Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
archiwalny
Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej, L rok 2013 nr 327 str. 239
Wersja archiwalna od 2013-01-01 do 2013-12-31
Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej, L rok 2013 nr 327 str. 239
Wersja archiwalna od 2013-01-01 do 2013-12-31
Akt prawny
archiwalny
ZAMKNIJ close

Alerty

OSTATECZNE PRZYJĘCIE

budżetu korygującego Unii Europejskiej nr 4 na rok budżetowy 2013

(2013/690/EU, Euratom)

PRZEWODNICZĄCY PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej, w szczególności jego art. 314 ust. 4 lit. a) oraz art. 314 ust. 9,

uwzględniając Traktat ustanawiający Europejską Wspólnotę Energii Atomowej, w szczególności jego art. 106a,

uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE, Euratom) nr 966/2012 z dnia 25 października 2012 r. w sprawie zasad finansowych mających zastosowanie do budżetu ogólnego Unii oraz uchylające rozporządzenie Rady (WE, Euratom) nr 1605/2002 (1),

uwzględniając Porozumienie międzyinstytucjonalne z dnia 17 maja 2006 r. pomiędzy Parlamentem Europejskim, Radą i Komisją w sprawie dyscypliny budżetowej i należytego zarządzania finansami (2),

uwzględniając budżet ogólny Unii Europejskiej na rok budżetowy 2013, w formie przyjętej ostatecznie w dniu 12 grudnia 2012 r. (3),

uwzględniając projekt budżetu korygującego Unii Europejskiej nr 4 na rok budżetowy 2013, sporządzony przez Komisję w dniu 29 kwietnia 2013 r.,

uwzględniając stanowisko w sprawie projektu budżetu korygującego nr 4/2013, przyjęte przez Radę w dniu 15 lipca 2013 r.,

uwzględniając art. 75b i 75e Regulaminu Parlamentu Europejskiego,

uwzględniając zatwierdzenie przez Parlament stanowiska Rady w dniu 11 września 2013 r.,

STWIERDZA, CO NASTĘPUJE:

Artykuł

Procedura przewidziana w art. 314 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej została zakończona i budżet korygujący Unii Europejskiej nr 4 na rok budżetowy 2013 został ostatecznie przyjęty.

Sporządzono w Strasburgu dnia 11 września 2013 r.

Martin SCHULZ

Przewodniczący


(1) Dz.U. L 298 z 26.10.2012, s. 1.

(2) Dz.U. C 139 z 14.6.2006, s. 1.

(3) Dz.U. L 66 z 8.3.2013.

BUDŻET KORYGUJĄCY NR 4 NA ROK BUDŻETOWY 2013

TREŚĆ

Strona

STAN DOCHODÓW I WYDATKÓW W PODZIALE NA SEKCJE

Sekcja III: Komisja

243

– Wydatki

244

– Tytuł XX: Wydatki administracyjne przypisane obszarom polityki

246

– Tytuł 15: Edukacja i kultura

252

– Tytuł 19: Stosunki zewnętrzne

259

– Personel

265

Sekcja IV: Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej

269

– Personel

270

SEKCJA III

KOMISJA

WYDATKI

Tytuł

Treść

Budżet 2013

Budżet korygujący nr 4/2013

Nowa kwota

Zobowiązania

Płatności

Zobowiązania

Płatności

Zobowiązania

Płatności

01

SPRAWY GOSPODARCZE I FINANSOWE

555 684 796

428 350 972

555 684 796

428 350 972

02

PRZEDSIĘBIORSTWA

1 157 245 386

1 304 818 477

1 157 245 386

1 304 818 477

03

KONKURENCJA

92 219 149

92 219 149

92 219 149

92 219 149

04

ZATRUDNIENIE I SPRAWY SPOŁECZNE

12 064 158 933

12 593 728 861

12 064 158 933

12 593 728 861

05

ROLNICTWO I ROZWÓJ OBSZARÓW WIEJSKICH

58 851 894 643

56 734 357 629

58 851 894 643

56 734 357 629

06

MOBILNOŚĆ I TRANSPORT

1 740 800 530

983 961 494

1 740 800 530

983 961 494

07

ŚRODOWISKO I DZIAŁANIA W DZIEDZINIE KLIMATU

498 383 275

397 680 274

498 383 275

397 680 274

08

BADANIA NAUKOWE

6 901 336 033

5 088 171 210

6 901 336 033

5 088 171 210

09

SIECI KOMUNIKACYJNE, TREŚCI I TECHNOLOGIE

1 810 829 637

1 466 740 211

1 810 829 637

1 466 740 211

40 01 40, 40 02 41

391 985

391 985

391 985

391 985

1 811 221 622

1 467 132 196

1 811 221 622

1 467 132 196

10

BEZPOŚREDNIE BADANIA NAUKOWE

424 319 156

416 522 703

424 319 156

416 522 703

11

GOSPODARKA MORSKA I RYBOŁÓWSTWO

919 262 394

708 756 335

919 262 394

708 756 335

40 01 40, 40 02 41

115 220 000

113 885 651

115 220 000

113 885 651

1 034 482 394

822 641 986

1 034 482 394

822 641 986

12

RYNEK WEWNĘTRZNY

103 313 472

101 433 656

103 313 472

101 433 656

40 02 41

3 000 000

3 000 000

3 000 000

3 000 000

106 313 472

104 433 656

106 313 472

104 433 656

13

POLITYKA REGIONALNA

43 778 241 730

41 390 607 901

43 778 241 730

41 390 607 901

14

PODATKI I UNIA CELNA

144 620 394

121 807 617

144 620 394

121 807 617

15

EDUKACJA I KULTURA

2 829 575 587

2 497 061 739

2 829 575 587

2 497 061 739

16

KOMUNIKACJA SPOŁECZNA

265 992 159

252 703 941

265 992 159

252 703 941

17

ZDROWIE I OCHRONA KONSUMENTÓW

634 370 124

598 986 674

634 370 124

598 986 674

18

SPRAWY WEWNĘTRZNE

1 227 109 539

857 143 815

1 227 109 539

857 143 815

40 01 40, 40 02 41

111 280 000

66 442 946

111 280 000

66 442 946

1 338 389 539

923 586 761

1 338 389 539

923 586 761

19

STOSUNKI ZEWNĘTRZNE

5 001 226 243

3 231 193 639

5 001 226 243

3 231 193 639

20

HANDEL

107 473 453

103 477 972

107 473 453

103 477 972

21

ROZWÓJ I STOSUNKI Z PAŃSTWAMI AFRYKI, KARAIBÓW I PACYFIKU (AKP)

1 571 699 626

1 227 715 563

1 571 699 626

1 227 715 563

22

ROZSZERZENIE

1 091 261 928

905 504 113

1 091 261 928

905 504 113

23

POMOC HUMANITARNA

917 322 828

858 578 994

917 322 828

858 578 994

24

ZWALCZANIE NADUŻYĆ FINANSOWYCH

75 427 800

69 443 664

75 427 800

69 443 664

40 01 40

3 929 200

3 929 200

3 929 200

3 929 200

79 357 000

73 372 864

79 357 000

73 372 864

25

KOORDYNACJA POLITYK KOMISJI I DORADZTWO PRAWNE

193 336 661

194 086 661

193 336 661

194 086 661

26

ADMINISTRACJA KOMISJI

1 030 021 548

1 019 808 608

1 030 021 548

1 019 808 608

27

BUDŻET

142 450 570

142 450 570

142 450 570

142 450 570

28

KONTROLA

11 879 141

11 879 141

11 879 141

11 879 141

29

STATYSTYKA

82 071 571

113 760 614

82 071 571

113 760 614

40 01 40, 40 02 41

51 900 000

7 743 254

51 900 000

7 743 254

133 971 571

121 503 868

133 971 571

121 503 868

30

EMERYTURY I WYDATKI POCHODNE

1 399 471 000

1 399 471 000

1 399 471 000

1 399 471 000

31

SŁUŻBY JĘZYKOWE

396 815 433

396 815 433

396 815 433

396 815 433

32

ENERGIA

738 302 781

814 608 051

738 302 781

814 608 051

33

SPRAWIEDLIWOŚĆ

218 238 524

184 498 972

218 238 524

184 498 972

40

REZERWY

1 049 836 185

275 393 036

1 049 836 185

275 393 036

Ogółem

148 026 192 229

136 983 738 689

148 026 192 229

136 983 738 689

Of which Reserves: 40 01 40, 40 02 41

285 721 185

195 393 036

285 721 185

195 393 036

TYTUŁ XX

WYDATKI ADMINISTRACYJNE PRZYPISANE OBSZAROM POLITYKI

Klasyfikacja według rodzaju

Tytuł

Rozdział

Artykuł

Pozycja

Treść

RF

Budżet 2013

Budżet korygujący nr 4/2013

Nowa kwota

XX 01

WYDATKI ADMINISTRACYJNE PRZYPISANE OBSZAROM POLITYKI

XX 01 01

Wydatki związane z personelem czynnie zatrudnionym w obszarach polityki

XX 01 01 01

Wydatki związane z personelem czynnie zatrudnionym w instytucji

XX 01 01 01 01

Wynagrodzenia i świadczenia

5

1 835 349 000

– 181 000

1 835 168 000

XX 01 01 01 02

Wydatki i świadczenia związane z rekrutacją, przeniesieniem i zakończeniem służby

