Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 2009-01-01 do 2009-12-31
Wersja archiwalna od 2009-01-01 do 2009-12-31
archiwalny
Alerty
OSTATECZNE PRZYJĘCIE
budżetu korygującego nr 8 Unii Europejskiej na rok budżetowy 2009
(2009/803/WE, Euratom)
PRZEWODNICZĄCY PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO,
uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską, w szczególności jego art. 272 ust. 7,
uwzględniając Traktat ustanawiający Europejską Wspólnotę Energii Atomowej, w szczególności jego art. 177,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE, Euratom) nr 1605/2002 z dnia 25 czerwca 2002 r. w sprawie rozporządzenia finansowego mającego zastosowanie do budżetu ogólnego Wspólnot Europejskich (1),
uwzględniając budżet ogólny Unii Europejskiej na rok budżetowy 2009 w formie przyjętej ostatecznie w dniu 18 grudnia 2008 r. (2),
uwzględniając Porozumienie międzyinstytucjonalne z dnia 17 maja 2006 r. pomiędzy Parlamentem Europejskim, Radą i Komisją w sprawie dyscypliny budżetowej i należytego zarządzania finansami (3),
uwzględniając wstępny projekt budżetu korygującego nr 8 Unii Europejskiej na rok budżetowy 2009, przedstawiony przez Komisję w dniu 3 lipca 2009 r.,
uwzględniając projekt budżetu korygującego nr 8/2009, ustanowiony przez Radę w dniu 7 września 2009 r.,
uwzględniając art. 75 i załącznik V Regulaminu Parlamentu Europejskiego,
uwzględniając rezolucję przyjętą przez Parlament w dniu 15 września 2009 r.,
STWIERDZA:
Artykuł
Procedura przewidziana w art. 272 Traktatu ustanawiającego Wspólnotę Europejską oraz w art. 177 Traktatu ustanawiającego Europejską Wspólnotę Energii Atomowej została zakończona, a budżet korygujący nr 8 Unii Europejskiej na rok budżetowy 2009 został ostatecznie przyjęty.
Sporządzono w Strasburgu dnia 15 września 2009 r.
Przewodniczący | |
J. BUZEK |
OSTATECZNE PRZYJĘCIE BUDŻETU KORYGUJĄCEGO NR 8 UNII EUROPEJSKIEJ NA ROK BUDŻETOWY 2009
TREŚĆ
Strona | |
DOCHODY OGÓŁEM | |
C. Personel ......................................................................................................................................................................................................................... | 65 |
STAN DOCHODÓW I WYDATKÓW W PODZIALE NA SEKCJE | |
Sekcja III — Komisja | 67 |
— Wydatki ......................................................................................................................................................................................................................... | 68 |
— Tytuł 10: Bezpośrednie badania naukowe .................................................................................................................................................................... | 69 |
— Tytuł 17: Ochrona zdrowia i konsumentów .................................................................................................................................................................. | 73 |
— Tytuł 18: Przestrzeń wolności, bezpieczeństwa i sprawiedliwości ................................................................................................................................... | 77 |
C. PERSONEL
Sekcja III — Komisja
Europejski Urząd ds. Zwalczania Nadużyć Finansowych (OLAF)
Kategoria i grupa zaszeregowania | Stanowiska | |||||
2009 | Budżet korygujący | 2009 | ||||
Zatwierdzone w ramach budżetu wspólnotowego | Zmiany w zatwierdzonym planie zatrudnienia | Zmieniony plan zatrudnienia | ||||
Stałe | Czasowe | Stałe | Czasowe | Stałe | Czasowe | |
AD 16 | 1 | 1 | ||||
AD 15 | 2 | 3 | 2 | 3 | ||
AD 14 | 5 | 4 | 5 | 4 | ||
AD 13 | 3 | 3 | ||||
AD 12 | 18 | 21 | 18 | 21 | ||
AD 11 | 15 | 13 | 12 | 27 | 13 | |
AD 10 | 11 | 1 | 11 | 1 | ||
AD 9 | 12 | 1 | 12 | 1 | ||
AD 8 | 13 | 15 | 13 | 15 | ||
AD 7 | 7 | 7 | ||||
AD 6 | 12 | 2 | 12 | 2 | ||
AD 5 | 18 | 18 | ||||
Ogółem dla grup zaszeregowania AD | 117 | 60 | 129 (*) | 60 (*) | ||
AST 11 | 1 | 1 | ||||
AST 10 | 8 | 18 | 8 | 18 | ||
AST 9 | 8 | 8 | ||||
AST 8 | 17 | 4 | 17 | 4 | ||
AST 7 | 26 | 23 | 26 | 23 | ||
AST 6 | 31 | 1 | 31 | 1 | ||
AST 5 | 12 | 8 | 12 | 8 | ||
AST 4 | 15 | 15 | ||||
AST 3 | 16 | 16 | ||||
AST 2 | 8 | 8 | ||||
AST 1 | 11 | 11 | ||||
Ogółem dla grup zaszeregowania AST | 153 | 54 | 153 | 54 | ||
Suma całkowita | 270 | 114 | 12 | 282 | 114 | |
Razem zatrudnionych | 384 | 12 | 396 | |||
(*) Całkowita liczba pracowników grupy zaszeregowania AD zatrudnionych na stałe i na czas określony nie może przekroczyć 177. |
SEKCJA III
KOMISJA
KOMISJA
WYDATKI
Tytuł | Treść | Środki 2009 | Budżet korygujący nr 8 | Nowa kwota | |||
Zobowiązania | Płatności | Zobowiązania | Płatności | Zobowiązania | Płatności | ||
01 | SPRAWY GOSPODARCZE I FINANSOWE | 431 274 845 | 486 204 845 | 431 274 845 | 486 204 845 | ||
02 | PRZEDSIĘBIORSTWA | 661 343 234 | 599 408 234 | 661 343 234 | 599 408 234 | ||
03 | KONKURENCJA | 89 365 444 | 89 365 444 | 89 365 444 | 89 365 444 | ||
04 | ZATRUDNIENIE I SPRAWY SPOŁECZNE | 11 186 932 534 | 11 201 717 411 | 11 186 932 534 | 11 201 717 411 | ||
05 | ROLNICTWO I ROZWÓJ OBSZARÓW WIEJSKICH | 55 280 222 736 | 51 476 927 732 | 55 280 222 736 | 51 476 927 732 | ||
06 | ENERGIA I TRANSPORT | 2 737 397 751 | 2 478 016 089 | 2 737 397 751 | 2 478 016 089 | ||
07 | ŚRODOWISKO | 461 326 617 | 494 088 767 | 461 326 617 | 494 088 767 | ||
08 | BADANIA NAUKOWE | 4 664 691 451 | 4 960 143 801 | 4 664 691 451 | 4 960 143 801 | ||
