia o Europejskim Obszarze Gospodarczym, w szczególności z jego art. 82 i Protokołu 32 do tego porozumienia. Kwoty te pochodzą z wkładów państw EFTA zapisanych w artykule 6 3 0 zestawienia dochodów, które to wkłady zgodnie z art. 21 ust. 2 lit. e)–g) rozporządzenia finansowego stanowią dochód przeznaczony na określony cel i są podstawą do udostępnienia i wykonania odpowiednich środków zgodnie z załącznikiem „Europejski Obszar Gospodarczy” do niniejszej części zestawienia wydatków w niniejszej sekcji, który stanowi integralną część budżetu ogólnego.
Wszelkie dochody pochodzące z wkładów krajów kandydujących, a w stosownych przypadkach również potencjalnych krajów kandydujących z Bałkanów Zachodnich, na udział tych krajów w programach unijnych, zapisane w pozycji 6 0 3 1 zestawienia dochodów, mogą stanowić podstawę udostępnienia dodatkowych środków zgodnie z art. 21 ust. 2 lit. e)–g) rozporządzenia finansowego.
Wszelkie dochody z wkładów Konfederacji Szwajcarskiej uczestniczącej w programach unijnych, zapisane w pozycji 6 0 3 3 zestawienia dochodów, mogą stanowić podstawę udostępnienia dodatkowych środków zgodnie z art. 21 ust. 2 lit. e)–g) rozporządzenia finansowego.
Podstawa prawna
Decyzja nr 1719/2006/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 15 listopada 2006 r. ustanawiająca program „Młodzież w działaniu” na okres 2007–2013 (Dz.U. L 327 z 24.11.2006, s. 30).
TYTUŁ 19
STOSUNKI ZEWNĘTRZNE
Tytuł Rozdział | Treść | RF | Budżet 2013 | Budżet korygujący nr 4/2013 | Nowa kwota | |||
Zobowiązania | Płatności | Zobowiązania | Płatności | Zobowiązania | Płatności | |||
19 01 | WYDATKI ADMINISTRACYJNE W OBSZARZE POLITYKI „ STOSUNKI ZEWNĘTRZNE” |
| 163 646 024 | 163 646 024 |
|
| 163 646 024 | 163 646 024 |
19 02 | WSPÓŁPRACA Z PAŃSTWAMI TRZECIMI W ZAKRESIE MIGRACJI I AZYLU | 4 | 58 000 000 | 31 629 412 |
|
| 58 000 000 | 31 629 412 |
19 03 | WSPÓLNA POLITYKA ZAGRANICZNA I BEZPIECZEŃSTWA (WPZIB) | 4 | 395 832 000 | 316 294 119 |
|
| 395 832 000 | 316 294 119 |
19 04 | EUROPEJSKI INSTRUMENT NA RZECZ DEMOKRACJI I PRAW CZŁOWIEKA (EIDHR) | 4 | 166 086 000 | 132 510 906 |
|
| 166 086 000 | 132 510 906 |
19 05 | STOSUNKI I WSPÓŁPRACA Z UPRZEMYSŁOWIONYMI PAŃSTWAMI TRZECIMI | 4 | 23 400 000 | 18 285 754 |
|
| 23 400 000 | 18 285 754 |
19 06 | REAGOWANIE W SYTUACJACH KRYZYSOWYCH I GLOBALNE ZAGROŻENIA DLA BEZPIECZEŃSTWA | 4 | 393 793 000 | 253 079 672 |
|
| 393 793 000 | 253 079 672 |
19 08 | EUROPEJSKA POLITYKA SĄSIEDZTWA ORAZ STOSUNKI Z ROSJĄ |
| 2 491 284 700 | 1 390 558 678 |
|
| 2 491 284 700 | 1 390 558 678 |
19 09 | STOSUNKI Z AMERYKĄ ŁACIŃSKĄ | 4 | 387 064 000 | 288 869 669 |
|
| 387 064 000 | 288 869 669 |
19 10 | STOSUNKI Z AZJĄ, AZJĄ ŚRODKOWĄ I BLISKIM WSCHODEM (IRAK, IRAN, JEMEN) | 4 | 893 490 519 | 611 954 874 |
|
| 893 490 519 | 611 954 874 |
19 11 | STRATEGIA I KOORDYNACJA POLITYKI DLA OBSZARU POLITYKI „STOSUNKI ZEWNĘTRZNE” | 4 | 28 630 000 | 24 364 531 |
|
| 28 630 000 | 24 364 531 |
19 49 | WYDATKI NA ADMINISTRACJĘ I ZARZĄDZANIE PROGRAMAMI ZAPISANYMI ZGODNIE Z ROZPORZĄDZENIEM FINANSOWYM Z DNIA 21 GRUDNIA 1977 R. | 4 | p.m. | p.m. |
