Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2011-01-01

Elektroniczne ewidencjonowanie czasu pracy

W naszym regulaminie pracy w części dotyczącej systemu i rozkładu czasu pracy jest m.in. taki zapis, że "pracownik zobowiązany jest do potwierdzania obecności w pracy rejestrując kartę magnetyczną w czytniku czasu pracy". Oprócz tego w regulaminie obiektu mamy zapis, który zobowiązuje pracowników do odbijania karty w rejestratorze "tuż przed rozpoczęciem pracy i natychmiast po jej zakończeniu" (taki zapis miał obligować pracowników, aby nie odbijali karty np. godzinę wcześniej).Ostatnio mieliśmy zewnętrzny audyt socjalny i audytor zwrócił nam uwagę, że przy takich zapisach w regulaminach, kontroler z PIP może nam dać mandat i nakazać wypłatę nadgodzin powstałych z tych minutówek przed i po zmianie. Np. pracownik zgodnie z harmonogramem zaczyna pracę o 6, a rejestr z czytnika jest 5:50 i tak kolejno przez cały miesiąc.Zaproponował, aby wprowadzić zapis mniej więcej taki, że czas pracy jest liczony w oparciu o grafiki, a nie w oparciu o rejestratory?Tymczasem my mamy w firmie różne grupy pracowników, tj. na produkcji wg grafików (6-14,14-22,22-6), ale mamy administrację od 8-16, mamy niektóre osoby z ruchomym czasem przyjścia do pracy. Zaznaczę, że mamy podstawowy system czasu pracy, okres rozliczeniowy jeden miesiąc.Chciałabym prosić, o podpowiedź konkretnego zapisu, który możemy umieścić w regulaminie pracy, który weźmie pod uwagę różne grupy pracownicze i który nie narazi nas przy kontroli z PIP na konieczność naliczenia tych minutówek przed i po pracy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00