09 | SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE I MEDIA | 1 511 261 271 | 1 354 654 271 | 1 511 261 271 | 1 354 654 271 | ||
10 | BEZPOŚREDNIE BADANIA NAUKOWE | 370 840 000 | 365 720 000 | p.m. | p.m. | 370 840 000 | 365 720 000 |
11 | GOSPODARKA MORSKA I RYBOŁÓWSTWO | 984 611 598 | 897 362 121 | 984 611 598 | 897 362 121 | ||
12 | RYNEK WEWNĘTRZNY | 65 419 801 | 65 366 001 | 65 419 801 | 65 366 001 | ||
13 | POLITYKA REGIONALNA | 38 021 769 229 | 24 679 020 421 | 38 021 769 229 | 24 679 020 421 | ||
14 | PODATKI I UNIA CELNA | 130 748 625 | 105 850 625 | 130 748 625 | 105 850 625 | ||
15 | EDUKACJA I KULTURA | 1 398 343 073 | 1 361 386 073 | 1 398 343 073 | 1 361 386 073 | ||
16 | KOMUNIKACJA | 213 154 075 | 210 444 075 | 213 154 075 | 210 444 075 | ||
17 | OCHRONA ZDROWIA I KONSUMENTÓW | 617 002 078 | 574 749 078 | 49 340 000 | 666 342 078 | 574 749 078 | |
18 | PRZESTRZEŃ WOLNOŚCI, BEZPIECZEŃSTWA I SPRAWIEDLIWOŚCI | 923 429 198 | 676 944 198 | 2 300 000 | 925 729 198 | 676 944 198 | |
19 | STOSUNKI ZEWNĘTRZNE | 4 012 930 514 | 3 575 276 344 | 4 012 930 514 | 3 575 276 344 | ||
20 | HANDEL | 79 521 772 | 78 014 772 | 79 521 772 | 78 014 772 | ||
21 | ROZWÓJ I STOSUNKI Z PAŃSTWAMI AKP | 1 869 356 351 | 1 679 167 751 | 1 869 356 351 | 1 679 167 751 | ||
22 | ROZSZERZENIE | 1 079 092 368 | 1 659 080 862 | 1 079 092 368 | 1 659 080 862 | ||
23 | POMOC HUMANITARNA | 796 716 719 | 796 716 719 | 796 716 719 | 796 716 719 | ||
24 | ZWALCZANIE NADUŻYĆ FINANSOWYCH | 78 351 000 | 74 151 000 | 78 351 000 | 74 151 000 | ||
25 | KOORDYNACJA POLITYK KOMISJI I DORADZTWO PRAWNE | 186 195 522 | 186 195 522 | 186 195 522 | 186 195 522 | ||
26 | ADMINISTRACJA KOMISJI | 969 352 759 | 974 052 759 | 969 352 759 | 974 052 759 | ||
27 | BUDŻET | 277 659 904 | 277 659 904 | 277 659 904 | 277 659 904 | ||
28 | KONTROLA | 10 561 499 | 10 561 499 | 10 561 499 | 10 561 499 | ||
29 | STATYSTYKA | 132 463 962 | 100 288 962 | 132 463 962 | 100 288 962 | ||
30 | EMERYTURY | 1 159 931 000 | 1 159 931 000 | 1 159 931 000 | 1 159 931 000 | ||
31 | SŁUŻBY JĘZYKOWE | 384 323 911 | 384 323 911 | 384 323 911 | 384 323 911 | ||
40 | REZERWY | 2 933 398 460 | 400 695 210 | 2 933 398 460 | 400 695 210 | ||
Wydatki D — Ogółem | 133 718 989 301 | 113 433 485 401 | 51 640 000 | 133 770 629 301 | 113 433 485 401 |
KOMISJA
TYTUŁ 10
BEZPOŚREDNIE BADANIA NAUKOWE
Cele ogólne
— Zapewnienie nakierowanej na potrzeby klienta pomocy naukowej i technicznej przy planowaniu, rozwijaniu, wdrażaniu i monitorowaniu działań politycznych Unii Europejskiej zarówno w dziedzinie energii jądrowej, jak i poza nią,
— zapewnienie długookresowego programu zamykania obiektów jądrowych i gospodarki odpadami.
Tytuł Rozdział | Treść | Środki 2009 | Budżet korygujący nr 8 | Nowa kwota | |||
Zobowiązania | Płatności | Zobowiązania | Płatności | Zobowiązania | Płatności | ||
10 01 | WYDATKI ADMINISTRACYJNE W OBSZARZE POLITYKI BEZPO- ŚREDNIE BADANIA NAUKOWE | 300 040 000 | 300 040 000 | 300 040 000 | 300 040 000 | ||
10 02 | ŚRODKI OPERACYJNE NA BADANIA NAUKOWE FINANSOWANE BEZPOŚREDNIO — SIÓDMY PROGRAM RAM — OWY (2007–2013) — WE | 30 000 000 | 29 120 000 | 30 000 000 | 29 120 000 | ||
10 03 | ŚRODKI OPERACYJNE NA BADANIA NAUKOWE FINANSOWANE BEZPOŚREDNIO — SIÓDMY PROGRAM RAMOWY (2007–2011) — EURATOM | 8 200 000 | 9 060 000 | 8 200 000 | 9 060 000 | ||
10 04 | ZAKOŃCZENIE WCZEŚNIEJSZYCH PROGRAMÓW RAMO- WYCH I INNYCH DZIAŁAŃ | p.m. | 1 300 000 | p.m. | p.m. | p.m. | 1 300 000 |
10 05 | ZOBOWIĄZANIA HISTORYCZNE WYNIKAJĄCE Z DZIAŁAŃ W SEKTORZE ATOMOWYM, PODEJMOWANYCH PRZEZ WSPÓLNY OŚRODEK BADAWCZY W RA- MACH TRAKTATU EURATOM | 32 600 000 | 26 200 000 | 32 600 000 | 26 200 000 | ||
Tytuł 10 — Ogółem | 370 840 000 | 365 720 000 | p.m. | p.m. | 370 840 000 | 365 720 000 | |
Uwagi Komentarze te dotyczą wszystkich podpunktów budżetu w obszarze bezpośredniej polityki badawczej (z wyjątkiem rozdziału 10 05). Środki te pokrywają nie tylko wydatki na działalność i personel objęty regulaminem pracowniczym, lecz również inne wydatki związane z pracownikami, kontraktowaniem, infrastrukturą, informacją i publikacjami i wszelkie inne wydatki administracyjne w związku z badawczą i infrastrukturalną działalnością rozwojową, w tym z badaniami poszukiwawczymi. Zgodnie z art. 18 rozporządzenia finansowego każdy dochód wprowadzony w pozycjach 6 2 2 4 i 6 2 2 5 zestawienia dochodów może stanowić podstawę udostępnienia dodatkowych środków. Dochody różne mogą stanowić podstawę udostępnienia dodatkowych środków w ramach rozdziałów 10 02, 10 03, 10 04 lub artykułu 10 01 05, w zależności od ich przeznaczenia. Wszelkie dochody pochodzące z wkładów krajów kandydujących, a w stosownych przypadkach również potencjalnych krajów kandydujących z Bałkanów Zachodnich, na udział tych krajów w programach wspólnotowych, ujęte w pozycji 6 0 3 1 ogólnego zestawienia dochodów, mogą stanowić podstawę do udostępnienia dodatkowych środków zgodnie z art. 18 ust. 1 lit. d) rozporządzenia finansowego. W przypadku niektórych projektów przewiduje się możliwość uczestnictwa krajów trzecich lub organizacji z krajów trzecich we współpracy europejskiej w dziedzinie badań naukowych i technicznych. W pozycji 6 0 1 3 zestawienia dochodów zostaną wprowadzone wszelkie wkłady finansowe, które mogą stanowić podstawę udostępnienia dodatkowych środków zgodnie z art. 18 rozporządzenia finansowego. Środki dodatkowe zostaną udostępnione zgodnie z artykułami 10 02 02 i 10 03 02. Środki w ramach tego tytułu pokrywają około 16 % kosztów pracowników pracujących w działach finansowych i administracyjnych Wspólnego Centrum Badawczego oraz wsparcia, jakiego potrzebują. |