|
| p.m. | p.m. |
| Tytuł 19 – Ogółem |
| 5 001 226 243 | 3 231 193 639 |
|
| 5 001 226 243 | 3 231 193 639 |
TYTUŁ 19
STOSUNKI ZEWNĘTRZNE
ROZDZIAŁ 19 01 – WYDATKI ADMINISTRACYJNE W OBSZARZE POLITYKI „ STOSUNKI ZEWNĘTRZNE”
Tytuł Rozdział Artykuł Pozycja | Treść | RF | Budżet 2013 | Budżet korygujący nr 4/2013 | Nowa kwota |
19 01 | WYDATKI ADMINISTRACYJNE W OBSZARZE POLITYKI „STOSUNKI ZEWNĘTRZNE” |
|
|
|
|
19 01 01 | Wydatki związane z personelem czynnie zatrudnionym w obszarze polityki „Stosunki zewnętrzne” |
|
|
|
|
19 01 01 01 | Wydatki związane z personelem czynnie zatrudnionym w „Służbach ds. Instrumentów Polityki Zagranicznej” | 5 | 7 265 123 |
| 7 265 123 |
19 01 01 02 | Wydatki związane z personelem czynnie zatrudnionym w obszarze polityki „Stosunki zewnętrzne” w delegaturach Unii | 5 | 6 933 652 |
| 6 933 652 |
| Artykuł 19 01 01 – Razem |
| 14 198 775 |
| 14 198 775 |
19 01 02 | Personel zewnętrzny i inne wydatki na zarządzanie wspierające obszar polityki „ Stosunki zewnętrzne” |
|
|
|
|
19 01 02 01 | Personel zewnętrzny w „Służbach ds. Instrumentów Polityki Zagranicznej” | 5 | 1 656 669 |
| 1 656 669 |
19 01 02 02 | Personel zewnętrzny w obszarze polityki „Stosunki zewnętrzne” w delegaturach Unii | 5 | 857 444 |
| 857 444 |
19 01 02 11 | Inne wydatki na zarządzanie w „Służbach ds. Instrumentów Polityki Zagranicznej” | 5 | 585 573 |
| 585 573 |
19 01 02 12 | Inne wydatki na zarządzanie w obszarze polityki „Stosunki zewnętrzne” w delegaturach Unii | 5 | 435 830 |
| 435 830 |
| Artykuł 19 01 02 – Razem |
| 3 535 516 |
| 3 535 516 |
19 01 03 | Wydatki na sprzęt i usługi z dziedziny technologii informatycznych i komunikacyjnych oraz wydatki na budynki i wydatki powiązane w obszarze polityki „Stosunki zewnętrzne” |
|
|
|
|
19 01 03 01 | Wydatki na sprzęt i usługi z dziedziny technologii informatycznych i komunikacyjnych „Służby ds. Instrumentów Polityki Zagranicznej” | 5 | 459 764 |
| 459 764 |
19 01 03 02 | Budynki i związane z nimi wydatki w obszarze polityki „Stosunki zewnętrzne” w delegaturach Unii | 5 | 3 609 319 |
| 3 609 319 |
| Artykuł 19 01 03 – Razem |
| 4 069 083 |
| 4 069 083 |
19 01 04 | Wydatki pomocnicze na działania w obszarze polityki „Stosunki zewnętrzne” |
|
|
|
|
19 01 04 01 | Instrument finansowania współpracy na rzecz rozwoju (DCI) – Wydatki na administrację i zarządzanie | 4 | 57 680 196 | – 300 000 | 57 380 196 |
19 01 04 02 | Europejski Instrument Sąsiedztwa i Partnerstwa (ENPI) – Wydatki na administrację i zarządzanie | 4 | 57 314 454 | – 758 000 | 56 556 454 |
19 01 04 03 | Instrument na rzecz Stabilności (IfS) – Wydatki na administrację i zarządzanie | 4 | 9 100 000 |
| 9 100 000 |
19 01 04 04 | Wspólna polityka zagraniczna i bezpieczeństwa (WPZiB) – Wydatki na zarządzanie i administrację | 4 | 500 000 |
| 500 000 |
19 01 04 05 | Ocena wyników pomocy unijnej, działania następcze i kontrolne – Wydatki na administrację i zarządzanie | 4 | p.m. |
| p.m. |
