comment
Porada
Data publikacji: 2020-08-11
Czy biuro rachunkowe powinno przygotowywać wnioski o wpis do Centralnego Rejestru Beneficjentów Rzeczywistych
Problem
Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, zarejestrowana 1 września 2020 r., zwróciła się do księgowej z biura rachunkowego, żeby przygotowała wniosek o wpis do Centralnego Rejestru Beneficjentów Rzeczywistych. Czy biuro rachunkowe powinno podjąć się tego zadania i czy ponosi odpowiedzialność za ewentualne błędy we wpisie? Jakie informacje należy tam ujawniać?
Rada
Biuro rachunkowe powinno odmówić przygotowania takiego wniosku, gdyż w wielu przypadkach jego sporządzenie wymaga dokładnej znajomości przepisów Kodeksu spółek handlowych, Kodeksu cywilnego i ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu. Nadto wniosek jest składany pod rygorem odpowiedzialności za złożenie fałszywego oświadczenia. Istnieje również ryzyko odpowiedzialności odszkodowawczej, nieobjętej ubezpieczeniem OC biur rachunkowych.
Pozostało 90% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Pobierz pliki wydania
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
Książka