Dokumentowanie kontroli pod względem formalno - rachunkowym sprawozdań przesłanych elektronicznie za pomocą systemu SJO BeSTI@ - stanowisko Regionalnej Izby Obrachunkowej w Kielcach z dnia 15 lutego 2024 r., sygn. WI.54.4.2024
Chociaż sprawozdania finansowe już od 2018 r. składane są wyłącznie w formie elektronicznej i podpisywane za pomocą podpisu elektronicznego, to nadal występują wątpliwości dotyczące tych czynności. Przedstawiamy te najczęściej się pojawiające.
kalendarium wydarzeń od 30 grudnia 2022 r. do 24 stycznia 2023 r. Minister Finansów wydał rozporządzenie przedłużające do końca 2024 r. zaniechanie poboru podatku od części dochodów związanych z kredytem mieszkaniowym. Celem MF jest wsparcie kredytobiorców i kredytodawców w ramach programu zawierania ugód dotyczących „kredytów frankowych”.
W związku z epidemią koronawirusa przedłużony został termin zamieszczenia przez organizacje pożytku publicznego na stronie Narodowego Instytutu Wolności sprawozdania finansowego za 2019 r. i sprawozdania merytorycznego do 15 października 2020 r. . W przypadku organizacji, których rok obrotowy jest inny niż kalendarzowy, termin zamieszczania sprawozdań za 2019 rok nie uległ zmianie, czyli zamieszczają
Przedstawiamy pakiet rozwiązań rządu dla firm nazywany „tarczą antykryzysową”, wdrażanych ustawą z 31 marca 2020 r. W raporcie znalazły się również informacje o innych szczególnych rozwiązaniach prawnych, które mają zastosowanie w sytuacjach nadzwyczajnych, a więc także w czasach epidemii. Omówione zostały takie zagadnienia, jak: praca zdalna, prawo do urlopów, wynagrodzenie za przestój, odmowa wykonywania
Tarcza antykryzysowa to kompleksowy pakiet działań rządu przeciwdziałających negatywnym skutkom pandemii. Zaproponowane przez resort finansów zapisy z zakresu finansów publicznych dotyczą głównie kwestii budżetowych i obszaru działalności instytucji finansowych.
Podatnik jest osobą fizyczną prowadzącą jednoosobową działalność gospodarczą. Prowadzi też księgi rachunkowe. Czy podatnik ma obowiązek wysłać sprawozdanie finansowe w postaci elektronicznej?
Zmiana VAT wymusza praktycznie na wszystkich przedsiębiorcach korzystających z systemów wspomagających zarządzanie konieczność aktualizacji oprogramowania. Dla każdej firmy jest to niewątpliwe wyzwanie, do którego należy podejść metodycznie i zawczasu zabezpieczyć się przed istotnymi zagrożeniami.
1 lipca 2018 r. wejdzie w życie mechanizm tzw. podzielonej płatności. Nabywcy towarów i usług będą mogli wybrać, czy skorzystają z tego mechanizmu, dokonując zapłaty. Rządzący zapowiadają już jednak, że stosowanie mechanizmu split payment stanie się wkrótce obowiązkowe w branżach, w których zidentyfikowano istotne oszustwa w VAT. W artykule przedstawiamy skutki zastosowania mechanizmu split payment