Akt prawny
obowiązujący
Wersja aktualna od 2007-03-06 do dnia notyfikacji
Wersja aktualna od 2007-03-06 do dnia notyfikacji
obowiązujący
Alerty
DECYZJA KOMISJI
z dnia 6 marca 2007 r.
zmieniająca załącznik A do decyzji 2006/679/WE dotyczącej technicznej specyfikacji dla interoperacyjności odnoszącej się do podsystemu sterowania ruchem kolejowym transeuropejskiego systemu kolei konwencjonalnych oraz załącznik A do decyzji 2006/860/WE dotyczącej specyfikacji technicznej interoperacyjności podsystemu „Sterowanie” transeuropejskiego systemu kolei dużych prędkości
(notyfikowana jako dokument nr C(2007) 675)
(Tekst mający znaczenie dla EOG)
(2007/153/WE)
KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,
uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając dyrektywę Rady 96/48/WE z dnia 23 lipca 1996 r. w sprawie interoperacyjności transeuropejskiego systemu kolei dużych prędkości (1), w szczególności jej art. 6 ust. 1,
uwzględniając dyrektywę 2001/16/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 19 marca 2001 r. w sprawie interopera-cyjności transeuropejskiego systemu kolei konwencjonalnych (2), w szczególności jej art. 6 ust. 1,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Decyzją Komisji 2006/679/WE (3) wprowadzono pierwszą specyfikację techniczną interoperacyjności („TSI”) dotyczącą podsystemu „Sterowanie” transeuropejskiego systemu kolei konwencjonalnych.
(2) Decyzją Komisji 2002/731/WE (4) wprowadzono pierwszą specyfikację techniczną interoperacyjności („TSI”) dotyczącą podsystemu „Sterowanie” transeuropejskiego systemu kolei dużych prędkości; decyzję tę uchylono i zastąpiono decyzją 2006/860/WE.
(3) W związku z postępem technicznym konieczna jest aktualizacja wykazu specyfikacji obowiązkowych zamieszczonego w załączniku A do decyzji 2006/679/WE i 2006/860/WE, w szczególności w celu uwzględnienia osiągniętego w grupach roboczych Europejskiej Agencji Kolejowej porozumienia dotyczącego wersji 2.3.0 specyfikacji wymagań systemowych. Wersja ta powinna być stosowana zarówno do systemu kolei dużych prędkości, jak i do systemu kolei konwencjonalnej.
(4) Zgodnie z art. 6 ust. 2 dyrektywy 96/48/WE oraz z art. 6 ust. 2 dyrektywy 2001/16/WE Europejska Agencja Kolejowa jest odpowiedzialna za przygotowywanie przeglądów i aktualizację TSI oraz formułowanie zaleceń dla Komitetu, o którym mowa w art. 21, celem uwzględnienia postępu technicznego i potrzeb społecz-nych.
(5) Zgodnie z art. 12 lit. b) rozporządzenia (WE) nr 881/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady (5), Europejska Agencja Kolejowa zapewnia dostosowanie TSI do postępu technicznego, tendencji rynkowych i potrzeb społecznych oraz proponuje Komisji niezbędne jej zdaniem zmiany do TSI.
(6) W dniu 24 października 2006 r. Europejska Agencja Kolejowa przyjęła zalecenie dotyczące wykazu specyfikacji obowiązkowych zamieszczonego w specyfikacjach TSI dla systemów kolei konwencjonalnej i kolei dużych prędkości.
(7) Środki przewidziane w niniejszej decyzji są zgodne z opinią komitetu powołanego na mocy art. 21 dyrektywy 96/48/WE,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
Artykuł 1
Wykaz specyfikacji obowiązkowych zamieszczony w załączniku A do specyfikacji TSI stanowiącej załącznik do decyzji 2006/679/WE dotyczącej podsystemu „Sterowanie” transeuropejskiego systemu kolei konwencjonalnych zastępuje się wykazem specyfikacji obowiązkowych stanowiącym załącznik do niniejszej decyzji.
