Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Artykuł aktualny na dzień 25-11-2024
Data publikacji: 2021-12-02

Do jakiego źródła przychodów zaliczyć wynagrodzenie wypłacane influencerom za prowadzone przez nich kampanie promocyjne

PROBLEM

Spółka z o.o. świadczy usługi drogą elektroniczną za pomocą serwisu internetowego. Działalność serwisu polega na umożliwieniu nawiązania współpracy między użytkownikami serwisu za pośrednictwem spółki. Użytkownicy serwisu dzielą się na dwie kategorie. Pierwszą stanowią tzw. influencerzy, którzy zamieszczają treści na swoich blogach, vlogach lub kontach w mediach społecznościowych, zaś drugą - reklamodawcy, którzy powierzają sporządzenie oraz zamieszczenie treści na ww. blogach, vlogach lub kontach w mediach społecznościowych prowadzonych przez influencerów. Spółka, prowadząc działalność za pośrednictwem serwisu, pośredniczy we wszystkich etapach współpracy pomiędzy influencerami a reklamodawcami. Umowa z influencerem jest zawierana drogą elektroniczną poprzez akceptację przez niego regulaminu serwisu. Po wyrażeniu zgody influencer realizuje kampanię i umieszcza treści w prowadzonych przez siebie mediach społecznościowych. Ma wpływ na umieszczane treści, niezależnie od tego, czy jest ich wyłącznym autorem czy też akceptuje i umieszcza treści dostarczane przez reklamodawcę. Czynności influencera mogą obejmować w szczególności: merytoryczne przygotowanie treści, w tym zapoznanie się z przedmiotem dotyczącym wpisu oraz analizę rynku, napisanie tekstu (wpisu na blogu, w serwisie społecznościowym itp.), przeprowadzenie sesji fotograficznej lub nagrania związanego z wpisem, wybór oraz obróbkę zdjęć, przygotowanie szaty graficznej wpisu, umieszczenie treści na blogu, vlogu lub koncie w mediach społecznościowych wpisu otrzymanego od reklamodawcy, utrzymanie treści na blogu, vlogu lub koncie w mediach społecznościowych przez czas określony lub nieokreślony. Zakres czynności influencera jest każdorazowo ustalany pomiędzy nim a reklamodawcą. Świadczenia influencerów nie mają charakteru zorganizowanego i ciągłego i nie są realizowane w ramach ich działalności gospodarczej. Wynagrodzenia im należne wypłacane są przez spółkę. Do jakiego źródła przychodów zaliczyć takie wynagrodzenia?

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00