comment
Artykuł
Data publikacji: 2023-12-21
orzeczenie
W świecie mody lew to banał
Nawet jeśli kolidujące ze sobą znaki towarowe są koncepcyjnie identyczne, nie oznacza to jeszcze, że konsumenci zostaną wprowadzeni w błąd – wynika z wyroku Sądu UE.
Francuska firma Pierre Balmain zgłosiła w Urzędzie UE ds. Własności Intelektualnej (EUIPO) unijny graficzny znak towarowy przedstawiający głowę lwa. Miał odnosić się do klas 14 i 25, obejmujących odpowiednio m.in. biżuterię i odzież. Rejestracji sprzeciwiła się polska spółka Story Time, powołując się na polski znak graficzny zarejestrowany dla towarów z tych samych klas. Również przedstawiał głowę lwa, ale inaczej stylizowaną.
Pozostało 70% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Pobierz pliki wydania
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right