Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2010-12-02

Co zrobić z nakładami w przypadku przedterminowego zakończenia umowy najmu

Nasza spółka posiada wiele lokalizacji biurowo-magazynowych i sklepów. Ostatnio w związku ze złą koniunkturą postanowiliśmy zakończyć działalność w mniej dochodowych placówkach. Niestety, w większości lokalizacji podpisane umowy najmu są długoterminowe. Oznacza to konieczność ich przedterminowego rozwiązania. Kolejny problem, jaki się pojawił, to fakt, że na potrzeby naszej działalności na lokale te zostały poniesione znaczne nakłady. Traktujemy je jako tzw. inwestycję w obcym środku trwałym. Podlegają one amortyzacji. Proszę o informację, czy "wyjście" z lokalu i pozostawienie nakładów pozwala nam na zaliczenie do kosztów niezamortyzowanej części tych nakładów. Proszę też o poradę, co powinniśmy zrobić z nakładami w takim przypadku.

problem

rada

Mogą Państwo odsprzedać nakłady wynajmującemu, zlikwidować je fizycznie bądź też pozostawić je w zdawanej nieruchomości. Konsekwencje każdej z możliwości przedstawiamy w uzasadnieniu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00