Akt prawny
obowiązujący
Wersja aktualna od 2008-04-23 do dnia notyfikacji
Wersja aktualna od 2008-04-23 do dnia notyfikacji
obowiązujący
Alerty
DECYZJA KOMISJI
z dnia 23 kwietnia 2008 r.
zmieniająca załącznik A do decyzji 2006/679/WE dotyczącej technicznej specyfikacji dla interoperacyjności odnoszącej się do podsystemu sterowania ruchem kolejowym transeuropejskiego systemu kolei konwencjonalnych oraz załącznik A do decyzji 2006/860/WE dotyczącej specyfikacji technicznej interoperacyjności podsystemu „Sterowanie" transeuropejskiego systemu kolei dużych prędkości
(notyfikowana jako dokument nr C(2008) 1565)
(Tekst mający znaczenie dla EOG)
(2008/386/WE)
KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,
uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając dyrektywę Rady 96/48/WE z dnia 23 lipca 1996 r. w sprawie interoperacyjności transeuropejskiego systemu kolei dużych prędkości (1), w szczególności jej art. 6 ust. 1,
uwzględniając dyrektywę 2001/16/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 19 marca 2001 r. w sprawie interoperacyjności transeuropejskiego systemu kolei konwencjonalnych (2), w szczególności jej art. 6 ust. 1,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Decyzją Komisji 2006/679/WE (3) wprowadzono pierwszą specyfikację techniczną interoperacyjności („TSI") dotyczącą interoperacyjności podsystemu „Sterowanie" transeuropejskiego systemu kolei konwencjonalnych.
(2) Decyzją Komisji 2002/731/WE (4) wprowadzono pierwszą specyfikację techniczną interoperacyjności („TSI") dotyczącą podsystemu „Sterowanie" transeuropejskiego systemu kolei dużych prędkości; decyzję tę uchylono i zastąpiono decyzją Komisji 2006/860/WE (5).
(3) Decyzją 2007/153/WE dostosowano do postępu technicznego załącznik A do decyzji 2006/679/WE oraz do decyzji 2006/860/WE.
(4) W celu uwzględnienia porozumienia osiągniętego w ramach grup roboczych Europejskiej Agencji Kolejowej w zakresie podzbioru 108 należy uaktualnić załącznik A.
(5) Zgodnie z art. 6 ust. 2 dyrektywy 96/48/WE oraz z art. 6 ust. 2 dyrektywy 2001/16/WE Europejska Agencja Kolejowa jest odpowiedzialna za przygotowywanie przeglądu i aktualizacji TSI oraz formułowanie zaleceń dla Komitetu, o którym mowa w art. 21, w celu uwzględnienia postępu technicznego i potrzeb społecznych.
(6) Zgodnie z art. 12 rozporządzenia (WE) nr 881/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady (6), Europejska Agencja Kolejowa zapewnia dostosowanie TSI do postępu technicznego, tendencji rynkowych i potrzeb społecznych oraz proponuje Komisji niezbędne jej zdaniem zmiany w TSI.
(7) W dniu 14 stycznia 2008 r. Europejska Agencja Kolejowa przyjęła zalecenie dotyczące wykazu specyfikacji obowiązkowych oraz wykazu specyfikacji o charakterze informacyjnym, zamieszczonych w specyfikacjach TSI dla systemów kolei konwencjonalnej i kolei dużych prędkości.
(8) Środki przewidziane w niniejszej decyzji są zgodne z opinią Komitetu powołanego na mocy art. 21 dyrektywy 96/48/WE,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
Artykuł 1
Wykaz specyfikacji obowiązkowych oraz wykaz specyfikacji o charakterze informacyjnym, zamieszczone w załączniku A do specyfikacji TSI stanowiącej załącznik do decyzji 2006/679/WE dotyczącej technicznej specyfikacji dla interoperacyjności odnoszącej się do podsystemu sterowania ruchem kolejowym transeuropejskiego systemu kolei konwencjonalnych oraz w załączniku A do specyfikacji TSI załączonej do decyzji 2006/860/WE dotyczącej specyfikacji technicznej interoperacyjności podsystemu „Sterowanie" transeuropejskiego systemu kolei dużych prędkości, zastępuje się wykazem specyfikacji obowiązkowych oraz wykazem specyfikacji o charakterze informacyjnym, stanowiących załącznik do niniejszej decyzji.