Artykuł 2
Wykaz specyfikacji obowiązkowych zamieszczony w załączniku A do specyfikacji TSI stanowiącej załącznik do decyzji 2006/860/WE dotyczącej podsystemu „Sterowanie” transeuropejskiego systemu kolei dużych prędkości zastępuje się wykazem specyfikacji obowiązkowych stanowiącym załącznik do niniejszej decyzji.
Artykuł 3
Niniejsza decyzja staje się skuteczna z dniem jej notyfikacji.
Artykuł 4
Niniejsza decyzja skierowana jest do państw członkowskich.
Sporządzono w Brukseli, dnia 6 marca 2007 r.
W imieniu Komisji |
Jacques BARROT |
Wiceprzewodniczący |
|
(1) Dz.U. L 235 z 17.9.1996, str. 6. Dyrektywa zmieniona dyrektywą 2004/50/WE (Dz.U. L 164 z 30.4.2004, str. 114).
(2) Dz.U. L 110 z 20.4.2001, str. 1. Dyrektywa zmieniona dyrektywą 2004/50/WE.
(3) Dz.U. L 284 z 16.10.2006, str. 1. Decyzja zmieniona decyzją 2006/860/WE (Dz.U. L 342 z 7.12.2006, str. 1).
(4) Dz.U. L 245 z 12.9.2002, str. 37. Decyzja zmieniona decyzją 2004/447/WE (Dz.U. L 155 z 30.4.2004, str. 65).
(5) Dz.U. L 220 z 21.6.2004, str. 3.
ZAŁĄCZNIK
„WYKAZ SPECYFIKACJI OBOWIĄZKOWYCH
Nr indeksu | Nr referencyjny | Nazwa dokumentu | Wersja |
1 | UIC ETCS FRS | ERTMS/ETCS Functional Requirement Specification | 4.29 |
2 | 99E 5362 | ERTMS/ETCS Functional Statements | 2.0.0 |
3 | UNISIG SUBSET-023 | Glossary of Terms and Abbreviations | 2.0.0 |
4 | UNISIG SUBSET-026 | System Requirement Specification | 2.3.0 |
5 | UNISIG SUBSET-027 | FFFIS Juridical Recorder-Downloading Tool | 2.2.9 |
6 | UNISIG SUBSET-033 | FIS for Man-Machine Interface | 2.0.0 |
7 | UNISIG SUBSET-034 | FIS for the Train Interface | 2.0.0 |
8 | UNISIG SUBSET-035 | Specific Transmission Module FFFIS | 2.1.1 |
9 | UNISIG SUBSET-036 | FFFIS for Eurobalise | 2.3.0 |
10 | UNISIG SUBSET-037 | Euroradio FIS | 2.3.0 |
11 | Zarezerwowany 05E537 | Off line key management FIS |
|
12 | UNISIG SUBSET-039 | FIS for the RBC/RBC Handover | 2.1.2 |
13 | UNISIG SUBSET-040 | Dimensioning and Engineering rules | 2.0.0 |
14 | UNISIG SUBSET-041 | Performance Requirements for Interoperability | 2.1.0 |
15 | UNISIG SUBSET-108 | Interoperability-related consolidation on TSI annex A documents | 1.1.0 |
16 | UNISIG SUBSET-044 | FFFIS for Euroloop sub-system | 2.2.0 ## |
17 | Celowo usunięty |
|
|
18 | UNISIG SUBSET-046 | Radio In-fill FFFS | 2.0.0 |
19 | UNISIG SUBSET-047 | Track-side-Trainborne FIS for Radio In-Fill | 2.0.0 |
20 | UNISIG SUBSET-048 | Trainborne FFFIS for Radio In-Fill | 2.0.0 |
21 | UNISIG SUBSET-049 | Radio In-fill FIS with LEU/Interlocking | 2.0.0 |
22 | Celowo usunięty |
|
|
23 | UNISIG SUBSET-054 | Assignment of Values to ETCS variables | 2.0.0 |
24 | Celowo usunięty |
|
|
25 | UNISIG SUBSET-056 | STM FFFIS Safe Time Layer | 2.2.0 |
26 | UNISIG SUBSET-057 | STM FFFIS Safe Link Layer | 2.2.0 |
27 | UNISIG SUBSET-091 | Safety Requirements for the Technical Interoperability of ETCS in Levels 1 & 2 | 2.2.11 |
Nr indeksu | Nr referencyjny | Nazwa dokumentu | Wersja |