5

14 878 000

14 878 000

XX 01 01 01 03

Korekty wynagrodzeń

5

15 497 000

– 1 000

15 496 000

Razem

1 865 724 000

– 182 000

1 865 542 000

XX 01 01 02

Wydatki związane z personelem Komisji czynnie zatrudnionym w delegaturach Unii

XX 01 01 02 01

Wynagrodzenia i świadczenia

5

110 428 000

110 428 000

XX 01 01 02 02

Wydatki i świadczenia związane z rekrutacją, przeniesieniem i zakończeniem służby

5

7 462 000

7 462 000

XX 01 01 02 03

Środki na pokrycie korekt wynagrodzeń

5

871 000

871 000

Razem

118 761 000

118 761 000

Artykuł XX 01 01 – Razem

1 984 485 000

– 182 000

1 984 303 000

XX 01 02

Wydatki związane z personelem zewnętrznym i inne wydatki na zarządzanie

XX 01 02 01

Personel zewnętrzny pracujący w instytucji

XX 01 02 01 01

Pracownicy kontraktowi

5

66 507 486

– 134 000

66 373 486

XX 01 02 01 02

Personel tymczasowy oraz pomoc techniczna i administracyjna wspierająca konkretne działania

5

23 545 000

23 545 000

XX 01 02 01 03

Krajowi urzędnicy służby cywilnej czasowo oddelegowani do instytucji

5

39 727 000

39 727 000

Razem

129 779 486

– 134 000

129 645 486

XX 01 02 02

Personel zewnętrzny Komisji w delegaturach Unii

XX 01 02 02 01

Wynagrodzenia innego personelu

5

7 619 000

7 619 000

XX 01 02 02 02

Szkolenie młodszych ekspertów i oddelegowanych ekspertów krajowych

5

2 300 000

2 300 000

XX 01 02 02 03

Wydatki na inny personel i płatności za inne usługi

5

256 000

256 000

Razem

10 175 000

10 175 000

XX 01 02 11

Inne wydatki na zarządzanie instytucją

XX 01 02 11 01

Wydatki na podróże służbowe i cele reprezentacyjne

5

56 391 000

56 391 000

XX 01 02 11 02

Koszty konferencji i spotkań

5

27 008 000

27 008 000

XX 01 02 11 03

Posiedzenia komitetów

5

12 863 000

12 863 000

XX 01 02 11 04

Analizy i konsultacje

5

6 400 000

6 400 000

XX 01 02 11 05

Systemy informacyjne i zarządzania

5

26 985 000

26 985 000

XX 01 02 11 06

Szkolenia specjalistyczne i z zakresu zarządzania

5

13 500 000

13 500 000

Razem

143 147 000

143 147 000

XX 01 02 12

Inne wydatki na zarządzanie dotyczące personelu Komisji w delegaturach Unii

XX 01 02 12 01

Wydatki na podróże służbowe, konferencje i cele reprezentacyjne

5

6 328 000

6 328 000

XX 01 02 12 02

Szkolenia specjalistyczne personelu w delegaturach

5

500 000

500 000

Razem

6 828 000

6 828 000

Artykuł XX 01 02 – Razem

289 929 486

– 134 000

289 795 486

XX 01 03

Wydatki na sprzęt i usługi w dziedzinie technologii informacyjno-komunikacyjnych oraz na budynki

XX 01 03 01

Wydatki Komisji na sprzęt i usługi w dziedzinie technologii informacyjno-komunikacyjnych

XX 01 03 01 03

Sprzęt w dziedzinie technologii informacyjno-komunikacyjnych

5

54 525 000

54 525 000

XX 01 03 01 04

Usługi w dziedzinie technologii informacyjno-komunikacyjnych

5

63 545 000

63 545 000

Razem

118 070 000

118 070 000

XX 01 03 02

Wydatki na budynki i wydatki powiązane, wiążące się z personelem Komisji w delegaturach Unii

XX 01 03 02 01

Nabywanie, wynajem i wydatki powiązane

5

46 908 000

46 908 000

XX 01 03 02 02

Sprzęt, meble, materiały i usługi

5

9 638 000

9 638 000

Razem

56 546 000

56 546 000

Artykuł XX 01 03 – Razem

174 616 000

174 616 000

XX 01 05

Wydatki związane z personelem czynnie zatrudnionym w dziedzinie pośrednich badań naukowych

XX 01 05 01

Wynagrodzenia i świadczenia dla członków personelu czynnie zatrudnionego w dziedzinie pośrednich badań naukowych

1.1

197 229 000

197 229 000

XX 01 05 02

Personel zewnętrzny w dziedzinie pośrednich badań naukowych

1.1

47 262 000

47 262 000

XX 01 05 03

Inne wydatki na zarządzanie w ramach pośrednich badań naukowych

1.1

80 253 000

80 253 000

Artykuł XX 01 05 – Razem

324 744 000

324 744 000

Rozdział XX 01 – Ogółem

2 773 774 486

316 000

2 773 458 486

ROZDZIAŁ XX 01 – WYDATKI ADMINISTRACYJNE PRZYPISANE OBSZAROM POLITYKI

XX 01 01 Wydatki związane z personelem czynnie zatrudnionym w obszarach polityki

XX 01 01 01 Wydatki związane z personelem czynnie zatrudnionym w instytucji

Klasyfikacja według rodzaju

Tytuł

Rozdział

Artykuł

Pozycja

Treść

RF

Budżet 2013

Budżet korygujący nr 4/2013

Nowa kwota

XX 01 01 01

Wydatki związane z personelem czynnie zatrudnionym w instytucji

XX 01 01 01 01

Wynagrodzenia i świadczenia

5

1 835 349 000

– 181 000

1 835 168 000

XX 01 01 01 02

Wydatki i świadczenia związane z rekrutacją, przeniesieniem i zakończeniem służby

5

14 878 000

14 878 000

XX 01 01 01 03

Korekty wynagrodzeń

5

15 497 000

– 1 000

15 496 000

Pozycja XX 01 01 01 – Ogółem

1 865 724 000

– 182 000

1 865 542 000

Uwagi

Z wyjątkiem personelu pracującego w państwach trzecich, środki te mają obejmować, uwzględniając urzędników i personel zatrudniony na czas określony zajmujący stanowiska przewidziane w planie zatrudnienia:

– pensje, dodatki i inne płatności związane z pensjami,

– ubezpieczenie chorobowe i wypadkowe oraz inne opłaty dotyczące zabezpieczenia socjalnego,

– ubezpieczenie od utraty pracy dla personelu zatrudnionego na czas określony oraz płatności realizowane przez Komisję na rzecz personelu zatrudnionego na czas określony celem ustanowienia lub utrzymania ich prawa do emerytury w ich kraju pochodzenia,

– rozmaite dodatki i świadczenia,

– w odniesieniu do urzędników i personelu zatrudnionego na czas określony dodatki za pracę zmianową lub przestoje w miejscu pracy urzędnika lub w jego domu,

– dodatki w przypadku zwolnienia urzędników stażystów za rażącą niezdatność,

– dodatki w przypadku anulowania przez instytucję kontraktu pracownika zatrudnionego na czas określony,

– zwrot wydatków na środki bezpieczeństwa w domach urzędników zatrudnionych w biurach i delegaturach Unii na terenie Unii,

– jednolite dodatki i płatności według stawek godzinowych za godziny nadliczbowe przepracowane przez urzędników kategorii AST, które zgodnie z ustaleniami nie mogą być zamienione na czas wolny,

– koszt wyrównań wynagrodzeń urzędników i pracowników zatrudnionych na czas określony oraz koszt wyrównań części poborów przekazywanych do kraju innego niż kraj zatrudnienia,

