Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2016-06-02

Jak rozliczyć w księgach rachunkowych likwidację ulepszenia w obcym środku trwałym

PROBLEM

Jednostka gospodarcza w ramach prowadzonej działalności wynajmuje lokal. W lokalu tym dokonano kilku niezbędnych prac adaptacyjnych, co stanowiło tzw. ulepszenie w obcym środku trwałym, które jest amortyzowane. W związku z rozwojem firmy (dodanie nowych usług) planujemy rozwiązać umowę najmu i przenieść prowadzoną działalność do innego lokalu. Jak rozliczyć w księgach rachunkowych likwidację ulepszenia w obcym środku trwałym? Czy poniesione koszty ewentualnej fizycznej likwidacji inwestycji w obcym środku trwałym należy ewidencjonować jako koszty podstawowej działalności gospodarczej czy też jako pozostałe koszty operacyjne? Czy niezamortyzowana część inwestycji w obcym środku trwałym będzie stanowić koszt podatkowy? Jeśli uda się wynegocjować zwrot części nakładów od wynajmującego, to czy będzie on stanowił przychód podatkowy?

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00