19 01 04 06 | Instrument Współpracy w dziedzinie Bezpieczeństwa Jądrowego (INSC) – Wydatki na administrację i zarządzanie | 4 | 1 400 000 |
| 1 400 000 |
19 01 04 07 | Europejski Instrument na rzecz Wspierania Demokracji i Praw Człowieka na Świecie – Wydatki na administrację i zarządzanie | 4 | 10 981 000 |
| 10 981 000 |
19 01 04 08 | Instrument Finansowania Współpracy z Państwami i Terytoriami Uprzemysłowionymi oraz Innymi Państwami i Terytoriami o Wysokim Dochodzie – Wydatki na administrację i zarządzanie | 4 | 100 000 |
| 100 000 |
19 01 04 20 | Wydatki na wsparcie administracyjne dla obszaru polityki „Stosunki zewnętrzne” | 4 | p.m. |
| p.m. |
19 01 04 30 | Agencja Wykonawcza ds. Edukacji, Kultury i Sektora Audiowizualnego – Wkład z programów z obszaru „Stosunki zewnętrzne” | 4 | 4 767 000 | 1 058 000 | 5 825 000 |
| Artykuł 19 01 04 – Razem |
| 141 842 650 |
| 141 842 650 |
| Rozdział 19 01 – Ogółem |
| 163 646 024 |
| 163 646 024 |
19 01 04 Wydatki pomocnicze na działania w obszarze polityki „Stosunki zewnętrzne”
19 01 04 01 Instrument finansowania współpracy na rzecz rozwoju (DCI) – Wydatki na administrację i zarządzanie
Budżet 2013 | Budżet korygujący nr 4/2013 | Nowa kwota |
57 680 196 | – 300 000 | 57 380 196 |
Uwagi
Środki te przeznaczone są na pokrycie:
– wydatków na pomoc techniczną i administracyjną, którą Komisja może zlecić agencji wykonawczej działającej na podstawie prawa Unii,
– wydatków na pomoc techniczną i administracyjną nieobejmującą zadań władzy publicznej zlecanych przez Komisję zewnętrznym usługodawcom na podstawie umów o dzieło dla obopólnej korzyści beneficjentów i Komisji,
– wydatków na pracowników zewnętrznych w siedzibie głównej (pracownicy kontraktowi, oddelegowani eksperci krajowi i pracownicy zatrudnieni za pośrednictwem agencji), mających przejąć zadania poprzednio wykonywane przez zlikwidowane biura pomocy technicznej; wydatki na pracowników zewnętrznych w siedzibie głównej ograniczono do 4 337 552 EUR; preliminarz ten opiera się na tymczasowym rocznym koszcie jednostkowym za osoborok, z czego 93 % stanowią wynagrodzenia tych pracowników, a 7 % to dodatkowe koszty szkoleń, spotkań, podróży służbowych oraz technologii informatycznych i telekomunikacyjnych związane z tymi pracownikami,
– wydatków na pracowników zewnętrznych zatrudnionych w delegaturach Unii (pracownicy kontraktowi, personel miejscowy lub oddelegowani eksperci krajowi) na potrzeby zdecentralizowanego zarządzania programami w delegaturach Unii w krajach trzecich lub na potrzeby przejęcia zadań likwidowanych biur pomocy technicznej, jak również dodatkowych kosztów logistycznych i infrastrukturalnych, takich jak koszty szkoleń, spotkań, podróży służbowych, technologii informatycznych i telekomunikacyjnych, oraz kosztów wynajmu związanych bezpośrednio z obecnością w delegaturze pracowników zewnętrznych, wynagradzanych ze środków ujętych w niniejszej pozycji,
– wydatków na badania, zebrania ekspertów, systemy informatyczne i publikacje bezpośrednio związane z osiągnięciem celu programu.
