Interpretacja indywidualna z dnia 26 października 2021 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-2.4010.358.2021.2.AK
Prawo do zastosowania zwolnienia od podatku dla Usługi Autoryzacji i Usługi Rozliczania.
Czy płatności dokonywane przez Wnioskodawcę z tytułu usług świadczonych przez operatora obsługi rozliczeń kart płatniczych (debetowych i kredytowych), opisanych w stanie faktycznym, mieszczą się w kategorii płatności za usługi niematerialne i konsekwentnie są objęte ryczałtowym opodatkowaniem na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 1 lub 2a ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych
W zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów podatku u źródła wynikającego z ubruttowienia należności wypłacanych na rzecz zagranicznych kontrahentów.
opodatkowanie usług procesowania transakcji i usług administracji kartami
Wyłączenie z podstawy opodatkowania opłat interchange i systemowych pobieranych od Wnioskodawcy przez Organizacje kartowe i następnie zwracanych Wnioskodawcy przez Akceptantów.
Zwolnienie z podatku VAT dla nabywanych usług od międzynarodowych organizacji płatniczych oraz dla świadczonych usług związanych z wydawaniem kart płatniczych i rozliczaniem transakcji wykonywanych przez członków spółdzielczych kas oszczędnościowo-kredytowych przy użyciu kart płatniczych.
Zastosowanie zwolnienia dla usług świadczonych na rzecz spółdzielczych kas oszczędnościowo-kredytowych.
w zakresie prawa do zastosowania zwolnienia na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 40 ustawy dla nabywanych usług, w okresach rozliczeniowych przypadających przed 1 lipca 2017 r.
W zakresie zwolnienia z podatku VAT usługi autoryzacji oraz rozliczania transakcji wykonywanych kartą płatniczą.
Czy opisana we wniosku kompleksowa usługa nabywana przez Wnioskodawcę od Usługodawcy podlega zwolnieniu od podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt. 40 w zw. z art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o VAT?
Podatek od towarów i usług w zakresie zastosowania zwolnienia od podatku dla świadczonych przez bank usług personalizacji kart płatniczych.
w zakresie zastosowania zwolnienia od podatku usług świadczonych na rzecz Banku oraz usług świadczonych przez podmiot włoski na rzecz Wnioskodawcy, ujmowanych przez Spółkę dla celów VAT jako import usług, w stanie prawnym obowiązującym od dnia 1 lipca 2017 r.
w zakresie braku zwolnienia od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 40 ustawy usługi obsługi kart płatniczych-usługi wydawnicze, usługi przetwarzania komunikatów autoryzacyjnych i przekazywania w czasie rzeczywistym informacji o autoryzowanych transakcjach do systemów Banku oraz usług dodatkowych
Zastosowanie zwolnienia od podatku VAT dla nabywanych i świadczonych usług.
w zakresie wyłączenia z podstawy opodatkowania opłat ponoszonych na rzecz i w imieniu Akceptanta, tj. opłaty interchange i systemowej
Ustalenie, czy w związku z uchyleniem z dniem 1 lipca 2017 r. ust. 13 w art. 43 ustawy o podatku do towarów i usług Spółka świadcząc usługi akceptacji kart w punktach handlowych i usługowych nadal będzie mogła korzystać ze zwolnienia od podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 40 ww. ustawy
Zastosowanie zwolnienia od podatku dla świadczonych usług dodatkowych dla usług personalizacji kart.
Prawo do korzystania ze zwolnienia od podatku usług informatycznych związanych z obsługą transakcji kartami płatniczymi w internecie.
stawka podatku VAT na usługi opisane we wniosku oraz w zakresie refakturowania opłat bankowych oraz opłat związanych z wynajmem terminali kart płatniczych.
Ustalenie proporcji dla celów rozliczenia podatku VAT, wyłączenie z podstawy opodatkowania opłat ponoszonych na rzecz i w imieniu Akceptanta.
Zwolnienie od podatku VAT dla (43.13 w zw. z 43.1.40) - obsługa bezgotówkowa transakcji płatniczych przy użyciu kart płatniczych
Stwierdzić należy, iż opisane przez Spółkę nagrody należy opodatkować na zasadzie art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. A zatem na Wnioskodawcy z tytułu nagród wydawanych osobom fizycznym prowadzącym działalność gospodarczą (indywidualnie lub w formie spółki osobowej), tj. premii pieniężnych, ciąży obowiązek pobrania i odprowadzania podatku dochodowego od osób fizycznych