Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2024-06-12

Kronika prawa

Kronika prawa

Dziennik Ustaw z 7 czerwca 2024 r.

Ocena ryzyka wystąpienia wypadków

Rozporządzenie ministra infrastruktury z 28 maja 2024 r. sprawie oceny ryzyka wystąpienia wypadków i dotkliwości ich skutków oraz kategorii bezpieczeństwa ruchu drogowego Poz. 840

Omówienie: Ocenę ryzyka przeprowadza się osobno dla:

  • autostrad i dróg ekspresowych lub ich odcinków;
  • pozostałych dróg lub ich odcinków: o dwóch jezdniach głównych; o jednej jezdni głównej.

Oceny ryzyka dokonuje się:

  • metodą reaktywną – opartą na analizie występowania wypadków drogowych;
  • metodą proaktywną – opartą na analizie parametrów technicznych drogi i jej otoczenia.

Jeżeli dla danego odcinka drogi nie są dostępne dane dotyczące wypadków drogowych z co najmniej trzech lat poprzedzających rok, w którym jest dokonywana ocena ryzyka, to ocenę przeprowadza się wyłącznie metodą proaktywną.

W celu przeprowadzenia oceny ryzyka metodą reaktywną autostradę lub drogę ekspresową dzieli się na segmenty, uwzględniając:

  • odcinki miejskie i zamiejskie;
  • lokalizację węzłów;
  • liczbę pasów ruchu;
  • ukształtowanie drogi w planie;
  • zalecane długości segmentów.

W celu przeprowadzenia oceny ryzyka metodą reaktywną pozostałe drogi dzieli się na segmenty, uwzględniając:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00