Wszelkie przychody pochodzące z wkładów finansowych państw członkowskich oraz innych państw ofiarodawców (w tym w obu przypadkach ich agencji publicznych i parapaństwowych) lub organizacji międzynarodowych na określone projekty w dziedzinie pomocy zewnętrznej lub programy finansowane przez Unię, którymi zarządza Komisja w ich imieniu i które są realizowane w oparciu o odpowiedni podstawowy akt prawny, mogą stanowić podstawę do udostępnienia dodatkowych środków. Tego rodzaju wkłady zgodnie z artykułem 6 3 3 zestawienia dochodów stanowią dochód przeznaczony na określony cel zgodnie z art. 21 ust. 2 lit. b) rozporządzenia finansowego. Kwoty wpisane w pozycji wydatków na wsparcie administracyjne zostaną określone w porozumieniu o wkładzie finansowym dla każdego programu operacyjnego i średnio nie będą przekraczać 4 % wkładów na odpowiednie programy w każdym rozdziale.
Środki te pokrywają wydatki administracyjne określone w rozdziałach 19 02, 19 09 i 19 10.
19 01 04 02 Europejski Instrument Sąsiedztwa i Partnerstwa (ENPI) – Wydatki na administrację i zarządzanie
Budżet 2013 | Budżet korygujący nr 4/2013 | Nowa kwota |
57 314 454 | – 758 000 | 56 556 454 |
Uwagi
Środki te przeznaczone są na pokrycie:
– wydatków na pomoc techniczną i administracyjną, którą Komisja może zlecić agencji wykonawczej działającej na podstawie prawa Unii,
– wydatków na pomoc techniczną i administracyjną nieobejmującą zadań władzy publicznej zlecanych przez Komisję zewnętrznym usługodawcom na podstawie umów o dzieło dla obopólnej korzyści beneficjentów i Komisji,
– wydatków na pracowników zewnętrznych w siedzibie głównej (pracownicy kontraktowi, oddelegowani eksperci krajowi i pracownicy zatrudnieni za pośrednictwem agencji), mających przejąć zadania poprzednio wykonywane przez zlikwidowane biura pomocy technicznej. Wydatki na pracowników zewnętrznych w siedzibie głównej ograniczono do 4 846 907 EUR. Preliminarz ten opiera się na tymczasowym rocznym koszcie jednostkowym za osoborok, z czego 93 % stanowią wynagrodzenia tych pracowników, a 7 % to dodatkowe koszty szkoleń, spotkań, podróży służbowych oraz technologii informatycznych i telekomunikacyjnych związane z tymi pracownikami,
– wydatków na pracowników zewnętrznych zatrudnionych w delegaturach Unii (pracownicy kontraktowi, personel miejscowy lub oddelegowani eksperci krajowi) na potrzeby zdecentralizowanego zarządzania programami w delegaturach Unii w krajach trzecich lub na potrzeby przejęcia zadań likwidowanych biur pomocy technicznej, jak również dodatkowych kosztów logistycznych i infrastrukturalnych, takich jak koszty szkoleń, spotkań, podróży służbowych, technologii informatycznych i telekomunikacyjnych, oraz kosztów wynajmu związanych bezpośrednio z obecnością w delegaturze pracowników zewnętrznych, wynagradzanych ze środków ujętych w niniejszej pozycji,
– wydatków na badania, zebrania ekspertów, systemy informatyczne i publikacje bezpośrednio związane z osiągnięciem celu programu.