KOMISJA
TYTUŁ 10
BEZPOŚREDNIE BADANIA NAUKOWE
ROZDZIAŁ 10 04 — ZAKOŃCZENIE WCZEŚNIEJSZYCH PROGRAMÓW RAMOWYCH I INNYCH DZIAŁAŃ
Tytuł Rozdział Artykuł Pozycja | Treść | RF | Środki 2009 | Budżet korygujący nr 8 | Nowa kwota | |||
Zobowiązania | Płatności | Zobowiązania | Płatności | Zobowiązania | Płatności | |||
10 04 | ZAKOŃCZENIE WCZEŚNIEJSZYCH PROGRAMÓW RAMOWYCH I INNYCH DZIAŁAŃ | |||||||
10 04 01 | Zakończenie wcześniejszych wspólnych programów | |||||||
10 04 01 01 | Zakończenie poprzedniego wspólnego programu — WE | 1.1 | — | 1 000 000 | — | 1 000 000 | ||
10 04 01 02 | Zakończenie poprzedniego wspólnego programu — Euratom | 1.1 | — | 300 000 | — | 300 000 | ||
Artykuł 10 04 01 — Razem | — | 1 300 000 | — | 1 300 000 | ||||
10 04 02 | Świadczenie usług i pracy w imieniu zewnętrznych organów | 1.1 | p.m. | p.m. | p.m. | p.m. | ||
Artykuł 10 04 02 — Razem | p.m. | p.m. | p.m. | p.m. | ||||
10 04 03 | Wsparcie naukowo-techniczne dla polityk wspólnotowych na zasadach wolnej konkurencji | 1.1 | p.m. | p.m. | p.m. | p.m. | ||
Artykuł 10 04 03 — Razem | p.m. | p.m. | p.m. | p.m. | ||||
10 04 04 | Funkcjonowanie reaktora wysokostrumieniowego (HFR) | |||||||
10 04 04 01 | Funkcjonowanie reaktora wysokostrumieniowego (HFR) — Zakończenie wcześniejszych dodatkowych programów HFR | 1.1 | — | p.m. | — | p.m. | ||
10 04 04 02 | Funkcjonowanie reaktora wysokostrumieniowego (HFR) — Dodatkowe programy HFR (2009–2011) | p.m. | p.m. | p.m. | p.m. | |||
Artykuł 10 04 04 — Razem | p.m. | p.m. | p.m. | p.m. | p.m. | |||
Rozdział 10 04 — Ogółem | p.m. | 1 300 000 | p.m. | p.m. | p.m. | 1 300 000 | ||
10 04 04 | Funkcjonowanie reaktora wysokostrumieniowego (HFR) | |||||||
10 04 04 01 | Funkcjonowanie reaktora wysokostrumieniowego (HFR) — Zakończenie wcześniejszych dodatkowych programów HFR |
Środki 2009 | Budżet korygujący nr 8 | Nowa kwota | |||
Zobowiązania | Płatności | Zobowiązania | Płatności | Zobowiązania | Płatności |
— | p.m. | — | p.m. | ||
Uwagi Dawny artykuł 10 04 04 Środki te przeznaczone są na sfinansowanie części różnego rodzaju wydatków poniesionych w trakcie realizacji tych programów, które nie były objęte środkami dostępnymi w poprzednich latach budżetowych. Zgodnie z art. 18 rozporządzenia finansowego każdy dochód wprowadzony w pozycji 6 2 2 1 zestawienia dochodów może stanowić podstawę udostępnienia dodatkowych środków. |
KOMISJA
ROZDZIAŁ 10 04 — ZAKOŃCZENIE WCZEŚNIEJSZYCH PROGRAMÓW RAMOWYCH I INNYCH DZIAŁAŃ (ciąg dalszy)
10 04 04 (ciąg dalszy)
10 04 04 01 (ciąg dalszy)
Główne cele programu są następujące:
— zapewnienie funkcjonowania HFR przez 250 dni w roku, tak aby zagwarantować dostępność neutronów do celów eksperymentalnych,
— zapewnienie racjonalnego wykorzystania tego reaktora zgodnie z potrzebami instytutów badawczych wnioskujących o pomoc HFR w obszarach takich, jak:
— poprawa bezpieczeństwa istniejących reaktorów atomowych,
— ochrona zdrowia, w szczególności rozwój izotopów medycznych do badań medycznych i badania technik terapeutycznych,
— synteza jądrowa,
— podstawowe badania i szkolenia,
— gospodarka odpadami, w szczególności możliwość opracowywania paliw jądrowych dla eliminacji plutonu w broni.
Zgodnie z art. 18 rozporządzenia finansowego w ramach tego artykułu w trakcie roku budżetowego udostępnione zostaną dodatkowe środki w granicach dochodów pochodzących od zainteresowanych państw członkowskich (aktualnie są to Niderlandy), które to środki zostaną wprowadzone w pozycji 6 2 2 1 zestawienia dochodów.
Podstawa prawna
Decyzja Rady 84/1/Euratom, EWG z dnia 22 grudnia 1983 r. dotycząca przyjęcia dodatkowego programu badawczego do wykonania przez Wspólne Centrum Badawcze Europejskiej Wspólnoty Energii Atomowej i Europejskiej Wspólnoty Gospodarczej (1984–1987) (Dz.U. L 3 z 5.1.1984, s. 21).
Decyzja Rady 88/523/Euratom z dnia 14 października 1988 r. dotycząca przyjęcia dodatkowego programu badawczego do wykonania przez Wspólne Centrum Badawcze Europejskiej Wspólnoty Energii Atomowej (Dz.U. L 286 z 20.10.1988, s. 37).
Decyzja Rady 92/275/Euratom z dnia 29 kwietnia 1992 r. dotycząca przyjęcia dodatkowego programu badawczego do wykonania przez Wspólne Centrum Badawcze Europejskiej Wspólnoty Energii Atomowej (1992–1995) (Dz.U. L 141 z 23.5.1992, s. 27).
Decyzja Rady 96/419/Euratom z dnia 27 czerwca 1996 r. dotycząca przyjęcia dodatkowego programu badawczego do wykonania przez Wspólne Centrum Badawcze Europejskiej Wspólnoty Energii Atomowej (1996–1999) (Dz.U. L 172 z 11.7.1996, s. 23).
Decyzja Rady 2000/100/Euratom z dnia 24 stycznia 2000 r. dotycząca przyjęcia dodatkowego programu badawczego do wykonania przez Wspólne Centrum Badawcze Europejskiej Wspólnoty Energii Atomowej (Dz.U. L 29 z 4.2.2000, s. 24).
Rozporządzenie Rady (WE, Euratom) nr 1605/2002 Rady z dnia 25 czerwca 2002 r. w sprawie rozporządzenia finansowego mającego zastosowanie do budżetu ogólnego Wspólnot Europejskich (Dz.U. L 248 z 16.9.2002, s. 1), ostatnio zmieniona rozporządzeniem (WE) nr 1525/2007 (Dz.U. L 343 z 27.12.2007, s. 9), w szczególności jego art. 18.
