Interpretacja indywidualna z dnia 23 października 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT2-1.4011.563.2024.2.DJD
Zwolnienie z opodatkowania dotacji oraz zakup towarów jako koszt działalności.
Zwolnienie z opodatkowania dotacji oraz zakup towarów jako koszt działalności.
Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie zwolnienia przedmiotowego.
1. Czy Rekompensaty otrzymane przez Wnioskodawcę w ramach opisanego Programu nie są zaliczane do przychodów, stosownie do przepisu art. 12 ust. 4 pkt 14 ustawy o CIT; 2. W przypadku uznania stanowiska Wnioskodawcy w zakresie pytania nr 1 za nieprawidłowe, czy Rekompensaty otrzymane przez Wnioskodawcę w ramach opisanego Programu stanowić będą przychód zwolniony z opodatkowania na podstawie art. 17 ust
Możliwość zastosowania zwolnienia z opodatkowania na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 47 u.p.d.o.p. pomocy publicznej w postaci określonej kwoty pieniężnej do cen energii elektrycznej i gazu.
Brak prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją projektu.
1. Czy Rekompensaty otrzymane w ramach Programu "Pomoc dla sektorów energochłonnych związana z nagłymi wzrostami cen gazu ziemnego i energii elektrycznej 2023” nie są zaliczane do przychodów, stosownie do przepisu art. 12 ust. 4 pkt 14 ustawy o CIT? 2. W przypadku negatywnej odpowiedzi na pytanie nr 1, czy Rekompensaty otrzymane przez Wnioskodawcę w ramach opisanego Programu stanowić będą przychód
Czy uzyskane przez Spółkę przysporzenie w postaci otrzymanej pieniężnej dotacji w ramach Programu Operacyjnego Pobrexitowej Rezerwy Dostosowawczej ze środków Unii Europejskiej jako przychód podatkowy korzysta jednocześnie ze zwolnienia podatkowego z art. 17 ust. 1 pkt 53 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t. j. Dz. U. z 2022 r., poz. 2587 ze zm.)?
Czy w związku z zaistniałą sytuacją, musimy odprowadzić podatek.
Czy Pomoc publiczna, którą Spółka otrzymała w ramach Programu stanowi przychód podlegający opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych, - Czy Pomoc publiczna, którą Spółka otrzymała w ramach Programu stanowi przychód zwolniony z podatku dochodowego od osób prawnych.
Brak możliwości odzyskania podatku od towarów i usług w związku z realizacją projektu.
Zwolnienie z opodatkowania przychodu z tytułu Pomocy otrzymanej przez Spółkę na podstawie Umowy.
Możliwość nie zaliczania do przychodów, na podstawie art. 12 ust. 4 pkt 14 ustawy o CIT, wartości usług mentoringowych, świadczonych nieodpłatnie w ramach programu akceleracyjnego.
Czy otrzymana pomoc podlega opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych? (pierwsza część pytania przedstawionego we wniosku)
Do otrzymanego przez Panią wynagrodzenia z Programu Narodów Zjednoczonych ds. Rozwoju – (UNDP - agendy ONZ) finansowanego ze środków UNDP oraz Unii Europejskiej, nie ma zastosowania zwolnienie określone w art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy o PIT, gdyż nie zostały spełnione warunki w zakresie lit. a) i b) ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Tym samym Pani wynagrodzenie podlega opodatkowaniu podatkiem
Czy pobierana przez X Sp. z o.o. w okresie realizacji Projektu na mocy Umowy 2 opłata za zarządzanie stanowi przychód X Sp. z o.o., od którego X Sp. z o.o. zobowiązana jest do naliczenia i zapłaty podatku dochodowego od osób prawnych? (pytanie oznaczone we wniosku nr 1) Czy przychody uzyskane z tytułu gospodarowania środkami Projektu (w tym: prowizje za udzielone poręczenia, opłaty za sporządzenie
Zwolnienie z opodatkowania wynagrodzenia z tytułu zatrudnienia jako indywidualny kontraktor A.
Rozliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ust. 1 ustawy, uwarunkowane jest istnieniem związku podatku naliczonego z czynnościami opodatkowanymi. W omawianej sprawie warunek uprawniający do odliczenia nie zostanie spełniony, ponieważ – jak wskazał Wnioskodawca – nabywane towary i usługi będą służyły czynnościom niepodlegającym opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.
Zwolnienie z opodatkowania wynagrodzenia z tytułu pełnienia funkcji konsultanta agencji ONZ.
Tarcza Finansowa Polskiego Funduszu Rozwoju (PFR) jest rządowym programem, zasadniczo bezzwrotnej pomocy finansowej dla firm poszkodowanych podczas pandemii COVID-19 w Polsce. Wsparcie zostało uruchomione w ramach Tarczy antykryzysowej (Tarczy 1.0 PFR i 2.0 PFR). Beneficjenci, czyli mikro, małe, średnie i duże firmy, mogą się ubiegać o subwencję z PFR na podstawie regulaminu programu i na warunkach
Prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją Inwestycji.
Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn.: Rewitalizacja placów użyteczności publicznej .
Jakie są nowe przedakcesyjne programy pomocowe? W jaki sposób ubiegać się o fundusze? Jakie kryteria należy spełniać, aby je otrzymać?
Szansą na rozwój, także dla małych i średnich przedsiębiorstw, jest udział w programach Unii Europejskiej.
Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT w całości lub w części w związku z realizowaną inwestycją pn. Przebudowa drogi gminnej ().