Wszelkie przychody pochodzące z wkładów finansowych państw członkowskich oraz innych państw ofiarodawców (w tym w obu przypadkach ich agencji publicznych i parapaństwowych) lub organizacji międzynarodowych na określone projekty w dziedzinie pomocy zewnętrznej lub programy finansowane przez Unię, którymi zarządza Komisja w ich imieniu i które są realizowane w oparciu o odpowiedni podstawowy akt prawny, mogą stanowić podstawę do udostępnienia dodatkowych środków. Tego rodzaju wkłady zgodnie z artykułem 6 3 3 zestawienia dochodów stanowią dochód przeznaczony na określony cel zgodnie z art. 21 ust. 2 lit. b) rozporządzenia finansowego. Kwoty wpisane w pozycji wydatków na wsparcie administracyjne zostaną określone w porozumieniu o wkładzie finansowym dla każdego programu operacyjnego i średnio nie będą przekraczać 4 % wkładów na odpowiednie programy w każdym rozdziale.
Środki te pokrywają wydatki administracyjne określone w rozdziale 19 08.
19 01 04 30 Agencja Wykonawcza ds. Edukacji, Kultury i Sektora Audiowizualnego – Wkład z programów z obszaru „Stosunki zewnętrzne”
Budżet 2013 | Budżet korygujący nr 4/2013 | Nowa kwota |
4 767 000 | 1 058 000 | 5 825 000 |
Uwagi
Środki te przeznaczone są na pokrycie kosztów działalności Agencji Wykonawczej ds. Edukacji, Kultury i Sektora Audiowizualnego poniesionych w związku z zarządzaniem programami operacyjnymi z obszaru „Stosunki zewnętrzne” (dział 4) powierzonymi Agencji w ramach rozdziałów 19 05, 19 06, 19 08, 19 09 i 19 10.
Podstawa prawna
Rozporządzenie Rady (WE) nr 58/2003 z dnia 19 grudnia 2002 r. ustanawiające statut agencji wykonawczych, którym zostaną powierzone niektóre zadania w zakresie zarządzania programami wspólnotowymi (Dz.U. L 11 z 16.1.2003, s. 1).
Rozporządzenie (WE) nr 1638/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 24 października 2006 r. określające przepisy ogólne w sprawie ustanowienia Europejskiego Instrumentu Sąsiedztwa i Partnerstwa (Dz.U. L 310 z 9.11.2006, s. 1).
Rozporządzenie (WE) nr 1717/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 15 listopada 2006 r. ustanawiające Instrument na rzecz Stabilności (Dz.U. L 327 z 24.11.2006, s. 1).
Rozporządzenie (WE) nr 1905/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 grudnia 2006 r. ustanawiające instrument finansowania współpracy na rzecz rozwoju (Dz.U. L 378 z 27.12.2006, s. 41).
Rozporządzenie Rady (WE) nr 1934/2006 z dnia 21 grudnia 2006 r. ustanawiające instrument finansowania współpracy z państwami i terytoriami uprzemysłowionymi oraz innymi państwami i terytoriami o wysokim dochodzie (Dz.U. L 405 z 30.12.2006, s. 35).
Decyzja Komisji 2009/336/WE z dnia 20 kwietnia 2009 r. ustanawiająca Agencję Wykonawczą do spraw Edukacji, Kultury i Sektora Audiowizualnego zarządzającą działaniami wspólnotowymi w dziedzinie edukacji, kultury i sektora audiowizualnego w zastosowaniu rozporządzenia Rady (WE) nr 58/2003 (Dz.U. L 101 z 21.4.2009, s. 26).