– koszty podróży służbowych urzędników i pracowników zatrudnionych na czas określony (wraz z rodzinami) przy obejmowaniu i opuszczaniu stanowiska lub przy zmianie miejsca pracy,

– dodatki związane z zainstalowaniem się i przesiedleniem dla urzędników i pracowników zatrudnionych na czas określony zobowiązanych do zmiany miejsca zamieszkania przy obejmowaniu stanowiska, zmianie miejsca pracy oraz przy ostatecznym opuszczaniu instytucji i zmianie miejsca zamieszkania,

– wydatki związane z przeprowadzką dla urzędników i pracowników zatrudnionych na czas określony zobowiązanych do zmiany miejsca zamieszkania przy obejmowaniu stanowiska, zmianie miejsca pracy oraz przy ostatecznym opuszczaniu instytucji i zmianie miejsca zamieszkania,

– diety dla urzędników i pracowników zatrudnionych na czas określony, którzy przedstawią dowody na konieczność zmiany przez nich miejsca zamieszkania w związku z objęciem stanowiska lub przeniesieniem do innego miejsca pracy,

– koszty przejściowe dla urzędników przydzielonych do pracy w nowych państwach członkowskich przed ich przystąpieniem, którzy muszą pozostać w pracy w tych państwach członkowskich po dacie przystąpienia i którzy będą upoważnieni, wyjątkowo, do takich samych warunków finansowych i materialnych ustalonych przez Komisję, jak przed przystąpieniem, zgodnie z załącznikiem X do regulaminu pracowniczego i warunków zatrudnienia innych urzędników Unii Europejskiej,

– koszt wszelkich dostosowań do wynagrodzeń zatwierdzonych przez Radę w trakcie roku budżetowego.

Rozporządzenie Rady w sprawie aktualizacji siatki płac urzędników i innych pracowników wszystkich instytucji unijnych, określające również podwyżki i dodatki, jest publikowane co roku w Dzienniku Urzędowym (ostatnio w Dz.U. L 338 z 22.12.2010, s. 1).

Kwotę dochodów przeznaczonych na ten cel, na mocy art. 21 ust. 3 rozporządzenia finansowego, szacuje się na 49 100 000 EUR.

Podstawa prawna

Regulamin pracowniczy urzędników Unii Europejskiej.

Warunki zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej.

Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE, Euratom) nr 966/2012 z dnia 25 października 2012 r. w sprawie zasad finansowych mających zastosowanie do budżetu ogólnego Unii oraz uchylające rozporządzenie Rady (WE, Euratom) nr 1605/2002 (Dz.U. L 298 z 26.10.2012, s. 1).

XX 01 01 01 01 Wynagrodzenia i świadczenia

Budżet 2013

Budżet korygujący nr 4/2013

Nowa kwota

1 835 349 000

– 181 000

1 835 168 000

XX 01 01 01 02 Wydatki i świadczenia związane z rekrutacją, przeniesieniem i zakończeniem służby

Budżet 2013

Budżet korygujący nr 4/2013

Nowa kwota

14 878 000

14 878 000

XX 01 01 01 03 Korekty wynagrodzeń

Budżet 2013

Budżet korygujący nr 4/2013

Nowa kwota

15 497 000

– 1 000

15 496 000

XX 01 02 Wydatki związane z personelem zewnętrznym i inne wydatki na zarządzanie

XX 01 02 01 Personel zewnętrzny pracujący w instytucji

Klasyfikacja według rodzaju

Tytuł

Rozdział

Artykuł

Pozycja

Treść

RF

Budżet 2013

Budżet korygujący nr 4/2013

Nowa kwota

XX 01 02 01

Personel zewnętrzny pracujący w instytucji

XX 01 02 01 01

Pracownicy kontraktowi

5

66 507 486

– 134 000

66 373 486

XX 01 02 01 02

Personel tymczasowy oraz pomoc techniczna i administracyjna wspierająca konkretne działania

5

23 545 000

23 545 000

XX 01 02 01 03

Krajowi urzędnicy służby cywilnej czasowo oddelegowani do instytucji

5

39 727 000

39 727 000

Pozycja XX 01 02 01 – Ogółem

129 779 486

– 134 000

129 645 486

Uwagi

Środki te mają pokrywać następujące wydatki ponoszone na terytorium Unii:

– wynagrodzenia pracowników kontraktowych (w rozumieniu warunków zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej), składki pracodawcy na ubezpieczenie społeczne dla pracowników kontraktowych, a także wpływ wyrównań wynagrodzeń takich pracowników,

– kwoty na wynagrodzenia pracowników kontraktowych zatrudnionych jako opiekunowie osób niepełnosprawnych,

– zatrudnienie pracowników tymczasowych, zwłaszcza personelu biurowego i stenotypistek,

– wydatki na personel techniczno-administracyjny wymieniony w kontraktach na usługi oraz personel świadczący usługi intelektualne, a także wydatki na budynki i wyposażenie oraz koszty operacyjne związane z tym rodzajem personelu,

– wydatki na krajowych pracowników służby cywilnej lub innych ekspertów delegowanych lub tymczasowo przydzielonych do pracy w Komisji lub wezwanych na krótkie konsultacje, zwłaszcza celem przygotowania projektów aktów prawnych dotyczących harmonizacji różnych obszarów prawa. Wymiany organizowane są również dla umożliwienia jednolitego stosowania prawodawstwa unijnego przez państwa członkowskie,

– koszt wszelkich korekt wynagrodzeń zatwierdzonych przez Radę w trakcie roku budżetowego.

Wszelkie dochody pochodzące z wkładów krajów kandydujących, a w stosownych przypadkach również potencjalnych krajów kandydujących z Bałkanów Zachodnich, na udział tych krajów w programach unijnych, zapisane w pozycji 6 0 3 1 zestawienia dochodów, mogą stanowić podstawę do udostępnienia dodatkowych środków zgodnie z art. 21 ust. 2 lit. e)–g) rozporządzenia finansowego.

Dochód z wkładów państw EFTA na rzecz finansowania ogólnych kosztów unijnych na podstawie art. 82 Porozumienia o Europejskim Obszarze Gospodarczym stanowi podstawę udostępnienia dodatkowych środków, które zostaną zapisane we właściwych pozycjach w budżecie, zgodnie z rozporządzeniem finansowym. Wysokość takich dochodów szacuje się na 194 868 EUR.

Wszelkie dochody pochodzące z wkładów Konfederacji Szwajcarskiej na udział w programach unijnych, zapisane w pozycji 6 0 3 3 zestawienia dochodów, mogą stanowić podstawę udostępnienia dodatkowych środków zgodnie z art. 21 ust. 2 lit. e)–g) rozporządzenia finansowego.

W oparciu o dostępne dane kwotę dochodów przeznaczonych na ten cel, zgodnie z art. 21 ust. 3 rozporządzenia finansowego, szacuje się na 1 527 000 EUR.

Podstawa prawna

Regulamin pracowniczy urzędników Unii Europejskiej.

Warunki zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej.

Zasady rządzące mianowaniem i wynagradzaniem oraz inne warunki finansowe przyjęte przez Komisję.

Dyrektywa Rady 2000/78/WE z dnia 27 listopada 2000 r. ustanawiająca ogólne warunki ramowe równego traktowania w zakresie zatrudnienia i pracy (Dz.U. L 303 z 2.12.2000, s. 16).

Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE, Euratom) nr 966/2012 z dnia 25 października 2012 r. w sprawie zasad finansowych mających zastosowanie do budżetu ogólnego Unii oraz uchylające rozporządzenie Rady (WE, Euratom) nr 1605/2002 (Dz.U. L 298 z 26.10.2012, s. 1).

Kodeks dobrego postępowania w zakresie zatrudniania osób niepełnosprawnych, przyjęty decyzją Prezydium Parlamentu Europejskiego w dniu 22 czerwca 2005 r.

