Pełnomocnik też się dowie przez telefon
Uznanie dostawy Udziału w Nieruchomości za czynność podlegającą opodatkowaniu podatkiem VAT, zastosowania zwolnienia z opodatkowania podatkiem od towarów i usług dla sprzedaży Udziału w Nieruchomości na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy oraz możliwość rezygnacji z tego zwolnienia.
Uznanie dostawy Nieruchomości za czynność podlegającą opodatkowaniu podatkiem VAT, zastosowanie zwolnienia z opodatkowania podatkiem od towarów i usług dla sprzedaży Nieruchomości na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy oraz możliwość rezygnacji z tego zwolnienia i wyboru opodatkowania.
Brak uznania Pana za podatnika podatku VAT w związku z dostawą działki nr 1 oraz prawidłowe w zakresie niekorzystania ze zwolnienia z podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 9 ustawy, a tym samym opodatkowania transakcji dostawy wskazanej działki.
Opodatkowanie podatkiem VAT sprzedaży niezabudowanej działki.
Nieuznanie Wnioskodawcy i jego żony za podatników podatku VAT z tytułu sprzedaży działek powstałych po podziale działek nr 1/2 i 2.
Obecnie każde biuro rachunkowe nie tylko prowadzi ewidencję księgową podatnika i rozlicza należne podatki, ale także reprezentuje klientów przed ZUS. W tym zakresie składa deklaracje, wnioski o wypłatę należnych zasiłków oraz coraz częściej sporządza odwołania od negatywnych decyzji do sądu. Czynności te biuro może wykonywać na podstawie prawidłowo wypełnionego i złożonego pełnomocnictwa. Przedstawiamy
Czy oświadczenie o sporządzeniu dokumentacji podatkowej, o którym mowa w art. 9a ust. 7 ustawy o CIT, może zostać złożone przez pełnomocnika.
Czy jednorazowe złożenie pełnomocnictwa do akt urzędu określające zakres czynności do wykonywania których umocowany jest pełnomocnik (w tym podpisywanie wniosków o stwierdzenie nadpłaty wynikającej ze złożonej korekty deklaracji) jest wystarczające do reprezentowania podatnika w ww. typach spraw i nie wymaga każdorazowego składania tego samego pełnomocnictwa w tym samym urzędzie?
Sposób składania pełnomocnictw do urzędów skarbowych.
Czy na gruncie art. 136 Ordynacji podatkowej dopuszczalne jest udzielenie pełnomocnictwa stałego dla wymienionych w nim działań przed Urzędem Skarbowym uprawniającego do stałego reprezentowania mocodawcy przed urzędem skarbowym w tym do odbierania zaświadczeń o niezaleganiu w płatnościach podatników, czy też pełnomocnik dokonując czynności przed urzędem skarbowym każdorazowo musi się legitymować odrębnym
Sposób składania pełnomocnictw do urzędów skarbowych.
Czy na gruncie art. 80a § 1 i § 2 Ordynacji podatkowej dopuszczalne jest udzielenie pełnomocnictwa ogólnego uprawniającego pełnomocnika do stałego reprezentowania mocodawcy przed Urzędem Skarbowym, w tym do składania i podpisywania deklaracji podatkowych, czy też pełnomocnik dokonując czynności przed Urzędem Skarbowym każdorazowo musi legitymować się odrębnym pełnomocnictwem?
W Mk 3/2006 r. opublikowaliśmy artykuł „Kiedy przedsiębiorca może skorzystać z pomocy pełnomocnika”. Kontynuujemy temat, pokazując, jakie mogą być negatywne konsekwencje bycia pełnomocnikiem.
Doradca podatkowy lub księgowy może opłacać podatki firmy, korzystając z jej konta na podstawie pełnomocnictwa udzielonego przez przedsiębiorcę.
Czy podatnik, który udzielił pełnomocnictwa osobie fizycznej do reprezentowania go przed organami podatkowymi, jest obowiązany do dodatkowego wyznanczenia w trybie art. 281A ustawy Ordynacja podatkowa tejże osoby, jako upoważnionej do zastępowania go w trakcie kontroli podatkowej, prowadzonej przez organy podatkowe, jeżeli podczas wym. Kontroli jest nieobecny?