PERSONEL
Komisja
Administracja
Grupa funkcyjna i grupa zaszeregowania (1) (2) | Administracja | |||||
2013 | Budżet korygujący nr 4/2013 | 2013 | ||||
Zatwierdzone w ramach budżetu Unii | Zmiany w zatwierdzonym planie zatrudnienia | Zmieniony plan zatrudnienia | ||||
Stanowiska stałe | Stanowiska czasowe | Stanowiska stałe | Stanowiska czasowe | Stanowiska stałe | Stanowiska czasowe | |
AD 16 | 24 |
|
|
| 24 |
|
AD 15 | 190 | 22 |
|
| 190 | 22 |
AD 14 | 580 | 31 |
|
| 580 | 31 |
AD 13 | 1 969 |
|
|
| 1 969 |
|
AD 12 | 1 329 | 53 |
|
| 1 329 | 53 |
AD 11 | 634 | 62 |
|
| 634 | 62 |
AD 10 | 1 012 | 11 |
|
| 1 012 | 11 |
AD 9 | 814 |
|
|
| 814 |
|
AD 8 | 970 | 2 |
|
| 970 | 2 |
AD 7 | 1 072 |
|
|
| 1 072 |
|
AD 6 | 1 245 |
|
|
| 1 245 |
|
AD 5 | 1 363 | 20 |
|
| 1 363 | 20 |
Ogółem dla AD | 11 202 | 201 |
|
| 11 202 | 201 |
AST 11 | 172 |
|
|
| 172 |
|
AST 10 | 240 | 20 |
|
| 240 | 20 |
AST 9 | 529 |
|
|
| 529 |
|
AST 8 | 539 | 12 |
|
| 539 | 12 |
AST 7 | 1 003 | 28 | – 2 |
| 1 001 | 28 |
AST 6 | 802 | 19 |
|
| 802 | 19 |
AST 5 | 1 125 | 42 |
|
| 1 125 | 42 |
AST 4 | 929 | 20 |
|
| 929 | 20 |
AST 3 | 1 159 | 9 |
|
| 1 159 | 9 |
AST 2 | 511 | 13 |
|
| 511 | 13 |
AST 1 | 695 |
|
|
| 695 |
|
Ogółem dla AST | 7 704 | 163 |
|
| 7 702 | 163 |
Suma całkowita | 18 906 | 364 | – 2 |
| 18 904 | 364 |
Razem zatrudnionych | 19 270 | – 2 | 19 268 | |||
(1) Zgodnie z art. 53 Traktatu ustanawiającego Europejską Wspólnotę Energii Atomowej plan zatrudnienia obejmuje następujące stanowiska stałe na potrzeby Agencji Dostaw: 1 ad personam AD 15 dla dyrektora generalnego Agencji, 2 AD 14 (z których jedno przewidziane jest dla zastępcy dyrektora generalnego Agencji), 3 AD 12, 1 AD 11, 2 AD 10, 1 AST 10, 2 AST 8, 1 AST 7, 9 AST 6, 1 AST 5 i 2 AST 3. (2) W planie zatrudnienia akceptuje się następujące nominacje ad personam: maksymalnie 25 stanowisk AD15 może zostać przekształconych na AD 16; maksymalnie 21 stanowisk AD14 może zostać przekształconych na AD 15; maksymalnie 13 stanowisk AD 11 może zostać przekształconych na AD 14 i 1 stanowisko AST 8 może zostać przekształcone na AST 10. |
Organy ustanowione przez Unię Europejską i posiadające osobowość prawną
Agencje zdecentralizowane
Agencje zdecentralizowane – Przedsiębiorstwa
Agencja Europejskiego GNSS
