Interpretacja indywidualna z dnia 31 stycznia 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-3.4012.443.2023.2.MAZ
Konieczność posiadania numeru VAT UE w związku ze świadczonymi usługami dla kontrahenta z Irlandii,
Konieczność posiadania numeru VAT UE w związku ze świadczonymi usługami dla kontrahenta z Irlandii,
Dostawy rzeczy realizowane przez Wykonawcę stanowią dla tegoż Wykonawcy wewnątrzwspólnotową dostawę towarów; Nabywca nie jest zobowiązany do wykazywania wymienionych dostaw w deklaracji VAT; zapłata zaliczki na poczet dostaw nie będzie powodowała powstania obowiązku podatkowego i konieczności udokumentowania tego faktu wystawieniem faktury przez Wykonawcę; dostawy nie będą opodatkowane podatkiem VAT
Opłaty pobierane przez Gminę za opiekę nad dziećmi w przedszkolach ponad 5 godzinny limit stanowią podstawę opodatkowania podatkiem VAT
Prawo do korzystania ze zwolnienia od podatku. Zwolnienie z obowiązku rejestracji obrotu i kwot podatku należnego przy zastosowaniu kas rejestrujących.
możliwość odliczenia kwot podatku VAT wynikających z faktur dokumentujących realizację zadania pn. ... realizowanego w ramach zadań własnych Gminy w celu poprawy warunków komunikacyjnych drogi gminne
Przy ustalaniu prawa do zwolnienia podmiotowego należy brać pod uwagę wyłącznie wartość opodatkowanej sprzedaży towarów i usług na terytorium kraju. W konsekwencji nie uwzględnia się wartości świadczenia usług, których miejsce opodatkowania znajduje się poza terytorium Polski.
Interpretacja w zakresie nie uznania wykonywanych przez Spółkę zadań własnych Województwa za odpłatne świadczenie usług na jego rzecz, nie uznania Spółki z tytułu wykonywania zadań własnych Województwa za podatnika podatku od towarów i usług oraz nie ujęcia rekompensaty w podstawie opodatkowania.
opodatkowania i udokumentowania czynności wykonywanych przez zakład budżetowy na rzecz Gminy od 1 stycznia 2016 r. do czasu centralizacji rozliczeń z tytułu podatku VAT z Gminą,braku obowiązku ustalenia proporcji na podstawie art. 86 ust. 2a-2h ustawy w brzmieniu od 1 stycznia 2016 r.,
brak prawa do odliczenia podatku naliczonego przy realizacji projektu polegającego na budowie drogi publicznej (wojewódzkiej)
Miejsce świadczenia wykonywanych przez Spółkę usług na rzecz podatników z Unii Europejskiej i brak możliwości zastosowania zwolnienia przy imporcie usług pocztowych od podatnika niemieckiego.
brak zwolnienia od podatku usługi wynajmu nieruchomości o charakterze mieszkalnym na cele niemieszkalne
Kwota limitu uprawniającego do zwolnienia w przypadku sprzedaży wysyłkowej z terytorium kraju, dokumentowanie sprzedaży wysyłkowej oraz obowiązek rejestracji jako podatnik VAT-UE
w zakresie opodatkowania i dokumentowania wniesienia aportem do spółki działek gruntu nr 157 i 158.
w zakresie opodatkowania podatkiem VAT wniesienia aportem do spółki jawnej działki budowlanej nr 2/60
zastosowanie zwolnienia dla świadczonych usług oraz uznania Zainteresowanego za podatnika podatku VAT
prawo do rezygnacji z opodatkowania podatkiem VAT prowadzonej działalności gospodarczej
obowiązek korekty podatku naliczonego w związku z rezygnacją z bycia czynnym podatnikiem podatku VAT i powrotu do zwolnienia podmiotowego
zwolnienie z obowiązku ewidencjonowania za pomocą kas rejestrujących usług świadczonych przez Dom Pomocy Społecznej, gdzie odpłatność za usługi w całości wpływa na rachunek bankowy Wnioskodawcy, natomiast jeżeli odpłatność za usługi wpływa do kasy Domu gotówką, należności te winny zostać zaewidencjonowane na kasie rejestrującej
zwolnienie z obowiązku ewidencjonowania za pomocą kas rejestrujących usług świadczonych przez Dom Pomocy Społecznej, gdzie odpłatność za usługi w całości wpływa na rachunek bankowy Wnioskodawcy, natomiast jeżeli odpłatność za usługi wpływa do kasy Domu gotówką, należności te winny zostać zaewidencjonowane na kasie rejestrującej
zwolnienie z obowiązku ewidencjonowania za pomocą kas rejestrujących usług świadczonych przez Dom Pomocy Społecznej, gdzie odpłatność za usługi w całości wpływa na rachunek bankowy Wnioskodawcy, natomiast jeżeli odpłatność za usługi wpływa do kasy Domu gotówką, należności te winny zostać zaewidencjonowane na kasie rejestrującej
zwolnienie z obowiązku ewidencjonowania za pomocą kas rejestrujących usług świadczonych przez Dom Pomocy Społecznej, gdzie odpłatność za usługi w całości wpływa na rachunek bankowy Wnioskodawcy, natomiast jeżeli odpłatność za usługi wpływa do kasy Domu gotówką, należności te winny zostać zaewidencjonowane na kasie rejestrującej
Podatek od dochodu i majątku (Dz. U. z 1977 r. Nr 1, poz. 5); dalej: umowa polsko-francuska.
zwolnienie z obowiązku ewidencjonowania za pomocą kas rejestrujących usług świadczonych przez Dom Pomocy Społecznej, gdzie odpłatność za usługi w całości wpływa na rachunek bankowy Wnioskodawcy, natomiast jeżeli odpłatność za usługi wpływa do kasy Domu gotówką, należności te winny zostać zaewidencjonowane na kasie rejestrującej
zwolnienie z obowiązku ewidencjonowania za pomocą kas rejestrujących usług świadczonych przez Dom Pomocy Społecznej, gdzie odpłatność za usługi w całości wpływa na rachunek bankowy Wnioskodawcy, natomiast jeżeli odpłatność za usługi wpływa do kasy Domu gotówką, należności te winny zostać zaewidencjonowane na kasie rejestrującej