Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 14.10.2015, sygn. IBPB-1-2/4510-665/15/JW, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPB-1-2/4510-665/15/JW

Czy wniesienie do Spółki Komunalnej aportem jedynie sieci telekomunikacyjnej spowoduje po stronie Wnioskodawcy powstanie przychodu zwolnionego od podatku na gruncie ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2015 r. poz. 613) oraz § 4 pkt 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. z 2015 r., poz. 643), Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działający w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z 10 lipca 2015 r. (data wpływu do Izby Skarbowej w Łodzi 17 lipca 2015 r.), uzupełnionym 17 września 2015 r., o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej m.in. podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie zwolnienia przychodu z tytułu aportu niebędącego zorganizowaną częścią przedsiębiorstwa wniesionego do Spółki Komunalnej przez Starostwo Powiatowe (pytanie oznaczone we wniosku nr 4) jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 17 lipca 2015 r. do Izby Skarbowej w Łodzi wpłynął wniosek z 10 lipca 2015 r., następnie przesłany do BKIP w Piotrkowie Trybunalskim (data wpływu 20 lipca 2015 r.). Wniosek ten zgodnie z właściwością m.in. w zakresie zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych przychodu z tytułu aportu nie będącego zorganizowaną częścią przedsiębiorstwa wniesionego do Spółki Komunalnej przekazany został do tut. BKIP (data wpływu 4 sierpnia 2015 r.). Przedmiotowy wniosek nie spełniał wymogów formalnych, dlatego też pismem z 3 września 2015 r. znak: IBPB-1-2/4510-336/15/JW wezwano do jego uzupełnienia. Uzupełnienia wniosku dokonano 17 września 2015 r.

We wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

W dniu 26 marca 2010 r. pomiędzy Powiatem Ł (dalej także: Lider), Powiatem Ś (dalej także: Wnioskodawca) i siedemnastoma innymi jednostkami samorządu terytorialnego (dalej także: Partnerzy) została zawarta umowa partnerstwa (dalej także: Porozumienie) dla realizacji wspólnego projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa na lata 2007-2013, Osi Priorytetowej IV Społeczeństwo informacyjne, Działanie 4.1 Społeczeństwo Informacyjne. Przedmiotem Porozumienia jest wspólna realizacja projektu Wirtualne powiaty. Budowa społeczeństwa informacyjnego () etap III (dalej także: Projekt). Działania w ramach projektu, polegają na jego przygotowaniu, uzyskaniu dofinansowania ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz realizacji i utrzymaniu, co najmniej przez wymagany okres jego trwałości. Celem Projektu jest zwiększenie dostępności do szerokopasmowego Internetu oraz wykorzystania technik informacyjnych na terenie jednostek samorządu terytorialnego biorących udział w realizacji Projektu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00