Artykuł 2
Do dnia 31 grudnia 2008 r. specyfikacje europejskiego systemu sterowania pociągiem (ETCS), załączone do niniejszej decyzji, zostaną uzupełnione w celu uwzględnienia zaktualizowanych specyfikacji dotyczących wspólnych testów i skorygowania ewentualnych błędów.
Artykuł 3
Do dnia 31 grudnia 2008 r., i bez uszczerbku dla przepisów art. 7 dyrektywy 96/48/WE oraz art. 7 dyrektywy 2001/16/WE, państwa członkowskie informują Komisję, które z ich linii wyposażonych w ETCS są albo będą eksploatowane z uwzględnieniem specyfikacji obowiązkowych stosowanych przed wejściem w życie niniejszej decyzji.
W tym samym terminie państwa członkowskie informują Komisję także o dacie, od której pociągi spełniające warunki specyfikacji wskazanych w niniejszej decyzji mogą być eksploatowane na ich liniach ETCS.
Artykuł 4
Niniejszą decyzję stosuje się od dnia 1 czerwca 2008 r.
Artykuł 5
Niniejsza decyzja skierowana jest do państw członkowskich.
Sporządzono w Brukseli, dnia 23 kwietnia 2008 r.
W imieniu Komisji |
Jacques BARROT |
Wiceprzewodniczący |
|
(1) Dz.U. L 235 z 17.9.1996, s. 6. Dyrektywa ostatnio zmieniona dyrektywą Komisji 2007/32/WE (Dz.U. L 141 z 2.6.2007, s. 63).
(2) Dz.U. L 110 z 20.4.2001, s. 1. Dyrektywa ostatnio zmieniona dyrektywą 2007/32/WE.
(3) Dz.U. L 284 z 16.10.2006, s. 1. Decyzja ostatnio zmieniona decyzją 2007/153/WE (Dz.U. L 67 z 7.3.2007, s. 13).
(4) Dz.U. L 245 z 12.9.2002, s. 37. Decyzja zmieniona decyzją 2004/447/WE (Dz.U. L 155 z 30.4.2004, s. 65).
(5) Dz.U. L 342 z 7.12.2006, s. 1. Decyzja zmieniona decyzją 2007/153/WE.
ZAŁĄCZNIK
„WYKAZ SPECYFIKACJI OBOWIĄZKOWYCH
Nr indeksu | Nr referencyjny | Nazwa dokumentu | Wersja |
1. | ERA/ERTMS/003204 | ERTMS/ETCS Functional requirement specification | 5.0 |
2. |
| Celowo usunięty |
|
3. | UNISIG SUBSET-023 | Glossary of terms and abbreviations | 2.0.0 |
4. | UNISIG SUBSET-026 | System requirement specification | 2.3.0 |
5. | UNISIG SUBSET-027 | FFFIS Juridical recorder-downloading tool | 2.2.9 |
6. | UNISIG SUBSET-033 | FIS for man-machine interface | 2.0.0 |
7. | UNISIG SUBSET-034 | FIS for the train interface | 2.0.0 |
8. | UNISIG SUBSET-035 | Specific transmission module FFFIS | 2.1.1 |
9. | UNISIG SUBSET-036 | FFFIS for Eurobalise | 2.4.1 |
10. | UNISIG SUBSET-037 | EuroRadio FIS | 2.3.0 |
11. | Zastrzeżony 05E537 | Offline key management FIS |
|
12. | UNISIG SUBSET-039 | FIS for the RBC/RBC handover | 2.1.2 |
13. | UNISIG SUBSET-040 | Dimensioning and engineering rules | 2.0.0 |
14. | UNISIG SUBSET-041 | Performance requirements for interoperability | 2.1.0 |
15. | ERA SUBSET-108 | Interoperability related consolidation on TSI annex A documents | 1.2.0 |
16. | UNISIG SUBSET-044 | FFFIS for Euroloop subsystem | 2.2.0 |
17. | Celowo usunięty |
|
|
18. | UNISIG SUBSET-046 | Radio infill FFFS | 2.0.0 |
19. | UNISIG SUBSET-047 | Trackside-trainborne FIS for radio infill | 2.0.0 |
20. | UNISIG SUBSET-048 | Trainborne FFFIS for radio infill | 2.0.0 |
