Interpretacja indywidualna z dnia 05.05.2017, sygn. 2461-IBPB-2-2.4511.115.2017.2.AR, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 2461-IBPB-2-2.4511.115.2017.2.AR
Sposób dokumentowania wydatków poniesionych na własne cele mieszkaniowe.
Sposób dokumentowania wydatków poniesionych na własne cele mieszkaniowe.
Przed dopuszczeniem pracownika do pracy pracodawca będzie musiał sporządzić pisemną umowę o pracę lub pisemne potwierdzenie postanowień tej umowy. Taką zmianę zakłada rządowy projekt nowelizacji przepisów Kodeksu pracy.
Podatek od towarów i usług w zakresie korekty podatku należnego.
12 września br. zawarłam z pracodawcą umowę o pracę w formie ustnej, natomiast 15 września br. rozpoczęłam pracę. Do tej pory nie otrzymałam potwierdzenia umowy o pracę w formie pisemnej? Czy brak takiego potwierdzenia powoduje nieważność umowy? Czy ewentualnie w postępowaniu przed sądem pracy mogę powołać na świadków współpracowników, którzy mogliby potwierdzić fakt wykonywania przeze mnie pracy?
Jakie inne, oprócz dokumentu SAD, dowody, będące w posiadaniu Spółki, mogą uprawniać ją do zastosowania do opodatkowania wyżej opisanych transakcji stawki podatku VAT wynoszącej 0%, w szczególności, czy posiadanie jednego lub kilku z w/w dokumentów daje Spółce takie uprawnienie?
Czy w związku z zaistniałym stanem faktycznym podatnik ma prawo ustalenia amortyzacji zgodnie z art. 22j ust. 1 pkt c, jak również czy może skorzystać z amortyzacji wg art. 22k ust. 1?
Czy przyznana zapomoga losowa korzysta ze zwolnienia z art. 21 ust. 1 ptk 26 updof i jak należy udokumentować zdarzenie losowe?
Czy można dokumentować zakupy usług zagranicznych innymi dokumentami niż rachunki i faktury prowadząc działalność turystyczną polegającą na rezerwacji i zakupie usług hotelowych, biletów lotniczych i kolejowych, wynajmie samochodów, przewodników itp. w związku z problemami z pozyskaniem faktur za wyświadczone usługi, zwłaszcza hotelarskie?
Wnioskodawca zwraca się z zapytaniem, z tytułu jakiego - spośród niżej podanych zdarzeń - powstanie obowiązek podatkowy w eksporcie:a) data wystawienia faktury dokumentującej sprzedaż towarów w wykonaniu eksportu,b) data fizycznego przekroczenia towarów przez granicę,c) data potwierdzenia przez właściwy urząd celny wywozu eksportowanych towarów poza obszar Wspólnoty, (przy czym Podatnik w tym momencie
Czy dokumenty potwierdzające wwóz towarów do kraju trzeciego, wystawione przez służby celne tego kraju stanowią podstawę do nie zastosowania stawki podatku VAT w wysokości 22%?
Pytanie dotyczy braku obowiązku posiadania potwierdzenia odbioru towaru, którego dotyczy usługa spedycyjna, związana bezpośrednio z wewnatrzwspólnotową usługą transportu towarów.
Czy wystawione przez administratora wynajmowanego lokalu "potwierdzenie wpłaty" z tytułu części należności za czynsz może być dowodem księgowym będącym podstawą do zaksięgowania ww. wydatku w podatkowej księdze przychodów i rozchodów?