28 | Zastrzeżony | Reliability - Availability Requirements |
|
29 | UNISIG SUBSET-102 | Test specification for Interface »k” | 1.0.0 |
30 | Celowo usunięty |
|
|
31 | UNISIG SUBSET-094 | UNISIG Functional Requirements for an On-board Reference Test Facility | 2.0.0 |
32 | EIRENE FRS | GSM-R Functional Requirements Specification | 7 |
33 | EIRENE SRS | GSM-R System Requirements Specification | 15 |
34 | A11T6001 12 | (MORANE) Radio Transmission FFFIS for EuroRadio | 12 |
35 | ECC/DC(02)05 | ECC Decision of 5 July 2002 on the designation and availability of frequency bands for railway purposes in the 876-880 and 921-925 MHz bands |
|
36a | Celowo usunięty |
|
|
36b | Celowo usunięty |
|
|
36c | UNISIG SUBSET-074-2 | FFFIS STM Test cases document | 1.0.0 |
37a | Celowo usunięty |
|
|
37b | UNISIG SUBSET-076-5-2 | Test cases related to features | 2.2.2 |
37c | UNISIG SUBSET-076-6-3 | Test sequences | 2.0.0 |
37d | UNISIG SUBSET-076-7 | Scope of the test specifications | 1.0.0 |
37e | Celowo usunięty |
|
|
38 | 06E068 | ETCS marker board definition | 1.0 |
39 | UNISIG SUBSET-092-1 | ERTMS EuroRadio Conformance Requirements | 2.2.5 |
40 | UNISIG SUBSET-092-2 | ERTMS EuroRadio Test cases Safety Layer | 2.2.5 |
41 | Zastrzeżony UNISIG SUBSET 028 | JRU Test Specification |
|
42 | Celowo usunięty |
|
|
43 | UNISIG SUBSET 085 | Test Specification for Eurobalise FFFIS | 2.1.2 |
44 | Zastrzeżony | Odometry FIS |
|
45 | UNISIG SUBSET-101 | Interface »K« Specification | 1.0.0 |
46 | UNISIG SUBSET-100 | Interface »G« Specification | 1.0.1 |
47 | Zastrzeżony | Safety Requirements and Requirements to Safety Analysis for Interoperability for the Control-Command and Signalling Sub-System |
|
48 | Zastrzeżony | Test specification for mobile equipment GSM-R |
|
49 | UNISIG SUBSET-059 | Performance requirements for STM | 2.1.1 |
Nr indeksu | Nr referencyjny | Nazwa dokumentu | Wersja |
50 | Zastrzeżony UNISIG SUBSET-103 | Test specification for EUROLOOP |
|
51 | Zastrzeżony | Ergonomic aspects of the DMI |
|
52 | UNISIG SUBSET-058 | FFFIS STM Application Layer | 2.1.1 |
53 | Zastrzeżony AEIF-ETCS-Variables-Manual | AEIF-ETCS-Variables-Manual |
|
54 | Celowo usunięty |
|
|
55 | Zastrzeżony | Juridical recorder baseline requirements |
|
56 | Zastrzeżony 05E538 | ERTMS Key Management Conformance Requirements |
|
57 | Zastrzeżony UNISIG SUBSET-107 | Requirements on pre-fitting of ERTMS on-board equipment |
|
58 | Zastrzeżony UNISIG SUBSET-097 | Requirements for RBC-RBC Safe Communication Interface |
|
59 | Zastrzeżony UNISIG SUBSET-105 | Requirements on pre-fitting of ERTMS track side equipment |
|
60 | Zastrzeżony UNISIG SUBSET-104 | ETCS version management |
|
61 | Zastrzeżony | GSM-R version management |
|
62 | Zastrzeżony UNISIG SUBSET-099 | RBC-RBC Test specification for Safe Communication Interface |
|
63 | Zastrzeżony UNISIG SUBSET-098 | RBC-RBC Safe Communication Interface |
|
## Pod warunkiem zatwierdzenia częstotliwości przez CEPT.” |