21. | UNISIG SUBSET-049 | Radio infill FIS with LEU/interlocking | 2.0.0 |
22. | Celowo usunięty |
|
|
23. | UNISIG SUBSET-054 | Assignment of values to ETCS variables | 2.0.0 |
24. | Celowo usunięty |
|
|
25. | UNISIG SUBSET-056 | STM FFFIS Safe time layer | 2.2.0 |
26. | UNISIG SUBSET-057 | STM FFFIS Safe link layer | 2.2.0 |
27. | UNISIG SUBSET-091 | Safety requirements for the technical interoperability of ETCS in levels 1 and 2 | 2.2.11 |
Nr indeksu | Nr referencyjny | Nazwa dokumentu | Wersja |
28. | Zastrzeżony | Reliability - availability requirements |
|
29. | UNISIG SUBSET-102 | Test specification for interface "k" | 1.0.0 |
30. | Celowo usunięty |
|
|
31. | UNISIG SUBSET-094 | UNISIG Functional requirements for an onboard reference test facility | 2.0.0 |
32. | EIRENE FRS | GSM-R Functional requirements specification | 7 |
33. | EIRENE SRSGSM-RS | GSM-R System requirements specification | 15 |
34. | A11T6001 12 | (MORANE) Radio transmission FFFIS for EuroRadio | 12 |
35. | ECC/DC(02)05 | ECC Decision of 5 July 2002 on the designation and availability of frequency bands for railway purposes in the 876-880 and 921-925 MHz bands |
|
36a. | Celowo usunięty |
|
|
36b. | Celowo usunięty |
|
|
36c. | UNISIG SUBSET-074-2 | FFFIS STM Test cases document | 1.0.0 |
37a. | Celowo usunięty |
|
|
37b. | UNISIG SUBSET-076-5-2 | Test cases related to features | 2.2.2 |
37c. | UNISIG SUBSET-076-6-3 | Test sequences | 2.0.0 |
37d. | UNISIG SUBSET-076-7 | Scope of the test specifications | 1.0.0 |
37e. | Celowo usunięty |
|
|
38. | 06E068 | ETCS Marker-board definition | 1.0 |
39. | UNISIG SUBSET-092-1 | ERTMS EuroRadio conformance requirements | 2.2.5 |
40. | UNISIG SUBSET-092-2 | ERTMS EuroRadio test cases safety layer | 2.2.5 |
41. | Zastrzeżony UNISIG SUBSET 028 | JRU Test specification |
|
42. | Celowo usunięty |
|
|
43. | UNISIG SUBSET 085 | Test specification for Eurobalise FFFIS | 2.2.2 |
44. | Zastrzeżony | Odometry FIS |
|
45. | UNISIG SUBSET-101 | Interface "K" specification | 1.0.0 |
46. | UNISIG SUBSET-100 | Interface "G" specification | 1.0.1 |
47. | Zastrzeżony | Safety requirements and requirements to safety analysis for interoperability for the control-command and signalling subsystem |
|
48. | Zastrzeżony | Test specification for mobile equipment GSM-R |
|
49. | UNISIG SUBSET-059 | Performance requirements for STM | 2.1.1 |
50. | Zastrzeżony UNISIG SUBSET-103 | Test specification for Euroloop |
|
Nr indeksu | Nr referencyjny | Nazwa dokumentu | Wersja |
51. | Zastrzeżony | Ergonomic aspects of the DMI |
|
52. | UNISIG SUBSET-058 | FFFIS STM Application layer | 2.1.1 |
53. | Zastrzeżony AEIF-ETCS-Variables-Manual | AEIF-ETCS Variables manual |
|
54. | Celowo usunięty |
|
|
55. | Zastrzeżony | Juridical recorder baseline requirements |
|
56. | Zastrzeżony 05E538 | ERTMS Key management conformance requirements |
|
57. | Zastrzeżony UNISIG SUBSET-107 | Requirements on pre-fitting of ERTMS onboard equipment |
|
