Interpretacja indywidualna z dnia 17 września 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL2-1.4011.613.2024.1.KF
Opodatkowanie przychodów uzyskanych po rozwiązaniu stosunku służbowego.
Opodatkowanie przychodów uzyskanych po rozwiązaniu stosunku służbowego.
Obowiązki płatnika w związku z udostępnieniem kursów na rzecz pracowników/pracowników tymczasowych.
Możliwość skorzystania z ulgi dla pracujących seniorów.
Czy wypłacane dodatkowe wynagrodzenie z tytułu zasądzenia kosztów zastępstwa procesowego dla radcy prawnego, zatrudnionego w państwowej jednostce budżetowej w ramach stosunku służbowego lub stosunku pracy należy traktować jako przychód z tytułu stosunku służbowego (stosunku pracy) wymienionego w art. 12 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych i w związku z tym stosować koszty uzyskania przychodu
Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie korekty PIT-36 w związku ze zwrotem podatku zagranicznego.
1. Czy poprawnie ustalone zostało przez Wnioskodawcę, w świetle zapisów umów o unikaniu podwójnego opodatkowania, miejsce opodatkowania przychodów z pracy wykonywanej w Austrii w ramach umowy o pracę z niemieckim pracodawcą? 2. Czy zaprezentowany sposób dokonywania rozliczeń w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych jest prawidłowy, a jeżeli nie to jak powinien wyglądać właściwy sposób obliczenia
Zastosowanie kosztów uzyskania przychodu do uposażenia wypłacanego prokuratorom w stanie spoczynku.
moment powstania przychodu z tytułu otrzymania pomocy finansowej na zakup lokalu mieszkalnego
1.Czy otrzymane w 2010 r. oraz w latach następnych uposażenie, uprawnia Wnioskodawcę i będzie uprawniało do uwzględnienia kosztów uzyskania przychodów (art. 22 ust. 2 pkt 1, a ze względu na miejsce zamieszkania art. 22 ust. 2 pkt 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych)? 2.Czy Wnioskodawca może skorygować zeznanie za 2010 r. uwzględniając podwyższone koszty uzyskania przychodu?
Czy będąc prokuratorem Prokuratury Krajowej w stanie spoczynku, Wnioskodawczyni jest uprawniona do naliczania kosztów uzyskania przychodów od przysługującego uposażenia w oparciu o treść art. 22 ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?
Czy będąc prokuratorem Prokuratury Krajowej w stanie spoczynku, Wnioskodawca jest uprawniony do naliczania kosztów uzyskania przychodów od przysługującego mu uposażenia w oparciu o treść przepisu art. 22 ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?
Czy należy uposażenie sędziego oraz uposażenie prokuratora w stanie spoczynku pomniejszyć o koszty uzyskania przychodów określone w art. 22 ust. 1 i 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?
Czy zgodnie z treścią art. 12 ust. 1 oraz art. 22 ust. 1 i 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych należy naliczać koszty uzyskania przychodów w zryczałtowanej wysokości w odniesieniu do uposażenia wypłacanego sędziemu w stanie spoczynku?
1. Czy otrzymana, na podstawie art. 184 ustawy z dnia 9 kwietnia 2010 r. o Służbie Więziennej (Dz. U. Nr 79, poz. 523) oraz Rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 29 lipca 2010 r. w sprawie pomocy finansowej na uzyskanie lokalu mieszkalnego funkcjonariuszowi Służby Więziennej (Dz. U. Nr 147, poz. 986), kwota pomocy finansowej na uzyskanie lokalu mieszkalnego przez funkcjonariusza Służby Więziennej
Czy przedstawiony we wniosku sposób ustalania podstawy opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych przy dokonywaniu wypłaty uposażenia sędziom w stanie spoczynku jest właściwy?
Możliwość zastosowania kosztów uzyskania przychodów do uposażeń wypłacanych dla prokuratora w stanie spoczynku.
Naliczanie przez płatnika kosztów uzyskania przychodów w stosunku do prokuratora w stanie spoczynku i uposażeń rodzinnych wypłacanych po śmierci prokuratora
Naliczanie przez płatnika kosztów uzyskania przychodów w stosunku do sędziego w stanie spoczynku i uposażeń rodzinnych członków rodzin sędziego.
Naliczanie przez płatnika kosztów uzyskania przychodów w stosunku do prokuratora w stanie spoczynku i uposażeń rodzinnych oraz sposobu opodatkowania świadczeń z ZFŚS dla prokuratorów w stanie spoczynku i uposażeń rodzinnych.
Czy w świetle art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, Wnioskodawcy przysługuje zwrot zapłaconego podatku od dochodów uzyskanych od Międzynarodowej Organizacji ds. Migracji?
1. Czy wymienione należności mogą korzystać ze zwolnienia przedmiotowego na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 46 i pkt 83 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych? 2. Czy za tego typu projekty z pomocy bezzwrotnej Unii Europejskiej (Komisji Europejskiej) należy odprowadzić podatek? 3. Jeśli za tego typu projekty należy odprowadzić podatek to w jakiej wysokości?
Czy wynagrodzenia otrzymane przez Wnioskodawcę mogą korzystać ze zwolnienia przedmiotowego na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 46 i lub pkt 83 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?