Interpretacja indywidualna z dnia 18.12.2013, sygn. ILPP2/443-901/13-2/AK, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-901/13-2/AK
Podatek od towarów i usług w zakresie opodatkowania bezpłatnych degustacji wyrobów Spółki.
Podatek od towarów i usług w zakresie opodatkowania bezpłatnych degustacji wyrobów Spółki.
Opodatkowanie czynności nieodpłatnego wydania towarów o jednostkowym koszcie wytworzenia (lub cenie nabycia) nieprzekraczającym 10 zł netto, w stanie prawnym obowiązującym do dnia 31 marca 2013 r.
Opodatkowanie czynności nieodpłatnego wydania towarów o jednostkowym koszcie wytworzenia (lub cenie nabycia) nieprzekraczającym 10 zł netto, w stanie prawnym obowiązującym od dnia 1 kwietnia 2013 r.
1. Czy nieodpłatne otrzymanie nasion, które następnie są wydawane nieodpłatnie we wskazany sposób i które zgodnie z przepisami prawa nie mogą być przedmiotem handlu, powoduje powstanie po stronie Spółki przychodu podlegającego opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych na podstawie art. 12 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych? 2. Zależnie od odpowiedzi na pytanie 1, czy
Czy Spółka może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów koszt nabycia nasion, które zostały nabyte w celach handlowych, ale są przekazywane nieodpłatnie?
Czy koszty transportu próbek towarów, katalogów reklamowych oraz gadżetów reklamowych przekazanych nieodpłatnie do potencjalnych kontrahentów stanowią koszt uzyskania przychodu w myśl art. 15 ust.1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
Czy nieodpłatne otrzymanie próbek towarów, katalogów reklamowych i gadżetów reklamowych, a następnie nieodpłatne przekazanie ich potencjalnym i obecnym kontrahentom w celu nawiązania współpracy podlega opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych na podstawie art. 12 ust 1 pkt. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, a w momencie wydania towarów stanowi koszt uzyskania przychodów zgodnie
nieodpłatne przekazanie potencjalnemu klientowi niewielkiej ilości towaru (filiżanki kawy), uznawane przez Wnioskodawcę za próbkę w rozumieniu art. 7 ust. 7 ustawy, nie stanowi dostawy towarów w myśl przepisu art. 7 ust. 2 ustawy
1) Czy w świetle przepisów art. 7 ust. 2 ustawy o VAT, w brzmieniu obowiązującym po 1 czerwca 2005 r., nieodpłatne przekazanie przez Spółkę towarów, należących do jej przedsiębiorstwa, na cele związane z tym przedsiębiorstwem polegające na realizacji strategii marketingowej Spółki podlega opodatkowaniu VAT, a w konsekwencji czy w przypadku nieodpłatnego przekazania tego typu towarów w związku z prowadzoną
Podatek od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego przekazania kontrahentom towarów handlowych w celu wykonania stałych ekspozycji przedstawiających aktualną ofertę handlową.
Opodatkowania nieodpłatnego przekazania kontrahentom towarów handlowych w celu wykonania stałych ekspozycji przedstawiających aktualną ofertę handlową.
Czy wydanie alkoholi w celach degustacyjnych stanowić będzie dla spółki koszt uzyskania przychodu ?
Opodatkowanie nieodpłatnego przekazania produktów na cele degustacji, opatrzonych etykietami próbka bezpłatna-nie do sprzedaży.
Opodatkowania nieodpłatnego przekazania kontrahentom towarów handlowych w celu wykonania stałych ekspozycji przedstawiających aktualną ofertę handlową.
Opodatkowanie nieodpłatnego udostępniania kontrahentom ekspozytorów wraz z zamocowanymi do nich towarami handlowymi.
Opodatkowania nieodpłatnego przekazania kontrahentom towarów handlowych w celu wykonania stałych ekspozycji przedstawiających aktualną ofertę handlową.
Opodatkowanie nieodpłatnego udostępniania kontrahentom ekspozytorów wraz z zamocowanymi do nich towarami handlowymi.
1. Czy nieodpłatne przekazanie klientom próbek wina do degustacji, próbek wina dołączanych do oferty handlowej oraz próbek przekazanych w celu przeszkolenia-zapoznania pracowników z nowym asortymentem, nie podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług - na podstawie art. 7 ust 3 ustawy o podatku od towarów i usług? 2. Czy butelkę wina o pojemności 0,75l można uznać za próbkę produktu skoro Wnioskodawca
Czy nieodpłatne otrzymanie próbek towarów, katalogów reklamowych oraz gadżetów reklamowych przez Spółkę, które następnie są wydawane nieodpłatnie klientom i potencjalnym klientom Spółki, powoduje powstanie po stronie Spółki przychodu podlegającego opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych na podstawie art. 12 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
Czy nieodpłatne otrzymanie próbek towarów, katalogów reklamowych oraz gadżetów reklamowych przez Spółkę, które następnie są wydawane nieodpłatnie klientom i potencjalnym klientom Spółki, powoduje powstanie po stronie Spółki przychodu podlegającego opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych na podstawie art. 12 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
Czy wartość otrzymanych nieodpłatnie od różnych firm próbek materiałów medycznych i próbek sprzętu medycznego, w ramach działalności reklamowej tych firm, stanowi dla szpitala klinicznego przychód opodatkowany i tym samym stanowi podstawę powstania obowiązku naliczania i odprowadzania podatku dochodowego od osób prawnych?
Opodatkowania wyłącznie z nieodpłatnego przekazania próbek.
O ile faktycznie ilość i wartość przekazywanych próbek nie wskazuje na charakter handlowy, przekazanie opisanych przez Spółkę we wniosku próbek nie podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, na podstawie art. 7 ust. 7 ustawy o podatku od towarów i usług, zarówno w stanie prawnym obowiązującym w okresie od 1 maja 2004 r. do 31 maja 2005 r., jak również od 1 czerwca 2005 r.
Czy poniesione przez Spółkę wydatki z prowadzoną działalnością gospodarczą poniesione na produkcję alkoholu przekazanego na reklamę (degustacje) mogą stanowić koszty uzyskania przychodu w rozumieniu art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?