XX 01 02 01 01 Pracownicy kontraktowi

Budżet 2013

Budżet korygujący nr 4/2013

Nowa kwota

66 507 486

– 134 000

66 373 486

XX 01 02 01 02 Personel tymczasowy oraz pomoc techniczna i administracyjna wspierająca konkretne działania

Budżet 2013

Budżet korygujący nr 4/2013

Nowa kwota

23 545 000

23 545 000

XX 01 02 01 03 Krajowi urzędnicy służby cywilnej czasowo oddelegowani do instytucji

Budżet 2013

Budżet korygujący nr 4/2013

Nowa kwota

39 727 000

39 727 000

TYTUŁ 15

EDUKACJA I KULTURA

Tytuł

Rozdział

Treść

RF

Budżet 2013

Budżet korygujący nr 4/2013

Nowa kwota

Zobowiązania

Płatności

Zobowiązania

Płatności

Zobowiązania

Płatności

15 01

WYDATKI ADMINISTRACYJNE W OBSZARZE POLITYKI „ EDUKACJA I KULTURA”

123 492 923

123 492 923

111 000

111 000

123 603 923

123 603 923

15 02

UCZENIE SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE, W TYM WIELOJĘZYCZNOŚĆ

1 417 215 664

1 328 230 073

1 417 215 664

1 328 230 073

15 04

ROZWÓJ WSPÓŁPRACY KULTURALNEJ I AUDIOWIZUALNEJ W EUROPIE

175 715 000

159 022 211

175 715 000

159 022 211

15 05

WSPIERANIE I PROMOWANIE WSPÓŁPRACY W SPRAWACH MŁODZIEŻY I SPORTU

3

149 650 000

130 277 227

– 111 000

– 111 000

149 539 000

130 166 227

15 07

LUDZIE – PROGRAM WSPIERAJĄCY MOBILNOŚĆ NAUKOWCÓW

1

963 502 000

756 039 305

963 502 000

756 039 305

Tytuł 15 – Ogółem

2 829 575 587

2 497 061 739

2 829 575 587

2 497 061 739

TYTUŁ 15

EDUKACJA I KULTURA

ROZDZIAŁ 15 01 – WYDATKI ADMINISTRACYJNE W OBSZARZE POLITYKIEDUKACJA I KULTURA

Tytuł

Rozdział

Artykuł

Pozycja

Treść

RF

Budżet 2013

Budżet korygujący nr 4/2013

Nowa kwota

15 01

WYDATKI ADMINISTRACYJNE W OBSZARZE POLITYKI „EDUKACJA I KULTURA”

15 01 01

Wydatki związane z personelem czynnie zatrudnionym w obszarze polityki „Edukacja i kultura”

5

52 066 716

– 182 000

51 884 716

Artykuł 15 01 01 – Razem

52 066 716

– 182 000

51 884 716

15 01 02

Personel zewnętrzny i inne wydatki na zarządzanie wspierające obszar polityki „ Edukacja i kultura”

15 01 02 01

Personel zewnętrzny

5

3 858 908

– 134 000

3 724 908

15 01 02 11

Inne wydatki na zarządzanie

5

3 333 017

3 333 017

Artykuł 15 01 02 – Razem

7 191 925

– 134 000

7 057 925

15 01 03

Wydatki na sprzęt i usługi z dziedziny technologii informacyjno-komunikacyjnych w obszarze polityki „Edukacja i kultura”

5

3 294 977

3 294 977

15 01 04

Wydatki pomocnicze na działania w obszarze polityki „Edukacja i kultura”

15 01 04 14

Erasmus Mundus – Wydatki na administrację i zarządzanie

1.1

914 000

914 000

15 01 04 17

Współpraca z państwami trzecimi w zakresie kształcenia i szkolenia zawodowego – Wydatki na administrację i zarządzanie

4

80 000

80 000

15 01 04 22

Uczenie się przez całe życie – Wydatki na administrację i zarządzanie

1.1

8 500 000

8 500 000

15 01 04 30

Agencja Wykonawcza ds. Edukacji, Kultury i Sektora Audiowizualnego – Wkład z programów w ramach działu 1a

1.1

21 395 000

21 395 000

15 01 04 31

Agencja Wykonawcza ds. Edukacji, Kultury i Sektora Audiowizualnego – Wkład z programów w ramach działu 3b

3.2

15 572 000

458 000

16 030 000

15 01 04 32

Agencja Wykonawcza ds. Edukacji, Kultury i Sektora Audiowizualnego – Wkład z programów w ramach działu 4

4

263 000

263 000

15 01 04 44

Program Kultura 2007–2013 – Wydatki na administrację i zarządzanie

3.2

550 000

550 000

15 01 04 55

Młodzież w działaniu – Wydatki na administrację i zarządzanie

3.2

780 000

780 000

15 01 04 60

MEDIA 2007 – Program wsparcia europejskiego sektora audiowizualnego – Wydatki na administrację i zarządzanie

3.2

725 000

725 000

15 01 04 68

MEDIA Mundus – Wydatki na administrację i zarządzanie

3.2

75 000

– 31 000

44 000

Artykuł 15 01 04 – Razem

48 854 000

427 000

49 281 000

15 01 05

Wydatki pomocnicze na badania naukowe w obszarze polityki „Edukacja i kultura”

15 01 05 01

Wydatki związane z personelem naukowo-badawczym

1.1

1 952 000

1 952 000

15 01 05 02

Zewnętrzny personel naukowo-badawczy

1.1

700 000

700 000

15 01 05 03

Inne wydatki na zarządzanie w dziedzinie badań naukowych

1.1

348 000

348 000

Artykuł 15 01 05 – Razem

3 000 000

3 000 000

15 01 60

Zakup informacji

15 01 60 01

Zasoby biblioteczne, subskrypcje oraz zakup i konserwacja książek

5

2 534 000

2 534 000

Artykuł 15 01 60 – Razem

2 534 000

2 534 000

15 01 61

Koszty organizacji staży dla absolwentów w instytucji

5

6 551 305

6 551 305

Rozdział 15 01 – Ogółem

123 492 923

111 000

123 603 923

15 01 01 Wydatki związane z personelem czynnie zatrudnionym w obszarze polityki „Edukacja i kultura”

Budżet 2013

Budżet korygujący nr 4/2013

Nowa kwota

52 066 716

– 182 000

51 884 716

15 01 02 Personel zewnętrzny i inne wydatki na zarządzanie wspierające obszar polityki „Edukacja i kultura”

15 01 02 01 Personel zewnętrzny

Budżet 2013

Budżet korygujący nr 4/2013

Nowa kwota

3 858 908

– 134 000

3 724 908

15 01 04 Wydatki pomocnicze na działania w obszarze polityki „Edukacja i kultura”

15 01 04 31 Agencja Wykonawcza ds. Edukacji, Kultury i Sektora Audiowizualnego – Wkład z programów w ramach działu 3b

Budżet 2013

Budżet korygujący nr 4/2013

Nowa kwota

15 572 000

458 000

16 030 000

Uwagi

Środki te przeznaczone są na pokrycie kosztów operacyjnych Agencji Wykonawczej ds. Edukacji, Kultury i Sektora Audiowizualnego, poniesionych w związku z udziałem Agencji w zarządzaniu programami objętymi działem 3b ram finansowych na lata 2007–2013 oraz zakończeniem działań objętych wsparciem przed 2007 r.

Do środków zapisanych w niniejszej pozycji należy dodać wkłady państw EFTA wynikające z Porozumienia o Europejskim Obszarze Gospodarczym, w szczególności z jego art. 82 i Protokołu 32 do tego porozumienia. Kwoty te pochodzą z wkładów państw EFTA zapisanych w artykule 6 3 0 zestawienia dochodów, które to wkłady zgodnie z art. 21 ust. 2 lit. e)–g) rozporządzenia finansowego stanowią dochód przeznaczony na określony cel i są podstawą do udostępnienia i wykonania odpowiednich środków zgodnie z załącznikiem „Europejski Obszar Gospodarczy” do niniejszej części zestawienia wydatków w niniejszej sekcji, który stanowi integralną część budżetu ogólnego.

Wszelkie dochody pochodzące z wkładów krajów kandydujących, a w stosownych przypadkach również potencjalnych krajów kandydujących z Bałkanów Zachodnich, na udział tych krajów w programach unijnych, zapisane w pozycji 6 0 3 1 zestawienia dochodów, mogą stanowić podstawę udostępnienia dodatkowych środków, według tego samego stosunku jak między kwotą zatwierdzoną na wydatki na administrację i zarządzanie a całkowitymi środkami przewidzianymi dla programu, zgodnie z art. 21 ust. 2 lit. e)–g) rozporządzenia finansowego.

Wszelkie dochody pochodzące z wkładu Konfederacji Szwajcarskiej na udział w programach unijnych, zapisane w pozycji 6 0 3 3 zestawienia dochodów, mogą stanowić podstawę udostępnienia dodatkowych środków, według tego samego stosunku jak między kwotą zatwierdzoną na wydatki na administrację i zarządzanie a całkowitymi środkami przewidzianymi dla programu, zgodnie z art. 21 ust. 2 lit. e)–g) rozporządzenia finansowego.

Plan zatrudnienia Agencji określono w załączniku „Personel” do niniejszej sekcji.

