Jak rozliczyć w księgach rachunkowych koszty transportu wadliwego towaru podlegającego reklamacji
W 2013 r. sprzedaliśmy wyroby (wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów) do Niemiec. Towary zostały przez nabywcę odebrane, a następnie zareklamowane. W wyniku uznania reklamacji kontrahent obciążył nas kosztami naprawy, wystawiając fakturę. Jak powinniśmy rozliczyć tę transakcję? Czy jako wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów?
Spółka z o. o. zajmuje się produkcją szyb. Swoje wyroby sprzedaje przede wszystkim firmom produkującym okna. Zdarza się, że szyby mają wady produkcyjne i są reklamowane. Producenci okien przyjmują od klientów reklamacje i przekazują je dalej producentowi szyb. Producent szyb z kolei zleca swojemu podwykonawcy usługę wymiany szyb, natomiast sam wydaje jedynie wyrób gotowy na wymianę. W wyniku tej transakcji
Ustawa z 23 listopada 2012 r. - Prawo pocztowe (dalej: ustawa) weszła w życie 1 stycznia 2013 r. Celem ustawy jest zapewnienie wszystkim firmom świadczącym usługi pocztowe równego dostępu do rynku. Ustawa zlikwidowała monopol Poczty Polskiej na przesyłki do 50 g. Część zmian jest także istotna dla przedsiębiorców korzystających z usług pocztowych i kurierskich. Przedstawiamy najważniejsze zmiany wprowadzone
Znajoma poleciła mi sklep internetowy, w którym można nabyć oryginalne perfumy po bardzo korzystnych cenach. Chciałabym dokonać tam zakupu, tylko zastanawiam się, czy taka transakcja jest bezpieczna? Na co powinnam zwrócić uwagę, decydując się na taki zakup?