Jak przygotować się do zmian 2019 w podatkach i rachunkowości
opodatkowanie oraz dokumentowania nieodpłatnego przekazania i sprzedaży bonów
Czy Spółka może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki na zorganizowanie akcji promocyjnej?
Czy wydatek poniesiony przez Spółkę na nabycie towarów lub bonów towarowych oraz wycieczek, które będą przedmiotem sprzedaży premiowej za cenę 1 PLN brutto za sztukę (zgodnie z regulaminem sprzedaży premiowej) Spółka będzie mogła zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów w miesiącu ich sprzedaży jako koszt własny sprzedaży (koszt bezpośredni), zgodnie z ustawą o podatku dochodowym od osób prawnych?
Czy przychodem podlegającym opodatkowaniu zgodnie z ustawą o podatku dochodowym od osób prawnych z tytułu sprzedaży towarów lub bonów towarowych oraz wycieczek, po symbolicznej cenie 1 PLN brutto za sztukę w ramach prowadzonej akcji promocyjnej, będzie kwota faktycznie należna od nabywcy pomniejszona o należny podatek VAT?
Czy u nabywców przedmiotów sprzedaży premiowej (podmiotów prowadzących działalność gospodarczą) zakupujących towary lub bony towarowe oraz wycieczki, w cenie 1 PLN brutto za sztukę, w ramach uczestnictwa w akcji promocyjnej, powstanie jakikolwiek przychód podatkowy - np. z tytułu częściowo nieodpłatnego świadczenia, w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w związku z którym na Spółce
fakt sprzedaży wirtualnego bonu nie będzie czynnością podlegającą opodatkowaniu podatkiem VAT
Jako że wydanie talonu nie stanowi ani dostawy towaru, ani świadczenia usługi - konsekwentnie czynność ta nie będzie podlegać u wnioskodawcy opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.
1. Czy koszty bonów towarowych wydawanych z przeznaczeniem dla właścicieli i pracowników salonów w związku z taką promocją mogły być w stanie prawnym obowiązującym do dnia 31 grudnia 2006 r. (w przypadku Spółki do dnia 31 marca 2007 r., jako że z tym dniem Spółka kończy rok podatkowy) zaliczone w całości do kosztów uzyskania przychodów?2. Czy koszty bonów towarowych wydawanych z przeznaczeniem dla
Czy są kosztem uzyskania przychodu wydatki na organizację i obsługę programu, wydatki na sfinansowanie gratyfikacji (bony towarowe lub kwoty pieniężne) Uczestnikom, tj. pracownikom Agentów-niezależnych przedsiębiorców, którzy prowadzą działalność gospodarczą, pośrednicząc w zawieraniu usług telekomunikacyjnych przez Podatnika. Między Spółką a Uczestnikami nie istnieje i nie będzie żadnej umownej więzi
1. Czy przychodem ze sprzedaży leku po cenie obniżonej o kwotę wynikającą z bonu przedstawionego przy zakupie przez nabywcę, otrzymanego w ramach akcji promocyjnej, jest kwota zapłacona przez nabywcę, odpowiadająca cenie obniżonej, tj. 1 grosz? 2. Czy koszt nabycia przez Spółkę produktów, których sprzedaż objęta jest tą promocją jest w całości kosztem uzyskania przychodu?
Czy wydatki poniesione na zorganizowanie akcji promocyjnej wyrobów Spółki (druk ulotek, zakup nagród w postaci bonów, itp.) skierowanej do indywidualnego klienta za pośrednictwem apteki stanowią koszty uzyskania przychodów.
Czy otrzymywanie bonów towarowych przez dystrybutora w celu przeprowadzenia wspólnie z jego dostawcą akcji promocyjnej podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług?
Zapytanie dotyczy prawidłowości stosowania przepisów prawa podatkowego w zakresie zaliczenia środków poniesionych z tytułu promocji - polegającej na wprowadzeniu "zachęty" w celu kupowania produktów, poprzez rozprowadzenie ulotek o aptece posiadających bony towarowe - do kosztów uzyskania przychodów (reprezentacja limitowana).