Podstawa prawna

Rozporządzenie Rady (WE) nr 58/2003 z dnia 19 grudnia 2002 r. ustanawiające statut agencji wykonawczych, którym zostaną powierzone niektóre zadania w zakresie zarządzania programami wspólnotowymi (Dz.U. L 11 z 16.1.2003, s. 1).

Decyzja nr 1718/2006/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 15 listopada 2006 r. w sprawie wprowadzenia w życie programu wspierającego europejski sektor audiowizualny (MEDIA 2007) (Dz.U. L 327 z 24.11.2006, s. 12).

Decyzja nr 1719/2006/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 15 listopada 2006 r. ustanawiająca program „Młodzież w działaniu” na okres 2007– 2013 (Dz.U. L 327 z 24.11.2006, s. 30).

Decyzja nr 1855/2006/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 12 grudnia 2006 r. ustanawiająca program „Kultura” (2007–2013) (Dz.U. L 372 z 27.12.2006, s. 1).

Odnośne akty prawne

Decyzja Komisji 2009/336/WE z dnia 20 kwietnia 2009 r. ustanawiająca Agencję Wykonawczą do spraw Edukacji, Kultury i Sektora Audiowizualnego zarządzającą działaniami wspólnotowymi w dziedzinie edukacji, kultury i sektora audiowizualnego w zastosowaniu rozporządzenia Rady (WE) nr 58/2003 (Dz.U. L 101 z 21.4.2009, s. 26).

15 01 04 68 MEDIA Mundus – Wydatki na administrację i zarządzanie

Budżet 2013

Budżet korygujący nr 4/2013

Nowa kwota

75 000

– 31 000

44 000

Uwagi

Środki te przeznaczone są na pokrycie wydatków na badania, spotkania ekspertów, informacje i publikacje bezpośrednio związane z osiągnięciem celów programu lub na działania objęte niniejszą pozycją wraz z dodatkowymi wydatkami na pomoc techniczną i administracyjną, nieobejmującą zadań władzy publicznej zlecanych przez Komisję zewnętrznym usługodawcom na podstawie umów o doraźne świadczenie usług.

Do środków zapisanych w niniejszej pozycji należy dodać wkłady państw EFTA wynikające z Porozumienia o Europejskim Obszarze Gospodarczym, w szczególności z jego art. 82 i Protokołu 32 do tego porozumienia. Kwoty te pochodzą z wkładów państw EFTA zapisanych w artykule 6 3 0 zestawienia dochodów, które to wkłady zgodnie z art. 21 ust. 2 lit. e)–g) rozporządzenia finansowego stanowią dochód przeznaczony na określony cel i są podstawą do udostępnienia i wykonania odpowiednich środków zgodnie z załącznikiem „Europejski Obszar Gospodarczy” do niniejszej części zestawienia wydatków w niniejszej sekcji, który stanowi integralną część budżetu ogólnego.

Wszelkie dochody pochodzące z wkładów krajów kandydujących, a w stosownych przypadkach potencjalnych krajów kandydujących z Bałkanów Zachodnich, na udział w programach unijnych, zapisane w pozycji 6 0 3 1 zestawienia dochodów, mogą stanowić podstawę do zapewnienia dodatkowych środków, według tego samego stosunku jak między kwotą zatwierdzoną na wydatki na administrację i zarządzanie a całkowitymi środkami przewidzianymi dla programu, zgodnie z art. 21 ust. 2 lit. e)–g) rozporządzenia finansowego.

Wszelkie dochody pochodzące z wkładu Konfederacji Szwajcarskiej na udział w programach unijnych, zapisane w pozycji 6 0 3 3 zestawienia dochodów, mogą stanowić podstawę udostępnienia dodatkowych środków, według tego samego stosunku jak między kwotą zatwierdzoną na wydatki na administrację i zarządzanie a całkowitymi środkami przewidzianymi dla programu, zgodnie z art. 21 ust. 2 lit. e)–g) rozporządzenia finansowego.

Podstawa prawna

Zob. nowy artykuł 15 04 68.

ROZDZIAŁ 15 05 – WSPIERANIE I PROMOWANIE WSPÓŁPRACY W SPRAWACH MŁODZIEŻY I SPORTU

Tytuł

Rozdział

Artykuł

Pozycja

Treść

RF

Budżet 2013

Budżet korygujący nr 4/2013

Nowa kwota

Zobowiązania

Płatności

Zobowiązania

Płatności

Zobowiązania

Płatności

15 05

WSPIERANIE I PROMOWANIE WSPÓŁPRACY W SPRAWACH MŁODZIEŻY I SPORTU

15 05 06

Doroczne imprezy

3.2

2 000 000

444 789

2 000 000

444 789

15 05 09

Zakończenie poprzednich programów/działań w dziedzinie polityki związanej z młodzieżą

3.2

p.m.

p.m.

15 05 10

Działanie przygotowawcze – Amicus – Stowarzyszenie państw członkowskich wprowadzających powszechną służbę na rzecz Wspólnoty

3.2

p.m.

p.m.

15 05 11

Działanie przygotowawcze w dziedzinie sportu

3.2

p.m.

209 000

p.m.

209 000

15 05 20

Działanie przygotowawcze – Europejskie partnerstwa na rzecz sportu

3.2

4 000 000

2 500 000

4 000 000

2 500 000

15 05 55

Młodzież w działaniu

3.2

143 650 000

127 123 438

– 111 000

– 111 000

143 539 000

127 012 438

Rozdział 15 05 – Ogółem

149 650 000

130 277 227

111 000

111 000

149 539 000

130 166 227

15 05 55 Młodzież w działaniu

Budżet 2013

Budżet korygujący nr 4/2013

Nowa kwota

Zobowiązania

Płatności

Zobowiązania

Płatności

Zobowiązania

Płatności

143 650 000

127 123 438

– 111 000

– 111 000

143 539 000

127 012 438

Uwagi

Zgodnie z programem „Młodzież w działaniu 2007– 2013” środki te przeznaczone są na następujące działania:

– Młodzież dla Europy: działanie ma na celu wspieranie wymiany młodzieży, aby zwiększyć jej mobilność; inicjatywy oraz projekty i działania dotyczące uczestnictwa w życiu demokratycznym, pozwalające na rozwój jej postawy obywatelskiej oraz wzajemnego zrozumienia,

– Wolontariat europejski: działanie ma na celu zwiększenie uczestnictwa młodzieży w różnych formach działań wolontariatu, wewnątrz Unii lub poza nią,

– Młodzież dla świata: działanie ma na celu wspieranie projektów realizowanych z krajami partnerskimi wymienionymi w art. 5 decyzji nr 1719/2006/WE, a szczególnie wymianę młodzieży i osób pracujących z młodzieżą, wspieranie inicjatyw zwiększających wzajemne zrozumienie młodzieży oraz jej poczucie solidarności, jak również rozwój współpracy w dziedzinie młodzieży i społeczeństwa obywatelskiego w tych krajach,

– osoby pracujące z młodzieżą i systemy wspierające: działanie ma na celu wspieranie organizacji aktywnych na płaszczyźnie europejskiej w dziedzinie młodzieży, a szczególnie funkcjonowania pozarządowych organizacji młodzieżowych, łączenia ich w sieć, wymiany, kształcenia i łączenia w sieć osób pracujących z młodzieżą, stymulowania innowacyjności i jakości działań, informowania młodzieży oraz wdrażania struktur i działań niezbędnych dla programu, aby osiągnąć zamierzone cele,

– wspieranie współpracy politycznej: działanie ma na celu organizowanie dialogu pomiędzy różnymi uczestnikami świata młodzieżowego, szczególnie pomiędzy samą młodzieżą, instruktorami społeczno-oświatowymi i politykami, przyczynianie się do rozwoju współpracy politycznej na rzecz młodzieży oraz do prowadzenia działań i tworzenia sieci niezbędnych do lepszego zrozumienia młodzieży.

Do środków zapisanych w niniejszym artykule należy dodać wkłady państw EFTA wynikające z Porozumienia o Europejskim Obszarze Gospodarczym, w szczególności z jego art. 82 i Protokołu 32 do tego porozumienia. Kwoty te pochodzą z wkładów państw EFTA zapisanych w artykule 6 3 0 zestawienia dochodów, które to wkłady zgodnie z art. 21 ust. 2 lit. e)–g) rozporządzenia finansowego stanowią dochód przeznaczony na określony cel i są podstawą do udostępnienia i wykonania odpowiednich środków zgodnie z załącznikiem „Europejski Obszar Gospodarczy” do niniejszej części zestawienia wydatków w niniejszej sekcji, który stanowi integralną część budżetu ogólnego.

