Interpretacja indywidualna z dnia 12 czerwca 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-3.4013.75.2024.2.AM
Obowiązki w podatku akcyzowym związane z nabyciem wewnątrzwspólnotowym.
Obowiązki w podatku akcyzowym związane z nabyciem wewnątrzwspólnotowym.
Obowiązek stosowania dokumentu e-SAD dla przemieszczeń poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy.
Obowiązek stosowania dokumentu e-SAD dla przemieszczenia w ramach dostawy wewnątrzwspólnotowej, poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy wyrobów nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi zawierających w swoim składzie alkohol etylowy całkowicie skażony środkami dopuszczonymi do skażania alkoholu etylowego na podstawie rozporządzenia Komisji (WE) nr 3199/93 z dnia 22 listopada 1993 r.
Uznanie, że czynności związane z wykorzystaniem porektyfikatu nie podlegają opodatkowaniu podatkiem akcyzowym.
Obowiązek przemieszczania poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy nabywanych wewnątrzwspólnotowo wyrobów, zawierających całkowicie skażony alkohol etylowy, na podstawie elektronicznego uproszczonego dokumentu administracyjnego e-SAD
Zużycie zatem wyrobów akcyzowych określonych w załączniku nr 2 do ustawy, o których mowa w art. 89 ust. 2, do produkcji innych wyrobów, powoduje zgodnie z ustawą powstanie obowiązku podatkowego względem zużytych wyrobów akcyzowych, które weszły w skład wyprodukowanego z ich udziałem wyrobu, niekoniecznie akcyzowego. Zatem takie zużycie wyrobów akcyzowych określonych w załączniku nr 2 do ustawy, w stanie
Brak opodatkowania oraz brak obowiązków dokumentacyjnych i ewidencyjnych związanych ze sprzedażą na terytorium kraju alkoholu etylowego całkowicie skażonego (rejestr sprzedaży art. 138t ustawy)
Zwolnienie od akcyzy produkowanych produktów biobójczych niezależnie od kodu CN jaki będą posiadały w związku z zastosowaniem do ich produkcji alkoholu etylowego skażonego, korzystającego ze zwolnienia od akcyzy na podstawie art. 32 ust. 4 pkt 2 ustawy oraz możliwości wydania tych produktów ze składu podatkowego i obrotu bez żadnych rygorów i procedur akcyzowych.
Brak zwolnienia od akcyzy na podstawie art. 30 ust. 9 pkt 2 ustawy nabywanego wewnątrzwspólnotowo alkoholu etylowego skażonego środkami dopuszczonymi przez państwo członkowskie jego pochodzenia.
Zwolnienie z akcyzy nabywanego wewnątrzwspólnotowo alkoholu etylowego, skażonego środkami dopuszczonymi przez państwo członkowskie jego pochodzenia oraz przemieszczanie i nabycia tego alkoholu etylowego w procedurze zawieszenia poboru akcyzy przez zarejestrowanego odbiorcę
Zwolnienie z akcyzy nabywanego wewnątrzwspólnotowo alkoholu etylowego, skażonego środkami dopuszczonymi przez państwo członkowskie jego pochodzenia oraz przemieszczanie i wprowadzenie tego alkoholu etylowego w procedurze zawieszenia poboru akcyzy do składu podatkowego
Recykling poza składem podatkowym odpadów poprodukcyjnych dodawanych do produkowanego rozpuszczalnika.
Obowiązek recyklingu oleju fuzlowego zawierającego całkowicie skażony alkohol etylowy w składzie podatkowym
Czy obrót gospodarczy rozcieńczalnikami pochodzącymi z recyclingu, zawierającymi w swym składzie alkohol etylowy, musi odbywać się w składzie podatkowym?
Uznanie produktu za alkohol etylowy i stawka akcyzy.
Uznanie produktu za alkohol etylowy i stawka akcyzy.
Uznanie produktu za alkohol etylowy i stawka akcyzy
Czy firma X może nabywać wewnątrzwspólnotowo alkohol etylowy całkowicie skażony wg receptury węgierskiej, słoweńskiej, lub łotewskiej z Niemiec w procedurze zwolnienia z podatku akcyzowego oraz bez wymogu posiadania składu podatkowego?
Czy X Sp. z o.o. może nabywać wewnątrzwspólnotowo alkohol etylowy całkowicie skażony wg receptury węgierskiej, wyprodukowany i skażony na terytorium Węgier za pośrednictwem biura zarządzającego tą fabryką w Austrii w procedurze zwolnienia z podatku akcyzowego oraz bez wymogu posiadania składu podatkowego?
Czy możliwa jest sprzedaż alkoholu etylowego całkowicie skażonego (skażonego przed 1 lipca 2013r. metodą wskazaną w dyrektywnie WE 3199/93) po 1 lipca 2013r. w Polsce?
Czy obrót gospodarczy etanolem pochodzącym z recyclingu musi odbywać się w składzie podatkowym?
Czy produkcja wyrobów nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi- rozpuszczalników i rozcieńczalników o kodzie CN 3814 00 90 zawierających w swym składzie powyżej 1,2% obj. skażonego alkoholu etylowego, z wykorzystaniem alkoholu etylowego całkowicie skażonego środkami dopuszczonymi do skażenia alkoholu etylowego na podstawie Rozporządzenia Komisji (WE) nr 3199/93 z dnia 22 listopada, może odbywać się
1. Czy w świetle obowiązujących przepisów Wnioskodawca jest zobowiązany prowadzić: Księgę kontroli obrotu alkoholem etylowym i jego skażenia zał. 1, oraz ewidencję wyrobów akcyzowych zwolnionych od akcyzy ze względu na przeznaczenie zał. 2? 2. Czy Wnioskodawca powinien dokonać zgłoszenia we właściwym Urzędzie Celnym zgodnie z Dz. U. Nr 222 z dnia 28 grudnia 2009 r. § 4 ust. 1, ust. 2 pkt 1-6, ust.