Decyzja Rady 2004/185/Euratom z dnia 19 lutego 2004 r. dotycząca przyjęcia dodatkowego programu badawczego do wykonania przez Wspólne Centrum Badawcze Europejskiej Wspólnoty Energii Atomowej (Dz.U. L 57 z 25.2.2004, s. 25).
Decyzja Rady 2007/773/Euratom z dnia 26 listopada 2007 r. w sprawie rocznego przedłużenia okresu realizacji dodatkowego programu badawczego realizowanego przez Wspólne Centrum Badawcze Europejskiej Wspólnoty Energii Atomowej (Dz.U. L 312 z 30.11.2007, s. 29).
KOMISJA
ROZDZIAŁ 10 04 — ZAKOŃCZENIE WCZEŚNIEJSZYCH PROGRAMÓW RAMOWYCH I INNYCH DZIAŁAŃ (ciąg dalszy)
10 04 04 (ciąg dalszy)
10 04 04 02 Funkcjonowanie reaktora wysokostrumieniowego (HFR) — Dodatkowe programy HFR (2009–2011)
Środki 2009 | Budżet korygujący nr 8 | Nowa kwota | ||
Zobowiązania | Płatności | Zobowiązania | Płatności | |
p.m. | p.m. | p.m. | p.m. | |
Uwagi Nowa pozycja Główne cele programu zasadniczo obejmują: — zapewnienie bezpiecznego i niezawodnego funkcjonowania reaktora wysokostrumieniowego (HFR), tak aby zagwarantować dostępność strumienia neutronów na potrzeby doświadczeń naukowych, — umożliwienie instytucjom badawczym wydajnego wykorzystania HFR w szerokim zakresie obejmującym: poprawę bezpieczeństwa istniejących reaktorów jądrowych, ochronę zdrowia, w tym rozwój izotopów medycznych na potrzeby badań naukowych z zakresu medycyny, syntezę jądrową, badania podstawowe i szkolenia, a także gospodarkę odpadami, w tym badania bezpieczeństwa paliw jądrowych przeznaczonych dla nowej generacji systemów reaktorów. Zgodnie z art. 18 rozporządzenia finansowego w ramach tej pozycji w trakcie roku budżetowego udostępnione zostaną dodatkowe środki w granicach dochodów pochodzących w szczególności od trzech zainteresowanych państw członkowskich (obecnie są to Niderlandy, Belgia i Francja), które to środki zostaną wprowadzone w pozycji 6 2 2 1 zestawienia dochodów. Podstawa prawna Decyzja Rady 2009/410/Euratom z dnia 25 maja 2009 r. w sprawie przyjęcia dodatkowego programu badawczego realizowanego przez Wspólne Centrum Badawcze Europejskiej Wspólnoty Energii Atomowej (Dz.U. L 132 z 29.5.2009, s. 13). |
KOMISJA
TYTUŁ 17
OCHRONA ZDROWIA I KONSUMENTÓW
Cele ogólne
Ten obszar polityki ma na celu zapewnienie wysokiego poziomu ochrony zdrowia, bezpieczeństwa i interesów ekonomicznych konsumentów, a także zdrowia publicznego w skali Unii Europejskiej.
Tytuł Rozdział | Treść | Środki 2009 | Budżet korygujący nr 8 | Nowa kwota | |||
Zobowiązania | Płatności | Zobowiązania | Płatności | Zobowiązania | Płatności | ||
17 01 | WYDATKI ADMINISTRACYJNE W OBSZARZE POLITYKI OCHRONA ZDROWIA I KONSUMENTÓW | 110 072 078 | 110 072 078 | 110 072 078 | 110 072 078 | ||
17 02 | POLITYKA OCHRONY KONSUMENTÓW | 21 800 000 | 22 500 000 | 21 800 000 | 22 500 000 | ||
17 03 | ZDROWIE PUBLICZNE | 182 254 000 | 188 354 000 | 182 254 000 | 188 354 000 | ||
17 04 | BEZPIECZEŃSTWO ŻYWNOŚCI, ZDROWIE ZWIERZĄT, DOBRO-STAN ZWIERZĄT I ZDROWOTNOŚĆ ROŚLIN | 302 876 000 | 253 823 000 | 49 340 000 | 352 216 000 | 253 823 000 | |
Tytuł 17 — Ogółem | 617 002 078 | 574 749 078 | 49 340 000 | 666 342 078 | 574 749 078 |
KOMISJA
TYTUŁ 17
OCHRONA ZDROWIA I KONSUMENTÓW
ROZDZIAŁ 17 04 — BEZPIECZEŃSTWO ŻYWNOŚCI, ZDROWIE ZWIERZĄT, DOBROSTAN ZWIERZĄT I ZDROWOTNOŚĆ ROŚLIN
Tytuł Rozdział Artykuł Pozycja | Treść | RF | Środki 2009 | Budżet korygujący nr 8 | Nowa kwota | |||
Zobowiązania | Płatności | Zobowiązania | Płatności | Zobowiązania | Płatności | |||
17 04 | BEZPIECZEŃSTWO ŻYWNOŚCI, ZDROWIE ZWIERZĄT, DOBRO-STAN ZWIERZĄT I ZDROWOTNOŚĆ ROŚLIN | |||||||
17 04 01 | Programy zwalczania i monitorowania chorób zwierząt oraz kontrola stanu fizycznego zwierząt, który w powiązaniu z czynnikiem zewnętrznym może stanowić zagrożenie dla zdrowia publicznego | |||||||
17 04 01 01 | Programy zwalczania i monitorowania chorób zwierząt oraz kontrola stanu fizycznego zwierząt, który w powiązaniu z czynnikiem zewnętrznym może stanowić zagrożenie dla zdrowia publicznego — Nowe środki | 2 | 223 000 000 | 155 000 000 | 49 340 000 | 272 340 000 | 155 000 000 | |
17 04 01 02 | Programy zwalczania i monitorowania chorób zwierząt oraz kontrola stanu fizycznego zwierząt, który w powiązaniu z czynnikiem zewnętrznym może stanowić zagrożenie dla zdrowia publicznego — Zakończenie działań w ramach wcześniejszych środków | 2 | — | — | — | — | ||
Artykuł 17 04 01 — Razem | 223 000 000 | 155 000 000 | 49 340 000 | 272 340 000 | 155 000 000 | |||
17 04 02 | Inne środki w zakresie weterynarii, dobrostanu zwierząt oraz zdrowia publicznego | |||||||
17 04 02 01 | Inne środki w zakresie weterynarii, dobrostanu zwierząt oraz zdrowia publicznego — Nowe środki | 2 | 18 100 000 | 13 000 000 | 18 100 000 | 13 000 000 | ||
17 04 02 02 | Inne środki w zakresie weterynarii, dobrostanu zwierząt oraz zdrowia publicznego — Zakończenie działań w ramach wcześniejszych środków | 2 | — | — | — | — | ||
Artykuł 17 04 02 — Razem | 18 100 000 | 13 000 000 | 18 100 000 | 13 000 000 | ||||
17 04 03 | Fundusz nadzwyczajny na schorzenia zwierząt i inne zakażenia zwierzęce, stanowiące zagrożenie dla zdrowia publicznego | |||||||
17 04 03 01 | Fundusz nadzwyczajny na schorzenia zwierząt i inne zakażenia zwierzęce, stanowiące zagrożenie dla zdrowia publicznego — Nowe środki | 2 | 30 000 000 | 60 000 000 | 30 000 000 | 60 000 000 | ||
17 04 03 02 | Fundusz nadzwyczajny na schorzenia zwierząt i inne zakażenia zwierzęce, stanowiące zagrożenie dla zdrowia publicznego — Zakończenie działań w ramach wcześniejszych środków | 2 | — | — | — | — | ||