Wszelkie dochody pochodzące z wkładów krajów kandydujących, a w stosownych przypadkach również potencjalnych krajów kandydujących z Bałkanów Zachodnich, na udział tych krajów w programach unijnych, zapisane w pozycji 6 0 3 1 zestawienia dochodów, mogą stanowić podstawę udostępnienia dodatkowych środków zgodnie z art. 21 ust. 2 lit. e)–g) rozporządzenia finansowego.

Wszelkie dochody z wkładów Konfederacji Szwajcarskiej uczestniczącej w programach unijnych, zapisane w pozycji 6 0 3 3 zestawienia dochodów, mogą stanowić podstawę udostępnienia dodatkowych środków zgodnie z art. 21 ust. 2 lit. e)–g) rozporządzenia finansowego.

Podstawa prawna

Decyzja nr 1719/2006/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 15 listopada 2006 r. ustanawiająca program „Młodzież w działaniu” na okres 2007–2013 (Dz.U. L 327 z 24.11.2006, s. 30).

TYTUŁ 19

STOSUNKI ZEWNĘTRZNE

Tytuł

Rozdział

Treść

RF

Budżet 2013

Budżet korygujący nr 4/2013

Nowa kwota

Zobowiązania

Płatności

Zobowiązania

Płatności

Zobowiązania

Płatności

19 01

WYDATKI ADMINISTRACYJNE W OBSZARZE POLITYKI „ STOSUNKI ZEWNĘTRZNE”

163 646 024

163 646 024

163 646 024

163 646 024

19 02

WSPÓŁPRACA Z PAŃSTWAMI TRZECIMI W ZAKRESIE MIGRACJI I AZYLU

4

58 000 000

31 629 412

58 000 000

31 629 412

19 03

WSPÓLNA POLITYKA ZAGRANICZNA I BEZPIECZEŃSTWA (WPZIB)

4

395 832 000

316 294 119

395 832 000

316 294 119

19 04

EUROPEJSKI INSTRUMENT NA RZECZ DEMOKRACJI I PRAW CZŁOWIEKA (EIDHR)

4

166 086 000

132 510 906

166 086 000

132 510 906

19 05

STOSUNKI I WSPÓŁPRACA Z UPRZEMYSŁOWIONYMI PAŃSTWAMI TRZECIMI

4

23 400 000

18 285 754

23 400 000

18 285 754

19 06

REAGOWANIE W SYTUACJACH KRYZYSOWYCH I GLOBALNE ZAGROŻENIA DLA BEZPIECZEŃSTWA

4

393 793 000

253 079 672

393 793 000

253 079 672

19 08

EUROPEJSKA POLITYKA SĄSIEDZTWA ORAZ STOSUNKI Z ROSJĄ

2 491 284 700

1 390 558 678

2 491 284 700

1 390 558 678

19 09

STOSUNKI Z AMERYKĄ ŁACIŃSKĄ

4

387 064 000

288 869 669

387 064 000

288 869 669

19 10

STOSUNKI Z AZJĄ, AZJĄ ŚRODKOWĄ I BLISKIM WSCHODEM (IRAK, IRAN, JEMEN)

4

893 490 519

611 954 874

893 490 519

611 954 874

19 11

STRATEGIA I KOORDYNACJA POLITYKI DLA OBSZARU POLITYKI „STOSUNKI ZEWNĘTRZNE”

4

28 630 000

24 364 531

28 630 000

24 364 531

19 49

WYDATKI NA ADMINISTRACJĘ I ZARZĄDZANIE PROGRAMAMI ZAPISANYMI ZGODNIE Z ROZPORZĄDZENIEM FINANSOWYM Z DNIA 21 GRUDNIA 1977 R.

4

p.m.

p.m.

p.m.

p.m.

Tytuł 19 – Ogółem

5 001 226 243

3 231 193 639

5 001 226 243

3 231 193 639

TYTUŁ 19

STOSUNKI ZEWNĘTRZNE

ROZDZIAŁ 19 01 – WYDATKI ADMINISTRACYJNE W OBSZARZE POLITYKISTOSUNKI ZEWNĘTRZNE

Tytuł

Rozdział

Artykuł

Pozycja

Treść

RF

Budżet 2013

Budżet korygujący nr 4/2013

Nowa kwota

19 01

WYDATKI ADMINISTRACYJNE W OBSZARZE POLITYKI „STOSUNKI ZEWNĘTRZNE”

19 01 01

Wydatki związane z personelem czynnie zatrudnionym w obszarze polityki „Stosunki zewnętrzne”

19 01 01 01

Wydatki związane z personelem czynnie zatrudnionym w „Służbach ds. Instrumentów Polityki Zagranicznej”

5

7 265 123

7 265 123

19 01 01 02

Wydatki związane z personelem czynnie zatrudnionym w obszarze polityki „Stosunki zewnętrzne” w delegaturach Unii

5

6 933 652

6 933 652

Artykuł 19 01 01 – Razem

14 198 775

14 198 775

19 01 02

Personel zewnętrzny i inne wydatki na zarządzanie wspierające obszar polityki „ Stosunki zewnętrzne”

19 01 02 01

Personel zewnętrzny w „Służbach ds. Instrumentów Polityki Zagranicznej”

5

1 656 669

1 656 669

19 01 02 02

Personel zewnętrzny w obszarze polityki „Stosunki zewnętrzne” w delegaturach Unii

5

857 444

857 444

19 01 02 11

Inne wydatki na zarządzanie w „Służbach ds. Instrumentów Polityki Zagranicznej”

5

585 573

585 573

19 01 02 12

Inne wydatki na zarządzanie w obszarze polityki „Stosunki zewnętrzne” w delegaturach Unii

5

435 830

435 830

Artykuł 19 01 02 – Razem

3 535 516

3 535 516

19 01 03

Wydatki na sprzęt i usługi z dziedziny technologii informatycznych i komunikacyjnych oraz wydatki na budynki i wydatki powiązane w obszarze polityki „Stosunki zewnętrzne”

19 01 03 01

Wydatki na sprzęt i usługi z dziedziny technologii informatycznych i komunikacyjnych „Służby ds. Instrumentów Polityki Zagranicznej”

5

459 764

459 764

19 01 03 02

Budynki i związane z nimi wydatki w obszarze polityki „Stosunki zewnętrzne” w delegaturach Unii

5

3 609 319

3 609 319

Artykuł 19 01 03 – Razem

4 069 083

4 069 083

19 01 04

Wydatki pomocnicze na działania w obszarze polityki „Stosunki zewnętrzne”

19 01 04 01

Instrument finansowania współpracy na rzecz rozwoju (DCI) – Wydatki na administrację i zarządzanie

4

57 680 196

– 300 000

57 380 196

19 01 04 02

Europejski Instrument Sąsiedztwa i Partnerstwa (ENPI) – Wydatki na administrację i zarządzanie

4

57 314 454

– 758 000

56 556 454

19 01 04 03

Instrument na rzecz Stabilności (IfS) – Wydatki na administrację i zarządzanie

4

9 100 000

9 100 000

19 01 04 04

Wspólna polityka zagraniczna i bezpieczeństwa (WPZiB) – Wydatki na zarządzanie i administrację

4

500 000

500 000

19 01 04 05

Ocena wyników pomocy unijnej, działania następcze i kontrolne – Wydatki na administrację i zarządzanie

4

p.m.

p.m.

19 01 04 06

Instrument Współpracy w dziedzinie Bezpieczeństwa Jądrowego (INSC) – Wydatki na administrację i zarządzanie

4

1 400 000

1 400 000

19 01 04 07

Europejski Instrument na rzecz Wspierania Demokracji i Praw Człowieka na Świecie – Wydatki na administrację i zarządzanie

4

10 981 000

10 981 000

19 01 04 08

Instrument Finansowania Współpracy z Państwami i Terytoriami Uprzemysłowionymi oraz Innymi Państwami i Terytoriami o Wysokim Dochodzie – Wydatki na administrację i zarządzanie

4

100 000

100 000

19 01 04 20

Wydatki na wsparcie administracyjne dla obszaru polityki „Stosunki zewnętrzne”

4

p.m.

p.m.

