comment
Porada
Data publikacji: 2005-09-06
Straty z tytułu utworzenia ogólnego odpisu aktualizacyjnego wartość należności handlowych
PYTANIE:
Spółka z o.o. zajmuje się importem i dystrybucją wysokiej jakości win. Odbiorcami towarów spółki są w zdecydowanej większości restauracje, hotele oraz osoby fizyczne. Zazwyczaj klienci spółki kupują jednorazowo nie więcej niż kilka butelek wina. Spółka prowadzi sprzedaż z odroczonym terminem płatności. Obecnie posiada ponad cztery tysiące klientów, którzy przeciętnie mają zadłużenie od 2 do 5 tysięcy złotych. Przed dokonaniem sprzedaży na kredyt spółka prowadzi analizę każdego klienta, jednak pomimo to zdarzają się takie sytuacje, że niektóre należności od klientów okazują się nieściągalne. Ze względu na tak szeroką bazę drobnych klientów spółka nie jest w stanie analizować odrębnie każdego przeterminowanego salda należności pod kątem konieczności tworzenia (i ewentualnej wielkości) odpisu aktualizacyjnego na należność od danego klienta, który opóźnia się z płatnością za zakupione towary. Czy dopuszczalne jest utworzenie w koszty (straty) działalności jednostki ogólnego odpisu aktualizacyjnego wartość przeterminowanych należności (np. w wysokości 5% kwoty przeterminowanych należności na dzień bilansowy)?
Pozostało 79% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
Szkolenie