Grupa funkcyjna i grupa zaszeregowania | Agencja Europejskiego GNSS | |||||
2013 | Budżet korygujący nr 4/2013 | 2013 | ||||
Zatwierdzone w ramach budżetu Unii | Zmiany w zatwierdzonym planie zatrudnienia | Zmieniony plan zatrudnienia | ||||
Stanowiska stałe | Stanowiska czasowe | Stanowiska stałe | Stanowiska czasowe | Stanowiska stałe | Stanowiska czasowe | |
AD 16 |
|
|
|
|
|
|
AD 15 |
|
|
|
|
|
|
AD 14 |
| 1 |
|
|
| 1 |
AD 13 |
|
|
|
|
|
|
AD 12 |
| 1 |
|
|
| 1 |
AD 11 |
| 3 |
|
|
| 3 |
AD 10 |
| 2 |
| 3 |
| 5 |
AD 9 |
| 6 |
| 3 |
| 9 |
AD 8 |
| 5 |
| 6 |
| 11 |
AD 7 |
| 23 |
| 7 |
| 30 |
AD 6 |
| 8 |
| 1 |
| 9 |
AD 5 |
| 3 |
|
|
| 3 |
Ogółem dla AD |
| 52 |
| 20 |
| 72 |
AST 11 |
|
|
|
|
|
|
AST 10 |
|
|
|
|
|
|
AST 9 |
|
|
|
|
|
|
AST 8 |
|
|
|
|
|
|
AST 7 |
|
|
|
|
|
|
AST 6 |
|
|
|
|
|
|
AST 5 |
| 2 |
|
|
| 2 |
AST 4 |
| 1 |
|
|
| 1 |
AST 3 |
| 1 |
|
|
| 1 |
AST 2 |
| 1 |
|
|
| 1 |
AST 1 |
|
|
|
|
|
|
Ogółem dla AST |
| 5 |
|
|
| 5 |
Suma całkowita |
| 57 |
| 20 |
| 77 |
Razem zatrudnionych | 57 | 20 | 77 |
Agencje wykonawcze
Agencja Wykonawcza ds. Edukacji, Kultury i Sektora Audiowizualnego
Grupa funkcyjna i grupa zaszeregowania | Agencja Wykonawcza ds. Edukacji, Kultury i Sektora Audiowizualnego | |||||
2013 | Budżet korygujący nr 4/2013 | 2013 | ||||
Zatwierdzone w ramach budżetu Unii | Zmiany w zatwierdzonym planie zatrudnienia | Zmieniony plan zatrudnienia | ||||
Stanowiska stałe | Stanowiska czasowe | Stanowiska stałe | Stanowiska czasowe | Stanowiska stałe | Stanowiska czasowe | |
AD 16 |
|
|
|
|
|
|
AD 15 |
|
|
|
|
|
|
AD 14 |
| 1 |
|
|
| 1 |
AD 13 |
| 4 |
|
|
| 4 |
AD 12 |
| 5 |
|
|
| 5 |
AD 11 |
| 4 |
|
|
| 4 |
AD 10 |
| 15 |
|
|
| 15 |
AD 9 |
| 14 |
|
|
| 14 |
AD 8 |
| 16 |
| 2 |
| 18 |
AD 7 |
| 3 |
|
|
| 3 |
AD 6 |
| 9 |
|
|
| 9 |
AD 5 |
| 5 |
|
|
| 5 |
Ogółem dla AD |
| 76 |
| 2 |
| 78 |
AST 11 |
|
|
|
|
|
|
AST 10 |
|
|
|
|
|
|
AST 9 |
|
|
|
|
|
|
AST 8 |
| 3 |
|
|
| 3 |
AST 7 |
| 4 |
|
|
| 4 |
AST 6 |
| 1 |
|
|
| 1 |
AST 5 |
| 9 |
|
|
| 9 |
AST 4 |
| 7 |
|
|
| 7 |
AST 3 |
| 3 |
|
|
| 3 |
AST 2 |
|
|
|
|
|
|
AST 1 |
|
|
|
|
|
|
Ogółem dla AST |
| 27 |
|
|
| 27 |
Suma całkowita |
| 103 |
| 2 |
| 105 |
Razem zatrudnionych | 103 | 2 | 105 |
SEKCJA IV
TRYBUNAŁ SPRAWIEDLIWOŚCI UNII EUROPEJSKIEJ
PERSONEL
Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej
