Interpretacja indywidualna z dnia 12 czerwca 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-3.4013.85.2024.2.AM
Opodatkowanie ubytków wyrobów akcyzowych.
Opodatkowanie ubytków wyrobów akcyzowych.
Opodatkowanie dochodów z pracy najemnej wykonywanej w Rosji oraz obowiązek złożenia zeznania podatkowego.
W zakresie ustalenia czy Wnioskodawca spełnia warunki zwolnienia od akcyzy, o którym mowa w art. 32 ust. 2 pkt 4 ustawy w odniesieniu do zużyć alkoholu etylowego przekraczających normę zużycia ustaloną przez właściwy organ podatkowy
Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie sposobu opodatkowania przychodu (dochodu) z działów specjalnych produkcji rolnej w sytuacji, gdy podpisanie umowy sprzedaży oraz wydanie skór norczych na rzecz kupującego nastąpi przed dniem 1 stycznia 2016 r.
Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie sposobu opodatkowania przychodu (dochodu) z działów specjalnych produkcji rolnej w sytuacji, gdy podpisanie umowy sprzedaży oraz wydanie skór norczych na rzecz kupującego nastąpi przed dniem 1 stycznia 2016 r.
W zakresie ustalania normy zużycia alkoholu wykorzystywanego do produkcji kosmetyków oraz zwolnienia od podatku alkoholu etylowego skażonego na podstawie art. 32 ust. 4 pkt 2 ustawy.
Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, iż w stanie faktycznym i zdarzeniu przyszłym przedstawionym we wniosku produkcja rolna (tj. skóry z produkcji 2015 r.) wyprodukowana w 2015 r. opodatkowana podatkiem dochodowym od osób fizycznych zgodnie z przepisami obowiązującymi w 2015 r., tj. przy zastosowaniu norm szacunkowych dochodu w podatku dochodowym, a sprzedana przez Wnioskodawcę (Spółkę Jawną
Opodatkowania dochodów z działów specjalnych produkcji rolnej w 2016 r. w związku z nowelizacją ustawy.
Opodatkowania dochodów z działów specjalnych produkcji rolnej w 2016 r. w związku z nowelizacją ustawy
Opodatkowania dochodów z działów specjalnych produkcji rolnej w 2016 r. w związku z nowelizacją ustawy.
Opodatkowania dochodów z działów specjalnych produkcji rolnej w 2016 r. w związku z nowelizacją ustawy.
Brak zwolnienia z akcyzy sprzedaży ambulansu bez wyposażenia medycznego.
Uregulowania w zakresie zwolnienia z akcyzy sprzedaży ambulansów.
uregulowania związane z nabycie propanu wykorzystywanego do produkcji suszarek do odzieży
uregulowania w zakresie obowiązków związanych z byciem właścicielem surowców (wyrobów energetycznych) i wytworzonych z nich przez inny podmiot produktów (farb. lakierów, powłok itp.)
W jaki sposób ustalić dochód ze sprzedaży poszczególnych składników majątku wykorzystywanych przy produkcji działów specjalnych produkcji rolnej, jeżeli podatnik nie prowadzi ksiąg podatkowych i nie potrafi ustalić wartości poszczególnych składników majątkowych?
Jak należy obliczać dochód z działów specjalnych produkcji rolnej - chów i hodowla zwierząt futerkowych, dla potrzeb rozliczenia rocznego jeżeli podatnik nie prowadzi ksiąg, o których mowa w art. 15 ustawy o PIT a zmianom ulega w trakcie roku podatkowego ilość jednostek produkcji zwierzęcej stanowiąca podstawę kalkulacji tego dochodu przy uwzględnieniu norm szacunkowych i podatnik o zmianach zawiadamia
Jak należy obliczać dochód z działów specjalnych produkcji rolnej - chów i hodowla zwierząt futerkowych, dla potrzeb rozliczenia rocznego jeżeli podatnik nie prowadzi ksiąg, o których mowa w art. 15 ustawy o PIT a zmianom ulega w trakcie roku podatkowego ilość jednostek produkcji zwierzęcej stanowiąca podstawę kalkulacji tego dochodu przy uwzględnieniu norm szacunkowych i podatnik o zmianach zawiadamia
Obowiązek prowadzenia ksiąg rachunkowych oraz możliwości zastosowania norm szacunkowych.
Ustalenie podstawy szacowania dochodu z działu specjalnego produkcji rolnej.
W opisanym stanie faktycznym Spółka, jako podmiot dokonujący wysyłki, jest obowiązana do zapłaty akcyzy z tytułu powstania ubytków w części, która nie jest objęta zwolnieniem o którym mowa w art. 30 ust. 3 i 4 ustawy. Z treści wniosku wynika, iż ubytki nie powstały w wyniku zdarzenia losowego lub siły wyższej, zatem podlegają zwolnieniu od akcyzy do wysokości określonej w decyzji naczelnika urzędu
W opisanym stanie faktycznym nie występują przesłanki do wydania decyzji ustalającej dopuszczalne normy zużycia, o której mowa w art. 85 ust. 2 pkt 2 ustawy.
brak obowiązku wynikającego z art. 16 ust. 8 ustawy informowania naczelnika urzędu celnego w przypadku używania rozpuszczalników o kodzie CN 2710 11 21 do mycia maszyn drukujących
Czy w przypadku zakupu i dalszej odsprzedaży wyrobów energetycznych Wnioskodawca może kupować te wyroby z nową stawką akcyzową (0%) bez dodatkowych formalności w postaci ustalenia norm zużycia?Czy w przypadku zakupu wyrobów energetycznych przeznaczonych do produkcji innych odczynników chemicznych Wnioskodawca musi mieć określone normy zużycia mimo przeważający obrót (ponad 90%) służy do dalszej odsprzedaży