ROZPORZĄDZENIE KOMISJI (WE) NR 335/2007
z dnia 28 marca 2007 r.
zmieniające rozporządzenie (WE) nr 1702/2003 w odniesieniu do przepisów wykonawczych dla certyfikacji statków powietrznych i związanych z nimi wyrobów, części i wyposażenia w zakresie ochrony środowiska
(Tekst mający znaczenie dla EOG)
KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,
uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając rozporządzenie (WE) nr 1592/2002 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 15 lipca 2002 r. w sprawie wspólnych zasad w zakresie lotnictwa cywilnego i utworzenia Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Transportu Lotniczego (1), w szczególności jego art. 5 i 6,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Jednym z celów rozporządzenia (WE) nr 1592/2002 jest udzielanie pomocy państwom członkowskim w wypełnianiu ich zobowiązań wynikających z Konwencji chicagowskiej poprzez wspólne i ujednolicone wdrażanie jej postanowień.
(2) Rozporządzenie (WE) nr 1592/2002 zostało wdrożone rozporządzeniem Komisji (WE) nr 1702/2003 z dnia 24 września 2003 r. ustanawiającym zasady wykonawcze dla certyfikacji statków powietrznych i związanych z nimi wyrobów, części i wyposażenia w zakresie zdatności do lotu i ochrony środowiska oraz dla certyfikacji organizacji projektujących i produkujących (2).
(3) Artykuł 2 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 1702/2003 stanowi, że na wyroby, części i wyposażenie wydawane są certyfikaty wyszczególnione w załączniku (część 21).
(4) Dodatek VI do załącznika (część 21) do rozporządzenia (WE) nr 1702/2003 przewiduje stosowanie formularza 45 EASA w celu wydawania świadectw zdatności w zakresie hałasu.
(5) Tom I załącznika 16 do Konwencji chicagowskiej został zmieniony dnia 23 lutego 2005 r. w zakresie norm i wytycznych dotyczących prowadzenia dokumentacji świadectwa zdatności w zakresie hałasu.
(6) Niezbędne są pewne zmiany w przepisach rozporządzenia (WE) nr 1702/2003 w celu dostosowania jego załącznika do zmienionego tomu I załącznika 16.
(7) Należy zatem odpowiednio zmienić rozporządzenie (WE) nr 1702/2003.
(8) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu opierają się na opinii wydanej przez Agencję zgodnie z art. 12 ust. 2 lit. b) i art. 14 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 1592/2002.
(9) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu ustanowionego na mocy art. 54 ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 1592/2002,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Artykuł 1
W części 21 załącznika do rozporządzenia Komisji (WE) nr 1702/2003 wprowadza się następujące zmiany:
1) w części 21 A.204 lit. b) pkt 1 ppkt ii) skreśla się zdanie „Dane te powinny być zawarte w instrukcji użytkowania w locie, jeżeli jest ona wymagana przez mający zastosowanie zbiór przepisów zdatności do lotu dla konkretnego statku powietrznego”;
2) w części 21 A.204 lit. b) pkt 2 ppkt i) skreśla się zdanie „Dane te powinny być zawarte w instrukcji użytkowania w locie, jeżeli jest ona wymagana przez mający zastosowanie zbiór przepisów zdatności do lotu dla konkretnego statku powietrznego”;
3) załącznik VI zastępuje się załącznikiem do niniejszego rozporządzenia.
Artykuł 2
Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie z dniem jego publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.
Sporządzono w Brukseli, dnia 28 marca 2007 r.
W imieniu Komisji |
Jacques BARROT |
Wiceprzewodniczący |
|
(1) Dz.U. L 240 z 7.9.2002, str. 1. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem Komisji (WE) nr 1701/2003 (Dz.U. L 243 z 27.9.2003, str. 5).
(2) Dz.U. L 243 z 27.9.2003, str. 6. Rozporządzenie zmienione rozporządzeniem (WE) nr 706/2006 (Dz.U. L 122 z 9.5.2006, str. 16).
ZAŁĄCZNIK
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00