Interpretacja indywidualna z dnia 7 lipca 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP3-1.4011.557.2023.1.MZ
PIT - w zakresie obowiązków płatnika w związku z dofinansowaniem z ZFŚS wycieczki.
PIT - w zakresie obowiązków płatnika w związku z dofinansowaniem z ZFŚS wycieczki.
Przeniesienie w zamian za odszkodowanie prawa własności działek nr 1 i 2 na rzecz Skarbu Państwa jest opodatkowane podatkiem VAT. Natomiast dostawa działki nr 3 korzysta ze zwolnienia od podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 9 ustawy.
Zwolnienie z opodatkowania podatkiem VAT sprzedaży zabudowanych działek nr 1 i 2 w drodze przetargu nieograniczonego przez Skarb Państwa.
Prawo do odliczenia podatku w związku z realizacją projektu pn. Udostępnianie zasobów publicznych rejestrów geodezyjnych () jest prawidłowe.
Finansowanie z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych części lub całości opisanych w stanie faktycznym świadczeń, które mają na celu integrację pracowników, polepszenie atmosfery w pracy, zwiększenie wydajności oraz jakości wykonywanej pracy nie stanowi dla pracownika przysporzenia majątkowego, a tym samym nieodpłatnego świadczenia, o którym mowa w art. 11 ust. 2a ustawy o podatku dochodowym od
Czy wniesienie do Spółki Komunalnej aportem jedynie sieci telekomunikacyjnej spowoduje po stronie Wnioskodawcy powstanie przychodu zwolnionego od podatku na gruncie ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
Czy na gruncie ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych przedstawiony w stanie faktycznym (winno być zdarzeniu przyszłym) zespół składników będzie stanowił zorganizowaną część przedsiębiorstwa i jego wniesienie do Spółki Komunalnej aportem nie spowoduje po stronie Wnioskodawcy powstania przychodu na gruncie ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych
Podatek od towarów i usług w zakresie opodatkowania czynności wykonywanych przez Wnioskodawcę w obszarze publicznoprawnym oraz obowiązku naliczania podatku należnego w związku z wykorzystaniem wydatków mieszanych - towarów i usług w pewnej części do zdarzeń niepodlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.
Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego przy zastosowaniu proporcji, sposobu ustalania proporcji oraz korekty podatku.
obowiązki płatnika - Czy nieodpłatne użyczenie sprzętu komputerowego radnym Wnioskodawcy w celu przekazywania zawiadomień, projektów uchwał i materiałów na sesje i komisje stanowi dla Radnego przychód z działalności wykonywanej osobiście? Jeśli tak, to czy przychód ten jest opodatkowany, czy też zwolniony z opodatkowania? Czy Wnioskodawca powinien pobrać zaliczkę na podatek i wystawić PIT?
Wnioskodawca - Starostwo Powiatowe zwraca się z prośbą o interpretację podatkową w zakresie płatności podatku dochodowego od osób prawnych wskazanego w bilansie likwidacyjnym sporządzonym przez SP ZOZ w likwidacji przez następcę prawnego Wnioskodawcę - Starostwo Powiatowe.
Brak zwolnienia dla usług świadczonych przez Powiat na rzecz jednostek budżetowych.
Wnioskodawca - Starostwo Powiatowe zwraca się z prośbą o interpretację podatkową w zakresie płatności podatku dochodowego od osób prawnych wskazanego w bilansie likwidacyjnym sporządzonym przez SP ZOZ w likwidacji przez następcę prawnego Wnioskodawcę - Starostwo Powiatowe.
Prawo do odzyskania podatku od towarów i usług w związku z realizacją projektu dofinansowanego ze środków UE, dotyczącego kampanii promującej ryby i produkty rybne.
Czy nieodpłatne użyczenie sprzętu komputerowego Radnym Powiatu w celu przekazywania zawiadomień, projektów uchwał i materiałów na sesje i komisje stanowi dla radnego przychód z działalności wykonywanej osobiście? Jeśli tak, to czy przychód ten jest opodatkowany, czy też zwolniony z opodatkowania? Czy radnemu Starostwo Powiatowe powinno pobrać zaliczkę na podatek i wystawić PIT?
Czy w związku ze zmianą ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, wprowadzoną w dniu 29 października 2010 r. Starostwo może korzystać ze zwolnienia na podstawie art. 15 ust. 6 w zakresie opisanych usług, a tym samym na podstawie jakich dokumentów księgowych powinna być ewidencjonowana sprzedaż (rachunki zwykłe, potwierdzenia zapłaty)?
W świetle przedstawionego stanu faktycznego, który z podmiotów, tj. Starostwo Powiatowe czy Powiat jest podatnikiem podatku od towarów i usług? Tym samym który z podmiotów powinien być stroną wszystkich umów oraz który z podmiotów powinien występować jako strona na fakturach zakupu i sprzedaży?
Czy Starostwo Powiatowe może do celów rozliczeń podatku VAT posługiwać się NIP-em Powiatu, a do celów rozliczeń z ZUS oraz rozliczeń w zakresie podatku dochodowego NIP-em Starostwa Powiatowego?
Czy prawidłowo są wystawiane faktury VAT na Starostwo Powiatowe (jako jednostki działającej w imieniu i na rzecz Powiatu) z NIP-em Powiatu?
Sprzedaż niezabudowanych działek gruntu korzystać będzie ze zwolnienia od podatku VAT na mocy art. 43 ust. 1 pkt 9 ustawy o podatku od towarów i usług.
czy w przypadku gdy rozliczającym podatek od towarów i usług winien być Powiat, może nadal funkcjonować NIP przyporządkowany Starostwu Powiatowemu dla celów rozliczeń podatku PIT i składek ZUS
Kto posiada status podatnika podatku od towarów i usług - Starostwo czy Powiat, czy jest prawidłowe stosowanie jednakowego NIP dla Starostwa i Powiatu? Czy faktury winny być wystawiane na Starostwo czy Powiat?