Interpretacja indywidualna z dnia 24 maja 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDWP.4011.9.2024.1.AS1
W zakresie obowiązków płatnika z tytułu dopłat, które Spółka planuje realizować na rzecz klientów.
W zakresie obowiązków płatnika z tytułu dopłat, które Spółka planuje realizować na rzecz klientów.
Podatek od towarów i usług w zakresie niepodlegania opodatkowaniu dopłat do taryf do zbiorowego odprowadzania ścieków.
Otrzymanie Dopłaty do dostawy Pojazdów na rzecz Pomiotów Zewnętrznych.
Krajowa Informacja Skarbowa (KIS) wyjaśniła, że premia gwarantowana otrzymywana przez producentów energii elektrycznej w wysokosprawnej kogeneracji nie kwalifikuje się do zwolnienia przedmiotowego od podatku dochodowego od osób prawnych (CIT).
Uznanie za dotację podlegającą zwolnieniu z art. 17 ust. 1 pkt 47 otrzymanej premii gwarantowanej w zw. z wytwarzaniem przez Spółkę energii elektrycznej z tzw. wysokosprawnej kogeneracji.
Uznanie za dotację podlegającą zwolnieniu z art. 17 ust. 1 pkt 47 otrzymanej premii gwarantowanej w zw. z wytwarzaniem przez Spółkę energii elektrycznej z tzw. wysokosprawnej kogeneracji.
Uznanie Rekompensaty za wynagrodzenie za świadczone na rzecz Gminy usługi i włączenie jej do podstawy opodatkowania, prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur związanych z kosztami bezpośrednimi dotyczącymi powierzonego zadania, brak obowiązku naliczenia podatku VAT od przysporzeń w postaci wkładu na kapitał zakładowy oraz obowiązek naliczenia podatku VAT od przysporzeń w postaci dopłat do kapitału
Zwolnienie z opodatkowania wypłacanych z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych kwot dofinansowania do półkolonii dla dzieci.
W zakresie dokumentowania otrzymanych dopłat do usług zaopatrzenia w wodę i odprowadzenia ścieków.
Nieuznanie dofinansowania (dotacji) mającego na celu pokrycie kosztów związanych z realizacją projektu pn. „(…)” za podstawę opodatkowania.
Dokumentowanie otrzymanych od gminy dopłat do usług zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków.
Nieuznanie płatności z tytułu rozliczenia Sald poszczególnych Uczestników Programu, dokonywanych pomiędzy Uczestnikami Programu za pośrednictwem Spółki jako administratora Programu, za podlegające opodatkowaniu VAT, z uwagi na fakt, że: - nie będą stanowić wynagrodzenia z tytułu czynności opodatkowanych VAT, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1 Ustawy VAT, - nie będą stanowić dopłaty do ceny sprzedaży
24 czerwca 2020 r. weszły w życie przepisy tzw. tarczy antykryzysowej 4.0. Jest to kolejna modyfikacja tarczy antykryzysowej wprowadzającej szczególne rozwiązania prawne łagodzące skutki ekonomiczne epidemii COVID-19. W publikacji przedstawiamy, jakie rozwiązania zostały wprowadzone tarczą 4.0.
Podatek od towarów i usług w zakresie ustalenia, czy przekazanie Spółce przez Gminę rekompensaty w związku z wykonywaniem przez Spółkę zadań własnych Gminy podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług oraz ustalenia, czy uiszczenie dopłaty przez dokapitalizowanie Spółki na pokrycie kosztów/wydatków bieżących z tytułu świadczenia usług, wydatków związanych z funkcjonowaniem Spółki oraz straty
w zakresie ustalenia, czy wniesienie dopłat bezzwrotnych lub zwrotnych do spółki osobowej przez pozostałych wspólników będzie stanowić dla Wnioskodawcy przychód
Czy w opisanym stanie sprawy, w związku z sukcesją dopłat i ich zwrotem po przekształceniu Spółki Z w spółkę akcyjną - w okresie od 01 stycznia 2019 r. do dnia zwrotu dopłat przez Spółkę Z - podatnik PGK zobowiązany jest do rozpoznania przychodów/dochodów podlegających opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych?
Otrzymana przez Spółkę dopłata w związku z pokryciem straty na działalności operacyjnej związanej z uruchomieniem nowej linii krajowej przewozu osób nie będzie stanowiła wynagrodzenia za świadczone usługi w rozumieniu art. 8 ust. 1 ustawy. Opisana we wniosku rekompensata zwiększa podstawę opodatkowania, o której mowa w art. 29a ust. 1 ustawy, i tym samym podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i
w zakresie ustalenia, czy wartość rekompensaty, którą Wnioskodawca otrzymuje od Miasta stanowi zapłatę w rozumieniu art. 29a ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług (pytanie oznaczone jako nr 1)
Opodatkowanie otrzymanej od Miasta rekompensaty za wykonanie usługi w zakresie publicznego transportu zbiorowego, uznanie usługi przewozu osób świadczonej nieodpłatnie na rzecz pasażerów uprawnionych do bezpłatnych przejazdów za niepodlegającą opodatkowaniu, prawo do odliczenia pełnej kwoty podatku naliczonego związanego z wykonywaniem powierzonego zadania w zakresie publicznego transportu zbiorowego
Opodatkowanie realizacji zadań wykonywanych na podstawie zawartej umowy w zamian za tzw. wsparcie finansowe, stawki podatku dla czynności określonych w umowie, z wyłączeniem usług zarzadzania obiektem przystani kajakowej oraz braku obowiązku stosowania prewspółczynnika, o którym mowa w art. 86 ust. 2a i następne ustawy o podatku od towarów i usług przy odliczaniu podatku naliczonego związanego z zakupami
Dokumentowanie przekazanych przez Gminę dopłat, obliczanie podatku należnego oraz moment postania obowiązku podatkowego z tytułu otrzymanej dopłaty.
Zwolnienie od podatku VAT świadczonych usług polegających na przeprowadzeniu wypłaty dywidendy lub dopłaty gotówkowej.
wyłączenie z opodatkowania dopłat przekazywanych przez Gminę na rzecz Zakładu
wyłączenie z opodatkowania dopłat przekazywanych przez Gminę na rzecz Zakładu