Ewidencja oraz naliczanie płac i składek ZUS przy wykorzystaniu arkusza kalkulacyjnego
Czy koszty pracy, o których mowa w § 3 ust. 1 pkt 2 Rozporządzenia o SSE, obejmują wszystkie wydatki (tj. pełne koszty, faktycznie ponoszone) jakie ponosi pracodawca w związku z zatrudnieniem pracownika? (zdarzenie przyszłe)
Czy koszty pracy, o których mowa w § 3 ust. 1 pkt 2 Rozporządzenia o SSE, obejmują wszystkie wydatki (tj. pełne koszty, faktycznie ponoszone) jakie ponosi pracodawca w związku z zatrudnieniem pracownika? (stan faktyczny)
Usługi związane z wydawaniem orzeczeń (odpłatnie), dla celów innych niż ustalanie uprawnień do świadczeń z ubezpieczeń społecznych nie mogą zostać zakwalifikowane do katalogu usług zwolnionych z podatku VAT, określonych w art. 43 ustawy
Ustalenie, od jakiej podstawy naliczać składki na ubezpieczenia, sprawia trudności. W tym artykule rozstrzygamy, co stanowi podstawę ich wymiaru w kilku przedstawionych przez naszych czytelników stanach faktycznych.
Czy podstawę wymiaru składek na ubezpieczenia społeczne stanowią dodatkowe koszty (czynsz, opłaty za wodę, gaz i energię) ponoszone przez pracodawcę w związku z udostępnieniem lokalu mieszkalnego pracownikowi?