58. | UNISIG SUBSET-097 | Requirements for RBC-RBC safe communication interface | 1.1.0 |
59. | Zastrzeżony UNISIG SUBSET-105 | Requirements on pre-fitting of ERTMS trackside equipment |
|
60. | Zastrzeżony UNISIG SUBSET-104 | ETCS Version management |
|
61. | Zastrzeżony | GSM-R Version management |
|
62. | Zastrzeżony UNISIG SUBSET-099 | RBC-RBC Test specification for safe communication interface |
|
63. | UNISIG SUBSET-098 | RBC-RBC Safe communication interface | 1.0.0" |
„WYKAZ SPECYFIKACJI O CHARAKTERZE INFORMACYJNYM
Nr indeksu | Nr referencyjny | Nazwa dokumentu | Wersja | Typ |
B1. | EEIG 02S126 | RAM requirements (chapter 2 only) | 6 | 2 (Index 28) |
B2. | EEIG 97S066 | Environmental conditions | 5 | 2 (Index A5) |
B3. | UNISIG SUBSET-074-1 | Methodology for testing FFFIS STM | 1.0.0 | 2 (Index 36) |
B4. | EEIG 97E267 | Odometer FFFIS | 5 | 1 (Index 44) |
B5. | 24 7 5 | ERTMS GSM-R QoS test specification | 1.0.0 | 2 |
B6. | UNISIG SUBSET-038 | Offline key management FIS | 2.1.9 | 1 (Index 11) |
B7. | UNISIG SUBSET-074-3 | FFFIS STM Test specification traceability of test cases with specific transmission module FFFIS | 1.0.0 | 2 (Index 36) |
B8. | UNISIG SUBSET-074-4 | FFFIS STM Test specification traceability of testing the packets specified in the FFFIS STM application layer | 1.0.0 | 2 (Index 36) |
B9. | UNISIG SUBSET 076-0 | ERTMS/ETCS Class 1, test plan | 2.2.3 | 2 (Index 37) |
B10. | UNISIG SUBSET 076-2 | Methodology to prepare features | 2.2.1 | 2 (Index 37) |
Bil. | UNISIG SUBSET 076-3 | Methodology of testing | 2.2.1 | 2 (Index 37) |
Nr indeksu | Nr referencyjny | Nazwa dokumentu | Wersja | Typ |
B12. | UNISIG SUBSET 076-4-1 | Test sequence generation: methodology and rules | 1.0.0 | 2 (Index 37) |
B13. | UNISIG SUBSET 076-4-2 | ERTMS ETCS Class 1 states for test sequences | 1.0.0 | 2 (Index 37) |
B14. | UNISIG SUBSET 076-5-3 | Onboard data dictionary | 2.2.0 | 2 (Index 37) |
B15. | UNISIG SUBSET 076-5-4 | SRS v.2.2.2 traceability | 2.2.2 | 2 (Index 37) |
B16. | UNISIG SUBSET 076-6-1 | UNISIG test database | 2.2.2. | 2 (Index 37) |
B17. | UNISIG SUBSET 076-6-4 | Test cases coverage | 2.0.0 | 2 (Index 37) |
B18. | Celowo usunięty |
|
|
|
B19. | UNISIG SUBSET 077 | UNISIG causal analysis process | 2.2.2 | 2 (Index 27) |
B20. | UNISIG SUBSET 078 | RBC interface: failure modes and effects analysis | 2.2.2 | 2 (Index 27) |
B21. | UNISIG SUBSET 079 | MMI: failure modes and effects analysis | 2.2.2 | 2 (Index 27) |
B22. | UNISIG SUBSET 080 | TIU: failure modes and effects analysis | 2.2.2 | 2 (Index 27) |
B23. | UNISIG SUBSET 081 | Transmission system: failure modes and effects analysis | 2.2.2 | 2 (Index 27) |
B24. | UNISIG SUBSET 088 | ETCS Application levels 1 and 2 - safety analysis | 2.2.10 | 2 (Index 27) |
B25. | TS50459-1 | Railway applications - Communication, signalling and processing systems - European Rail Traffic Management System - driver machine interface | 2005 | 2 (Index 51) |
|