17 04 03 03 | Działania przygotowawcze — Punkty kontroli (punkty odpoczynku) w transporcie zwierząt | 2 | 4 000 000 | 4 000 000 | 4 000 000 | 4 000 000 | ||
Artykuł 17 04 03 — Razem | 34 000 000 | 64 000 000 | 34 000 000 | 64 000 000 | ||||
17 04 04 | Środki w zakresie zdrowotności roślin | |||||||
17 04 04 01 | Środki w zakresie zdrowotności roślin — Nowe środki | 2 | 2 500 000 | 2 000 000 | 2 500 000 | 2 000 000 | ||
17 04 04 02 | Środki w zakresie zdrowotności roślin — Zakończenie działań w ramach wcześniejszych środków | 2 | — | — | — | — | ||
Artykuł 17 04 04 — Razem | 2 500 000 | 2 000 000 | 2 500 000 | 2 000 000 | ||||
17 04 05 | Wspólnotowy Urząd Ochrony Odmian Roślin | |||||||
17 04 05 01 | Wspólnotowy Urząd Ochrony Odmian Roślin — Dotacja w ramach tytułów 1 i 2 | 2 | — | — | — | — | ||
17 04 05 02 | Wspólnotowy Urząd Ochrony Odmian Roślin — Dotacja w ramach tytułu 3 | 2 | — | — | — | — | ||
Artykuł 17 04 05 — Razem | — | — | — | — | ||||
17 04 06 | Zakończenie wcześniejszych działań w dziedzinie weterynarii i zdrowotności roślin | 3.2 | p.m. | 547 000 | p.m. | 547 000 | ||
Artykuł 17 04 06 — Razem | p.m. | 547 000 | p.m. | 547 000 | ||||
17 04 07 | Bezpieczeństwo paszy i żywności oraz działania powiązane | |||||||
17 04 07 01 | Bezpieczeństwo paszy i żywności oraz działania powiązane — Nowe środki | 2 | 25 000 000 | 19 000 000 | 25 000 000 | 19 000 000 | ||
17 04 07 02 | Bezpieczeństwo paszy i żywności oraz działania powiązane — Zakończenie działań w ramach wcześniejszych środków | 2 | p.m. | p.m. | p.m. | p.m. | ||
Artykuł 17 04 07 — Razem | 25 000 000 | 19 000 000 | 25 000 000 | 19 000 000 | ||||
17 04 09 | Umowy międzynarodowe i członkostwo w organizacjach międzynarodowych zajmujących się bezpieczeństwem żywności, zdrowiem zwierząt, dobrostanem zwierząt oraz zdrowiem roślin | 4 | 276 000 | 276 000 | 276 000 | 276 000 | ||
Artykuł 17 04 09 — Razem | 276 000 | 276 000 | 276 000 | 276 000 | ||||
Rozdział 17 04 — Ogółem | 302 876 000 | 253 823 000 | 49 340 000 | 352 216 000 | 253 823 000 |
KOMISJA
ROZDZIAŁ 17 04 — BEZPIECZEŃSTWO ŻYWNOŚCI, ZDROWIE ZWIERZĄT, DOBROSTAN ZWIERZĄT I ZDROWOTNOŚĆ ROŚLIN
(ciąg dalszy)
17 04 01 Programy zwalczania i monitorowania chorób zwierząt oraz kontrola stanu fizycznego zwierząt, który w powiązaniu z czynnikiem zewnętrznym może stanowić zagrożenie dla zdrowia publicznego
17 04 01 01 Programy zwalczania i monitorowania chorób zwierząt oraz kontrola stanu fizycznego zwierząt, który w powiązaniu z czynnikiem zewnętrznym może stanowić zagrożenie dla zdrowia publicznego — Nowe środki
Środki 2009 | Budżet korygujący nr 8 | Nowa kwota | |||
Zobowiązania | Płatności | Zobowiązania | Płatności | Zobowiązania | Płatności |
223 000 000 | 155 000 000 | 49 340 000 | 272 340 000 | 155 000 000 | |
Uwagi Pomoc finansowa Wspólnoty umożliwia przyspieszenie zwalczania i kontroli chorób zwierzęcych poprzez zapewnianie funduszy uzupełniających krajowe zasoby finansowe i przyczynia się do harmonizacji środków na poziomie wspólnotowym. Dużą część tych chorób lub zakażeń stanowią zoonozy przenoszone na człowieka (BSE, bruceloza, grypa ptaków, salmonella, gruźlica itd.). Ponadto trwałe występowanie tych chorób zakłóca swobodne funkcjonowanie rynku wewnętrznego; zwalczanie ich poprawia poziom zdrowia publicznego i bezpieczeństwo żywności w Unii Europejskiej. Podstawa prawna Decyzja Rady nr 2009/470/WE z dnia 25 maja 2009 r. w sprawie wydatków w dziedzinie weterynarii (Dz.U. L 155 z 18.6.2009, s. 30). |
KOMISJA
TYTUŁ 18
PRZESTRZEŃ WOLNOŚCI, BEZPIECZEŃSTWA I SPRAWIEDLIWOŚCI
Cele ogólne
— Ustanowienie przestrzeni swobodnego przepływu osób, w ramach której obywatele mogą przekraczać granice wewnętrzne bez konieczności poddawania się kontrolom granicznym i w której granice zewnętrzne są objęte kontrolą oraz podejmowane są środki zapobiegające nielegalnej imigracji,
— stworzenie otwartej i bezpiecznej Unii Europejskiej, która w ramach kompleksowej polityki:
— promuje legalną imigrację w celu zwiększenia konkurencyjności UE oraz rozwiązania problemu starzenia się ludności,
— ogranicza nielegalną imigrację,
— umacnia dialog i współpracę z krajami trzecimi i stosuje jednolite europejskie zasady dotyczące azylu,
— zapewnienie wysokiego poziomu ochrony praw obywatelskich i praw podstawowych na całym obszarze UE oraz promowanie tych praw, w tym praw dziecka, przyczynianie się do przestrzegania wspomnianych praw we wszystkich obszarach działania UE, a także ustanowienie wysokiego poziomu ochrony danych osobowych,
— zapobieganie terroryzmowi i przestępczości oraz zwalczanie tych zjawisk, zwiększając poziom bezpieczeństwa obywateli,
— ustanowienie przestrzeni sprawiedliwości, w ramach której obywatele mają dobry dostęp do instytucji wymiaru sprawiedliwości, a postępowania w sprawach cywilnych i w sprawach karnych przeprowadza się w sposób efektywny niezależnie od różnic między poszczególnymi krajowymi systemami prawnymi,
— zwiększanie możliwości UE w zakresie zapobiegania rozpowszechnianiu narkotyków oraz ograniczania ich podaży i popytu, ograniczania szkód społecznych i zdrowotnych wynikających ze spożywania zakazanych narkotyków i handlu nimi, a także zwiększenie współpracy międzynarodowej,
— umacnianie wartości leżących u podstaw przestrzeni wolności, bezpieczeństwa i sprawiedliwości w stosunkach z krajami trzecimi, co przyczyni się do pomyślnego tworzenia wewnętrznej przestrzeni wolności, bezpieczeństwa i sprawiedliwości oraz realizacji celów Unii Europejskiej w zakresie stosunków zewnętrznych.
