Właściwość organu podatkowego
Właściciel przedsiębiorstwa wielozakładowego prowadzi działalność w dwóch punktach sprzedaży (w siedzibie i w drugim miejscu sprzedaży). Księga przychodów i rozchodów jest prowadzona tylko w siedzibie firmy. W obydwu punktach jest natomiast prowadzona ewidencja sprzedaży oraz kasy fiskalne rejestrujące sprzedaż detaliczną. Czy konieczne jest wpisywanie do pkpir przesunięć towarów handlowych (rozchodów
U przedsiębiorcy przyrost przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w danym roku ustalają, w drodze porozumienia, strony uprawnione do zawarcia zakładowego układu zbiorowego pracy. W praktyce w przedsiębiorstwach wielozakładowych nie zawsze jednoznacznie interpretowany jest określający to przepis ustawy o negocjacyjnym systemie kształtowania przyrostu przeciętnych wynagrodzeń u przedsiębiorców.
Podatnik wystąpił o udzielenie wyjaśnienia dotyczącego prowadzenia dwóch sklepów. Nie miał pewności, czy może prowadzić jedną księgę przychodów i rozchodów dla całej swojej działalności oraz czy ma obowiązek sporządzać dowody przesunięć towarów handlowych oraz oddzielne remanenty. Naczelnik urzędu skarbowego uznał, że dwa sklepy podatnika tworzą przedsiębiorstwo wielozakładowe, pomimo że obydwa lokale