Jak zaewidencjonować w pkpir amortyzację samochodu elektrycznego
Szef Krajowej Administracji Skarbowej (KAS) może z urzędu (czyli z własnej inicjatywy) zmienić wydaną wcześniej przez Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej (KIS) interpretację indywidualną. Dzieje się tak, jeśli stwierdził jej nieprawidłowość, uwzględniając w szczególności orzecznictwo sądów, Trybunału Konstytucyjnego lub Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej. Szef KAS nie jest w tym zakresie
Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej uważa, że do aut osobowych o napędzie elektrycznym stosuje się 20-proc. stawkę amortyzacji. Jest to korzystne dla podatników, ale wcale nie wynika jednoznacznie z przepisów
Spółka zakupiła samochód osobowy elektryczny. Jak wprowadzić go do ewidencji i rozliczać wydatki związane z jego eksploatacją? W jaki sposób go amortyzować? Czy obowiązuje tu limit 50% kwot podatku VAT? Jak rozliczać koszty ładowania tego samochodu ponoszone przez pracownika „na mieście”?
Zakupiony przez Państwa samochód osobowy o napędzie elektrycznym nie będzie podlegać amortyzacji według stawki 18%.
W wyniku pozytywnej decyzji Komisji Europejskiej od 19 grudnia 2018 r. obowiązuje zwolnienie od akcyzy pojazdów elektrycznych i z napędem wodorowym. Do 1 stycznia 2021 r. preferencji tej będzie podlegał także samochód osobowy stanowiący pojazd hybrydowy. Wydawałoby się, że podatnicy, którzy uiścili akcyzę po 18 grudnia 2018 r., mają podstawy do żądania jej zwrotu. Ustawodawca przewidział jednak pewne