Interpretacja ogólna z dnia 9 grudnia 2021 r., Minister Finansów, sygn. DCT2.8203.2.2021
Interpretacja ogólna Ministra Finansów z 9 grudnia 2021 r. Nr DCT2.8203.2.2021 w sprawie pojęcia transakcji kontrolowanej o charakterze jednorodnym
Interpretacja ogólna Ministra Finansów z 9 grudnia 2021 r. Nr DCT2.8203.2.2021 w sprawie pojęcia transakcji kontrolowanej o charakterze jednorodnym
Czy zgodnie z przepisami rozdziału la ustawy o CIT Spółka jest uprawniona do skorzystania ze zwolnienia z obowiązku dokumentacyjnego cen transferowych wskazanego w art. 11n pkt 1 ustawy o CIT w zakresie transakcji zakupu towarów zrealizowanej z podmiotami powiązanymi, które w roku podatkowym 2019 nie poniosły straty podatkowej, Czy Spółka będzie miała obowiązek sporządzenia dokumentacji podatkowej
Podmioty powiązane realizujące transakcje krajowe, których wartość (rozpatrywana z perspektywy transakcji kontrolowanych o charakterze jednorodnym) nie przekracza progów kwotowych wskazanych w art. 11k ust. 2 updop, nie są zobowiązane do składania informacji o cenach transferowych, przekazywania Szefowi Krajowej Administracji Skarbowej informacji o cenach transferowych, ani złożenia oświadczenia o
w zakresie braku obowiązku sporządzania dokumentacji cen transferowych dla pożyczek udzielonych przed 2017 r. w następnych latach po ich udzieleniu
W zakresie braku obowiązku sporządzania dokumentacji cen transferowych dla pożyczek udzielonych przed 2017 r. w następnych latach po ich udzieleniu.
W zakresie braku obowiązku sporządzania dokumentacji cen transferowych dla pożyczek udzielonych przed 2017 r. (w przypadku których został zawarty aneks zmieniający kwotę pożyczki i/lub termin spłaty) w następnych latach po ich udzieleniu.
W zakresie braku obowiązku sporządzania dokumentacji cen transferowych dla pożyczek udzielonych przed 2017 r. w następnych latach po ich udzieleniu.
w zakresie braku obowiązku sporządzania dokumentacji cen transferowych dla pożyczek udzielonych przed 2017 r. w następnych latach po ich udzieleniu
w zakresie ustalenia, czy w odniesieniu do pożyczek C, które zostały zawarte przed 1 stycznia 2017 r., należy uznać, że są dokonywane w rozumieniu art. 9a ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy o CIT w kolejnych latach podatkowych (począwszy od 2017 r.), aż do momentu upływu terminu udzielenia pożyczki i w efekcie Wnioskodawca będzie zobowiązany do sporządzenia dokumentacji cen transferowych dla tych transakcji
w zakresie ustalenia, czy w odniesieniu do pożyczek A, które zostały zawarte przed 1 stycznia 2017 r., należy uznać, że są dokonywane w rozumieniu art. 9a ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy o CIT w kolejnych latach podatkowych (począwszy od 2017 r.), aż do momentu upływu terminu udzielenia pożyczki i w efekcie Wnioskodawca będzie zobowiązany do sporządzenia dokumentacji cen transferowych dla tych transakcji
w zakresie ustalenia, czy w odniesieniu do pożyczek D, które zostały zawarte przed 1 stycznia 2017 r., należy uznać, że są dokonywane w rozumieniu art. 9a ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy o CIT w kolejnych latach podatkowych (począwszy od 2017 r.), aż do momentu upływu terminu udzielenia pożyczki i w efekcie Wnioskodawca będzie zobowiązany do sporządzenia dokumentacji cen transferowych dla tych transakcji
W zakresie ustalenia, czy w odniesieniu do pożyczek B, które zostały zawarte przed 1 stycznia 2017 r., należy uznać, że są dokonywane w rozumieniu art. 9a ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy o CIT w kolejnych latach podatkowych (począwszy od 2017 r.), aż do momentu upływu terminu udzielenia pożyczki i w efekcie Wnioskodawca będzie zobowiązany do sporządzenia dokumentacji cen transferowych dla tych transakcji
w zakresie sporządzania dokumentacji cen transferowych z tytułu pożyczek oraz innych należności
w zakresie kryteriów wyznaczających obowiązek sporządzenia analizy danych porównawczych, o której mowa w art. 9a ust. 2b pkt 2 updop oraz braku obowiązku przygotowania dokumentacji podatkowej zawierającej analizę danych porównawczych w odniesieniu do transakcji dotyczących refaktur Wnioskodawcy
W zakresie kryteriów wyznaczających obowiązek sporządzenia analizy danych porównawczych, o której mowa w art. 9a ust. 2b pkt 2 updop oraz braku obowiązku przygotowania dokumentacji podatkowej zawierającej analizę danych porównawczych w odniesieniu do transakcji dotyczących refaktur Wnioskodawcy.
1) sposób ustalenia progów dokumentacyjnych dla transakcji jednego rodzaju / innych zdarzeń jednego rodzaju,2) sposób ustalenia progów dokumentacyjnych dla transakcji zawieranych z różnymi podmiotami powiązanymi,3) obowiązek sporządzania dokumentacji podatkowej,4) ustalenie transakcji jednego rodzaju
VAT - w zakresie: stwierdzenia czy wartość transakcji dla oceny powstania obowiązku sporządzenia dokumentacji podatkowej z podmiotami powiązanymi należy określać w kwocie brutto.
Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie obowiązku sporządzania dokumentacji podatkowej.
Powiązania między podmiotami oraz sporządzania dokumentacji podatkowej transakcji.
Czy dokonanie sprzedaży towarów podmiotowi powiązanemu po cenie ich zakupu oraz poniesienie dodatkowych kosztów związanych ze zmianą etykiet i opakowań na tych towarach (a w rezultacie zrealizowanie ekonomicznej straty na takiej transakcji) nie spowoduje w świetle art. 11 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych negatywnych konsekwencji w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych dla Spółki