19 01 04 30

Agencja Wykonawcza ds. Edukacji, Kultury i Sektora Audiowizualnego – Wkład z programów z obszaru „Stosunki zewnętrzne”

4

4 767 000

1 058 000

5 825 000

Artykuł 19 01 04 – Razem

141 842 650

141 842 650

Rozdział 19 01 – Ogółem

163 646 024

163 646 024

19 01 04 Wydatki pomocnicze na działania w obszarze polityki „Stosunki zewnętrzne”

19 01 04 01 Instrument finansowania współpracy na rzecz rozwoju (DCI) – Wydatki na administrację i zarządzanie

Budżet 2013

Budżet korygujący nr 4/2013

Nowa kwota

57 680 196

– 300 000

57 380 196

Uwagi

Środki te przeznaczone są na pokrycie:

– wydatków na pomoc techniczną i administracyjną, którą Komisja może zlecić agencji wykonawczej działającej na podstawie prawa Unii,

– wydatków na pomoc techniczną i administracyjną nieobejmującą zadań władzy publicznej zlecanych przez Komisję zewnętrznym usługodawcom na podstawie umów o dzieło dla obopólnej korzyści beneficjentów i Komisji,

– wydatków na pracowników zewnętrznych w siedzibie głównej (pracownicy kontraktowi, oddelegowani eksperci krajowi i pracownicy zatrudnieni za pośrednictwem agencji), mających przejąć zadania poprzednio wykonywane przez zlikwidowane biura pomocy technicznej; wydatki na pracowników zewnętrznych w siedzibie głównej ograniczono do 4 337 552 EUR; preliminarz ten opiera się na tymczasowym rocznym koszcie jednostkowym za osoborok, z czego 93 % stanowią wynagrodzenia tych pracowników, a 7 % to dodatkowe koszty szkoleń, spotkań, podróży służbowych oraz technologii informatycznych i telekomunikacyjnych związane z tymi pracownikami,

– wydatków na pracowników zewnętrznych zatrudnionych w delegaturach Unii (pracownicy kontraktowi, personel miejscowy lub oddelegowani eksperci krajowi) na potrzeby zdecentralizowanego zarządzania programami w delegaturach Unii w krajach trzecich lub na potrzeby przejęcia zadań likwidowanych biur pomocy technicznej, jak również dodatkowych kosztów logistycznych i infrastrukturalnych, takich jak koszty szkoleń, spotkań, podróży służbowych, technologii informatycznych i telekomunikacyjnych, oraz kosztów wynajmu związanych bezpośrednio z obecnością w delegaturze pracowników zewnętrznych, wynagradzanych ze środków ujętych w niniejszej pozycji,

– wydatków na badania, zebrania ekspertów, systemy informatyczne i publikacje bezpośrednio związane z osiągnięciem celu programu.

Wszelkie przychody pochodzące z wkładów finansowych państw członkowskich oraz innych państw ofiarodawców (w tym w obu przypadkach ich agencji publicznych i parapaństwowych) lub organizacji międzynarodowych na określone projekty w dziedzinie pomocy zewnętrznej lub programy finansowane przez Unię, którymi zarządza Komisja w ich imieniu i które są realizowane w oparciu o odpowiedni podstawowy akt prawny, mogą stanowić podstawę do udostępnienia dodatkowych środków. Tego rodzaju wkłady zgodnie z artykułem 6 3 3 zestawienia dochodów stanowią dochód przeznaczony na określony cel zgodnie z art. 21 ust. 2 lit. b) rozporządzenia finansowego. Kwoty wpisane w pozycji wydatków na wsparcie administracyjne zostaną określone w porozumieniu o wkładzie finansowym dla każdego programu operacyjnego i średnio nie będą przekraczać 4 % wkładów na odpowiednie programy w każdym rozdziale.

Środki te pokrywają wydatki administracyjne określone w rozdziałach 19 02, 19 09 i 19 10.

19 01 04 02 Europejski Instrument Sąsiedztwa i Partnerstwa (ENPI) – Wydatki na administrację i zarządzanie

Budżet 2013

Budżet korygujący nr 4/2013

Nowa kwota

57 314 454

– 758 000

56 556 454

Uwagi

Środki te przeznaczone są na pokrycie:

– wydatków na pomoc techniczną i administracyjną, którą Komisja może zlecić agencji wykonawczej działającej na podstawie prawa Unii,

– wydatków na pomoc techniczną i administracyjną nieobejmującą zadań władzy publicznej zlecanych przez Komisję zewnętrznym usługodawcom na podstawie umów o dzieło dla obopólnej korzyści beneficjentów i Komisji,

– wydatków na pracowników zewnętrznych w siedzibie głównej (pracownicy kontraktowi, oddelegowani eksperci krajowi i pracownicy zatrudnieni za pośrednictwem agencji), mających przejąć zadania poprzednio wykonywane przez zlikwidowane biura pomocy technicznej. Wydatki na pracowników zewnętrznych w siedzibie głównej ograniczono do 4 846 907 EUR. Preliminarz ten opiera się na tymczasowym rocznym koszcie jednostkowym za osoborok, z czego 93 % stanowią wynagrodzenia tych pracowników, a 7 % to dodatkowe koszty szkoleń, spotkań, podróży służbowych oraz technologii informatycznych i telekomunikacyjnych związane z tymi pracownikami,

– wydatków na pracowników zewnętrznych zatrudnionych w delegaturach Unii (pracownicy kontraktowi, personel miejscowy lub oddelegowani eksperci krajowi) na potrzeby zdecentralizowanego zarządzania programami w delegaturach Unii w krajach trzecich lub na potrzeby przejęcia zadań likwidowanych biur pomocy technicznej, jak również dodatkowych kosztów logistycznych i infrastrukturalnych, takich jak koszty szkoleń, spotkań, podróży służbowych, technologii informatycznych i telekomunikacyjnych, oraz kosztów wynajmu związanych bezpośrednio z obecnością w delegaturze pracowników zewnętrznych, wynagradzanych ze środków ujętych w niniejszej pozycji,

– wydatków na badania, zebrania ekspertów, systemy informatyczne i publikacje bezpośrednio związane z osiągnięciem celu programu.

Wszelkie przychody pochodzące z wkładów finansowych państw członkowskich oraz innych państw ofiarodawców (w tym w obu przypadkach ich agencji publicznych i parapaństwowych) lub organizacji międzynarodowych na określone projekty w dziedzinie pomocy zewnętrznej lub programy finansowane przez Unię, którymi zarządza Komisja w ich imieniu i które są realizowane w oparciu o odpowiedni podstawowy akt prawny, mogą stanowić podstawę do udostępnienia dodatkowych środków. Tego rodzaju wkłady zgodnie z artykułem 6 3 3 zestawienia dochodów stanowią dochód przeznaczony na określony cel zgodnie z art. 21 ust. 2 lit. b) rozporządzenia finansowego. Kwoty wpisane w pozycji wydatków na wsparcie administracyjne zostaną określone w porozumieniu o wkładzie finansowym dla każdego programu operacyjnego i średnio nie będą przekraczać 4 % wkładów na odpowiednie programy w każdym rozdziale.

Środki te pokrywają wydatki administracyjne określone w rozdziale 19 08.

19 01 04 30 Agencja Wykonawcza ds. Edukacji, Kultury i Sektora Audiowizualnego – Wkład z programów z obszaru „Stosunki zewnętrzne”

Budżet 2013

Budżet korygujący nr 4/2013

Nowa kwota

4 767 000

1 058 000

5 825 000

Uwagi

Środki te przeznaczone są na pokrycie kosztów działalności Agencji Wykonawczej ds. Edukacji, Kultury i Sektora Audiowizualnego poniesionych w związku z zarządzaniem programami operacyjnymi z obszaru „Stosunki zewnętrzne” (dział 4) powierzonymi Agencji w ramach rozdziałów 19 05, 19 06, 19 08, 19 09 i 19 10.

Podstawa prawna

Rozporządzenie Rady (WE) nr 58/2003 z dnia 19 grudnia 2002 r. ustanawiające statut agencji wykonawczych, którym zostaną powierzone niektóre zadania w zakresie zarządzania programami wspólnotowymi (Dz.U. L 11 z 16.1.2003, s. 1).

Rozporządzenie (WE) nr 1638/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 24 października 2006 r. określające przepisy ogólne w sprawie ustanowienia Europejskiego Instrumentu Sąsiedztwa i Partnerstwa (Dz.U. L 310 z 9.11.2006, s. 1).

Rozporządzenie (WE) nr 1717/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 15 listopada 2006 r. ustanawiające Instrument na rzecz Stabilności (Dz.U. L 327 z 24.11.2006, s. 1).

Rozporządzenie (WE) nr 1905/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 grudnia 2006 r. ustanawiające instrument finansowania współpracy na rzecz rozwoju (Dz.U. L 378 z 27.12.2006, s. 41).