Tytuł Rozdział | Treść | Środki 2009 | Budżet korygujący nr 8 | Nowa kwota | |||
Zobowiązania | Płatności | Zobowiązania | Płatności | Zobowiązania | Płatności | ||
18 01 | WYDATKI ADMINISTRACYJNE OBSZARU DZIAŁALNOŚCI PRZESTRZEŃ WOLNOŚCI, BEZPIECZEŃSTWA I SPRAWIEDLIWOŚCI | 63 404 198 | 63 404 198 | 63 404 198 | 63 404 198 | ||
18 02 | SOLIDARNOŚĆ — GRANICE ZEWNĘTRZNE, POLITYKA WIZOWA I SWOBODNY PRZEPŁYW OSÓB | 338 475 000 | 240 000 000 | 338 475 000 | 240 000 000 | ||
18 03 | PRZEPŁYWY MIGRACYJNE — WSPÓLNA POLITYKA W ZAKRE- SIE IMIGRACJI I AZYLU | 282 100 000 | 180 300 000 | 282 100 000 | 180 300 000 | ||
18 04 | PRAWA PODSTAWOWE I OBY- WATELSTWO | 48 580 000 | 38 270 000 | 48 580 000 | 38 270 000 | ||
18 05 | BEZPIECZEŃSTWO I OCHRONA SWOBÓD | 99 370 000 | 75 800 000 | 99 370 000 | 75 800 000 | ||
18 06 | WYMIAR SPRAWIEDLIWOŚCI W SPRAWACH CYWILNYCH | 68 450 000 | 56 750 000 | 2 300 000 | 70 750 000 | 56 750 000 | |
18 07 | ROZPOWSZECHNIANIE INFORMACJI O NARKOTYKACH I ZAPOBIEGANIE ICH SPOŻYCIU | 17 150 000 | 17 020 000 | 17 150 000 | 17 020 000 | ||
18 08 | STRATEGIA I KOORDYNACJA POLITYKI | 5 900 000 | 5 400 000 | 5 900 000 | 5 400 000 | ||
Tytuł 18 — Ogółem | 923 429 198 | 676 944 198 | 2 300 000 | 925 729 198 | 676 944 198 |
KOMISJA
TYTUŁ 18
PRZESTRZEŃ WOLNOŚCI, BEZPIECZEŃSTWA I SPRAWIEDLIWOŚCI
ROZDZIAŁ 18 05 — BEZPIECZEŃSTWO I OCHRONA SWOBÓD
Tytuł Rozdział Artykuł Pozycja | Treść | RF | Środki 2009 | Budżet korygujący nr 8 | Nowa kwota | |||
Zobowiązania | Płatności | Zobowiązania | Płatności | Zobowiązania | Płatności | |||
18 05 | BEZPIECZEŃSTWO I OCHRONA SWOBÓD | |||||||
18 05 01 | Programy współpracy w dziedzinie wymiaru sprawiedliwości i spraw wewnętrznych — Tytuł VI | |||||||
18 05 01 01 | Zakończenie programów współpracy w dziedzinie wymiaru sprawiedliwości i spraw wewnętrznych oraz programu AGIS | 3.1 | p.m. | 5 000 000 | p.m. | 5 000 000 | ||
18 05 01 03 | Zakończenie programu Erasmus dla sędziów (program wymiany skierowany do organów sądowych) | 3.1 | p.m. | 500 000 | p.m. | 500 000 | ||
Artykuł 18 05 01 — Razem | p.m. | 5 500 000 | p.m. | 5 500 000 | ||||
18 05 02 | Europejski Urząd Policji — Europol | |||||||
18 05 02 03 | Europejski Urząd Policji — Koszty przejściowe | 1 250 000 | 1 250 000 | 1 250 000 | 1 250 000 | |||
Artykuł 18 05 02 — Razem | 1 250 000 | 1 250 000 | 1 250 000 | 1 250 000 | ||||
18 05 03 | Zakończenie programów współpracy w oparciu o inicjatywy państw członkowskich | 3.1 | — | — | — | — | ||
Artykuł 18 05 03 — Razem | — | — | — | — | ||||
18 05 04 | Zakończenie działań przygotowawczych na rzecz ofiar aktów terrorystycznych | 3.1 | p.m. | 600 000 | p.m. | 600 000 | ||
Artykuł 18 05 04 — Razem | p.m. | 600 000 | p.m. | 600 000 | ||||
18 05 05 | Europejskie Kolegium Policyjne | |||||||
18 05 05 01 | Europejskie Kolegium Policyjne — Subwencja w ramach tytułów 1 i 2 | 3.1 | 3 931 000 | 3 931 000 | 3 931 000 | 3 931 000 | ||
18 05 05 02 | Europejskie Kolegium Policyjne — Subwencja w ramach tytułu 3 | 3.1 | 3 869 000 | 3 869 000 | 3 869 000 | 3 869 000 | ||
Artykuł 18 05 05 — Razem | 7 800 000 | 7 800 000 | 7 800 000 | 7 800 000 | ||||
18 05 06 | Zakończenie programu walki z terroryzmem | 3.1 | p.m. | 2 500 000 | p.m. | 2 500 000 | ||
Artykuł 18 05 06 — Razem | p.m. | 2 500 000 | p.m. | 2 500 000 | ||||
18 05 07 | Zakończenie programu dotyczącego zdolności w zakresie zarządzania kryzysowego | 3.1 | p.m. | 400 000 | p.m. | 400 000 | ||
Artykuł 18 05 07 — Razem | p.m. | 400 000 | p.m. | 400 000 | ||||
18 05 08 | Zapobieganie aktom terrorystycznym, gotowość i zarządzanie skutkami | 3.1 | 19 470 000 | 12 000 000 | 19 470 000 | 12 000 000 | ||
Artykuł 18 05 08 — Razem | 19 470 000 | 12 000 000 | 19 470 000 | 12 000 000 | ||||
18 05 09 | Zapobieganie i zwalczanie przestępczości | 3.1 | 72 100 000 | 47 000 000 | - 1 250 000 | - 1 250 000 | 70 850 000 | 45 750 000 |
Artykuł 18 05 09 — Razem | 72 100 000 | 47 000 000 | - 1 250 000 | - 1 250 000 | 70 850 000 | 45 750 000 | ||
Rozdział 18 05 — Ogółem | 99 370 000 | 75 800 000 | 0 | 0 | 99 370 000 | 75 800 000 | ||
18 05 02 | Europejski Urząd Policji — Europol | |||||||
18 05 02 03 | Europejski Urząd Policji — Koszty przejściowe |
Środki 2009 | Budżet korygujący nr 8 | Nowa kwota | ||
Zobowiązania | Płatności | Zobowiązania | Płatności | |
1 250 000 | 1 250 000 | 1 250 000 | 1 250 000 | |
Uwagi Nowa pozycja Zgodnie z art. 60 ust. 5 część kosztów przejściowych ponoszonych przez Europol pokrywana jest z budżetu ogólnego Unii Europejskiej. Podstawa prawna Decyzja Rady 2009/371/WSiSW z dnia 6 kwietnia 2009 r. ustanawiająca Europejski Urząd Policji (Europol) (Dz.U. L 121 z 15.5.2009, s. 37). |
18 05 09 Zapobieganie i zwalczanie przestępczości
Środki 2009 | Budżet korygujący nr 8 | Nowa kwota | |||
Zobowiązania | Płatności | Zobowiązania | Płatności | Zobowiązania | Płatności |
72 100 000 | 47 000 000 | - 1 250 000 | - 1 250 000 | 70 850 000 | 45 750 000 |
