Zmiana stawki opłaty targowej przez radę gminy w trakcie roku podatkowego - stanowisko Regionalnej Izby Obrachunkowej w Szczecinie z dnia 31 stycznia 2024 r., sygn. K.43.8.2024
Prawo do częściowego odliczenia podatku VAT naliczonego od wydatków związanych z realizacją zadania.
O wysokości maksymalnych stawek podatków i opłat lokalnych decyduje wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych. W I półroczu 2023 r., w stosunku do I półrocza 2022 r., wyniósł on 115, co oznacza wzrost cen o 15%. Konsekwencją takiego wzrostu jest to, że po raz kolejny wzrosły stawki maksymalne podatków i opłat lokalnych i w 2024 r. będą one wyższe o 15%. Jednak stawki maksymalne to tylko granica,
Wnioskodawca nie będzie miał prawa do odliczenia podatku naliczonego od wydatków poniesionych z tytułu realizacji przedmiotowego projektu.
Jeżeli targowisko będzie wykorzystywane przez Wnioskodawcę zarówno do celów prowadzonej działalności gospodarczej jak i do celów innych niż działalność gospodarcza i będzie istniała możliwość przyporządkowania wydatków w całości do celów działalności gospodarczej, w rozumieniu art. 15 ust. 2 ustawy, to Wnioskodawcy będzie przysługiwało, zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy, prawo do odliczenia podatku VAT
Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do korekty podatku naliczonego wykazanego w fakturach dokumentujących wydatki inwestycyjne dotyczące targowiska oraz wysokości tej korekty z wyłączeniem wydatków ponoszonych przed 1 stycznia 2011 r. oraz prawa do korekty podatku naliczonego wykazanego w fakturach dokumentujących wydatki inwestycyjne dotyczące targowiska oraz wysokości tej korekty ponoszonych
Podatek od towarów i usług w zakresie określenia sposobu wykorzystania targowiska w związku z art. 86 ust. 7b ustawy o VAT.
Wnioskodawca wykonując w imieniu Gminy jej zadania własne, polegające na prowadzeniu targowiska i poborze opłat targowych, nie świadczy usług na rzecz tej jednostki samorządu terytorialnego, w rozumieniu art. 8 ustawy. Zatem zwrot kosztu za inkaso opłaty targowej, który Gmina wypłaca Wnioskodawcy, nie podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.
prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego dotyczącego wydatków mieszanych w oparciu o proporcję sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT, zadania publiczne Gminy czynnościami poza VAT, brak obowiązku stosowania jakiejkolwiek innej wstępnej lub późniejszej alokacji podatku naliczonego, brak obowiązku naliczania podatku należnego dotyczącego wydatków mieszanych do zdarzeń poza
prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego dotyczącego wydatków mieszanych w oparciu o proporcję sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT, zadania publiczne Gminy czynnościami poza VAT
prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego dotyczącego wydatków mieszanych w oparciu o proporcję sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT, zadania publiczne Gminy czynnościami poza VAT
prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego dotyczącego wydatków mieszanych w oparciu o proporcję sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT, zadania publiczne Gminy czynnościami poza VAT, obroty jednostek gminnych
Podatek od towarów i usług w zakresie określenia sposobu wykorzystania targowiska w związku z art. 86 ust. 7b ustawy o VAT.
Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do korekty podatku naliczonego wykazanego w fakturach dokumentujących wydatki inwestycyjne dotyczące targowiska oraz wysokości tej korekty z wyłączeniem wydatków ponoszonych przed 1 stycznia 2011 r. oraz prawa do korekty podatku naliczonego wykazanego w fakturach dokumentujących wydatki inwestycyjne dotyczące targowiska oraz wysokości tej korekty ponoszonych
Podatek od towarów i usług w zakresie zastosowania art. 32 ust. 1 ustawy o podatku VAT w sytuacji, gdy wynagrodzenie z tytułu odpłatnego udostępniania targowiska będzie niższe od wartości rynkowej.
Podatek od towarów i usług w zakresie obowiązku naliczenia podatku należnego w związku z wykorzystaniem targowiska do czynności niepodlegających opodatkowaniu podatkiem.
Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego od wydatków poniesionych na bieżące utrzymanie targowiska.
w zakresie opodatkowania zwrotu kosztu za inkaso opłaty targowej
Zwolnienie od podatku usług polegających na poborze opłaty targowej w imieniu samorządu terytorialnego za wynagrodzeniem w wysokości 30% kwoty należnej Miastu.
1. Czy wpływy Gminy - ze źródeł szczegółowo wymienionych w stanie faktycznym - wynikające z wykonywania zadań w ramach reżimu publicznoprawnego, nałożonych odrębnymi przepisami, należy traktować jako wyłączone z zakresu regulacji VAT na podstawie art. 15 ust. 6 ustawy o VAT, czy też jako zwolnione z opodatkowania na podstawie § 13 ust. 1 pkt 12 rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie wykonania niektórych
zwrot kosztu za inkaso opłaty targowej podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, gdyż wyłączenie z opodatkowania dotyczy ściśle określonych podmiotów, tj. organów władzy publicznej i urzędów obsługujących te organy
Opodatkowanie inkasa opłaty targowej pobieranej przez zakład budżetowy oraz przez spółkę jawną na rzecz Gminy.
Dotyczy opodatkowania opłat pobieranych przez gminę.
1. Czy czynności w ramach prowadzonego inkasa opłaty targowej winny zostać uznane za usługę w rozumieniu ustawy o VAT, a w konsekwencji czy zapłata tytułem dokonania czynności poboru opłaty targowej (wynagrodzenie) winna zostać powiększona bądź też powinna zawierać w sobie podatek VAT? 2. Czy w świetle ustawy o VAT wynagrodzenia płatników i inkasentów (wywodzące się z ordynacji podatkowej i przepisów