| Part 1 - Ergonomic principles of ERTMS/ETCS/GSM-R information |
|
|
B26. | TS50459-2 | Railway applications - Communication, signalling and processing systems - European Rail Traffic Management System - driver machine interface | 2005 | 2 (Index 51) |
|
| Part 2 - Ergonomic arrangements of ERTMS/ETCS information |
|
|
B27. | TS50459-3 | Railway applications - Communication, signalling and processing systems - European Rail Traffic Management System - driver machine interface | 2005 | 2 (Index 51) |
|
| Part 3 - Ergonomic arrangements of ERTMS/GSM-R information |
|
|
B28. | TS50459-4 | Railway applications - Communication, signalling and processing systems - European Rail Traffic Management System - driver machine interface | 2005 | 2 (Index 51) |
|
| Part 4 - Data entry for the ERTMS/ETCS/GSM-R systems |
|
|
B29. | TS50459-5 | Railway applications - Communication, signalling and processing systems - European Rail Traffic Management System - driver machine interface | 2005 | 2 (Index 51) |
|
| Part 5 - Symbols |
|
|
B30. | TS50459-6 | Railway applications - Communication, signalling and processing systems - European Rail Traffic Management System - driver machine interface | 2005 | 2 (Index 51) |
|
| Part 6 - Audible information |
|
|
Nr indeksu | Nr referencyjny | Nazwa dokumentu | Wersja | Typ |
B31. | Zastrzeżony EN50xxx | Railway applications - European Rail Traffic Management System - driver machine interface |
| 2 (Index 51) |
|
| Part 7 - Specific transmission modules |
|
|
B32. | Zastrzeżony | Guideline for references |
| Brak |
B33. | EN 301 515 | Global System for Mobile communication (GSM); Require-ments for GSM operation in railways | 2.1.0 | 2 (Index 32, 33) |
B34. | 06E225 | Operational DMI information | 1 | 1 (Index 51) |
B35. | Zastrzeżony UNISIG SUBSET-069 | ERTMS Key management conformance requirements |
| 1 (Index 56) |
B36. | 04E117 | ETCS/GSM-R Quality of service user requirements - Operational analysis | 1 | 2 (Index 32) |
B37. | UNISIG SUBSET-093 | GSM-R Interfaces - Class 1 requirements | 2.3.0 | 1 (Index 32, 33) |
B38. | UNISIG SUBSET-107A | Requirements on pre-fitting of ERTMS onboard equipment | 1.0.0 | 2 (Index 57) |
B39. | UNISIG SUBSET-076-5-1 | ERTMS ETCS Class 1 feature list | 2.2.2 | 2 (Index 37) |
B40. | UNISIG SUBSET-076-6-7 | Test sequences evaluation and validation | 1.0.0 | 2 (Index 37) |
B41. | UNISIG SUBSET-076-6-8 | Generic train data for test sequences | 1.0.0 | 2 (Index 37) |
B42. | UNISIG SUBSET-076-6-10 | Test sequence viewer (TSV) | 2.10 | 2 (Index 37) |
B43. | 04E083 | Safety requirements and requirements to safety analysis for interoperability for the control-command and signalling subsystem | 1.0 | 1 (Index 47) |
B44. | 04E084 | Justification report for the safety requirements and requirements to safety analysis for interoperability for the control-command and signalling subsystem | 1.0 | 2 (Index B43) |
B45. | ERA/ERTMS/003205 | Traceability of changes to ETCS FRS | 0.1 | 2 (Index 1)" |