Rozporządzenie Rady (WE) nr 1934/2006 z dnia 21 grudnia 2006 r. ustanawiające instrument finansowania współpracy z państwami i terytoriami uprzemysłowionymi oraz innymi państwami i terytoriami o wysokim dochodzie (Dz.U. L 405 z 30.12.2006, s. 35).

Decyzja Komisji 2009/336/WE z dnia 20 kwietnia 2009 r. ustanawiająca Agencję Wykonawczą do spraw Edukacji, Kultury i Sektora Audiowizualnego zarządzającą działaniami wspólnotowymi w dziedzinie edukacji, kultury i sektora audiowizualnego w zastosowaniu rozporządzenia Rady (WE) nr 58/2003 (Dz.U. L 101 z 21.4.2009, s. 26).

PERSONEL

Komisja

Administracja

Grupa funkcyjna i grupa zaszeregowania (1) (2)

Administracja

2013

Budżet korygujący nr 4/2013

2013

Zatwierdzone w ramach budżetu Unii

Zmiany w zatwierdzonym planie zatrudnienia

Zmieniony plan zatrudnienia

Stanowiska stałe

Stanowiska czasowe

Stanowiska stałe

Stanowiska czasowe

Stanowiska stałe

Stanowiska czasowe

AD 16

24

24

AD 15

190

22

190

22

AD 14

580

31

580

31

AD 13

1 969

1 969

AD 12

1 329

53

1 329

53

AD 11

634

62

634

62

AD 10

1 012

11

1 012

11

AD 9

814

814

AD 8

970

2

970

2

AD 7

1 072

1 072

AD 6

1 245

1 245

AD 5

1 363

20

1 363

20

Ogółem dla AD

11 202

201

11 202

201

AST 11

172

172

AST 10

240

20

240

20

AST 9

529

529

AST 8

539

12

539

12

AST 7

1 003

28

– 2

1 001

28

AST 6

802

19

802

19

AST 5

1 125

42

1 125

42

AST 4

929

20

929

20

AST 3

1 159

9

1 159

9

AST 2

511

13

511

13

AST 1

695

695

Ogółem dla AST

7 704

163

7 702

163

Suma całkowita

18 906

364

2

18 904

364

Razem zatrudnionych

19 270

2

19 268

(1) Zgodnie z art. 53 Traktatu ustanawiającego Europejską Wspólnotę Energii Atomowej plan zatrudnienia obejmuje następujące stanowiska stałe na potrzeby Agencji Dostaw: 1 ad personam AD 15 dla dyrektora generalnego Agencji, 2 AD 14 (z których jedno przewidziane jest dla zastępcy dyrektora generalnego Agencji), 3 AD 12, 1 AD 11, 2 AD 10, 1 AST 10, 2 AST 8, 1 AST 7, 9 AST 6, 1 AST 5 i 2 AST 3.

(2) W planie zatrudnienia akceptuje się następujące nominacje ad personam: maksymalnie 25 stanowisk AD15 może zostać przekształconych na AD 16; maksymalnie 21 stanowisk AD14 może zostać przekształconych na AD 15; maksymalnie 13 stanowisk AD 11 może zostać przekształconych na AD 14 i 1 stanowisko AST 8 może zostać przekształcone na AST 10.

Organy ustanowione przez Unię Europejską i posiadające osobowość prawną

Agencje zdecentralizowane

Agencje zdecentralizowane – Przedsiębiorstwa

Agencja Europejskiego GNSS

Grupa funkcyjna i grupa zaszeregowania

Agencja Europejskiego GNSS

2013

Budżet korygujący nr 4/2013

2013

Zatwierdzone w ramach budżetu Unii

Zmiany w zatwierdzonym planie zatrudnienia

Zmieniony plan zatrudnienia

Stanowiska stałe

Stanowiska czasowe

Stanowiska stałe

Stanowiska czasowe

Stanowiska stałe

Stanowiska czasowe

AD 16

AD 15

AD 14

1

1

AD 13

AD 12

1

1

AD 11

3

3

AD 10

2

3

5

AD 9

6

3

9

AD 8

5

6

11

AD 7

23

7

30

AD 6

8

1

9

AD 5

3

3

Ogółem dla AD

52

20

72

AST 11

AST 10

AST 9

AST 8

AST 7

AST 6

AST 5

2

2

AST 4

1

1

AST 3

1

1

AST 2

1

1

AST 1

Ogółem dla AST

5

5

Suma całkowita

57

20

77

Razem zatrudnionych

57

20

77

Agencje wykonawcze

Agencja Wykonawcza ds. Edukacji, Kultury i Sektora Audiowizualnego

Grupa funkcyjna i grupa zaszeregowania

Agencja Wykonawcza ds. Edukacji, Kultury i Sektora Audiowizualnego

2013

Budżet korygujący nr 4/2013

2013

Zatwierdzone w ramach budżetu Unii

Zmiany w zatwierdzonym planie zatrudnienia

Zmieniony plan zatrudnienia

Stanowiska stałe

Stanowiska czasowe

Stanowiska stałe

Stanowiska czasowe

Stanowiska stałe

Stanowiska czasowe

AD 16

AD 15

AD 14

1

1

AD 13

4

4

AD 12

5

5

AD 11

4

4

AD 10

15

15

AD 9

14

14

AD 8

16

2

18

AD 7

3

3

AD 6

9

9

AD 5

5

5

Ogółem dla AD

76

2

78

AST 11

AST 10

AST 9

AST 8

3

3

AST 7

4

4

AST 6

1

1

AST 5

9

9

AST 4

7

7

AST 3

3

3

AST 2

AST 1

Ogółem dla AST

27

27

Suma całkowita

103

2

105

Razem zatrudnionych

103

2

105

SEKCJA IV

TRYBUNAŁ SPRAWIEDLIWOŚCI UNII EUROPEJSKIEJ

PERSONEL

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej

Grupa funkcyjna i grupa zaszeregowania

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej

2013

Budżet korygujący nr 4/2013

2013

Zatwierdzone w ramach budżetu Unii

Zmiany w zatwierdzonym planie zatrudnienia

Zmieniony plan zatrudnienia

Stanowiska stałe

Stanowiska czasowe

Stanowiska stałe

Stanowiska czasowe

Stanowiska stałe

Stanowiska czasowe

AD 16

5

5

AD 15

10

1

10

1

AD 14

45 (1)

45 (1)

1

45 (1)

46 (1)

AD 13

100

100

AD 12

102 (2)

68

1

102 (2)

69

AD 11

67

75

1

67

76

AD 10

42

34

1

42

35

AD 9

136

2

136

2

AD 8

170

1

170

1

AD 7

156

156

AD 6

44

44

AD 5

49

28

49

28

Ogółem dla AD

926

254

4

926

258

AST 11

10

10

AST 10

12

1

12

1

AST 9

29

29

AST 8

41

5

41

5

AST 7

67

29

67

29

AST 6

65

24

65

24

AST 5

66

47

1

66

48

AST 4

81

42

81

42

AST 3

140

10

1

140

11

AST 2

84

5

1

84

6

AST 1

57

57

Ogółem dla AST

652

163

3

652

166

Suma całkowita

1 578 (3)

417

7

1 578 (3)

424

Razem zatrudnionych

1 995 (4) (5)

7

2002 (4) (5)

(1) W tym 1 AD 15 ad personam.

(2) W tym 1 AD 14 ad personam.

(3) Nie dotyczy rezerwy na nieprzewidziane wydatki dla urzędników oddelegowanych do gabinetów członków Trybunału Sprawiedliwości, Sądu lub Sądu do spraw Służby Publicznej (6 AD 12, 12 AD 11, 18 AD 10, 9 AD 7, 11 AST 6, 17 AST 5, 21 AST 4, 8 AST 3) bez przyznania środków.

(4) Zapełnienie niektórych etatów w niepełnym wymiarze czasu pracy może być uzupełnione zatrudnieniem innych pracowników na zwolnione w ten sposób etaty w danej kategorii.

(5) Nie dotyczy stanowisk związanych ze zmianą Statutu Trybunału Sprawiedliwości (zwiększenie liczby sędziów): etaty tymczasowe w gabinetach 12 sędziów – 7 AD 14, 11 AD 12, 12 AD 11, 6 AD 10, 12 AST 4 i 12 AST 3; etaty stałe w sekretariacie Sądu: trzy AD 9, jeden AD 5, jedno przekształcenie etatu AST 2 w etat AD 5, jedno przekształcenie etatu AST 1 w etat AD 5 i sześć przekształceń etatów AST 1 w sześć etatów AST 3.

* Autentyczne są wyłącznie dokumenty UE opublikowane w formacie PDF w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00