Uwagi Środki te przeznaczone są na wspieranie następujących działań: — wspieranie i budowanie koordynacji, współpracy i wzajemnego porozumienia między organami ścigania, innymi instytucjami (zwłaszcza organizacjami aktywnymi w dziedzinie zapobiegania przemocy i przestępczości) oraz władzami krajowymi i właściwymi organami Unii Europejskiej, — stymulowanie, wspieranie i tworzenie metod i narzędzi horyzontalnych niezbędnych do strategicznego zapobiegania i zwalczania przestępczości, takich jak zapobieganie przejawom przemocy w miastach, zwłaszcza tej, której ofiarami padają nieletni, lub środki służące zapobieganiu przestępczości nieletnich i walki z nią poprzez wymianę godnych naśladowania praktyk, współpracę między właściwymi organami oraz wdrażanie projektów pilotażowych, partnerstwo publiczno-prywatne, wzorcowe praktyki w zakresie zapobiegania przestępczości, porównywalne statystyki i kryminologia stosowana, — wspieranie i opracowywanie wzorcowych praktyk w zakresie ochrony ofiar i świadków przestępstw. |
KOMISJA
ROZDZIAŁ 18 05 — BEZPIECZEŃSTWO I OCHRONA SWOBÓD (ciąg dalszy)
18 05 09 (ciąg dalszy)
Środki te przeznaczone są na pokrycie w szczególności:
— działań w zakresie współpracy operacyjnej i koordynacji (tworzenie i rozwój sieci specjalistycznych, wzajemne zaufanie i porozumienie, wymiana i rozpowszechnianie informacji, doświadczeń i wzorcowych praktyk),
— analiz, monitorowania i oceny,
— tworzenia i transferu technologii i metodyki,
— szkoleń, wymiany personelu i specjalistów, oraz
— podnoszenia świadomości społecznej i upowszechniania informacji.
Część środków zostanie przeznaczona na pokrycie kosztów stworzenia unijnego telefonu zaufania dla ofiar handlu ludźmi, który będzie krokiem w kierunku stworzenia wspólnego numeru telefonicznego we wszystkich państwach członkowskich UE w celu zapewnienia jednolitego standardu pomocy socjalnej, psychologicznej i prawnej ofiarom handlu ludźmi oraz — w miarę możliwości — w celu zagwarantowania reakcji na prośby o udzielenie schronienia. Projekt ten angażować będzie różnorakie strony: w realizację tego projektu zaangażowanych będzie wiele stron: krajowe organy regulacyjne, które zapewnią linie telefoniczne, przedsiębiorstwa telekomunikacyjne, wyspecjalizowane organizacje pozarządowe, personel lokalny i specjaliści, organy ścigania (w celu wymiany informacji o przemytnikach oraz osobach i organizacjach zaangażowanych w handel ludźmi).
Podstawa prawna
Decyzja Rady 2007/125/WSiSW z dnia 12 lutego 2007 r. ustanawiająca na lata 2007–2013, jako część ogólnego programu w sprawie bezpieczeństwa i ochrony wolności, szczegółowy program „Zapobieganie i walka z przestępczością” (Dz.U. L 58 z 24.2.2007, s. 7).
Odnośne akty prawne
Komunikat Komisji do Rady i Parlamentu Europejskiego z dnia 6 kwietnia 2005 r. ustanawiający na lata 2007–2013 program ramowy „Bezpieczeństwo i ochrona swobód”, przedłożony przez Komisję dnia 6 kwietnia 2005 r. (COM(2005) 124 wersja ostateczna).
KOMISJA
ROZDZIAŁ 18 06 — WYMIAR SPRAWIEDLIWOŚCI W SPRAWACH CYWILNYCH
Tytuł Rozdział Artykuł Pozycja | Treść | RF | Środki 2009 | Budżet korygujący nr 8 | Nowa kwota | |||
Zobowiązania | Płatności | Zobowiązania | Płatności | Zobowiązania | Płatności | |||
18 06 | WYMIAR SPRAWIEDLIWOŚCI W SPRAWACH CYWILNYCH | |||||||
18 06 01 | Zakończenie wcześniejszych programów współpracy sądowej w sprawach cywilnych | 3.1 | p.m. | 1 000 000 | p.m. | 1 000 000 | ||
Artykuł 18 06 01 — Razem | p.m. | 1 000 000 | p.m. | 1 000 000 | ||||
18 06 04 | Eurojust | |||||||
18 06 04 01 | Eurojust — Subwencja w ramach tytułów 1 i 2 | 3.1 | 17 656 400 | 17 656 400 | 1 390 000 | 1 390 000 | 19 046 400 | 19 046 400 |
18 06 04 02 | Eurojust — Subwencja w ramach tytułu 3 | 3.1 | 4 843 600 | 4 843 600 | 910 000 | 910 000 | 5 753 600 | 5 753 600 |
Artykuł 18 06 04 — Razem | 22 500 000 | 22 500 000 | 2 300 000 | 2 300 000 | 24 800 000 | 24 800 000 | ||
18 06 06 | Wymiar sprawiedliwości w sprawach karnych | 3.1 | 30 900 000 | 22 000 000 | 30 900 000 | 22 000 000 | ||
Artykuł 18 06 06 — Razem | 30 900 000 | 22 000 000 | 30 900 000 | 22 000 000 | ||||
18 06 07 | Wymiar sprawiedliwości w sprawach cywilnych | 3.1 | 15 050 000 | 11 000 000 | - 2 300 000 | 15 050 000 | 8 700 000 | |
Artykuł 18 06 07 — Razem | 15 050 000 | 11 000 000 | - 2 300 000 | 15 050 000 | 8 700 000 | |||
18 06 08 | Projekt pilotażowy — Ocena skutków środków legislacyjnych w prawie umownym | 3.1 | p.m. | 250 000 | p.m. | 250 000 | ||
Artykuł 18 06 08 — Razem | p.m. | 250 000 | p.m. | 250 000 | ||||
Rozdział 18 06 — Ogółem | 68 450 000 | 56 750 000 | 2 300 000 | 0 | 70 750 000 | 56 750 000 |
18 06 04 Eurojust
18 06 04 01 Eurojust — Subwencja w ramach tytułów 1 i 2
Środki 2009 | Budżet korygujący nr 8 | Nowa kwota | |||
Zobowiązania | Płatności | Zobowiązania | Płatności | Zobowiązania | Płatności |
17 656 400 | 17 656 400 | 1 390 000 | 1 390 000 | 19 046 400 | 19 046 400 |
Uwagi Środki te przeznaczone są na finansowanie wydatków personalnych i administracyjnych Eurojustu (tytuły 1 i 2). Eurojust musi informować władze budżetowe o transferach środków między wydatkami operacyjnymi a administracyjnymi. Komisja zobowiązuje się powiadamiać władze budżetowe o transferach środków między wydatkami operacyjnymi i administracyjnymi, jeśli wystąpi o to Eurojust. Kwoty spłacone zgodnie z art. 16 ramowego rozporządzenia finansowego organom określonym w art. 185 rozporządzenia finansowego stanowią dochód przeznaczony na określony cel (art. 18 ust. 1 lit. f) rozporządzenia finansowego), który ma być uwzględniony w pozycji 6 6 0 0 ogólnego zestawienia dochodów. Plan zatrudnienia Eurojustu jest określony w części C „Personel” ogólnego zestawienia dochodów (tom 1). Podstawa prawna Decyzja Rady 2002/187/WSiSW z dnia 28 lutego 2002 r. ustanawiająca Eurojust w celu zintensyfikowania walki z poważną przestępczością (Dz.U. L 63 z 6.3.2002, s. 1). |
