Najnowsze orzecznictwo Sądu Najwyższego
Szkoła będąca jednostką budżetową zatrudniła pracownika na stanowisku specjalisty ds. kadr. W jaki sposób należy określić jego zakres obowiązków i przedstawić je pracownikowi - pyta Czytelniczka z Ostrołęki.
Zawarliśmy na piśmie umowę zlecenia. Umowa została podpisana przez nas i zleceniobiorcę. Jednak przypomnieliśmy sobie o kilku ustaleniach, które zostały dopisane w umowie zlecenia pod podpisami stron. Teraz na podstawie tych zapisów wymagamy od zleceniobiorcy wykonywania dodatkowych zadań w ramach zawartej umowy zlecenia. Zleceniobiorca, tłumacząc, że wykracza to poza zawartą umowę, odmówił ich wykonania
Czy można zmienić zakres obowiązków głównej księgowej przebywającej na urlopie macierzyńskim i urlopie wypoczynkowym (udzielonym bezpośrednio po urlopie macierzyńskim) i powiększyć go o obowiązki zwolnionego w tym czasie pracownika?
Opis stanowiska pracy może być wykorzystany nie tylko do tworzenia zakresów czynności, ale także do procesu wartościowania pracy, tzn. wyceny poszczególnych stanowisk i zbudowania obowiązującego w firmie taryfikatora wynagrodzeń.