Grupa funkcyjna i grupa zaszeregowania | Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej | |||||
2013 | Budżet korygujący nr 4/2013 | 2013 | ||||
Zatwierdzone w ramach budżetu Unii | Zmiany w zatwierdzonym planie zatrudnienia | Zmieniony plan zatrudnienia | ||||
Stanowiska stałe | Stanowiska czasowe | Stanowiska stałe | Stanowiska czasowe | Stanowiska stałe | Stanowiska czasowe | |
AD 16 | 5 | – |
|
| 5 | – |
AD 15 | 10 | 1 |
|
| 10 | 1 |
AD 14 | 45 (1) | 45 (1) |
| 1 | 45 (1) | 46 (1) |
AD 13 | 100 | – |
|
| 100 | – |
AD 12 | 102 (2) | 68 |
| 1 | 102 (2) | 69 |
AD 11 | 67 | 75 |
| 1 | 67 | 76 |
AD 10 | 42 | 34 |
| 1 | 42 | 35 |
AD 9 | 136 | 2 |
|
| 136 | 2 |
AD 8 | 170 | 1 |
|
| 170 | 1 |
AD 7 | 156 | – |
|
| 156 | – |
AD 6 | 44 | – |
|
| 44 | – |
AD 5 | 49 | 28 |
|
| 49 | 28 |
Ogółem dla AD | 926 | 254 |
| 4 | 926 | 258 |
AST 11 | 10 | – |
|
| 10 | – |
AST 10 | 12 | 1 |
|
| 12 | 1 |
AST 9 | 29 | – |
|
| 29 | – |
AST 8 | 41 | 5 |
|
| 41 | 5 |
AST 7 | 67 | 29 |
|
| 67 | 29 |
AST 6 | 65 | 24 |
|
| 65 | 24 |
AST 5 | 66 | 47 |
| 1 | 66 | 48 |
AST 4 | 81 | 42 |
|
| 81 | 42 |
AST 3 | 140 | 10 |
| 1 | 140 | 11 |
AST 2 | 84 | 5 |
| 1 | 84 | 6 |
AST 1 | 57 | – |
|
| 57 | – |
Ogółem dla AST | 652 | 163 |
| 3 | 652 | 166 |
Suma całkowita | 1 578 (3) | 417 |
| 7 | 1 578 (3) | 424 |
Razem zatrudnionych | 1 995 (4) (5) | 7 | 2002 (4) (5) | |||
(1) W tym 1 AD 15 ad personam. (2) W tym 1 AD 14 ad personam. (3) Nie dotyczy rezerwy na nieprzewidziane wydatki dla urzędników oddelegowanych do gabinetów członków Trybunału Sprawiedliwości, Sądu lub Sądu do spraw Służby Publicznej (6 AD 12, 12 AD 11, 18 AD 10, 9 AD 7, 11 AST 6, 17 AST 5, 21 AST 4, 8 AST 3) bez przyznania środków. (4) Zapełnienie niektórych etatów w niepełnym wymiarze czasu pracy może być uzupełnione zatrudnieniem innych pracowników na zwolnione w ten sposób etaty w danej kategorii. (5) Nie dotyczy stanowisk związanych ze zmianą Statutu Trybunału Sprawiedliwości (zwiększenie liczby sędziów): etaty tymczasowe w gabinetach 12 sędziów – 7 AD 14, 11 AD 12, 12 AD 11, 6 AD 10, 12 AST 4 i 12 AST 3; etaty stałe w sekretariacie Sądu: trzy AD 9, jeden AD 5, jedno przekształcenie etatu AST 2 w etat AD 5, jedno przekształcenie etatu AST 1 w etat AD 5 i sześć przekształceń etatów AST 1 w sześć etatów AST 3. |