KOMISJA
ROZDZIAŁ 18 06 — WYMIAR SPRAWIEDLIWOŚCI W SPRAWACH CYWILNYCH (ciąg dalszy)
18 06 04 (ciąg dalszy)
18 06 04 02 Eurojust — Subwencja w ramach tytułu 3
Środki 2009 | Budżet korygujący nr 8 | Nowa kwota | |||||||||||||||||||||||||||
Zobowiązania | Płatności | Zobowiązania | Płatności | Zobowiązania | Płatności | ||||||||||||||||||||||||
4 843 600 | 4 843 600 | 910 000 | 910 000 | 5 753 600 | 5 753 600 | ||||||||||||||||||||||||
Uwagi Środki te przeznaczone są na sfinansowanie wydatków operacyjnych Eurojustu związanych z programem roboczym (tytuł 3). Eurojust musi informować władze budżetowe o transferach środków między wydatkami operacyjnymi a administracyjnymi. Komisja zobowiązuje się powiadamiać władze budżetowe o transferach środków między wydatkami operacyjnymi a administracyjnymi, jeśli wystąpi o to Eurojust. Kwoty spłacone zgodnie z art. 16 ramowego rozporządzenia finansowego organom określonym w art. 185 rozporządzenia finansowego stanowią dochód przeznaczony na określony cel (art. 18 ust. 1 lit. f) rozporządzenia finansowego), który ma być uwzględniony w pozycji 6 6 0 0 ogólnego zestawienia dochodów. Preliminarz dochodów i wydatków na rok budżetowy podano poniżej: Dochody:
Dotacja Wspólnoty Europejskiej na 2009 r. wynosi ogółem 26 400 000 EUR. Kwotę 1 600 000 EUR pochodzącą z odzyskania nadwyżki dodano do ujętej w budżecie kwoty 24 800 000 EUR. Podstawa prawna Decyzja Rady 2002/187/WSiSW z dnia 28 lutego 2002 r. ustanawiająca Eurojust w celu zintensyfikowania walki z poważną przestępczością (Dz.U. L 63 z 6.3.2002, s. 1). |
18 06 07 Wymiar sprawiedliwości w sprawach cywilnych
Środki 2009 | Budżet korygujący nr 8 | Nowa kwota | |||
Zobowiązania | Płatności | Zobowiązania | Płatności | Zobowiązania | Płatności |
15 050 000 | 11 000 000 | - 2 300 000 | 15 050 000 | 8 700 000 | |
Uwagi Środki te przeznaczone są na wspieranie następujących działań: — propagowanie współpracy sądowej celem przyczynienia się do utworzenia prawdziwego europejskiego obszaru sprawiedliwości w sprawach cywilnych w oparciu o zasadę wzajemnego uznawania i zaufania, — propagowanie usuwania przeszkód w należytym biegu transgranicznych postępowań cywilnych w państwach członkowskich, |
KOMISJA
ROZDZIAŁ 18 06 — WYMIAR SPRAWIEDLIWOŚCI W SPRAWACH CYWILNYCH (ciąg dalszy)
18 06 07 (ciąg dalszy)
— poprawa jakości codziennego życia osób fizycznych i przedsiębiorstw poprzez umożliwienie im dochodzenia ich praw w całej Unii Europejskiej, w szczególności poprzez ułatwianie dostępu do wymiaru sprawiedliwości,
— rozwijanie kontaktów, wymiany informacji i tworzenie sieci pomiędzy organami sądowniczymi i administracyjnymi oraz środowiskiem prawniczym — m.in. przez wspieranie szkoleń w dziedzinie sądownictwa — w celu poprawy porozumienia między tymi organami oraz między przedstawicielami zawodów prawniczych.
Środki te przeznaczone są na pokrycie w szczególności:
— konkretnych działań Komisji, takich jak analizy i badania, badania opinii publicznej i ankiety, opracowywanie wskaźników i wspólnej metodyki, zbieranie, opracowywanie i upowszechnianie danych statystycznych, seminaria, konferencje i spotkania ekspertów, organizacja kampanii i imprez publicznych, tworzenie i utrzymywanie stron internetowych, opracowywanie i rozpowszechnianie materiałów informacyjnych, wsparcie sieci ekspertów krajowych i zarządzanie nimi, analiza, monitorowanie i ocena, lub
— konkretnych projektów międzynarodowych o wymiarze wspólnotowym, zgłoszonych przez co najmniej trzy państwa członkowskie na warunkach określonych w rocznych planach pracy, lub
— wsparcia działań organizacji pozarządowych lub innych podmiotów realizujących cel wspólnotowy, w zgodzie z ogólnymi celami programu i na warunkach określonych w rocznych planach pracy,
— dotacji operacyjnych przeznaczonych na współfinansowanie wydatków związanych z programem stałych prac Europejskiej Sieci Rad Sądownictwa oraz Sieci Przewodniczących Sądów Najwyższych Unii — o ile wydatki te są przeznaczone na dążenie do osiągnięcia celów leżących w ogólnym interesie europejskim poprzez propagowanie wymiany poglądów i doświadczeń w sprawach dotyczących orzecznictwa, organizacji i działań ich członków w ramach wykonywania przez nich funkcji sądowniczych lub doradczych w kwestiach związanych z prawem wspólnotowym.
— środki wspierające utworzenie sieci rejestrów testamentów on-line wszystkich państw członkowskich, które już takie rejestry posiadają lub zamierzają je utworzyć.
Podstawa prawna
Decyzja Rady 2001/470/WE z dnia 28 maja 2001 r. ustanawiająca Europejską Sieć Sądową w sprawach cywilnych i handlowych (Dz.U. L 174 z 27.6.2001, s. 25).
Decyzja nr 1149/2007/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 25 września 2007 r. ustanawiająca na lata 2007–2013 program szczegółowy „Wymiar sprawiedliwości w sprawach cywilnych” jako część programu ogólnego „Prawa podstawowe i sprawiedliwość” (Dz.U. L 257 z 3.10.2007, s. 16).
Odnośne akty prawne
Komunikat Komisji do Rady i Parlamentu Europejskiego z dnia 6 kwietnia 2005 r. ustanawiający na lata 2007–2013 program ramowy „Prawa podstawowe i sprawiedliwość” (COM(2005) 122 wersja ostateczna).
(1) Dz.U. L 248 z 16.9.2002, s. 1.
(2) Dz.U. L 69 z 13.3.2009.
(3) Dz.U. C 139 z 14.6.2006, s. 1.