Interpretacja indywidualna z dnia 27 sierpnia 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-2.4012.313.2024.2.DS
Brak prawa do aktualizacji druku VAT-R i do wyboru zwolnienia od podatku od towarów i usług od 7 lutego 2024 r.
Brak prawa do aktualizacji druku VAT-R i do wyboru zwolnienia od podatku od towarów i usług od 7 lutego 2024 r.
Możliwość złożenia zgłoszenia aktualizacyjnego VAT-R oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z wewnątrzwspólnotowym nabyciem jachtu.
Prawo do rejestracji jako podatnik VAT czynny z datą faktycznego rozpoczęcia działalności, tj. od 1 grudnia 2023 r. oraz zachowania prawa do odliczenia podatku VAT od zakupów związanych z działalnością opodatkowaną podatkiem VAT za miesiąc grudzień 2023 r. i styczeń 2024 r.
Prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego z faktur dokumentujących nabycie i remont lokalu niemieszkalnego przed datą rozpoczęcia działalności opodatkowanej podatkiem od towarów i usług, i w związku z tym Wnioskodawca ma prawo do złożenia aktualizacji (korekty) zgłoszenia rejestracyjnego VAT-R oraz ma prawo do złożenia plików JPK_VAT z deklaracją podatkową.
Od 1 lipca 2018 r. podatnicy będą mogli stosować mechanizm podzielonej płatności (split payment). Do rachunku rozliczeniowego podatnikom zostanie otworzony rachunek VAT. Przepisy ustawy o NIP nie zwalniają wprost podatników z obowiązku zgłoszenia tego rachunku do urzędu skarbowego. Zdaniem MF podatnicy nie będą mieli obowiązku zgłaszania rachunków VAT do urzędu skarbowego.
Od początku roku urzędnicy wykreślili z rejestru VAT ponad 20 tys. podmiotów. Sytuacja ta jest spowodowana zmianami w przepisach VAT wprowadzonymi 1 stycznia 2017 r. Warto zdawać sobie sprawę, w jakich sytuacjach organ podatkowy może wykreślić podatnika z rejestru oraz co zrobić, aby tego uniknąć. Wykreślenie podatnika VAT czynnego z rejestru może bowiem spowodować problemy z rozliczeniem VAT zarówno
Zacząłem korzystać w tym roku ponownie ze zwolnienia ze względu na wielkość sprzedaży, ale okazało się, że złożyłem VAT-R w tej sprawie po upływie obowiązującego terminu. Urzędnicy twierdzą, że przez to utraciłem prawo do stosowania zwolnienia z VAT i powinienem naliczyć i odprowadzić należny podatek (wraz z odsetkami) od początku roku. Czy istotnie fakt złożenia aktualizacji zgłoszenia VAT-R po terminie
Spółka cywilna składająca się z dwóch wspólników ma ulec rozwiązaniu z dniem 31 grudnia 2013 r., gdyż odchodzi jeden ze wspólników. Jakie mamy obowiązki dotyczące VAT i urzędu skarbowego? Co należy wykonać i zgłosić przed 31 grudnia, a co wykonać i zgłosić po 31 grudnia?
Z różnych przyczyn podatnicy decydują się na zmianę miejsca prowadzenia działalności gospodarczej. Zmiana ta zwykle wiąże się z koniecznością dopełnienia wielu formalności. Poniżej przedstawiamy zestawienie obowiązków przedsiębiorców z tym związanych, a wynikających z przepisów podatkowych.
Wnioskodawca, a nie Oddziały, winien dokonać zgłoszenia aktualizacyjnego i w formularzu NIP-2 i NIP-B wskazać numery rachunków bankowych otwartych dla celów prowadzonej działalności gospodarczej
Skoro subkonta dotyczące lokat terminowych mają charakter rachunków lokat terminowych, o których mowa w powołanym wyżej art. 49 ust. 1 Prawa bankowego, na Wnioskodawcy ciąży obowiązek dokonywania zgłoszeń aktualizacyjnych numerów poszczególnych numerów rachunków przyporządkowanych lokatom terminowym, zarówno przy ich otwieraniu, jak i zamknięciu.
wniosek dotyczy podatku od towarów i usług w zakresie obowiązku dokonywania zgłoszeń aktualizacyjnych w zakresie zmian adresów, pod którymi poszczególne struktury Urzędu wykonują zadania im przydzielone, jak również w zakresie otwierania i likwidacji rachunków bankowych wykorzystywanych wyłącznie do realizacji projektów współfinansowanych ze wskazanych środków.
Czy przy rejestracji działalności wykonywanej poza miejscem zamieszkania, polegającej na sprzątaniu i czyszczeniu obiektów Wnioskodawca musi posiadać umowę najmu na lokal mieszkalno biurowy, czy wystarczy umowa najmu na lokal mieszkalny?
Czy rachunki pieniężne służące do obsługi rachunków papierów wartościowych w domach maklerskich podlegają zgłoszeniu do urzędu skarbowego zgodnie z ustawą z dnia 13 października 1995 r. ( j.t. z 2004 r. Dz. U. Nr 269, poz. 2681 z późn. zm.).
Podatnik zapytuje, czy pełnomocnik Spółki ustanowiony do jej reprezentowania przed organami podatkowymi, może podpisywać formularz identyfikcyjny/aktualizacyjny NIP-2?
Jakie zmiany wprowadziła ustawa o swobodzie działalności gospodarczej w przypadku prowadzenia działalności gospodarczej na imię obojga małżonków.